Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

nekem most is van a cégnél bent. Elrejtettem a vegyszer-raktárba 2 flakonnal :blink: (valahol tartani kell nah :rolleyes: ) nem kell? :lol:

nemtom még mi lesz

erre már nemnagyon akarok költeni...

ha sikerül 2001est vagy 2002est venni, ahhoz meg nem nyúlok ilyen téren :D

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg csak simán letört a végéből egy darab! Ha nem volt rendesen feltekerve a helyére, akkor azon forgott mozgott, míg el nem fáradt.

Ki kell szedni a meghajtó müa fogaskereket, ( 1db 6-os csavar tartja )kipiszkálni belőle a törött véget és feltenni egy másik spirált...

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg csak simán letört a végéből egy darab! Ha nem volt rendesen feltekerve a helyére, akkor azon forgott mozgott, míg el nem fáradt.

Ki kell szedni a meghajtó müa fogaskereket, ( 1db 6-os csavar tartja )kipiszkálni belőle a törött véget és feltenni egy másik spirált...

igen beletört a vége. pontosan ezt tettem végül amit te is írtál. csak először nem voltam benne biztos, hogy beletört.

kiszedtem a kis műanyag fogaskereket és kiütögettem belőle.

ma reggel szépen el is haladtam a bárdiba és vettem 4ezerér egy új bovdent.

már első ránézésre igen gagyinak tűnt, de megvettem mert csak ez az egy fajta volt nekik.

DE EZ EGY IGAZI HULLADÉK BÓVLI SZ.R. olyan hangos, hogy jó hogy meg nem süketülök tőle, és az egész hihetetlen módon ugrál. kb ha 40 el megyek akkor a 30és az 50 között ugrál mint az állat :rolleyes: :blink:

nem értem h ilyen ócska minőséget egyáltalában, hogy adhatnak el??

szal hétfőn az első dolgom lesz visszavinni nekik és azonnal visszakérni a pénzemet ha nem adják balhé lesz....

nem tudjátok kb. mennyibe fájhat egy gyári bovden?

Link to comment
Megosztás:

igen beletört a vége. pontosan ezt tettem végül amit te is írtál. csak először nem voltam benne biztos, hogy beletört.

kiszedtem a kis műanyag fogaskereket és kiütögettem belőle.

ma reggel szépen el is haladtam a bárdiba és vettem 4ezerér egy új bovdent.

már első ránézésre igen gagyinak tűnt, de megvettem mert csak ez az egy fajta volt nekik.

DE EZ EGY IGAZI HULLADÉK BÓVLI SZ.R. olyan hangos, hogy jó hogy meg nem süketülök tőle, és az egész hihetetlen módon ugrál. kb ha 40 el megyek akkor a 30és az 50 között ugrál mint az állat ;) :D

nem értem h ilyen ócska minőséget egyáltalában, hogy adhatnak el??

szal hétfőn az első dolgom lesz visszavinni nekik és azonnal visszakérni a pénzemet ha nem adják balhé lesz....

nem tudjátok kb. mennyibe fájhat egy gyári bovden?

nekem ( nem tudom gyári-e vagy sem) ami volt benne, az is rezgett, csörgött, kattogott, és ugrált is....

nah mondom, akkor lesz egy új bowden véve :blink: erre öregem aoszngya szedd csak ki a km órát... kiszedtem, kevert össze kis zsírt, és olajat, azt injekciós tűvel belefolyattam a bowdenbe (kb 2-3 kisebb fajta fecskendőnyit) azóta nem ugrás, nem kattog :rolleyes: megspórolt nekem az öregem pár ezret ;)

de persze egy újnál mégiscsak felháborító amt leírtál :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is egy bocsánatkéréssel kezdem, mert nincs idegzetem végigolvasni a 122 oldal beszélgetéseket és ezért előfordulhat, hogy a problémám nem egyedi és a megoldása is itt van.

Szóval:

Opel Astra F 1.6 16v 1996-os autóm van és problémám akadt a váltóval. A probléma csak hideg (0 fok alatt) jelentkezik. Az 1-es és a 2-es fokozatot nehezen lehet megtalálni. Sőt néha nem is lehet. És ezt nem úgy kell érteni, hogy váltani akarok 1-es be és nem megy hanem 3-asba teszi. A 2es helyett meg 4 es van. Nincs reccsenés sem erőltetés sem semmi egyszerűen hiába húzom magam felé a váltórudat és tolom előre 3asba megy. Ha viszont egy erőteljes rántás után tolom előre akkor lehet hogy beveszi. Minden más sebesség simán probléma nélkül megy akár -16-ban is. És ha melegebb az idő akkor az egyes és a kettes is simán megy. Váltóolajat cseréltettem benne (gyári GM olaj), de nem használt. A motortérben a váltó rudazat ahol csatlakozik a váltóba van egy kis csapszeg szerű valami. azt is kicseréltük. A következő a váltó kulissza cseréje lenne, de elég húzós összegbe kerül és ezért gondoltam, hogy írok ide, hátha valakinek már volt hasonló gondja és tudja mi a megoldás, vagy legalábbis tudja mi a hiba.

Előre is köszi a válaszokat.

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is egy bocsánatkéréssel kezdem, mert nincs idegzetem végigolvasni a 122 oldal beszélgetéseket és ezért előfordulhat, hogy a problémám nem egyedi és a megoldása is itt van.

Szóval:

Opel Astra F 1.6 16v 1996-os autóm van és problémám akadt a váltóval. A probléma csak hideg (0 fok alatt) jelentkezik. Az 1-es és a 2-es fokozatot nehezen lehet megtalálni. Sőt néha nem is lehet. És ezt nem úgy kell érteni, hogy váltani akarok 1-es be és nem megy hanem 3-asba teszi. A 2es helyett meg 4 es van. Nincs reccsenés sem erőltetés sem semmi egyszerűen hiába húzom magam felé a váltórudat és tolom előre 3asba megy. Ha viszont egy erőteljes rántás után tolom előre akkor lehet hogy beveszi. Minden más sebesség simán probléma nélkül megy akár -16-ban is. És ha melegebb az idő akkor az egyes és a kettes is simán megy. Váltóolajat cseréltettem benne (gyári GM olaj), de nem használt. A motortérben a váltó rudazat ahol csatlakozik a váltóba van egy kis csapszeg szerű valami. azt is kicseréltük. A következő a váltó kulissza cseréje lenne, de elég húzós összegbe kerül és ezért gondoltam, hogy írok ide, hátha valakinek már volt hasonló gondja és tudja mi a megoldás, vagy legalábbis tudja mi a hiba.

Előre is köszi a válaszokat.

Zoli

Az alapján amit írtál egy váltó-pozícionálás elég lehet. Azt érdemes lenne megpróbálni hogy ha rükit teszel akkor amikor ez jelentkezik, akkor nem rükiben lesz -e az 1-es :rolleyes:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=357&st=2380 itt írtunk a pozíció állításról. Lehet hogy elég lesz megcsinálni ezt. Nekem 94-es az autó, óra szerint (ki tudja hányszor lett tekerve) 312ezernél lett a kulissza újítva, és nem volt vészesen bajos akkor sem, csak ha már ki volt szedve... akkor megcsináltuk. :blink: nem hiszem hogy kulisszacsere kéne :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is egy bocsánatkéréssel kezdem, mert nincs idegzetem végigolvasni a 122 oldal beszélgetéseket és ezért előfordulhat, hogy a problémám nem egyedi és a megoldása is itt van.

Szóval:

Opel Astra F 1.6 16v 1996-os autóm van és problémám akadt a váltóval. A probléma csak hideg (0 fok alatt) jelentkezik. Az 1-es és a 2-es fokozatot nehezen lehet megtalálni. Sőt néha nem is lehet. És ezt nem úgy kell érteni, hogy váltani akarok 1-es be és nem megy hanem 3-asba teszi. A 2es helyett meg 4 es van. Nincs reccsenés sem erőltetés sem semmi egyszerűen hiába húzom magam felé a váltórudat és tolom előre 3asba megy. Ha viszont egy erőteljes rántás után tolom előre akkor lehet hogy beveszi. Minden más sebesség simán probléma nélkül megy akár -16-ban is. És ha melegebb az idő akkor az egyes és a kettes is simán megy. Váltóolajat cseréltettem benne (gyári GM olaj), de nem használt. A motortérben a váltó rudazat ahol csatlakozik a váltóba van egy kis csapszeg szerű valami. azt is kicseréltük. A következő a váltó kulissza cseréje lenne, de elég húzós összegbe kerül és ezért gondoltam, hogy írok ide, hátha valakinek már volt hasonló gondja és tudja mi a megoldás, vagy legalábbis tudja mi a hiba.

Előre is köszi a válaszokat.

Zoli

Enyémnek is pont ugyanezen problémája volt murvahidegben. Egy váltórudazat beállítás óta pontos, mint a svájci bicska. :blink: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nekem ( nem tudom gyári-e vagy sem) ami volt benne, az is rezgett, csörgött, kattogott, és ugrált is....

nah mondom, akkor lesz egy új bowden véve :blink: erre öregem aoszngya szedd csak ki a km órát... kiszedtem, kevert össze kis zsírt, és olajat, azt injekciós tűvel belefolyattam a bowdenbe (kb 2-3 kisebb fajta fecskendőnyit) azóta nem ugrás, nem kattog :rolleyes: megspórolt nekem az öregem pár ezret ;)

de persze egy újnál mégiscsak felháborító amt leírtál :lol: :D

hihi hát nekem ma sikerült megoldanom a problémát.

mivel nem vették vissza és a legközelebbi opel alkatrész boltban csak ugyanezt a fajta utángyártottat lehetett kapni, arra jutottam h nekiugrok mégegyszer.

gépzsírral jó alaposan bekentem a bovdent és betuszkoltam a huzalba. egyenlőre ugy néz ki h ez jóformán orvosolta a problémát mert legalább nem zörög. viszont a mutató még mindig ugrál 1 kicsit, de közel sem annyira mint először. remélem idővel összerázódik és jó lesz nekem is végre:)

köszi a segítséget!

amugy szerintem onnan lehet tudni h gyári vagy utángyártott, hogy a gyárinak fémből van az óra felőli csatlakozója is és talán még 1 kis gm logó is van benne.

nekem ezen a gagyin müanyagból van a csati.

Link to comment
Megosztás:

hihi hát nekem ma sikerült megoldanom a problémát.

mivel nem vették vissza és a legközelebbi opel alkatrész boltban csak ugyanezt a fajta utángyártottat lehetett kapni, arra jutottam h nekiugrok mégegyszer.

gépzsírral jó alaposan bekentem a bovdent és betuszkoltam a huzalba. egyenlőre ugy néz ki h ez jóformán orvosolta a problémát mert legalább nem zörög. viszont a mutató még mindig ugrál 1 kicsit, de közel sem annyira mint először. remélem idővel összerázódik és jó lesz nekem is végre:)

köszi a segítséget!

amugy szerintem onnan lehet tudni h gyári vagy utángyártott, hogy a gyárinak fémből van az óra felőli csatlakozója is és talán még 1 kis gm logó is van benne.

nekem ezen a gagyin müanyagból van a csati.

a gyárin lennie kellne GM logónak mindenképpen valahol

Link to comment
Megosztás:

hihi hát nekem ma sikerült megoldanom a problémát.

mivel nem vették vissza és a legközelebbi opel alkatrész boltban csak ugyanezt a fajta utángyártottat lehetett kapni, arra jutottam h nekiugrok mégegyszer.

gépzsírral jó alaposan bekentem a bovdent és betuszkoltam a huzalba. egyenlőre ugy néz ki h ez jóformán orvosolta a problémát mert legalább nem zörög. viszont a mutató még mindig ugrál 1 kicsit, de közel sem annyira mint először. remélem idővel összerázódik és jó lesz nekem is végre:)

köszi a segítséget!

amugy szerintem onnan lehet tudni h gyári vagy utángyártott, hogy a gyárinak fémből van az óra felőli csatlakozója is és talán még 1 kis gm logó is van benne.

nekem ezen a gagyin müanyagból van a csati.

Nem akarlak megijeszteni,de valakinek így romlott el az órája,mert telenyomta zsírral a spirál. :rolleyes:

Én olajat "öntöttem" bele egyébként.Viszont nekem csak hangos,nem ugrál.

Link to comment
Megosztás:

gyárilag nincs kenve a spirál?

Gondolom megvan, de szerintem csak olajjal. Legalábbis ez eddig szerelt spirálok, kismoci, bicikli, csak olajozva voltak. Lehet kiszedem a kocsiból, és átcsurgatok rajta olajat. Előbb-utóbb biztos kiszárad-koszolódik, és szárazon hamarabb elszakad.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom megvan, de szerintem csak olajjal. Legalábbis ez eddig szerelt spirálok, kismoci, bicikli, csak olajozva voltak. Lehet kiszedem a kocsiból, és átcsurgatok rajta olajat. Előbb-utóbb biztos kiszárad-koszolódik, és szárazon hamarabb elszakad.

Nekem a váltó felöli végétől,kb 20 centire szakadt,el.Rozsdás volt eléggé azon a részen.

Szerintem van értelme az olajnak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.