daykiller Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 Igen, most ugyanazt csinálta, mint a váltóbeállítás, csak mivel leszedett a műanyagból, ezentúl csalni kell a beállítással is. Az az összekötö nekem is kéne, de mindíg elmarad. :huh: Csalni nem kell neki, mert a lyuk ott maradt a helyén. (gondolom én) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 Csalni nem kell neki, mert a lyuk ott maradt a helyén. (gondolom én) Na megnéztem igen a beállitás nem mászott el a lyuk ott maradt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 Na megnéztem igen a beállitás nem mászott el a lyuk ott maradt. jade várjá! az oké hogy a lyuk még ott maradt és az alapján beállítod, de mikor váltasz, akkor majd tovább fog menni a lyukon. zotyának van igaza, csalnod kell. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 Igen, azért lehet, de annak biztos, hogy oka van. Valaminek megnőtt a holtjátéka abban a rendszerben. Amikor ezt a lereszelést csináltad, kivetted a váltókart a helyéről? Van egy gumigyűrűje, amivel a rudazatnak átadja a mozgást, az szokott még kopott lenni, és ekkor eléggé lötyög a kar. Javítása: a gumigyűrűt kipiszkálod a horonyból, alátekersz pár menet szigszalagot, gumigyűrű vissza, és kipróbálod. Ha még lötyög, még kell alátekerni. A menet szikszallag amire gondolok az a fehér amit a vizszerelők használnak ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 A menet szikszallag amire gondolok az a fehér amit a vizszerelők használnak ? Elég a sima snassz szigetelőszalag, amit bármelyik villamossági boltban megkaphatsz, vagy akár a tuskóban is. Zacskószámra dobálják utánad. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 jade várjá! az oké hogy a lyuk még ott maradt és az alapján beállítod, de mikor váltasz, akkor majd tovább fog menni a lyukon. zotyának van igaza, csalnod kell. :huh: De ha csalok az eggyik irányba pl balra 2mm-et a pontos beállitástol akkor megint ugyanot vagyok. Az nem lehetséges hogy az elöző tulaj valami más méretü váltó keretet szerzett bele aminek a elsö átmérője kisebb és ezáltal nem pontosan tudtam csusztatni 1,2-be. eddig is azért izmosan szkandereztem a váltokarral magamfele igy tuti hajlott egy kicsit a müanyag és igy volt jó neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 Elég a sima snassz szigetelőszalag, amit bármelyik villamossági boltban megkaphatsz, vagy akár a tuskóban is. Zacskószámra dobálják utánad. :huh: oké thx Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 De ha csalok az eggyik irányba pl balra 2mm-et a pontos beállitástol akkor megint ugyanot vagyok. Az nem lehetséges hogy az elöző tulaj valami más méretü váltó keretet szerzett bele aminek a elsö átmérője kisebb és ezáltal nem pontosan tudtam csusztatni 1,2-be. eddig is azért izmosan szkandereztem a váltokarral magamfele igy tuti hajlott egy kicsit a müanyag és igy volt jó neki. Nem. Most a lereszelt állapothoz kell beállítanod és akkor lesz pontos a váltód. Ha a lyuk alapján állítod be, akkor utána lesz két millimétered, amit el kell talánod, hogy könnyű legyen a váltásod, de ha csalva állítod be, akkor erre nem kell figyelned, mert az "új" állapothoz állítod be, tehát nyugodtan ütközésig nyomhatod a váltókart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz? bár már nincs teljesen előttema beállítás. szerintem a stift csere után valamit korrigált a kulissza, és azt nem állította utána, 5ösbe könnyen bemegy??