a_lajos Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Üdv! Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és 2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam. Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Üdv! Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és 2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam. Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi?? Stift(ek)et cserélni kéne, de lehet a rudat is és utána beállítani a váltót, valamint friss GM olajat önteni bele, esetleg teljesen cserélni és persze új szimmering sem ártana a rudazatnak. Ezek után pöpec lesz a váltód (tapasztalat). :huh: Leírás a GyIK-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Üdv! Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és 2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam. Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi?? Nekem is vót amikor rudazatállítottunk. Meg olyan is hogy a másik irányba szálltunk el, és és rüki volt az egyes is :lol: Csak egy észrevétel, hogy nekem pölö el volt nyírva a menet a rudazat rögzítő csavarján, illetve a bilincs menetes oldalán és hiába állítottuk be pöpecre, pár nap alatt "visszamászott" Dzsári csavar ki, hosszabb be, átmenőre, anya+önzárós anya a végére, és azóta ott van ahova tettük. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Hali! Létezik olyan táblázat, amiben benne van, hogy melyik motorhoz milyen számú váltó passzol? :huh: És hol tudom megnézni, hogy az enyémben milyen számú váltó van! :lol: Köszike a segítségeteket!!! ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Hali! Létezik olyan táblázat, amiben benne van, hogy melyik motorhoz milyen számú váltó passzol? :huh: És hol tudom megnézni, hogy az enyémben milyen számú váltó van! :lol: Köszike a segítségeteket!!! B) Talán itt: http://www.opel-infos.de Bár az enyémben sem olyan váltó van gyárilag, mint amit ott írnak. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Üdv! Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és 2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam. Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi?? Igen volt már ilyen, ott a megoldás a GYík-ban. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 X17DTL Bauform: R4 Steuerung: OHC Bohrung (mm): 82,5 Hub (mm): 79,5 Volumen (cmł): 1700 Leistung (kW bei min-1): 50 / 4500 Drehmoment (Nm bei min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G) Verdichtung: 22,0 : 1 Motormanagement: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: Katalysator Besonderheiten: E-Gas (Astra G), Tempomat (Astra G), Turbolader Garrett GT1544 Verwendung: Astra F (F13WR, F15WR, F17WR), Astra G (F13WR, F17WR) Ezek lennének a váltó számai?? Hol van ez a váltón? hol tudom megnézni az enyém milyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Köszi daykiller! nagy nehezen megtaláltam! Itt megvan minden a váltókról: mit, milyet, mibe raknak: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
szeki Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 F13-as váltó eladó!mailben jelezz ha kell.vagy 06203838893 Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 X17DTL Bauform: R4 Steuerung: OHC Bohrung (mm): 82,5 Hub (mm): 79,5 Volumen (cmł): 1700 Leistung (kW bei min-1): 50 / 4500 Drehmoment (Nm bei min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G) Verdichtung: 22,0 : 1 Motormanagement: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: Katalysator Besonderheiten: E-Gas (Astra G), Tempomat (Astra G), Turbolader Garrett GT1544 Verwendung: Astra F (F13WR, F15WR, F17WR), Astra G (F13WR, F17WR) Ezek lennének a váltó számai?? Hol van ez a váltón? hol tudom megnézni az enyém milyen? Igen azok. Kitekered a kormányt balra és a váltó alsó peremét erősen nézed és meglátod a számokat. pl így: F 13 WR 4.18 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Igen azok. Kitekered a kormányt balra és a váltó alsó peremét erősen nézed és meglátod a számokat. pl így: F 13 WR 4.18 Nekem a váltó tetején is rajta egy kibeqrt nagy F13 felirat :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Nekem a váltó tetején is rajta egy kibeqrt nagy F13 felirat :huh: Nekem is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Nekem a váltó tetején is rajta egy kibeqrt nagy F13 felirat :huh: Nekem is! http://kepfeltoltes.hu/090628/P6090001_www...ltoltes.hu_.jpg nekem ott GM- és katalógus szám van. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 nekem ott GM- és katalógus szám van. :huh: Biztos csak a klíma miatt van :lol: :P ^_^ B) Én mondjuk kerestem egy darabig mire az olajsarat sikerült lekaparni róla :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 nekem ott GM- és katalógus szám van. :huh: nekem is :lol: na de megcsináltam a gumigyűrű szigetelőszalag betekerős műsort, pár képet is csináltam, hamarosan megcsinálom a honlapra, és mehet az is a gyíkba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 nekem is :lol: na de megcsináltam a gumigyűrű szigetelőszalag betekerős műsort, pár képet is csináltam, hamarosan megcsinálom a honlapra, és mehet az is a gyíkba. Tényleg, azt megcsinálom én is, BC beszerelés után. :huh: Kíváncsi vagyok az eredményre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Biztos csak a klíma miatt van :D :P ^_^ B) Én mondjuk kerestem egy darabig mire az olajsarat sikerült lekaparni róla :huh: Olajsár.....mi az? :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Olajsár.....mi az? :huh: ^_^ Ami a kartervédődnél van az ömlés miatt a csere óta. :lol: (de genya vagyok B)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Ami a kartervédődnél van az ömlés miatt a csere óta. :huh: (de genya vagyok :lol:) Az csak friss olaj, és lehet, hogy a fű kente fel, mert ugyan oda állok, mint a csere előtt. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Andrew1983 Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus14, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew! Hi! Hivatalosan nem volt C16SE motoron F16 váltó, nem tudom, rá lehet-e szerelni egyáltalán. De ha csak az a gond, hogy túlságosan pörög a motor, F13-ból is voltak hosszabb és rövidebb tipusok, de esetleg F15-öt még tehetsz rá. Először is ki kéne deríteni, milyen a mostani váltód, ezt a bal első kerék felől tudod megtenni, teljesen kifordítod a kereket balra, és megkeresed a váltó oldalán a számsort. Elég nehéz észrevenni, főleg ha koszos is a váltó. Váltókról infók itt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus17, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew! F16-hoz is már nagy féltengely kell, nem jó az neked. A kívánt célt elérheted csak kihajtás cserével... megnézed neked milyen van az F13 váltóban (3.74,3.94,4.18?), és cseréled mondjuk 3.55-re. Veszel egy olyan F13 bontott váltót, amiben ilyen hosszabb kihajtás van, és abból át lehet tenni a két fogaskereket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus17, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2009 kihajtásból hogy lehet kivenni a féltengelyt?? lehet nememlékszem már jól, de egyszer egy dízelen úgy csináltuk, hogy talpas ki, féltengely kifordít az agyból, és akkor egy rántással ki is jött a váltóból, régi szimering ki, újat bekocogtattuk, és aztán visszagugtuka féltengelyt, és mikor megakadt, akkor nyomtunk rajta egyet , és akkor hallottuk, hogy kattant, és utána már kész is volt. gumiharang talpas és kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus17, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2009 ha nem jön ki rántásra, akkor kicsit körbe kell forgatni, és újra próbálkozni. lényeg hogy nem szabad erőltetni meg pájszerolni, mert ha elgörbül a gyűrű ami tartja, akkor lehet hogy az életben nem fog többet kijönni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus17, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2009 ha nem jön ki rántásra, akkor kicsit körbe kell forgatni, és újra próbálkozni. lényeg hogy nem szabad erőltetni meg pájszerolni, mert ha elgörbül a gyűrű ami tartja, akkor lehet hogy az életben nem fog többet kijönni. tehá az elv az jó :huh: ja mi is úgy csináltuk am, nem erőltettük, meg nem is feszegettük. demán rég volt , inkább megkérdeztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts