Guest gorbi Elküldve December30, 2009 Elküldve December30, 2009 nekem nem kell cserélni még egy jódarabig 2al is elindul remegés nélkül stb csúsztatni is tudom puha is Hát ha rendesen beállítva a kiemelést nem fog csúszni, akkor kár is lenne cserélni.
Novy Elküldve December30, 2009 Elküldve December30, 2009 Hát ha rendesen beállítva a kiemelést nem fog csúszni, akkor kár is lenne cserélni. nem nyúlok hozzá, csak nekem csúszik :rolleyes:
J0hnny Elküldve December31, 2009 Elküldve December31, 2009 Én mindig úgy lövöm be,hogy amint engedem felfelé,úgy kb 2 centit jön fel és ott már elkezd fogni.
Dáwid Elküldve December31, 2009 Elküldve December31, 2009 Én száztizen valahány ezernél cseréltem tárcsát. Sokan mondták hogy sokkal többet is elmegy a gyári tárcsa, de én betudtam a sok városnak. Nekem volt kuplungcserém óra szerint 280e körül (kapott egy komplett Sachs szettet). Aztán a nyáron oan 315ezernél motorcserénél megnézték a népek, és az új mocin még a gyári kuplung volt. Megnézés után úgy döntöttünk hogy megy föl a gyárival, pedig az már ment 110ezret (igaz a dojcsoknál) Azóta is az van fönt és jóban vagyok vele. Így legalább van egy tartalék kuplung szettem :rolleyes:
joe20 Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Hali! Bocsi de megtudjátok mondani hogy a váltóba hol lehet utántölteni az olajat? :rolleyes: Köszi!
zotya975 Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 A kép bal oldalán középen látsz egy kupak szerű menetes valamit,na az a szuszogó! Azt kell kitekerni és ott tudsz olajat beönteni. A szint ellenőrzés nem egyszerű mutatvány,a bal kihajtás felett van egy hernyócsavar,azt kell kitekerni és a csavar szintje alatt 2 centivel kellene lenni az optimális olajszintnek.Hát keresse ezt meg az aki kitalálta! :rolleyes: Sokkal egyszerűbb venni 2liter Opel manuálváltóba való olajat és alul megbontani a váltó karterjét(kb 10db M6-os csavar)és leengedni az olajat belöle.(már amennyi megmaradt belőle az évek folyamán :lol: ) Ha prevíz vagy vehetsz a kerter alá új papírtömítést,de ha jól visszarakod és nem barbár módjára vetted le,nem fog ereszteni. A töltőmennyiség gyárilag 1.6-1.7l,váltótipustól függően. U.i.:Nekem benne van a 2liter és semmi baja neki azóta sem!(Opel16v :D ) Hali! Bocsi de megtudjátok mondani hogy a váltóba hol lehet utántölteni az olajat? :blink: Köszi! Kösz JOhnny! Nem volt levédve, vagy ilyesmi ugye? ;)
J0hnny Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Kösz JOhnny! Nem volt levédve, vagy ilyesmi ugye? :blink: Küldöm pü-ben a számlaszámom a jogdíjak miatt! :rolleyes:
FPepe Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Hali! Bocsi de megtudjátok mondani hogy a váltóba hol lehet utántölteni az olajat? :rolleyes: Köszi! A váltó tetején, ahol belemegy a rudazat, van egy műanyag kupakos csavar ("szuszogó"), azt a csavart kell letekerni (nem csak a műanyag kupakot!) és ott tudsz beönteni olajat.
demars Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 A váltó tetején, ahol belemegy a rudazat, van egy műanyag kupakos csavar ("szuszogó"), azt a csavart kell letekerni (nem csak a műanyag kupakot!) és ott tudsz beönteni olajat. Milyen gyakran kell(ene) cserélni a váltóban az olajat? és spéci oil kell bele? vagy menjek az opel boltba és majd ott megmondják?
hening Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Milyen gyakran kell(ene) cserélni a váltóban az olajat? és spéci oil kell bele? vagy menjek az opel boltba és majd ott megmondják? Elvileg nem kéne cserélni, de nem ártassz a frissítéssel. Csak gyári GM válóolajat tegyél bele.
demars Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Elvileg nem kéne cserélni, de nem ártassz a frissítéssel. Csak gyári GM válóolajat tegyél bele. Köszi! A fenti képről jut eszembe. Feltűnt, hogy a váltó, illetve a motor alsó része kissé olajos. Olajszintet sűrűn nézegettem egy ideig ( miután elhoztam az autót )az rendben van. Akkor ez az olajos váltó meg motor normálisnak tűnt ( Lada után ez a helyzet :rolleyes: ). Mióta többet fórumozok, nézegetem a képeket azóta bántja a szememet. Ha az olajszint rendben van elvileg nem probléma ez igaz? Szalonban cserélték az olajat mielőtt elhoztam valószínű, hogy akkor folyt ki egy kicsi ( remélem ).
zotya975 Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Köszi! A fenti képről jut eszembe. Feltűnt, hogy a váltó, illetve a motor alsó része kissé olajos. Olajszintet sűrűn nézegettem egy ideig ( miután elhoztam az autót )az rendben van. Akkor ez az olajos váltó meg motor normálisnak tűnt ( Lada után ez a helyzet :blink: ). Mióta többet fórumozok, nézegetem a képeket azóta bántja a szememet. Ha az olajszint rendben van elvileg nem probléma ez igaz? Szalonban cserélték az olajat mielőtt elhoztam valószínű, hogy akkor folyt ki egy kicsi ( remélem ). Ennyi idős kocsinál enyhe olajszivárgás még nem tragédia, meg magamból kiindulva mielőtt fényképezek átörölgetem a motort, és környékét. :lol: :rolleyes:
demars Elküldve Január2, 2010 Elküldve Január2, 2010 Ennyi idős kocsinál enyhe olajszivárgás még nem tragédia, meg magamból kiindulva mielőtt fényképezek átörölgetem a motort, és környékét. :lol: :rolleyes: Értem... ilyen hidegben nincs kedvem lemosni a mocit, tavaszig ilyen marad! :blink:
Tibee83 Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Sziasztok! A sebváltó gombját hogyan lehet lecserélni? Üdv, Tibee
zotya975 Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Sziasztok! A sebváltó gombját hogyan lehet lecserélni? Üdv, Tibee Leveszed a régit, és felrakod az újat. :lol: Simán csak rá van nyomva a rúdra, bordás a vége. De alaposan bele kell kapaszkodni, közben meg csavargatni jobbra balra. Arra figyelj, hogy olyat vegyél ami direkt felhúzós gyűrűs-rukishez van.
szeki Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Sziasztok! Kérdés!?...van egy c16se motorom,van hozzá egy f13-as váltó,esetleg az f 13 helyett milyen váltó menne föl még rá és miben lenne más,mondjuk f 16..pl?megköszönném ha mailbe válaszolnátok:tibor0107@citromail.hu Elöre is köszi mindenkinek...
FPepe Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Sziasztok! Kérdés!?...van egy c16se motorom,van hozzá egy f13-as váltó,esetleg az f 13 helyett milyen váltó menne föl még rá és miben lenne más,mondjuk f 16..pl?megköszönném ha mailbe válaszolnátok:tibor0107@citromail.hu Elöre is köszi mindenkinek... Az F15-öt szokták még F13 helyére alkamlmazni tudtommal. Minél nagyobb a száma a váltónak, annál nagyobb nyomatékot tud átvinni, tehát nagyobbat nem nagyon érdemes tenni rá, mint ami elbírja a motor nyomatékát, azzal nem nyersz semmit. Az áttételek variálhatók az F13-ban is, sőt talán annak van a legtöbb féle áttétele. Itt találsz infókat.
Reeckatee Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Sziasztok! Kérdés!?...van egy c16se motorom,van hozzá egy f13-as váltó,esetleg az f 13 helyett milyen váltó menne föl még rá és miben lenne más,mondjuk f 16..pl?megköszönném ha mailbe válaszolnátok:tibor0107@citromail.hu Elöre is köszi mindenkinek... E-mail ment.
astrásgyerek Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Váltó F számai és áttételek F számok, fokozatok, áttételek
daykiller Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Váltó F számai és áttételek F számok, fokozatok, áttételek Enyém meg X16SZR és F15 WR 3.74. :P :lol: :lol:
Novy Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Enyém meg X16SZR és F15 WR 3.74. :P :lol: :lol: nekem mondjuk a c16se-nél az F10 is gyanús...
daykiller Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 nekem mondjuk a c16se-nél az F10 is gyanús... SZR-nél az F17-et meg túlzásnak tartom, bár kitudja mit mókoltak össze a gyárban, hiszen az SZR-hez is "sok" a 15-ös váltó. :lol:
Novy Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 SZR-nél az F17-et meg túlzásnak tartom, bár kitudja mit mókoltak össze a gyárban, hiszen az SZR-hez is "sok" a 15-ös váltó. :lol: de az se hezmeg kevés a 100Nm :lol:
Makimókus Internetkalóz Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ma reggel sikerült a váltórudat újrapozicionálni. Működik, minden rendben. Köszi a segítséget, nagyon sok bosszúságtól szabadulok meg ezekben a percekben.:lol: Csak annyi különbség volt a Gyikban leírtak és a valóság között, hogy nekem nem egy műanyag dugó volt a rudazat mellett, hanem egy rugós stift amit csak be kellett nyomni és úgy forgatni a váltórudat. És amikor bepattant akkor meghúztuk a csavart és kész! Egyébként mielőtt írtam a fórumba elmentem a helyi szerelőhöz (Németországban lakok) váltóolajat cseréltetni. És a mikor mondtam, hogy mit akarok egyből leszólt, hogy ennek semmi értelme, mert ezekben az opel-okban soha nem kell cserélni váltóolajat és ez a probléma csak váltócserével oldható meg. Üdv.
Novy Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Ma reggel sikerült a váltórudat újrapozicionálni. Működik, minden rendben. Köszi a segítséget, nagyon sok bosszúságtól szabadulok meg ezekben a percekben.:lol: Csak annyi különbség volt a Gyikban leírtak és a valóság között, hogy nekem nem egy műanyag dugó volt a rudazat mellett, hanem egy rugós stift amit csak be kellett nyomni és úgy forgatni a váltórudat. És amikor bepattant akkor meghúztuk a csavart és kész! Egyébként mielőtt írtam a fórumba elmentem a helyi szerelőhöz (Németországban lakok) váltóolajat cseréltetni. És a mikor mondtam, hogy mit akarok egyből leszólt, hogy ennek semmi értelme, mert ezekben az opel-okban soha nem kell cserélni váltóolajat és ez a probléma csak váltócserével oldható meg. Üdv. németországba biztos hentesként dolgozott :lol: grat a sikerélményhez :P
Recommended Posts