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz? bár már nincs teljesen előttema beállítás. szerintem a stift csere után valamit korrigált a kulissza, és azt nem állította utána, 5ösbe könnyen bemegy??? Szerintem az egyes és a kettes a fontos hogy jól kapcsolható legyen, mert annak van "határolója". A többi sebesség már tökéletesen kapcsolható. Mikor én állítottam, akkor egyszer sikerült úgy elállítanom, hogy nem kellett ütközésig tolnom a váltót oldalra, hogy az egyest és kettest kapcsolhassam, de a többi sebesség meg adta magát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz? .......... Há' annyi, hogy induláskor nem kellene ütközésig húznia a kart abban az esetben ha most elvégezné a váltóbeállitást a lyuk segitségével...mert ha úgy állitja most utána és ütközésig húzza magára a kart, akkor mellétolja az egyesnek.. :lol: Értem? Viszont, ha igy most működik neki "rendesen" akkor nem érdemes birizgálni most már.. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Augusztus4, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2009 Há' annyi, hogy induláskor nem kellene ütközésig húznia a kart abban az esetben ha most elvégezné a váltóbeállitást a lyuk segitségével...mert ha úgy állitja most utána és ütközésig húzza magára a kart, akkor mellétolja az egyesnek.. :lol: Értem? Viszont, ha igy most működik neki "rendesen" akkor nem érdemes birizgálni most már.. :huh: jaa értem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz? bár már nincs teljesen előttema beállítás. szerintem a stift csere után valamit korrigált a kulissza, és azt nem állította utána, 5ösbe könnyen bemegy??? Igen Szépen vesz minden sebességet 1,2,3,4,5 -1 :huh: Ma probáltam ki bent a városba kb 2 órás uton szerintem ott leteszteltem :lol: hát ég és föld lett. Előtte 2.3. alkalomra sikerület 2be rakni most meg szinte magátol becuppantja ^_^ Holnap kicserélem még azt a müanyag bizbaszt a motortérben amit elvileg ugyhivnak Váltójavito készlet B) Igaz az már fémből van + kap még egy uj szimeringet is. Utána irom majd milett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 Igen Szépen vesz minden sebességet 1,2,3,4,5 -1 :lol: Ma probáltam ki bent a városba kb 2 órás uton szerintem ott leteszteltem ^_^ hát ég és föld lett. Előtte 2.3. alkalomra sikerület 2be rakni most meg szinte magátol becuppantja B) Holnap kicserélem még azt a müanyag bizbaszt a motortérben amit elvileg ugyhivnak Váltójavito készlet :P Igaz az már fémből van + kap még egy uj szimeringet is. Utána irom majd milett. Végülis mitől javult meg? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 Végülis mitől javult meg? :huh: :lol: .há' attól, hogy megreszelte a határoló műanyagot a váltókaron... ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 :huh: .há' attól, hogy megreszelte a határoló műanyagot a váltókaron... :lol: Végülis lehet. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 Végülis lehet. :lol: tuti, hiszen tegnap irta.. Lapozz csak vissza! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 tuti, hiszen tegnap irta.. Lapozz csak vissza! :lol: Lapoz-lapoz-lapoz....tényleg, megvan. ^_^ Csak ezt ugye már nem nagyon lehet újra beállítani. Előbb-utóbb elfogy a műanyag. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 Lapoz-lapoz-lapoz....tényleg, megvan. ^_^ Csak ezt ugye már nem nagyon lehet újra beállítani. Előbb-utóbb elfogy a műanyag. :lol: ..hát...elég macerás lesz.. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fopeltibi Elküldve Augusztus5, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus5, 2009 Lapoz-lapoz-lapoz....tényleg, megvan. ^_^ Csak ezt ugye már nem nagyon lehet újra beállítani. Előbb-utóbb elfogy a műanyag. :lol: Mire ujra állitani kellene rajta szerintem nem most lessz, hameg mégis akkor csak azt a müanyagot kell kicserélnem rajta :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Üdv! Fater astrájába már akkora utakon jár a váltó mint egy Francia autóban. :huh: Néha még sebességből kuplung nélkül is könnyen ki lehet tolni. Mibe kerülne ennek a "felújítása"? A váltókart még sebességben is lehet forgarni.