Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Most akkor valaki találja ki, hogy kerekem sincs csak meghibbantam a Metabondtól.. :lol:

Nem mondta neked senki hogy ne igyál meg minden sz.rtami a kezedbekerül??? :lol: :lol:

Elküldve
Hali!!

Valaki meg tudná mondani, hogy a C14NZ féltengelye és f. tengely külső csuklója talále a C16NZ-vel??

Köszi!

Nem úgy van, hogy az egyik kisblokkos, a másik meg nagy?

Elküldve
Nem úgy van, hogy az egyik kisblokkos, a másik meg nagy?

hát azt meg nem tudnám mondani mert nincs előttem mindkettő,

de ha előttem lennének is, meg kellene kérdezzelek, hogy mi az a kisblokk és nagyblokk???

Elküldve (edited)
hát azt meg nem tudnám mondani mert nincs előttem mindkettő,

de ha előttem lennének is, meg kellene kérdezzelek, hogy mi az a kisblokk és nagyblokk???

Igazából én is csak a "nagyoktól" hallottam, de most senki nincs itt, hogy pontosítson. :lol: Gondolom méretbeli különbség van.

Idézek a Karcsitól.:"1,4-1,6 kisblokk

1,8-2,0 nagyblokk (a dizil ide tartozhatna még).

"

De azt nem hogy komplatibilisek-e az alkatrészek.

Módosítva : zotya975
Elküldve
Igazából én is csak a "nagyoktól" hallottam, de most senki nincs itt, hogy pontosítson. :lol: Gondolom méretbeli különbség van.

Idézek a Karcsitól.:"1,4-1,6 kisblokk

1,8-2,0 nagyblokk (a dizil ide tartozhatna még).

"

De azt nem hogy komplatibilisek-e az alkatrészek.

Ez mindkettő kisblokk. Nagyblokk pl. a 16-szelepesek.

EPC szerint ugyanaz kell a C14NZ-hez és a C16NZ-hez.

Elküldve
Valaki meg tudná mondani, hogy a C14NZ féltengelye és f. tengely külső csuklója talále a C16NZ-vel??

igen, jó hozzá.

Ez mindkettő kisblokk. Nagyblokk pl. a 16-szelepesek.

EPC szerint ugyanaz kell a C14NZ-hez és a C16NZ-hez.

Nagyblokk az 1.8 és felfelé. Meg a dízelek.

1.6 16v is kisblokk pl.

Elküldve
Szerencsére néha van átfedés :lol: :lol:

átfedés nem nagyon van, C-s motoroktól kezdve tiszta a pálya :lol:

az más kérdés, hogy némelyiknél a váltók felmennek kicsi is, nagy is :lol:

Elküldve
Nagyblokk az 1.8 és felfelé. Meg a dízelek.

1.6 16v is kisblokk pl.

És ez egyébként mi alapján van meghatározva? Hengerűrtartalom, vagy a blokk mérete alapján? Mert ránézésre pl. a C20NE blokk se (sokkal) nagyobb pl. egy C16NZ-nél, az mégis nagyblokknak számít ez alapján.

Elküldve
És ez egyébként mi alapján van meghatározva? Hengerűrtartalom, vagy a blokk mérete alapján? Mert ránézésre pl. a C20NE blokk se (sokkal) nagyobb pl. egy C16NZ-nél, az mégis nagyblokknak számít ez alapján.

És ha a nyomaték miatt? :lol:

Elküldve
Most irigykednem kéne vagy örvendenem ? :lol:

Hát nekem csak száraz dzsuva, ergo nem ereszt, esetleg régen eresztett. Ha neked is ilyen akkor örvendeni, de ha friss olaj van rajta akkor irigykedni. :lol:

Elküldve
Hát nekem csak száraz dzsuva, ergo nem ereszt, esetleg régen eresztett. Ha neked is ilyen akkor örvendeni, de ha friss olaj van rajta akkor irigykedni. :lol:

Nincs is annál szebb, mikor egy üzemmeleg motoron jól felforrósodva ég izzik az olaj :lol: :lol: :lol:

Elküldve
Nincs is annál szebb, mikor egy üzemmeleg motoron jól felforrósodva ég izzik az olaj :lol: :lol: :lol:

Nem izzik az, nekem most is, meg a tömítés csere előtt is eresztette valahol a motorolajat, vagy inkább csak szivárog, de annyira nem meleg, hogy meggyulladjon. Inkább akkor szokott pánik uralkodni a családban, amikor vmit szerelek a motorérben, aztán a következő tecsós úton a csavarlazító ég le mondjuk a kipufcsőről. :lol:

Elküldve
Nem izzik az, nekem most is, meg a tömítés csere előtt is eresztette valahol a motorolajat, vagy inkább csak szivárog, de annyira nem meleg, hogy meggyulladjon. Inkább akkor szokott pánik uralkodni a családban, amikor vmit szerelek a motorérben, aztán a következő tecsós úton a csavarlazító ég le mondjuk a kipufcsőről. :lol:

hja, az elég xar dolog!!

mellesleg én csak vicceltem, persze hogy nem gyúllad meg :D

amit érzel az orroddal, az megnyugtató, tudod hogy van :lol: :P :D

(még a wartis korszakból jöttek elő a szép emlékek :lol: 200 km megtétele után azért abba kemény forró olaj szag volt, eresztett az olajteknőtömítés rendesen :lol:

Elküldve

Hali Mindenki! :lol:

Kicsi segítséget kénék , mert látom ti nagyon kenitek vágjátok az egész astra-s témát! Most vettem első autóként és nem is vagyok nagy autó szerelő de szeretek mókolni. Kérd.: nem világít a tolató lámpám ! Tipp mi lehet a probléma szerintetek?

Köszi a segítséget és a megértést! :lol: egy lelkes újonc :lol:

Elküldve
Hali Mindenki! :lol:

Kicsi segítséget kénék , mert látom ti nagyon kenitek vágjátok az egész astra-s témát! Most vettem első autóként és nem is vagyok nagy autó szerelő de szeretek mókolni. Kérd.: nem világít a tolató lámpám ! Tipp mi lehet a probléma szerintetek?

Köszi a segítséget és a megértést! :lol: egy lelkes újonc :lol:

Kiégett izzó, váltóban a tolatólámpa kapcsoló meghót. Leveszed róla a csatit, összezárod a két pontot egy darab dróttal, ha világít, akkor a kapcsoló sz.r. A váltó elején található, a vízhűtő irányából, oldalirányosan van rajta. Messzirő látszik igazából, mert megy oda vezeték.

Elküldve
Kiégett izzó, váltóban a tolatólámpa kapcsoló meghót. Leveszed róla a csatit, összezárod a két pontot egy darab dróttal, ha világít, akkor a kapcsoló sz.r. A váltó elején található, a vízhűtő irányából, oldalirányosan van rajta. Messzirő látszik igazából, mert megy oda vezeték.

Vagy simány csak leugrott a csatlakozó a váltóról (tudom hogy mindig ezzel jövök, de nekem egy időben lelövöldözte a csatit. Ez maradt meg bennem :lol: ) Az is lehet hogy csak oxidos, vagy retkes. Egy pucevát megér, mint hogy fölöslegesen borítsa szét az autót :lol:

Hali Mindenki! :lol:

......

Köszi a segítséget és a megértést! :P egy lelkes újonc :D

Aláírásba alkossál bele pár infót a gépsasról, és akkor az okosak könnyebben, és hamarabb tudnak majd válaszolni, problémamegoldani. (persze valami olyan kérdésben, ami a konkrét autóhoz tartozik) :lol: A vezérlőpulton megtalálod :D

Elküldve

Hali!

Egy kérdés, mivel lehet probléma, ha olyat csinál a váltóm, hogy ha (R-t) 1est,2est,3ast és ezek oda-vissza akarok rakni nehezen tudom behúzni, de ha kinyomom a kuplungot és várok egy kicsit akkor simán beveszi???? Szinkronkapcsoló esetleg??

thx

Elküldve
Hali!

Egy kérdés, mivel lehet probléma, ha olyat csinál a váltóm, hogy ha (R-t) 1est,2est,3ast és ezek oda-vissza akarok rakni nehezen tudom behúzni, de ha kinyomom a kuplungot és várok egy kicsit akkor simán beveszi???? Szinkronkapcsoló esetleg??

thx

Olaj, mennyi van a váltódban?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.