Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
egyébként van akinek át van fúrva, és egy sima csavar van benne, versenycélokra is megfelel neki, vagyis verseny terheléssel :D

Szerintem ez is kibírná így évekig. Azért egy tömör csavar többet bír gondolom mint az a cső stift ami benne volt. De jobb a békesség szerintem kicserélem majd hétfőn stiftre. Biztos ami tuti, csak az kell oda. :)

Elküldve
egyébként van akinek át van fúrva, és egy sima csavar van benne, versenycélokra is megfelel neki, vagyis verseny terheléssel :D

Valószínűleg nem véletlenül ilyen stift van benne, és nem csavar, lehet, hogy az a csavar nem kopna idővel, hanem kitágítja a villák furatait, aztán nehezebb lesz barkácsolni.

Elküldve
Valószínűleg nem véletlenül ilyen stift van benne, és nem csavar, lehet, hogy az a csavar nem kopna idővel, hanem kitágítja a villák furatait, aztán nehezebb lesz barkácsolni.

Az 1,8-ast mikor megvettem, már csavar volt a stift helyén. Azzal is elkezdődött a nehezen veszi 1-2 problema, sokkal macerásabb volt segíteni rajta, mert a csavar kifürödte a csukló furatát és külön kellett esztergálni megfelelő csavart hozzá. Inkább a filléres stiftcsere, mint az a szerencsétlenkedés.

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Van egy 93-as Astrám. Egy ideje nem nagyon akarja bevenni az I-es sebességi fokozatot, most hétvégén pedig az 5-et nem akarta szeretni. Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Üdv!

Elküldve
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Van egy 93-as Astrám. Egy ideje nem nagyon akarja bevenni az I-es sebességi fokozatot, most hétvégén pedig az 5-et nem akarta szeretni. Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Üdv!

Első körben be kell állítani a váltórudazatot, találsz róla leírást a Tartalom-Technika-Astra F-Gyakran ismételt kérdések-ben.

Elküldve
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Van egy 93-as Astrám. Egy ideje nem nagyon akarja bevenni az I-es sebességi fokozatot, most hétvégén pedig az 5-et nem akarta szeretni. Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Üdv!

A rudazat állítással együtt, ha nem volt még hozzányúlva, célszerű a kopó alkatrészek cseréje is. Anno én is ugyanezzel a bajjal kerültem ide, 1.-5. fokozat vacakolt, azóta a váltó tökéletesen működik.

Ha nem jönne rendbe, lehet hogy szét kell szedni... :D Ismerősi körben pl. a léptetővilla is okozott izgalmas dolgokat, bár az a váltó elég húzósan volt használva előtte.

Elküldve
A rudazat állítással együtt, ha nem volt még hozzányúlva, célszerű a kopó alkatrészek cseréje is. Anno én is ugyanezzel a bajjal kerültem ide, 1.-5. fokozat vacakolt, azóta a váltó tökéletesen működik.

Ha nem jönne rendbe, lehet hogy szét kell szedni... :D Ismerősi körben pl. a léptetővilla is okozott izgalmas dolgokat, bár az a váltó elég húzósan volt használva előtte.

Köszi! Ha lesz egy kis időm, nekiugrok!

Elküldve

Olajcsere volt végezve?Mert annak ellenére hogy gyárilag nem írják elő,ha nem volt eddig akkor igencsak kevés lehet benne.Én most cseréltem,és alig volt 0,5 L benne,s nem folyik sehol,ráadásul mint a víz olyan híg.

Az ok ami miatt cserére került sor,egy nagyon halk morgás,egyesben kettesben,valamint üresben,amit a szaki szerint a direkt tengely melső csapágya okozza,de elmegy még egy darabig.

Elküldve
Olajcsere volt végezve?Mert annak ellenére hogy gyárilag nem írják elő,ha nem volt eddig akkor igencsak kevés lehet benne.Én most cseréltem,és alig volt 0,5 L benne,s nem folyik sehol,ráadásul mint a víz olyan híg.

Az ok ami miatt cserére került sor,egy nagyon halk morgás,egyesben kettesben,valamint üresben,amit a szaki szerint a direkt tengely melső csapágya okozza,de elmegy még egy darabig.

És hogy engedted le a régi olajat? Lecserélném én is, de nem találok leeresztő csavart.... :)

Nekem is azt mondták, hogy ezekben nem kell cserélni, de szerintem ez egy hülyeség, miért ne kéne egy 14-15 éves olajat lecserélni?

Elküldve
És hogy engedted le a régi olajat? Lecserélném én is, de nem találok leeresztő csavart.... :)

Nekem is azt mondták, hogy ezekben nem kell cserélni, de szerintem ez egy hülyeség, miért ne kéne egy 14-15 éves olajat lecserélni?

A sebváltó alján lévő deklit kell lecsavarozni. Vigyázz, nehogy a nyakadba zúduljon az olaj közben mert elég büdi egy cucc! :)

A feltöltésről meg az én aláirásomban is találsz képes segitséget.

Elküldve
A sebváltó alján lévő deklit kell lecsavarozni. Vigyázz, nehogy a nyakadba zúduljon az olaj közben mert elég büdi egy cucc! :)

A feltöltésről meg az én aláirásomban is találsz képes segitséget.

És mennyi megy bele?

Amúgy lehet kapni váltókar javító készletet.Érdemes megvenni?

Elküldve
A sebváltó alján lévő deklit kell lecsavarozni. Vigyázz, nehogy a nyakadba zúduljon az olaj közben mert elég büdi egy cucc! :)

A feltöltésről meg az én aláirásomban is találsz képes segitséget.

Hát nagyon köszönöm brezsó! :D Arra a sok csavarosra gondolsz igaz? Tömítés nem kell hozzá utána, vagy elég egy kis piros motortömítő?

Hjoe! Asszem 2 vagy 1,8-1,9 liter kell bele. Valahogy így. :)

Elküldve
Hát nagyon köszönöm brezsó! :) Arra a sok csavarosra gondolsz igaz? Tömítés nem kell hozzá utána, vagy elég egy kis piros motortömítő?

Hjoe! Asszem 2 vagy 1,8-1,9 liter kell bele. Valahogy így. :)

elég akár csak paszta is.

feltöltés meg váltója vállogatja, de 2 litert kell venned.

aztán az ellenőrzőcsavaron meg lesni, mikor jelenik meg.

könyv szerint a luk laatt kellene lennie

de ha lukig töltöd se lesz baja

Elküldve
Hát nagyon köszönöm brezsó! :) Arra a sok csavarosra gondolsz igaz? Tömítés nem kell hozzá utána, vagy elég egy kis piros motortömítő?

Hjoe! Asszem 2 vagy 1,8-1,9 liter kell bele. Valahogy így. :)

Én nem tettem semmit sem oda, simán visszacsavaroztam, és mégsem ereszt. A deklin volt/van afféle aluminium szegély - vagy minek nevezzem - szóval, mintha az töltené be a tömités szerepét.- az is lehet hogy az elkülönithető a deklitől, de én nem bolygattam.... Mondom, én nem tettem semmit oda, de lehetséges, hogy ez nem mindegyiknél van igy.

A feltöltés váltónként más, ha jól emlékszem, nekem 1,6-1,7l. A szintett pedig a váltó menetirány szerinti bal oldalán lehet ellenőrizni ahogyan Novy is irta(azt hiszem neki van fotó is a csavarról)

Elküldve
Én nem tettem semmit sem oda, simán visszacsavaroztam, és mégsem ereszt. A deklin volt/van afféle aluminium szegély - vagy minek nevezzem - szóval, mintha az töltené be a tömités szerepét.- az is lehet hogy az elkülönithető a deklitől, de én nem bolygattam.... Mondom, én nem tettem semmit oda, de lehetséges, hogy ez nem mindegyiknél van igy.

A feltöltés váltónként más, ha jól emlékszem, nekem 1,6-1,7l. A szintett pedig a váltó menetirány szerinti bal oldalán lehet ellenőrizni ahogyan Novy is irta(azt hiszem neki van fotó is a csavarról)

Rendben, köszönöm a segítséget!

Elküldve
miért ne kéne egy 14-15 éves olajat lecserélni?

Mert ez szintetikus olaj mai elvileg nem öregszik. ennek ellenére én is cserélni fogom ha elérem a 150ekm-t, de inkább az esetleges szennyeződések miatt és a saját megnyugtatásomra és nem az elhasználódás miatt.

Elküldve
Mert ez szintetikus olaj mai elvileg nem öregszik. ennek ellenére én is cserélni fogom ha elérem a 150ekm-t, de inkább az esetleges szennyeződések miatt és a saját megnyugtatásomra és nem az elhasználódás miatt.

én meg vissza fogom cserélni GM esre a meta nekem se jött be sajna

Elküldve
már az első télen megmondtam én is, hogy a gyári jobb volt benne

mé akkor is, ha nem volt benne már egy liter se

Lehet jövőre lecserélem én is csak mert állapndóan csepeg, ki tudja mennyi van benne.

Elküldve
Lehet jövőre lecserélem én is csak mert állapndóan csepeg, ki tudja mennyi van benne.

nekem annak ellenére, hogy a szuszogó továbbra is olajos nemhiányzott szinte semmi belőle...egy másfél éve van benne

Elküldve
nekem annak ellenére, hogy a szuszogó továbbra is olajos nemhiányzott szinte semmi belőle...egy másfél éve van benne

Nekem nem a szuszogó olajos hanem allulról csepeg a lemez széléről. De lehet csak a karterről fröcsög átt. :)

Elküldve
Nekem nem a szuszogó olajos hanem allulról csepeg a lemez széléről. De lehet csak a karterről fröcsög átt. :)

A sebváltó olaj piros és nagyon büdös. Töröld le valami fehérrel, mondjuk papirzsebkendővel, és meglátod hogy az e! :)

Elküldve
A sebváltó olaj piros és nagyon büdös. Töröld le valami fehérrel, mondjuk papirzsebkendővel, és meglátod hogy az e! :)

Letörölni nem olyan egyszerű, mert régi a folyás, és már nagyon dzsuvás, el kéne vinni valami mosóba allulról leveretni.

Elküldve
Letörölni nem olyan egyszerű, mert régi a folyás, és már nagyon dzsuvás, el kéne vinni valami mosóba allulról leveretni.

Nemá'...egy benzines ronggyal le lehet törölni..vagy brigéciollal..legalább a sebváltó alját és később megnézni hogy folyt-e oda valami és hogy az piros büdös vagy "klasszikus" motorolajszerűség..

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.