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Üdv! Fater astrájába már akkora utakon jár a váltó mint egy Francia autóban. :huh: Néha még sebességből kuplung nélkül is könnyen ki lehet tolni. Mibe kerülne ennek a "felújítása"? A váltókart még sebességben is lehet forgarni.. :lol: Szia! A váltórudazatban elöl a váltónál van 1 vagy 2 stift (a rudazat fajtájától függően), amik ha kikopnak, tudnak ilyen lötyögést okozni. A cseréjükről, ill. a rudazat beállításáról a Gyik topic "Váltó rudazat beállítás" fejezetében olvashatsz. Ezen kívül van még egy gumigyűrű a váltókaron, ami szintén okoz ilyet, ha már öreg, annak a megoldása: váltószoknyát kiakasztod, felhúzod, benézve alul látsz egy stiftet, aminek a felhajló része rá van pattintva a váltókarra, azt kiakasztod, stiftet alul kihúzod, és máris a kezedben van a váltókar. A gumigyűrűt kipiszkálod a hornyából (pl. kiscsavarhúzóval), tekersz alá a horonyba pár menet szigetelőszalagot, aztán gumigyűrű vissza, és kipróbálod a váltókart, hogy passzosabb lett-e. Ha még nem elég, további szigetelőszalag mehet alá. Ha már megfelelő, valami szilikonzsírral megkened a gumigyűrűt, alulra a stift vissza, váltószoknya a helyére, és kész. Természetesen ki lehet cserélni azt a gumigyűrűt újra, de én már 3 autóban cseréltem, és az új alá is kellett tennem szigetelőszalagot, mert alapból azzal is lötyögős volt a kar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Szia! A váltórudazatban elöl a váltónál van 1 vagy 2 stift (a rudazat fajtájától függően), amik ha kikopnak, tudnak ilyen lötyögést okozni. A cseréjükről, ill. a rudazat beállításáról a Gyik topic "Váltó rudazat beállítás" fejezetében olvashatsz. Ezen kívül van még egy gumigyűrű a váltókaron, ami szintén okoz ilyet, ha már öreg, annak a megoldása: váltószoknyát kiakasztod, felhúzod, benézve alul látsz egy stiftet, aminek a felhajló része rá van pattintva a váltókarra, azt kiakasztod, stiftet alul kihúzod, és máris a kezedben van a váltókar. A gumigyűrűt kipiszkálod a hornyából (pl. kiscsavarhúzóval), tekersz alá a horonyba pár menet szigetelőszalagot, aztán gumigyűrű vissza, és kipróbálod a váltókart, hogy passzosabb lett-e. Ha még nem elég, további szigetelőszalag mehet alá. Ha már megfelelő, valami szilikonzsírral megkened a gumigyűrűt, alulra a stift vissza, váltószoknya a helyére, és kész. Természetesen ki lehet cserélni azt a gumigyűrűt újra, de én már 3 autóban cseréltem, és az új alá is kellett tennem szigetelőszalagot, mert alapból azzal is lötyögős volt a kar. Áhá... akkor ezért nem tűnt nekem jobbnak az új, mint a szigszalagos régi... B) :lol: ^_^ Nah délután tekerek némi cigcalagot alá :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Nekem nem kellett reszelni. Mikor a jelölések egyeztek akkor picit még csavartam a rudon az akksi fele. Picit csaltam és nagyon babba lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus13, 2009 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2009 Üdv! Fater astrájába már akkora utakon jár a váltó mint egy Francia autóban. :huh: Néha még sebességből kuplung nélkül is könnyen ki lehet tolni. Mibe kerülne ennek a "felújítása"? A váltókart még sebességben is lehet forgarni.. :lol: Szerintem az hogy ki lehet venni sebességből kuplung nélkül az nem hiba. Nekem nem kellett reszelni. Mikor a jelölések egyeztek akkor picit még csavartam a rudon az akksi fele. Picit csaltam és nagyon babba lett. Nekem is csalni kell egy picit, összerakom a lyukakat a váltóbotnál+gumipókkal nekihuzatom az ütközőnek, pont ez a 1mm kell a pontos váltáshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts