Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

németországba biztos hentesként dolgozott :lol:

grat a sikerélményhez :P

Hát azért annyiban igaza van, hogy a gyári előírás is az, hogy nem kell cserélni csak utántölteni a váltóolajat, na és abban is igaza van, hogy ha "szarakodik" a váltó akkor az olajcsere nem a végleges megoldás csak időhúzás.

Németeknél meg nem pöcsölnek ilyen időhúzó megoldásokkal hanem kicserélik a váltót egyben (vagy az egész autót :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Hát azért annyiban igaza van, hogy a gyári előírás is az, hogy nem kell cserélni csak utántölteni a váltóolajat, na és abban is igaza van, hogy ha "szarakodik" a váltó akkor az olajcsere nem a végleges megoldás csak időhúzás.

Németeknél meg nem pöcsölnek ilyen időhúzó megoldásokkal hanem kicserélik a váltót egyben (vagy az egész autót :lol: )

áh azért nem pazarol a német ennyire, a franciával kevered :lol:

egy váltórudazat állítást biztos megpróbálnak ott is :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

lenne egy kérdésem...

van egy c14se motorkódú verdám..amin nem tudom milyen váltó van/lehet a gyári,nem tudom piszkálták-e előttem/.

a problémám az hogy ha benyomtam a kuplungot csendesen járt ha kiengedtem zajos volt a váltó.már így vettem.

aztán mentem vele kb 5ezret így és elkezdet írtóra csúszni a kuplungom alig tudtam hazamenni vele.

jah és amióta megvan a kocsi azóta a kuplung nyekeget mikor benyomtam.

majd kuplung szettet cseréltem benne!simán ment az autó de mintha még mindig lett volna valami kis hangja a váltónak mikor ráengedtem a kuplungot.../de nagyon halkan.../

aztán elmentem vele kb 500-600 kilómétert és újra ugyan olyan hangos. :P

nah ez mi lehet van egy tippem de ti biztosan jobban tudjátok...:lol:

előre is köszi a segítséget!!!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

lenne egy kérdésem...

van egy c14se motorkódú verdám..amin nem tudom milyen váltó van/lehet a gyári,nem tudom piszkálták-e előttem/.

a problémám az hogy ha benyomtam a kuplungot csendesen járt ha kiengedtem zajos volt a váltó.már így vettem.

aztán mentem vele kb 5ezret így és elkezdet írtóra csúszni a kuplungom alig tudtam hazamenni vele.

jah és amióta megvan a kocsi azóta a kuplung nyekeget mikor benyomtam.

majd kuplung szettet cseréltem benne!simán ment az autó de mintha még mindig lett volna valami kis hangja a váltónak mikor ráengedtem a kuplungot.../de nagyon halkan.../

aztán elmentem vele kb 500-600 kilómétert és újra ugyan olyan hangos. :P

nah ez mi lehet van egy tippem de ti biztosan jobban tudjátok...:lol:

előre is köszi a segítséget!!!!! :lol:

ha csere után elhallgatott, akkor valamelyik cserélt alkatrész lessz a hibás.

szeinem

szerkezetnél cseréltél mindent??

kinyomócsapágy, tárcsa, szerkezet??

Link to comment
Megosztás:

Elkiabáltam....

Most meg elment az 5. Ááááá

Túl sokat állítottunk???

:lol: Ha tudnád mennyit játszottunk ezzel :P Egy fél napig vagy rükim volt vagy 5-ös, de a kettő együtt sosem. Aztán lett mindkettő, de hidegen nem volt jó az 5 melegen meg a rüki, aztán volt hogy csak előre meneteli fokozatom volt, hátra egy sem, mert a odébb másztunk annyival hogy felhúzógombos lett az egyes :lol: :P ott már csak röhögtem kínomban amikor megszakadt a menet a rudazat rögzítésnél, és egy normális rögzítés nélküli váltórudazattal mentünk el venni csavart, meg anyákat. Idézem fateromat amikor megtaláltam a kettest: "hozzá ne nyúljál, két kezet a kormányra, és a csavarboltig le se veszed" :lol: (most átmenő csavarral, és 2 anyával van összehúzva) valamikor nyár közepén játszottunk ezzel, azóta jó amúgy hidegen-melegen mindenhogy. Csak párszor lesütöttem a kezem a kipuffal :lol:

Azóta lett mondjuk cserélve a kulissza része, de az már csak azért mert volt frissebb amire cserélni lehetett :lol:

Link to comment
Megosztás:

szóval akkor senkinek sincs több ötlete?

ez a nyelestengely csapágyas dolog? :lol:

Melyik végére gondolsz? Ami a váltóban van nyelestengely csapágy az szokott szolni egy idő után. A másik végén a lendkerék felől nem tudom van-e csapágy. Utoljára 2t wartburgon láttam egy ilyen tehermentesítő (támasztó) tűgörgős csapágyat a lendkerék közepén a nyelestengelynek.

Link to comment
Megosztás:

Melyik végére gondolsz? Ami a váltóban van nyelestengely csapágy az szokott szolni egy idő után. A másik végén a lendkerék felől nem tudom van-e csapágy. Utoljára 2t wartburgon láttam egy ilyen tehermentesítő (támasztó) tűgörgős csapágyat a lendkerék közepén a nyelestengelynek.

én is erre gondoltam...mármint váltóban lévő nyelestengely csapágyra....

nah akkor majd ránézek:)

thx

Link to comment
Megosztás:

:lol: Ha tudnád mennyit játszottunk ezzel :P Egy fél napig vagy rükim volt vagy 5-ös, de a kettő együtt sosem. Aztán lett mindkettő, de hidegen nem volt jó az 5 melegen meg a rüki, aztán volt hogy csak előre meneteli fokozatom volt, hátra egy sem, mert a odébb másztunk annyival hogy felhúzógombos lett az egyes :lol: ;) ott már csak röhögtem kínomban amikor megszakadt a menet a rudazat rögzítésnél, és egy normális rögzítés nélküli váltórudazattal mentünk el venni csavart, meg anyákat. Idézem fateromat amikor megtaláltam a kettest: "hozzá ne nyúljál, két kezet a kormányra, és a csavarboltig le se veszed" :lol: (most átmenő csavarral, és 2 anyával van összehúzva) valamikor nyár közepén játszottunk ezzel, azóta jó amúgy hidegen-melegen mindenhogy. Csak párszor lesütöttem a kezem a kipuffal :lol:

Azóta lett mondjuk cserélve a kulissza része, de az már csak azért mert volt frissebb amire cserélni lehetett :lol:

Na megvagyunk a beállítással. Kellett hozzá egy-két óra. És amikor szereltük sorba jöttek be amit írtál. Vagy 5. nincs vagy lüki. Aztán se lüki se 1. se 2. csak akkor vette be az 1-2. ha lükibe akartam tenni. Amikor idáig jutottunk gondoltam magamban, hogy na akkor most fog jönni a csavarszaggatás...:P De hál istennek nem történt meg.

Még egyszer köszi a segítséget mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van egy 98-as 1.6 16V (X16XEL) Astram és hidegen nagyon-nagyon nehezen lehet sebességet váltani!Főleg a 2.-at veszi nehezen.Ebben szeretném segítségeteket kérni,hogy mi lehet a baj??Ja és sokat használom városban, főleg ezért is zavar engem annyira!!

Válaszotok előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Na megvagyunk a beállítással. Kellett hozzá egy-két óra. És amikor szereltük sorba jöttek be amit írtál. Vagy 5. nincs vagy lüki. Aztán se lüki se 1. se 2. csak akkor vette be az 1-2. ha lükibe akartam tenni. Amikor idáig jutottunk gondoltam magamban, hogy na akkor most fog jönni a csavarszaggatás...:P De hál istennek nem történt meg.

Még egyszer köszi a segítséget mindenkinek.

akkor jólvan. Örülök hogy összejött. Meg ahogy olvasom, a kéz-sütést a kipuffal sikerült elkerülni :lol:

Sziasztok,

van egy 98-as 1.6 16V (X16XEL) Astram és hidegen nagyon-nagyon nehezen lehet sebességet váltani!Főleg a 2.-at veszi nehezen.Ebben szeretném segítségeteket kérni,hogy mi lehet a baj??Ja és sokat használom városban, főleg ezért is zavar engem annyira!!

Válaszotok előre is köszönöm!!!

A nehezen vétel az azt jelenti hogy kidobja, recsegősen eszi, vagy csak nehéz behúzni kettőbe? :lol: Ez így lehet rudazatbeállítástól a nem rendesen kiemelő kuplungig (bár akkor mást is nehezen enne szerintem) többminden :lol:

Link to comment
Megosztás:

A nehezen vétel az azt jelenti hogy kidobja, recsegősen eszi, vagy csak nehéz behúzni kettőbe? :lol: Ez így lehet rudazatbeállítástól a nem rendesen kiemelő kuplungig (bár akkor mást is nehezen enne szerintem) többminden :lol:

Szia,

magas fordulaton valamivel könnyebb váltani,de akkor reccsen egyet, viszont alacsony fordulaton meg nehéz behúzni!

Ja és ahhoz hogy 1-be tudjam rakni szinte teljesen meg kell állnom(ez normális dolog?).

Link to comment
Megosztás:

Szia,

magas fordulaton valamivel könnyebb váltani,de akkor reccsen egyet, viszont alacsony fordulaton meg nehéz behúzni!

Ja és ahhoz hogy 1-be tudjam rakni szinte teljesen meg kell állnom(ez normális dolog?).

Igen normális egyes sebességet szinte már csak állóhelyzetben lehet kapcsolni. Ha reccsen , akkor lehet nem emel ki a kuplung teljesen. Hol kezd el "fogni" ? Lent, vagy fent?

Link to comment
Megosztás:

Igen normális egyes sebességet szinte már csak állóhelyzetben lehet kapcsolni. Ha reccsen , akkor lehet nem emel ki a kuplung teljesen. Hol kezd el "fogni" ? Lent, vagy fent?

Végülis majdnem olyan középtájon kezd el fogni(most),de korábban eléggé fent kezdett fogni.csak egy autószerelő állított a kuplung bowdenen és így most majdnem teljesen lent fog.

Link to comment
Megosztás:

Végülis majdnem olyan középtájon kezd el fogni(most),de korábban eléggé fent kezdett fogni.csak egy autószerelő állított a kuplung bowdenen és így most majdnem teljesen lent fog.

Ha lent fog, akkor előfordul, hogy nem emel ki teljesen. Próbáld meg beljebb az utastér felé tekerni a csavart a kuplungbowden végén, hátha változik a helyzet. Egy váltórudazat beálítást is ellenőrizhetsz, a leírás ott van a GYIK-ben- (gyakran ismételt kérdések tartalom-f-astra GYIK). Nekem is volt ilyen recsegés rükinél, egypár menetet beljebb tekertem, most jó. Amúgy a másik normális dolog f-astánál a duplakuplung rükinék, ha esetleg nem tudnád, ha nem veszi be a rükit elsőre, akkor kuplung fel, majd ismét be, és már jó lesz. A fogaskerekek fogai szokták ilyenkor elsőre nem találni egymást.

Link to comment
Megosztás:

Ha lent fog, akkor előfordul, hogy nem emel ki teljesen. Próbáld meg beljebb az utastér felé tekerni a csavart a kuplungbowden végén, hátha változik a helyzet. Egy váltórudazat beálítást is ellenőrizhetsz, a leírás ott van a GYIK-ben- (gyakran ismételt kérdések tartalom-f-astra GYIK). Nekem is volt ilyen recsegés rükinél, egypár menetet beljebb tekertem, most jó. Amúgy a másik normális dolog f-astánál a duplakuplung rükinék, ha esetleg nem tudnád, ha nem veszi be a rükit elsőre, akkor kuplung fel, majd ismét be, és már jó lesz. A fogaskerekek fogai szokták ilyenkor elsőre nem találni egymást.

Köszönöm szépen a gyors segítséget,remélem egy kicsit javulni fog a helyzet. :lol:

És lenne még egy kérdésem is,bár az már motorhoz tartozik!Ahhoz mennyire értessz?de ezért majd írok a motor topikba!

Link to comment
Megosztás:

Kicsinyke problémám van váltó körül ha jól sejtem :lol:

alapjáraton pötyög a gép, és hallható valami remegésféle, mintha odaérne valami (nem kipufogórészen, mert felemeltem, néztem)

ha kicsit megmozdítom a váltókart magam fele, akkor megszűnik, majd a rezgéstől (gondolom) újra elkezdi :lol:

néztem a váltónál ezeket az alkatrészeket és az enyémen elég jól mozognak, sőt felül a legfölső csapszegféle ki is van lazulva nagyon.

nehéz ezt megcsinálni?

és főként hogy kell kérni az ilyen javítókészletet?

Link to comment
Megosztás:

Kicsinyke problémám van váltó körül ha jól sejtem :lol:

alapjáraton pötyög a gép, és hallható valami remegésféle, mintha odaérne valami (nem kipufogórészen, mert felemeltem, néztem)

ha kicsit megmozdítom a váltókart magam fele, akkor megszűnik, majd a rezgéstől (gondolom) újra elkezdi :P

néztem a váltónál ezeket az alkatrészeket és az enyémen elég jól mozognak, sőt felül a legfölső csapszegféle ki is van lazulva nagyon.

nehéz ezt megcsinálni?

és főként hogy kell kérni az ilyen javítókészletet?

Én bontóban kaptam egy ilyen "szettet" a motorcserénél, ez is rá lett téve, azóta sokkal feszesebb, kevésbé lötyögős, de nekem is van egy remegés. Ha csak a kezemet ráteszem a váltókarra, már abbafejezi, ha sebességben van, kinyomott kuplungnál akár, úgy nincs, csak üresbe kivéve. Igazából már letettem arról hogy kitaláljam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én bontóban kaptam egy ilyen "szettet" a motorcserénél, ez is rá lett téve, azóta sokkal feszesebb, kevésbé lötyögős, de nekem is van egy remegés. Ha csak a kezemet ráteszem a váltókarra, már abbafejezi, ha sebességben van, kinyomott kuplungnál akár, úgy nincs, csak üresbe kivéve. Igazából már letettem arról hogy kitaláljam :lol:

csak nekem az egyik stift elég aggasztóan néz ki, majdnemhogy kiesik, ráférne egy csere legalább azokra :lol:

(olvastam Zotya és hening leírásait a GYÍK-ban, aszerint megcsinálom)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.