wzsolt_1.6_16V Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 németországba biztos hentesként dolgozott :lol: grat a sikerélményhez :P Hát azért annyiban igaza van, hogy a gyári előírás is az, hogy nem kell cserélni csak utántölteni a váltóolajat, na és abban is igaza van, hogy ha "szarakodik" a váltó akkor az olajcsere nem a végleges megoldás csak időhúzás. Németeknél meg nem pöcsölnek ilyen időhúzó megoldásokkal hanem kicserélik a váltót egyben (vagy az egész autót :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Hát azért annyiban igaza van, hogy a gyári előírás is az, hogy nem kell cserélni csak utántölteni a váltóolajat, na és abban is igaza van, hogy ha "szarakodik" a váltó akkor az olajcsere nem a végleges megoldás csak időhúzás. Németeknél meg nem pöcsölnek ilyen időhúzó megoldásokkal hanem kicserélik a váltót egyben (vagy az egész autót :lol: ) áh azért nem pazarol a német ennyire, a franciával kevered :lol: egy váltórudazat állítást biztos megpróbálnak ott is :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Sziasztok lenne egy kérdésem... van egy c14se motorkódú verdám..amin nem tudom milyen váltó van/lehet a gyári,nem tudom piszkálták-e előttem/. a problémám az hogy ha benyomtam a kuplungot csendesen járt ha kiengedtem zajos volt a váltó.már így vettem. aztán mentem vele kb 5ezret így és elkezdet írtóra csúszni a kuplungom alig tudtam hazamenni vele. jah és amióta megvan a kocsi azóta a kuplung nyekeget mikor benyomtam. majd kuplung szettet cseréltem benne!simán ment az autó de mintha még mindig lett volna valami kis hangja a váltónak mikor ráengedtem a kuplungot.../de nagyon halkan.../ aztán elmentem vele kb 500-600 kilómétert és újra ugyan olyan hangos. :P nah ez mi lehet van egy tippem de ti biztosan jobban tudjátok...:lol: előre is köszi a segítséget!!!!! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Sziasztok lenne egy kérdésem... van egy c14se motorkódú verdám..amin nem tudom milyen váltó van/lehet a gyári,nem tudom piszkálták-e előttem/. a problémám az hogy ha benyomtam a kuplungot csendesen járt ha kiengedtem zajos volt a váltó.már így vettem. aztán mentem vele kb 5ezret így és elkezdet írtóra csúszni a kuplungom alig tudtam hazamenni vele. jah és amióta megvan a kocsi azóta a kuplung nyekeget mikor benyomtam. majd kuplung szettet cseréltem benne!simán ment az autó de mintha még mindig lett volna valami kis hangja a váltónak mikor ráengedtem a kuplungot.../de nagyon halkan.../ aztán elmentem vele kb 500-600 kilómétert és újra ugyan olyan hangos. :P nah ez mi lehet van egy tippem de ti biztosan jobban tudjátok...:lol: előre is köszi a segítséget!!!!! :lol: ha csere után elhallgatott, akkor valamelyik cserélt alkatrész lessz a hibás. szeinem szerkezetnél cseréltél mindent?? kinyomócsapágy, tárcsa, szerkezet?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 igen cseréltem mindent! valami ilyesmit mondtak nekem hogy a nyelestengely végén vagy egy csapágy és az lehet a bűnös. viszont olyat is mondtak hogy ebben ott nincsen csapágy!!!/ezt a szolnoki opel szervízbe mondták:) / Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makimókus Internetkalóz Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 németországba biztos hentesként dolgozott :lol: grat a sikerélményhez :lol: Elkiabáltam.... Most meg elment az 5. Ááááá Túl sokat állítottunk??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Elkiabáltam.... Most meg elment az 5. Ááááá Túl sokat állítottunk??? valószínű :lol: bár én még soha se csináltam, nekem még nem kellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 Elkiabáltam.... Most meg elment az 5. Ááááá Túl sokat állítottunk??? :lol: Ha tudnád mennyit játszottunk ezzel :P Egy fél napig vagy rükim volt vagy 5-ös, de a kettő együtt sosem. Aztán lett mindkettő, de hidegen nem volt jó az 5 melegen meg a rüki, aztán volt hogy csak előre meneteli fokozatom volt, hátra egy sem, mert a odébb másztunk annyival hogy felhúzógombos lett az egyes :lol: :P ott már csak röhögtem kínomban amikor megszakadt a menet a rudazat rögzítésnél, és egy normális rögzítés nélküli váltórudazattal mentünk el venni csavart, meg anyákat. Idézem fateromat amikor megtaláltam a kettest: "hozzá ne nyúljál, két kezet a kormányra, és a csavarboltig le se veszed" :lol: (most átmenő csavarral, és 2 anyával van összehúzva) valamikor nyár közepén játszottunk ezzel, azóta jó amúgy hidegen-melegen mindenhogy. Csak párszor lesütöttem a kezem a kipuffal :lol: Azóta lett mondjuk cserélve a kulissza része, de az már csak azért mert volt frissebb amire cserélni lehetett :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január7, 2010 Megoszt Elküldve Január7, 2010 szóval akkor senkinek sincs több ötlete? ez a nyelestengely csapágyas dolog? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 szóval akkor senkinek sincs több ötlete? ez a nyelestengely csapágyas dolog? :lol: Ott szimmering az biztos van, csapágy meg...logika szerint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 szóval akkor senkinek sincs több ötlete? ez a nyelestengely csapágyas dolog? :lol: Melyik végére gondolsz? Ami a váltóban van nyelestengely csapágy az szokott szolni egy idő után. A másik végén a lendkerék felől nem tudom van-e csapágy. Utoljára 2t wartburgon láttam egy ilyen tehermentesítő (támasztó) tűgörgős csapágyat a lendkerék közepén a nyelestengelynek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csyby Elküldve Január8, 2010 Megoszt Elküldve Január8, 2010 Melyik végére gondolsz? Ami a váltóban van nyelestengely csapágy az szokott szolni egy idő után. A másik végén a lendkerék felől nem tudom van-e csapágy. Utoljára 2t wartburgon láttam egy ilyen tehermentesítő (támasztó) tűgörgős csapágyat a lendkerék közepén a nyelestengelynek. én is erre gondoltam...mármint váltóban lévő nyelestengely csapágyra.... nah akkor majd ránézek:) thx Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makimókus Internetkalóz Elküldve Január13, 2010 Megoszt Elküldve Január13, 2010 :lol: Ha tudnád mennyit játszottunk ezzel :P Egy fél napig vagy rükim volt vagy 5-ös, de a kettő együtt sosem. Aztán lett mindkettő, de hidegen nem volt jó az 5 melegen meg a rüki, aztán volt hogy csak előre meneteli fokozatom volt, hátra egy sem, mert a odébb másztunk annyival hogy felhúzógombos lett az egyes :lol: ;) ott már csak röhögtem kínomban amikor megszakadt a menet a rudazat rögzítésnél, és egy normális rögzítés nélküli váltórudazattal mentünk el venni csavart, meg anyákat. Idézem fateromat amikor megtaláltam a kettest: "hozzá ne nyúljál, két kezet a kormányra, és a csavarboltig le se veszed" :lol: (most átmenő csavarral, és 2 anyával van összehúzva) valamikor nyár közepén játszottunk ezzel, azóta jó amúgy hidegen-melegen mindenhogy. Csak párszor lesütöttem a kezem a kipuffal :lol: Azóta lett mondjuk cserélve a kulissza része, de az már csak azért mert volt frissebb amire cserélni lehetett :lol: Na megvagyunk a beállítással. Kellett hozzá egy-két óra. És amikor szereltük sorba jöttek be amit írtál. Vagy 5. nincs vagy lüki. Aztán se lüki se 1. se 2. csak akkor vette be az 1-2. ha lükibe akartam tenni. Amikor idáig jutottunk gondoltam magamban, hogy na akkor most fog jönni a csavarszaggatás...:P De hál istennek nem történt meg. Még egyszer köszi a segítséget mindenkinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ádika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok, van egy 98-as 1.6 16V (X16XEL) Astram és hidegen nagyon-nagyon nehezen lehet sebességet váltani!Főleg a 2.-at veszi nehezen.Ebben szeretném segítségeteket kérni,hogy mi lehet a baj??Ja és sokat használom városban, főleg ezért is zavar engem annyira!! Válaszotok előre is köszönöm!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Na megvagyunk a beállítással. Kellett hozzá egy-két óra. És amikor szereltük sorba jöttek be amit írtál. Vagy 5. nincs vagy lüki. Aztán se lüki se 1. se 2. csak akkor vette be az 1-2. ha lükibe akartam tenni. Amikor idáig jutottunk gondoltam magamban, hogy na akkor most fog jönni a csavarszaggatás...:P De hál istennek nem történt meg. Még egyszer köszi a segítséget mindenkinek. akkor jólvan. Örülök hogy összejött. Meg ahogy olvasom, a kéz-sütést a kipuffal sikerült elkerülni :lol: Sziasztok, van egy 98-as 1.6 16V (X16XEL) Astram és hidegen nagyon-nagyon nehezen lehet sebességet váltani!Főleg a 2.-at veszi nehezen.Ebben szeretném segítségeteket kérni,hogy mi lehet a baj??Ja és sokat használom városban, főleg ezért is zavar engem annyira!! Válaszotok előre is köszönöm!!! A nehezen vétel az azt jelenti hogy kidobja, recsegősen eszi, vagy csak nehéz behúzni kettőbe? :lol: Ez így lehet rudazatbeállítástól a nem rendesen kiemelő kuplungig (bár akkor mást is nehezen enne szerintem) többminden :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ádika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 A nehezen vétel az azt jelenti hogy kidobja, recsegősen eszi, vagy csak nehéz behúzni kettőbe? :lol: Ez így lehet rudazatbeállítástól a nem rendesen kiemelő kuplungig (bár akkor mást is nehezen enne szerintem) többminden :lol: Szia, magas fordulaton valamivel könnyebb váltani,de akkor reccsen egyet, viszont alacsony fordulaton meg nehéz behúzni! Ja és ahhoz hogy 1-be tudjam rakni szinte teljesen meg kell állnom(ez normális dolog?). Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Szia, magas fordulaton valamivel könnyebb váltani,de akkor reccsen egyet, viszont alacsony fordulaton meg nehéz behúzni! Ja és ahhoz hogy 1-be tudjam rakni szinte teljesen meg kell állnom(ez normális dolog?). Igen normális egyes sebességet szinte már csak állóhelyzetben lehet kapcsolni. Ha reccsen , akkor lehet nem emel ki a kuplung teljesen. Hol kezd el "fogni" ? Lent, vagy fent? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ádika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Igen normális egyes sebességet szinte már csak állóhelyzetben lehet kapcsolni. Ha reccsen , akkor lehet nem emel ki a kuplung teljesen. Hol kezd el "fogni" ? Lent, vagy fent? Végülis majdnem olyan középtájon kezd el fogni(most),de korábban eléggé fent kezdett fogni.csak egy autószerelő állított a kuplung bowdenen és így most majdnem teljesen lent fog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Végülis majdnem olyan középtájon kezd el fogni(most),de korábban eléggé fent kezdett fogni.csak egy autószerelő állított a kuplung bowdenen és így most majdnem teljesen lent fog. Ha lent fog, akkor előfordul, hogy nem emel ki teljesen. Próbáld meg beljebb az utastér felé tekerni a csavart a kuplungbowden végén, hátha változik a helyzet. Egy váltórudazat beálítást is ellenőrizhetsz, a leírás ott van a GYIK-ben- (gyakran ismételt kérdések tartalom-f-astra GYIK). Nekem is volt ilyen recsegés rükinél, egypár menetet beljebb tekertem, most jó. Amúgy a másik normális dolog f-astánál a duplakuplung rükinék, ha esetleg nem tudnád, ha nem veszi be a rükit elsőre, akkor kuplung fel, majd ismét be, és már jó lesz. A fogaskerekek fogai szokták ilyenkor elsőre nem találni egymást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ádika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Ha lent fog, akkor előfordul, hogy nem emel ki teljesen. Próbáld meg beljebb az utastér felé tekerni a csavart a kuplungbowden végén, hátha változik a helyzet. Egy váltórudazat beálítást is ellenőrizhetsz, a leírás ott van a GYIK-ben- (gyakran ismételt kérdések tartalom-f-astra GYIK). Nekem is volt ilyen recsegés rükinél, egypár menetet beljebb tekertem, most jó. Amúgy a másik normális dolog f-astánál a duplakuplung rükinék, ha esetleg nem tudnád, ha nem veszi be a rükit elsőre, akkor kuplung fel, majd ismét be, és már jó lesz. A fogaskerekek fogai szokták ilyenkor elsőre nem találni egymást. Köszönöm szépen a gyors segítséget,remélem egy kicsit javulni fog a helyzet. :lol: És lenne még egy kérdésem is,bár az már motorhoz tartozik!Ahhoz mennyire értessz?de ezért majd írok a motor topikba! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január16, 2010 Megoszt Elküldve Január16, 2010 Kicsinyke problémám van váltó körül ha jól sejtem :lol: alapjáraton pötyög a gép, és hallható valami remegésféle, mintha odaérne valami (nem kipufogórészen, mert felemeltem, néztem) ha kicsit megmozdítom a váltókart magam fele, akkor megszűnik, majd a rezgéstől (gondolom) újra elkezdi :lol: néztem a váltónál ezeket az alkatrészeket és az enyémen elég jól mozognak, sőt felül a legfölső csapszegféle ki is van lazulva nagyon. nehéz ezt megcsinálni? és főként hogy kell kérni az ilyen javítókészletet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január16, 2010 Megoszt Elküldve Január16, 2010 Kicsinyke problémám van váltó körül ha jól sejtem :lol: alapjáraton pötyög a gép, és hallható valami remegésféle, mintha odaérne valami (nem kipufogórészen, mert felemeltem, néztem) ha kicsit megmozdítom a váltókart magam fele, akkor megszűnik, majd a rezgéstől (gondolom) újra elkezdi :P néztem a váltónál ezeket az alkatrészeket és az enyémen elég jól mozognak, sőt felül a legfölső csapszegféle ki is van lazulva nagyon. nehéz ezt megcsinálni? és főként hogy kell kérni az ilyen javítókészletet? Én bontóban kaptam egy ilyen "szettet" a motorcserénél, ez is rá lett téve, azóta sokkal feszesebb, kevésbé lötyögős, de nekem is van egy remegés. Ha csak a kezemet ráteszem a váltókarra, már abbafejezi, ha sebességben van, kinyomott kuplungnál akár, úgy nincs, csak üresbe kivéve. Igazából már letettem arról hogy kitaláljam :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január16, 2010 Megoszt Elküldve Január16, 2010 Én bontóban kaptam egy ilyen "szettet" a motorcserénél, ez is rá lett téve, azóta sokkal feszesebb, kevésbé lötyögős, de nekem is van egy remegés. Ha csak a kezemet ráteszem a váltókarra, már abbafejezi, ha sebességben van, kinyomott kuplungnál akár, úgy nincs, csak üresbe kivéve. Igazából már letettem arról hogy kitaláljam :lol: csak nekem az egyik stift elég aggasztóan néz ki, majdnemhogy kiesik, ráférne egy csere legalább azokra :lol: (olvastam Zotya és hening leírásait a GYÍK-ban, aszerint megcsinálom) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Január17, 2010 Megoszt Elküldve Január17, 2010 a dieseleknél ugye másabb a féltengely :lol: (úgy hallottam erősítettebb) meg ugye a válótól függ, hogy milyen a belső része. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január17, 2010 Megoszt Elküldve Január17, 2010 a dieseleknél ugye másabb a féltengely :lol: (úgy hallottam erősítettebb) meg ugye a válótól függ, hogy milyen a belső része. :lol: Alapból vastagabb mert nagyobb a nyomaték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts