Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Üdv!

Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és

2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam.

Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi??

Stift(ek)et cserélni kéne, de lehet a rudat is és utána beállítani a váltót, valamint friss GM olajat önteni bele, esetleg teljesen cserélni és persze új szimmering sem ártana a rudazatnak. Ezek után pöpec lesz a váltód (tapasztalat). :huh: Leírás a GyIK-ben.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tapasztalt valaki olyat, hogy 1es helyett 3-as fokozatba ugrott a váltó és

2-es helyett 4 esbe. Kivéve ha nem két kézzel váltottam.

Lehet a stift kopott elől a váltonál, vagy valami vagy bármi??

Nekem is vót amikor rudazatállítottunk. Meg olyan is hogy a másik irányba szálltunk el, és és rüki volt az egyes is :lol:

Csak egy észrevétel, hogy nekem pölö el volt nyírva a menet a rudazat rögzítő csavarján, illetve a bilincs menetes oldalán és hiába állítottuk be pöpecre, pár nap alatt "visszamászott" Dzsári csavar ki, hosszabb be, átmenőre, anya+önzárós anya a végére, és azóta ott van ahova tettük. :huh:

Link to comment
Megosztás:

X17DTL

Bauform: R4

Steuerung: OHC

Bohrung (mm): 82,5

Hub (mm): 79,5

Volumen (cmł): 1700

Leistung (kW bei min-1): 50 / 4500

Drehmoment (Nm bei min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G)

Verdichtung: 22,0 : 1

Motormanagement: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: Katalysator

Besonderheiten: E-Gas (Astra G), Tempomat (Astra G), Turbolader Garrett GT1544

Verwendung: Astra F (F13WR, F15WR, F17WR), Astra G (F13WR, F17WR)

Ezek lennének a váltó számai??

Hol van ez a váltón? hol tudom megnézni az enyém milyen?

Link to comment
Megosztás:

X17DTL

Bauform: R4

Steuerung: OHC

Bohrung (mm): 82,5

Hub (mm): 79,5

Volumen (cmł): 1700

Leistung (kW bei min-1): 50 / 4500

Drehmoment (Nm bei min-1): 132 / 2400, 132 / 1800 - 3250 (Astra G)

Verdichtung: 22,0 : 1

Motormanagement: Bosch VE, Astra G Bosch EDC 15 M

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: Katalysator

Besonderheiten: E-Gas (Astra G), Tempomat (Astra G), Turbolader Garrett GT1544

Verwendung: Astra F (F13WR, F15WR, F17WR), Astra G (F13WR, F17WR)

Ezek lennének a váltó számai??

Hol van ez a váltón? hol tudom megnézni az enyém milyen?

Igen azok. Kitekered a kormányt balra és a váltó alsó peremét erősen nézed és meglátod a számokat. pl így: F 13 WR 4.18

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew!

Hi!

Hivatalosan nem volt C16SE motoron F16 váltó, nem tudom, rá lehet-e szerelni egyáltalán. De ha csak az a gond, hogy túlságosan pörög a motor, F13-ból is voltak hosszabb és rövidebb tipusok, de esetleg F15-öt még tehetsz rá. Először is ki kéne deríteni, milyen a mostani váltód, ezt a bal első kerék felől tudod megtenni, teljesen kifordítod a kereket balra, és megkeresed a váltó oldalán a számsort. Elég nehéz észrevenni, főleg ha koszos is a váltó.

Váltókról infók itt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy F Astrám 1.6-os, 8V-s, Si-s(74 kW-os a hengerenkénti injektoros). Gyárilag F13-as váltó van benne és ki szeretném cserélni F16-ra, ezt megvalósítható mindenféle egyéb alkatrészcsere nélkül? Gondolom az F16-ba hosszabbak az áttételek, ezáltal a sebességi fokozatok hosszabbak és nagyobb sebességnél nem pörögne annyira a motor. Hallottam olyat is - mert eredetileg F20-ra gondoltam - hogy ezen váltót nem lehet, mert akkor féltengelyeket is cserélni kellene meg még ki tudja, hogy miket. Lényeg a lényeg F13-ról F16-ra, hogy nagyobb sebességnél alacsonyabb fordulaton tudjak menni. Szóval tudnátok ebben a témában segíteni, hogy én is világosabban lássak? Előre is köszi! Üdv! Andrew!

F16-hoz is már nagy féltengely kell, nem jó az neked.

A kívánt célt elérheted csak kihajtás cserével... megnézed neked milyen van az F13 váltóban (3.74,3.94,4.18?), és cseréled mondjuk 3.55-re.

Veszel egy olyan F13 bontott váltót, amiben ilyen hosszabb kihajtás van, és abból át lehet tenni a két fogaskereket.

Link to comment
Megosztás:

kihajtásból hogy lehet kivenni a féltengelyt??

lehet nememlékszem már jól, de egyszer egy dízelen úgy csináltuk, hogy talpas ki, féltengely kifordít az agyból, és akkor egy rántással ki is jött a váltóból, régi szimering ki, újat bekocogtattuk, és aztán visszagugtuka féltengelyt, és mikor megakadt, akkor nyomtunk rajta egyet , és akkor hallottuk, hogy kattant, és utána már kész is volt.

gumiharang talpas és kész.

Link to comment
Megosztás:

ha nem jön ki rántásra, akkor kicsit körbe kell forgatni, és újra próbálkozni. lényeg hogy nem szabad erőltetni meg

pájszerolni, mert ha elgörbül a gyűrű ami tartja, akkor lehet hogy az életben nem fog többet kijönni.

tehá az elv az jó :huh:

ja mi is úgy csináltuk am, nem erőltettük, meg nem is feszegettük.

demán rég volt , inkább megkérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.