Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és

2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam.

Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi??

Elküldve
Üdv!

Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és

2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam.

Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi??

Stift(ek)et cserélni kéne, de lehet a rudat is és utána beállítani a váltót, valamint friss GM olajat önteni bele, esetleg teljesen cserélni és persze új szimmering sem ártana a rudazatnak. Ezek után pöpec lesz a váltód (tapasztalat). :huh: Leírás a GyIK-ben.

Elküldve
Üdv!

Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és

2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam.

Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi??

Nekem is vót amikor rudazatállítottunk. Meg olyan is hogy a másik irányba szálltunk el, és és rüki volt az egyes is :lol:

Csak egy észrevétel, hogy nekem pölö el volt nyírva a menet a rudazat rögzítő csavarján, illetve a bilincs menetes oldalán és hiába állítottuk be pöpecre, pár nap alatt "visszamászott" Dzsári csavar ki, hosszabb be, átmenőre, anya+önzárós anya a végére, és azóta ott van ahova tettük. :huh:

Elküldve

Hali!

Létezik olyan táblázat, amiben benne van, hogy melyik motorhoz milyen számú váltó passzol? :huh:

És hol tudom megnézni, hogy az enyémben milyen számú váltó van! :lol:

Köszike a segítségeteket!!! ^_^

Elküldve
Hali!

Létezik olyan táblázat, amiben benne van, hogy melyik motorhoz milyen számú váltó passzol? :huh:

És hol tudom megnézni, hogy az enyémben milyen számú váltó van! :lol:

Köszike a segítségeteket!!! B)

Talán itt: http://www.opel-infos.de

Bár az enyémben sem olyan váltó van gyárilag, mint amit ott írnak. ^_^

Elküldve
Üdv!

Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és

2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam.

Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi??

Igen volt már ilyen, ott a megoldás a GYík-ban. :huh:

Elküldve

X17DTL

Bauform: R4

Steuerung: OHC

Bohrung (mm): 82,5

Hub (mm): 79,5

Volumen (cmł): 1700

Leistung (kW bei min-1): 50 / 4500

Drehmoment (Nm bei min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G)

Verdichtung: 22,0 : 1

Motormanagement: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: Katalysator

Besonderheiten: E-Gas (Astra G), Tempomat (Astra G), Turbolader Garrett GT1544

Verwendung: Astra F (F13WR, F15WR, F17WR), Astra G (F13WR, F17WR)

Ezek lennének a váltó számai??

Hol van ez a váltón? hol tudom megnézni az enyém milyen?

Elküldve
X17DTL

Bauform: R4

Steuerung: OHC

Bohrung (mm): 82,5

Hub (mm): 79,5

Volumen (cmł): 1700

Leistung (kW bei min-1): 50 / 4500

Drehmoment (Nm bei min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G)

Verdichtung: 22,0 : 1

Motormanagement: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: Katalysator

Besonderheiten: E-Gas (Astra G), Tempomat (Astra G), Turbolader Garrett GT1544

Verwendung: Astra F (F13WR, F15WR, F17WR), Astra G (F13WR, F17WR)

Ezek lennének a váltó számai??

Hol van ez a váltón? hol tudom megnézni az enyém milyen?

Igen azok. Kitekered a kormányt balra és a váltó alsó peremét erősen nézed és meglátod a számokat. pl így: F 13 WR 4.18

Elküldve
Igen azok. Kitekered a kormányt balra és a váltó alsó peremét erősen nézed és meglátod a számokat. pl így: F 13 WR 4.18

Nekem a váltó tetején is rajta egy kibeqrt nagy F13 felirat :huh:

Elküldve
nekem ott GM- és katalógus szám van. :huh:

Biztos csak a klíma miatt van :lol: :P ^_^ B) Én mondjuk kerestem egy darabig mire az olajsarat sikerült lekaparni róla :lol:

Elküldve
nekem ott GM- és katalógus szám van. :huh:

nekem is :lol:

na de megcsináltam a gumigyűrű szigetelőszalag betekerős műsort, pár képet is csináltam, hamarosan megcsinálom a honlapra, és mehet az is a gyíkba.

Elküldve
nekem is :lol:

na de megcsináltam a gumigyűrű szigetelőszalag betekerős műsort, pár képet is csináltam, hamarosan megcsinálom a honlapra, és mehet az is a gyíkba.

Tényleg, azt megcsinálom én is, BC beszerelés után. :huh: Kíváncsi vagyok az eredményre.

Elküldve
Ami a kartervédődnél van az ömlés miatt a csere óta. :huh: (de genya vagyok :lol:)

Az csak friss olaj, és lehet, hogy a fű kente fel, mert ugyan oda állok, mint a csere előtt. ^_^

Elküldve

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew!

Elküldve
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew!

Hi!

Hivatalosan nem volt C16SE motoron F16 váltó, nem tudom, rá lehet-e szerelni egyáltalán. De ha csak az a gond, hogy túlságosan pörög a motor, F13-ból is voltak hosszabb és rövidebb tipusok, de esetleg F15-öt még tehetsz rá. Először is ki kéne deríteni, milyen a mostani váltód, ezt a bal első kerék felől tudod megtenni, teljesen kifordítod a kereket balra, és megkeresed a váltó oldalán a számsort. Elég nehéz észrevenni, főleg ha koszos is a váltó.

Váltókról infók itt.

Elküldve
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew!

F16-hoz is már nagy féltengely kell, nem jó az neked.

A kívánt célt elérheted csak kihajtás cserével... megnézed neked milyen van az F13 váltóban (3.74,3.94,4.18?), és cseréled mondjuk 3.55-re.

Veszel egy olyan F13 bontott váltót, amiben ilyen hosszabb kihajtás van, és abból át lehet tenni a két fogaskereket.

Elküldve

kihajtásból hogy lehet kivenni a féltengelyt??

lehet nememlékszem már jól, de egyszer egy dízelen úgy csináltuk, hogy talpas ki, féltengely kifordít az agyból, és akkor egy rántással ki is jött a váltóból, régi szimering ki, újat bekocogtattuk, és aztán visszagugtuka féltengelyt, és mikor megakadt, akkor nyomtunk rajta egyet , és akkor hallottuk, hogy kattant, és utána már kész is volt.

gumiharang talpas és kész.

Elküldve

ha nem jön ki rántásra, akkor kicsit körbe kell forgatni, és újra próbálkozni. lényeg hogy nem szabad erőltetni meg

pájszerolni, mert ha elgörbül a gyűrű ami tartja, akkor lehet hogy az életben nem fog többet kijönni.

Elküldve
ha nem jön ki rántásra, akkor kicsit körbe kell forgatni, és újra próbálkozni. lényeg hogy nem szabad erőltetni meg

pájszerolni, mert ha elgörbül a gyűrű ami tartja, akkor lehet hogy az életben nem fog többet kijönni.

tehá az elv az jó :huh:

ja mi is úgy csináltuk am, nem erőltettük, meg nem is feszegettük.

demán rég volt , inkább megkérdeztem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.