opel16v Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 volt már róla szó, hogy elég az 5. két fogaskerekét cserélni, hogy változzon a végáttétel, és autópályán kevesebbet forogjon a moci 120-140nél. az lenne a kérdésem, hogy az 5. fogaskerkei a fémdekni alatt vannak, vagy méég azon belül, az aluházban?? egy suzuki váltót raktam össze, és úgy emlékszem annak úgy volt... mert ha ott van, akkor annyira nem nagy a cseréje, de ha belül, akkor meg egyszerűbb a komplett váltótcserélni. Kint van, de asszem nem ilyen egyszerű a cseréje. Pontosat én sem tudok, Patyi Laci a mestere ennek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 Kint van, de asszem nem ilyen egyszerű a cseréje. Pontosat én sem tudok, Patyi Laci a mestere ennek. mérdeklődnéd, ha beszélszvele, és eszedben lesz? kössz am ezt az infót is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 mérdeklődnéd, ha beszélszvele, és eszedben lesz? kössz am ezt az infót is :) nem hinném hogy mostanság beugrok hozzá :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 nem hinném hogy mostanság beugrok hozzá :) nem mostanság akarom én se cserélni :) egyébként nekem rövid áttételes a váltó, a többiek legalábbis azt állapították meg, amikor beírtam a számokat. a végáttételt csak az 5 ös két fkereke határozza meg, és azon kívül a többi fokozat ugyan olyan, vagy gyárilag mind a 3 (ha joltudom annyi van) végátételhez mind a 4 sebesség fogaskerékpárja más és más? mert ha így van, akkor megéri cserélni külön a két fogaskereket, mer akkor a 4 fokozat megmarad pörgősre, de ha minden váltónak ugyan az az első 4 fokozata, akkor nem.. leírná vki, hogy milyen áttételek vannak, és hogy melyik a nagyobb sebességhez szükséges??? nemtudom, hogy az áttételszám csökkenésével a sebesség csökken e vagy pont fordítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 anyukád nekiáll szervizelni a verdát? :lol: van msned vagy skype??biznisz bakker, nem is néztem ki írja, csak rutinból írtam a tapasztalataimat! :lol: (siettem, lógtam a melóból :) ) bocsiiii :D de láttam már ügyes lányokat, akik maguk is megcsinálnak ilyeneket B) (váradon van egy autószerelő, akinél dolgozik egy lány, s nem is akárhogy ;) :) pl itt van egy :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 bakker, nem is néztem ki írja, csak rutinból írtam a tapasztalataimat! B) (siettem, lógtam a melóból :) ) bocsiiii :lol: de láttam már ügyes lányokat, akik maguk is megcsinálnak ilyeneket ;) (váradon van egy autószerelő, akinél dolgozik egy lány, s nem is akárhogy :P :) pl itt van egy :lol: Azért megnézném az asszony arcát amikor hazajön a melóból, és ezzel a szőkeséggel fekszünk a kocsi alatt. Hát ti mit csináltok???? Hát.. izéé... olajat cserélünk? :D :lol: Tuti elhinné. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 Azért megnézném az asszony arcát amikor hazajön a melóból, és ezzel a szőkeséggel fekszünk a kocsi alatt. Hát ti mit csináltok???? Hát.. izéé... olajat cserélünk? :) :) Tuti elhinné. B) :D azé ez tuti csak egy beállított kép piros felső, megemmi munkás ruha... de azé kicseréltetném vele a hidrotőkéket, meg az se projektre is szólnék neki :lol: visszais hívnám, hogy ez sem jóóó de mááárrr mindjáártt jjóóóó :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 :) azé ez tuti csak egy beállított kép piros felső, megemmi munkás ruha... de azé kicseréltetném vele a hidrotőkéket, meg az se projektre is szólnék neki :D visszais hívnám, hogy ez sem jóóó de mááárrr mindjáártt jjóóóó :lol: Miért lenne beállított kép? Nyáron én is bermudában meg izompólóban szereltem a kocsit. B) Akarod látni a képet? :lol: Nade off. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
egykuty Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 nem mostanság akarom én se cserélni :) egyébként nekem rövid áttételes a váltó, a többiek legalábbis azt állapították meg, amikor beírtam a számokat. a végáttételt csak az 5 ös két fkereke határozza meg leírná vki, hogy milyen áttételek vannak, és hogy melyik a nagyobb sebességhez szükséges??? nemtudom, hogy az áttételszám csökkenésével a sebesség csökken e vagy pont fordítva. F16-al kapcsolatban: WR (wide ratio-hosszú) és CR (close ratio -rövid) csoportkerek léteznek. a WR 4. áttétele olyan, mint a CR 5.-é. Ehhez raktak 4-5 féle (3,55; 3,63; 3,72; 3;74; 3,94; 4;19 így sorrendben a hosszú-rövid sor) végáttételt, ami a diffi napkerekében és a hozzá kapcsolódó kúpkerékben testesül meg. A csoportkereke áttétele és a diffi áttétel szorzata adja meg a fordulatszám módosítást. Az áttételekről itt találsz egy xls-t, a feltöltött adatok az én F16-omra vonatkoznak. Lecserélhető az 5. fogaskerékpár, meg is tettem, nem vészes munka, lásd ebben a képtárban. csapágylehúzó nem árt hozzá. A végáttételt még nem cseréltem, érdekes kérdés, hogy ha a napkereket lecseréled, a kúpkerék párja hogy fog viselkedni. tapasztalat: a 3,55-ös végáttétel WR 5.el összerakva sok nyomatékot és teljesítményt igényel, nem véletlen rakták csak SEH-NE motorokhoz. cserébe nem forogja szét magát, ilyen. A motorodhoz rakott nyomatékváltók áttételeiről itt találsz adatokat. remélem tudtam segíteni. Az óra 10%-ot csal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 F16-al kapcsolatban: WR (wide ratio-hosszú) és CR (close ratio -rövid) csoportkerek léteznek. a WR 4. áttétele olyan, mint a CR 5.-é. Ehhez raktak 4-5 féle (3,55; 3,63; 3,72; 3;74; 3,94; 4;19 így sorrendben a hosszú-rövid sor) végáttételt, ami a diffi napkerekében és a hozzá kapcsolódó kúpkerékben testesül meg. A csoportkereke áttétele és a diffi áttétel szorzata adja meg a fordulatszám módosítást. Az áttételekről itt találsz egy xls-t, a feltöltött adatok az én F16-omra vonatkoznak. Lecserélhető az 5. fogaskerékpár, meg is tettem, nem vészes munka, lásd ebben a képtárban. csapágylehúzó nem árt hozzá. A végáttételt még nem cseréltem, érdekes kérdés, hogy ha a napkereket lecseréled, a kúpkerék párja hogy fog viselkedni. tapasztalat: a 3,55-ös végáttétel WR 5.el összerakva sok nyomatékot és teljesítményt igényel, nem véletlen rakták csak SEH-NE motorokhoz. cserébe nem forogja szét magát, ilyen. A motorodhoz rakott nyomatékváltók áttételeiről itt találsz adatokat. remélem tudtam segíteni. Az óra 10%-ot csal. óó köszi köszi hát egy ilyen véggel ki is egyeznék... ha ugyan bírná... ha jol értelmezem, akkor minnél kisebb az áttétel szám, annál hozsabb a váltó... tehát 1:1 hez közelítve. egyébként a kadettfórumon is te vagy ezzel a névvel? mert én igen :) most akkor a végáttételt nem is az 5. két fogaskereke határozza meg, hanem a difi?? annyira nem akarok belemenni, mert ha a napkereket cserélem, akkora kupot is kell, mert lefogazzák egymást, meg zúgni rágni fog, mivel nem egyformán koptak eddig.... én is csak az 5. két fogaskerekét szeretném cserélni... de akkor csak kétféle 5. fogaskerékpár létezik? a CR vagy WR? nem bánnám, ha 1-4ig maradna "pörgős" és csak 5.ben lenne olyan, hogy az eddigi 130/3000 es fordulat mondjuk visszamenne 140/2000 re :D de vajon egy 1.6 sz szr vagy nz mit szólna hozzá??? vagy esetleg majd egy se?? x14nzre meg se próbálom :lol: bár neked a véged is a leghoszabb... nekem meg legrövidebb :lol: na meglesem a képeket is üdv köcc megnéztem a képeket is...akár még a helyén is cserélhető lenne szerintem... igaz szívás több veel úgy, mint pankon, de nem kell kiszedni a motort... nekem legalábbis az astrán jól hozzáférhető lenne.... a villát nem mutatja a képgyűjtemény, hogy azzal mi lett... de azt csavarral le lehet venni a rúdról, ha jól emlékszem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 x14nzre meg se próbálom :) Hát szerintem 60 paci biztos nem bírná 2000-en a 140-et. Max. tök sík úton szélcsendben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 Hát szerintem 60 paci biztos nem bírná 2000-en a 140-et. Max. tök sík úton szélcsendben. vagy jó erős hátszéllel :) nem véletlenül van benne olyan váltó, amilyen... tudják azt a gyárba, hogy miért azt tették bele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dita Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 bakker, nem is néztem ki írja, csak rutinból írtam a tapasztalataimat! B) (siettem, lógtam a melóból :) ) bocsiiii :lol: de láttam már ügyes lányokat, akik maguk is megcsinálnak ilyeneket ;) (váradon van egy autószerelő, akinél dolgozik egy lány, s nem is akárhogy :P :) pl itt van egy :lol: Viccen kívül tényleg megpróbálnám, de nincs hová tennem közben a Lánykámat. Arról nem is beszélve, hogy besötétedik mire hazaérek. De lehet, hogy így is rám marad, főleg ha útközben száll el. :lol: Egyébként elég vállalkozó kedvű vagyok, teljesen egyedül fújtam le a szamarámat 3 éve (csiszoltam, a kicsi hibákat kijavítottam, alapozó, festék). :D Na, jó nem mondom, hogy olyan lett mintha fényező csinálta volna, de azért nem sikerült rosszul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 Hát szerintem 60 paci biztos nem bírná 2000-en a 140-et. Max. tök sík úton szélcsendben. Apa kezdődik... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 leírná vki, hogy milyen áttételek vannak, és hogy melyik a nagyobb sebességhez szükséges??? nemtudom, hogy az áttételszám csökkenésével a sebesség csökken e vagy pont fordítva. Életszerűbb lenne a kihajtást cserélni, azaz a napkereket és a hozzá tartozó kiskereket. De nem nagyon hosszúra, mert a motorod gyenge hozzá. Most milyen kihajtás van? 4.18? A végáttételt még nem cseréltem, érdekes kérdés, hogy ha a napkereket lecseréled, a kúpkerék párja hogy fog viselkedni. Mindkettőt egyben kell cserélni, más a fogszám. F13 más mint az F16, ott a tengely vége a régi ablakos kialakítás miatt meg van bonyolítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 Novy Ha valaki meg tudná szerezni (ne adj isten a szükséges adatok birtokában ki tudná számolni és megszerkeszteni) az x14nz motoros astra vonóerő- és fokozatelosztási diagramját, akkor ennek birtokában már nem csak találgatna az ember a végkifejletet illetően, hanem célirányosan tudna tervezni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 Viccen kívül tényleg megpróbálnám, de nincs hová tennem közben a Lánykámat. Arról nem is beszélve, hogy besötétedik mire hazaérek. De lehet, hogy így is rám marad, főleg ha útközben száll el. :D Egyébként elég vállalkozó kedvű vagyok, teljesen egyedül fújtam le a szamarámat 3 éve (csiszoltam, a kicsi hibákat kijavítottam, alapozó, festék). :) Na, jó nem mondom, hogy olyan lett mintha fényező csinálta volna, de azért nem sikerült rosszul. gratulálok! B) nah én annak lehet nem kezdtem volna neki :) Elismerésem! és még Novy meggyanusít azzal, hogy nem tudod megcsinálni... nem is tudom, ki kéne kapjon érte ;) :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 vagy jó erős hátszéllel ;) nem véletlenül van benne olyan váltó, amilyen... tudják azt a gyárba, hogy miért azt tették bele :lol: van 14nzbe is nagyobb áttél nekem 4.18as van... meg cr asszem... Novy Ha valaki meg tudná szerezni (ne adj isten a szükséges adatok birtokában ki tudná számolni és megszerkeszteni) az x14nz motoros astra vonóerő- és fokozatelosztási diagramját, akkor ennek birtokában már nem csak találgatna az ember a végkifejletet illetően, hanem célirányosan tudna tervezni :P egyébként mint mondottam majd az 1.6nz-se re akarok tenni. gratulálok! :lol: nah én annak lehet nem kezdtem volna neki :) Elismerésem! és még Novy meggyanusít azzal, hogy nem tudod megcsinálni... nem is tudom, ki kéne kapjon érte B) :) :D de végereményben mégse tudja megcsinálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dita Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 gratulálok! B) nah én annak lehet nem kezdtem volna neki :) Elismerésem! és még Novy meggyanusít azzal, hogy nem tudod megcsinálni... nem is tudom, ki kéne kapjon érte ;) :D :lol: de végereményben mégse tudja megcsinálni... Megcsináltam! :lol: Tegnap lecseréltem a kuplungbowdent és működik az autó. :) Na, jó, elkínlódtam vele elég sokáig, agyonfagytam az esőben, de kész lett. Novynak meg :P :lol: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Megcsináltam! :lol: Tegnap lecseréltem a kuplungbowdent és működik az autó. :) Na, jó, elkínlódtam vele elég sokáig, agyonfagytam az esőben, de kész lett. Novynak meg :lol: B) ;) ugye-ugye :P és ne felejtsük el, hogy nem sokan bíztak benne, hogy meg tudod csinálni :) De én mondtam, hogy igen :lol: (persze mások is mondták) amúgy én is elkínlódtam vele rendesen, mondjuk én este 10-kor egy főúton :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dita Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 ugye-ugye :lol: és ne felejtsük el, hogy nem sokan bíztak benne, hogy meg tudod csinálni :) De én mondtam, hogy igen :lol: (persze mások is mondták) amúgy én is elkínlódtam vele rendesen, mondjuk én este 10-kor egy főúton :D Köszönöm a bizalmat! B) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Novynak megy a :D -t megsütötte a oldrex szal tod a dolgod :) :lol: hát gratulálok hozzá ügyes vagy :) szerintem én nem tudnám kicserélni, mert próbáltam már kézzel visszanyomni a villát, de nembírtam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Megcsináltam! :) Tegnap lecseréltem a kuplungbowdent és működik az autó. :) Na, jó, elkínlódtam vele elég sokáig, agyonfagytam az esőben, de kész lett. Novynak meg :D :lol: :lol: Gratula! Szép volt. Na és amit kiszedtél tényleg rossz volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dita Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Gratula! Szép volt. Na és amit kiszedtél tényleg rossz volt? Köszönöm! :) Hát bevallom azt nem néztem meg, mert örültem, hogy túl vagyok rajta, de elég réginek nézett ki és ami a legfontosabb már nem kattog. Attól a hajam az égnek állt már. Most sokkal könnyebben tudok váltani, hátramenetbe is, úgyhogy mindenképp megérte. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 tudom, hogy nem fogja kicserélni otthon :D van neki szerelője, és oda fogja vinni. Megcsináltam! :lol: Tegnap lecseréltem a kuplungbowdent és működik az autó. :) Na, jó, elkínlódtam vele elég sokáig, agyonfagytam az esőben, de kész lett. Novynak meg :lol: B) ;) Khmm...khmm.....khmm..... :P Nagyon nyomja a kukorica a térded Novy? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts