Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
nekem nem kell cserélni még egy jódarabig

2al is elindul remegés nélkül stb

csúsztatni is tudom

puha is

Hát ha rendesen beállítva a kiemelést nem fog csúszni, akkor kár is lenne cserélni.

Elküldve
Hát ha rendesen beállítva a kiemelést nem fog csúszni, akkor kár is lenne cserélni.

nem nyúlok hozzá, csak nekem csúszik :rolleyes:

Elküldve
Én száztizen valahány ezernél cseréltem tárcsát. Sokan mondták hogy sokkal többet is elmegy a gyári tárcsa, de én betudtam a sok városnak.

Nekem volt kuplungcserém óra szerint 280e körül (kapott egy komplett Sachs szettet). Aztán a nyáron oan 315ezernél motorcserénél megnézték a népek, és az új mocin még a gyári kuplung volt. Megnézés után úgy döntöttünk hogy megy föl a gyárival, pedig az már ment 110ezret (igaz a dojcsoknál) Azóta is az van fönt és jóban vagyok vele. Így legalább van egy tartalék kuplung szettem :rolleyes:

Elküldve

32452487.jpg

A kép bal oldalán középen látsz egy kupak szerű menetes valamit,na az a szuszogó!

Azt kell kitekerni és ott tudsz olajat beönteni.

A szint ellenőrzés nem egyszerű mutatvány,a bal kihajtás felett van egy hernyócsavar,azt kell kitekerni és a csavar szintje alatt 2 centivel kellene lenni az optimális olajszintnek.Hát keresse ezt meg az aki kitalálta! :rolleyes:

Sokkal egyszerűbb venni 2liter Opel manuálváltóba való olajat és alul megbontani a váltó karterjét(kb 10db M6-os csavar)és leengedni az olajat belöle.(már amennyi megmaradt belőle az évek folyamán :lol: )

Ha prevíz vagy vehetsz a kerter alá új papírtömítést,de ha jól visszarakod és nem barbár módjára vetted le,nem fog ereszteni.

A töltőmennyiség gyárilag 1.6-1.7l,váltótipustól függően.

U.i.:Nekem benne van a 2liter és semmi baja neki azóta sem!(Opel16v :D )

Hali!

Bocsi de megtudjátok mondani hogy a váltóba hol lehet utántölteni az olajat? :blink:

Köszi!

Kösz JOhnny! Nem volt levédve, vagy ilyesmi ugye? ;)

Elküldve
Hali!

Bocsi de megtudjátok mondani hogy a váltóba hol lehet utántölteni az olajat? :rolleyes:

Köszi!

A váltó tetején, ahol belemegy a rudazat, van egy műanyag kupakos csavar ("szuszogó"), azt a csavart kell letekerni (nem csak a műanyag kupakot!) és ott tudsz beönteni olajat.

Elküldve
A váltó tetején, ahol belemegy a rudazat, van egy műanyag kupakos csavar ("szuszogó"), azt a csavart kell letekerni (nem csak a műanyag kupakot!) és ott tudsz beönteni olajat.

Milyen gyakran kell(ene) cserélni a váltóban az olajat? és spéci oil kell bele? vagy menjek az opel boltba és majd ott megmondják?

Elküldve
Milyen gyakran kell(ene) cserélni a váltóban az olajat? és spéci oil kell bele? vagy menjek az opel boltba és majd ott megmondják?

Elvileg nem kéne cserélni, de nem ártassz a frissítéssel. Csak gyári GM válóolajat tegyél bele.

Elküldve
Elvileg nem kéne cserélni, de nem ártassz a frissítéssel. Csak gyári GM válóolajat tegyél bele.

Köszi!

A fenti képről jut eszembe. Feltűnt, hogy a váltó, illetve a motor alsó része kissé olajos. Olajszintet sűrűn nézegettem egy ideig ( miután elhoztam az autót )az rendben van. Akkor ez az olajos váltó meg motor normálisnak tűnt ( Lada után ez a helyzet :rolleyes: ). Mióta többet fórumozok, nézegetem a képeket azóta bántja a szememet. Ha az olajszint rendben van elvileg nem probléma ez igaz? Szalonban cserélték az olajat mielőtt elhoztam valószínű, hogy akkor folyt ki egy kicsi ( remélem ).

Elküldve
Köszi!

A fenti képről jut eszembe. Feltűnt, hogy a váltó, illetve a motor alsó része kissé olajos. Olajszintet sűrűn nézegettem egy ideig ( miután elhoztam az autót )az rendben van. Akkor ez az olajos váltó meg motor normálisnak tűnt ( Lada után ez a helyzet :blink: ). Mióta többet fórumozok, nézegetem a képeket azóta bántja a szememet. Ha az olajszint rendben van elvileg nem probléma ez igaz? Szalonban cserélték az olajat mielőtt elhoztam valószínű, hogy akkor folyt ki egy kicsi ( remélem ).

Ennyi idős kocsinál enyhe olajszivárgás még nem tragédia, meg magamból kiindulva mielőtt fényképezek átörölgetem a motort, és környékét. :lol: :rolleyes:

Elküldve
Ennyi idős kocsinál enyhe olajszivárgás még nem tragédia, meg magamból kiindulva mielőtt fényképezek átörölgetem a motort, és környékét. :lol: :rolleyes:

Értem... ilyen hidegben nincs kedvem lemosni a mocit, tavaszig ilyen marad! :blink:

Elküldve
Sziasztok!

A sebváltó gombját hogyan lehet lecserélni?

Üdv, Tibee

Leveszed a régit, és felrakod az újat. :lol: Simán csak rá van nyomva a rúdra, bordás a vége. De alaposan bele kell kapaszkodni, közben meg csavargatni jobbra balra. Arra figyelj, hogy olyat vegyél ami direkt felhúzós gyűrűs-rukishez van.

Elküldve

Sziasztok!

Kérdés!?...van egy c16se motorom,van hozzá egy f13-as váltó,esetleg az f 13 helyett milyen váltó menne föl még rá és miben lenne más,mondjuk f 16..pl?megköszönném ha mailbe válaszolnátok:tibor0107@citromail.hu Elöre is köszi mindenkinek...

Elküldve
Sziasztok!

Kérdés!?...van egy c16se motorom,van hozzá egy f13-as váltó,esetleg az f 13 helyett milyen váltó menne föl még rá és miben lenne más,mondjuk f 16..pl?megköszönném ha mailbe válaszolnátok:tibor0107@citromail.hu Elöre is köszi mindenkinek...

Az F15-öt szokták még F13 helyére alkamlmazni tudtommal. Minél nagyobb a száma a váltónak, annál nagyobb nyomatékot tud átvinni, tehát nagyobbat nem nagyon érdemes tenni rá, mint ami elbírja a motor nyomatékát, azzal nem nyersz semmit. Az áttételek variálhatók az F13-ban is, sőt talán annak van a legtöbb féle áttétele. Itt találsz infókat.

Elküldve
Sziasztok!

Kérdés!?...van egy c16se motorom,van hozzá egy f13-as váltó,esetleg az f 13 helyett milyen váltó menne föl még rá és miben lenne más,mondjuk f 16..pl?megköszönném ha mailbe válaszolnátok:tibor0107@citromail.hu Elöre is köszi mindenkinek...

E-mail ment.

Elküldve
nekem mondjuk a c16se-nél az F10 is gyanús...

SZR-nél az F17-et meg túlzásnak tartom, bár kitudja mit mókoltak össze a gyárban, hiszen az SZR-hez is "sok" a 15-ös váltó. :lol:

Elküldve
SZR-nél az F17-et meg túlzásnak tartom, bár kitudja mit mókoltak össze a gyárban, hiszen az SZR-hez is "sok" a 15-ös váltó. :lol:

de az se hezmeg kevés a 100Nm :lol:

Elküldve

Sziasztok!

Ma reggel sikerült a váltórudat újrapozicionálni. Működik, minden rendben. Köszi a segítséget, nagyon sok bosszúságtól szabadulok meg ezekben a percekben.:lol: Csak annyi különbség volt a Gyikban leírtak és a valóság között, hogy nekem nem egy műanyag dugó volt a rudazat mellett, hanem egy rugós stift amit csak be kellett nyomni és úgy forgatni a váltórudat. És amikor bepattant akkor meghúztuk a csavart és kész!

Egyébként mielőtt írtam a fórumba elmentem a helyi szerelőhöz (Németországban lakok) váltóolajat cseréltetni. És a mikor mondtam, hogy mit akarok egyből leszólt, hogy ennek semmi értelme, mert ezekben az opel-okban soha nem kell cserélni váltóolajat és ez a probléma csak váltócserével oldható meg.

Üdv.

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel sikerült a váltórudat újrapozicionálni. Működik, minden rendben. Köszi a segítséget, nagyon sok bosszúságtól szabadulok meg ezekben a percekben.:lol: Csak annyi különbség volt a Gyikban leírtak és a valóság között, hogy nekem nem egy műanyag dugó volt a rudazat mellett, hanem egy rugós stift amit csak be kellett nyomni és úgy forgatni a váltórudat. És amikor bepattant akkor meghúztuk a csavart és kész!

Egyébként mielőtt írtam a fórumba elmentem a helyi szerelőhöz (Németországban lakok) váltóolajat cseréltetni. És a mikor mondtam, hogy mit akarok egyből leszólt, hogy ennek semmi értelme, mert ezekben az opel-okban soha nem kell cserélni váltóolajat és ez a probléma csak váltócserével oldható meg.

Üdv.

németországba biztos hentesként dolgozott :lol:

grat a sikerélményhez :P

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.