Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Vidd el benzinkútra (ha van ott magasnyomású), permetezz rá hidegzsíroldót, ha tudod suvickóld meg valamilyen kemény fogú kefével, hagyd rajta kb 5 percig, oszt mehet rá a magasnyomású.

Szerintem :)

Elmentem mosóbe, de csak vmi aktív habbal próbálam meg, azon a pisztolyon viszont nem volt ravasz( elsütőbillentyű :) ) úgyhogy nem csak a váltóra jutott, hanem gyakorlatilag nem is láttam a motort a végére. A magasnyomású mosót meg majdnem kibacta a kezemből a nyomás ( mindíg az első benyomás a legerősebb <_< ) de amúgy sima ügy volt. Fellül mát tök tiszta, csak elől, hátul, oldalt, meg allul dzsuvás még.

Elküldve
Elmentem mosóbe, de csak vmi aktív habbal próbálam meg, azon a pisztolyon viszont nem volt ravasz( elsütőbillentyű :lol: ) úgyhogy nem csak a váltóra jutott, hanem gyakorlatilag nem is láttam a motort a végére. A magasnyomású mosót meg majdnem kibacta a kezemből a nyomás ( mindíg az első benyomás a legerősebb <_< ) de amúgy sima ügy volt. Fellül mát tök tiszta, csak elől, hátul, oldalt, meg allul dzsuvás még.

és nem hajlik a derekad? :)

a váltó alját alólról szokás mosni :)

Elküldve

Üdv Urak.

Barátom 1.7D F Astra-jaban azt csinálja a váltó, mintha folyamatosan sebességben lenne. Hiába mozgatja a váltókart, mintha mindig ötösben lenne. Kuplunggal ki lehet nyomni, s akkor vontatható, de ha elengedi - függetlenül attól, hogy áll a váltókar - sebességben van. Az érdekelne, hogy ez most akkor váltó vagy kuplung hiba, illetve, hogy hova nyúljunk először, vagy kuka, vagy szerviz? Előre is köszönöm a segítséget!

Elküldve
Üdv Urak.

Barátom 1.7D F Astra-jaban azt csinálja a váltó, mintha folyamatosan sebességben lenne. Hiába mozgatja a váltókart, mintha mindig ötösben lenne. Kuplunggal ki lehet nyomni, s akkor vontatható, de ha elengedi - függetlenül attól, hogy áll a váltókar - sebességben van. Az érdekelne, hogy ez most akkor váltó vagy kuplung hiba, illetve, hogy hova nyúljunk először, vagy kuka, vagy szerviz? Előre is köszönöm a segítséget!

Váltóhiba, de azért rá kéne nézni a rudazatra is.

Elküldve
Üdv Urak.

Barátom 1.7D F Astra-jaban azt csinálja a váltó, mintha folyamatosan sebességben lenne. Hiába mozgatja a váltókart, mintha mindig ötösben lenne. Kuplunggal ki lehet nyomni, s akkor vontatható, de ha elengedi - függetlenül attól, hogy áll a váltókar - sebességben van. Az érdekelne, hogy ez most akkor váltó vagy kuplung hiba, illetve, hogy hova nyúljunk először, vagy kuka, vagy szerviz? Előre is köszönöm a segítséget!

Nézd végig a rudazatot, illetve a motortérben a váltókulisszánál lehet hogy eltört a stift.

Elküldve
Váltóhiba, de azért rá kéne nézni a rudazatra is.

Nézd végig a rudazatot, illetve a motortérben a váltókulisszánál lehet hogy eltört a stift.

Közben megnézték a váltót, és állítólag szárazon ment egy ideje, és összeégett a fogaskerék a tengellyel, vagy mi.

Pedig még én öntöttem bele GM olajat GT adalékkal pár éve, nem volt olcsó <_<

Az történhetett, ami az enyémen, engedett a féltengely-kihajtásoknál a szimmering, csak nekem időben kiderült.

Elküldve
és nem hajlik a derekad? :)

a váltó alját alólról szokás mosni :)

Aha értem tehát feküdjek alá egy slaggal a kezemben, búvárszemövegben meg csutorával a számba? <_< :lol:

Elküldve
Aha értem tehát feküdjek alá egy slaggal a kezemben, búvárszemövegben meg csutorával a számba? <_< :)

én meg tudtam csinálni?

Elküldve
figyeljetek már

a váltó rudazatába vannak azok a gömbös csuklók.

azokat nem lehet kipattintani, bebenni, aztán ujra össze?

Ami a házon belül van, arra gondolsz?

Elküldve
Van a két végén olyan pattintos lap, azt kell kipattintani, kinyílik mint egy fül, és akkor lehet lehúzni a gömbről.

nah meg fogom nézni, mert még eddig nem figeltem igazából, és bekenem új zsírral.

köcc <_<

Elküldve
nah meg fogom nézni, mert még eddig nem figeltem igazából, és bekenem új zsírral.

köcc <_<

Csak nehogy letörd. El van már öregedve az, rideg lesz az anyag.

Elküldve
Csak nehogy letörd. El van már öregedve az, rideg lesz az anyag.

Ha szilikonban áztatja egy napig, akkor már nem lesz annyira rideg. Mi így szoktuk, ha valami műanyag nagyon törékeny már. <_<

Elküldve
Csak nehogy letörd. El van már öregedve az, rideg lesz az anyag.

hát meg fogom nézni, és nem fogom erőltetni

7 évesen is valószínűleg annyira rideg lesz?

Elküldve
Nekem az új törött el.

akkor marad így, aztán ha kikopik kap ujat

wd40el ha aláfújok???

az vele a gondom, ha van esetleg még gyári kence, akkor kimoshatja, és még jobban fog surlódni.

sitfteket viszont érdemes lehet átfújni vele, mert vmi eléggé nyikorog kuplungoláskor.

ha maga a szerkezet nyikorogna, akkor azt lehetne érezni a pedálon is nem???

Elküldve

Csak az érdekesség kedvéért. Én nem látom sehol sem a sebességváltón a tipusát jelző számot. Sem alul, ahol Novyy "mutatta", sem pedig felül a rudazat környékén. Találtam fent egy hosszabb számot, amelynek 197 a vége és az előtte levő "négyzetben" van egy GM logó is, de azon kivül semmit. Végülis mindegy, mert FPepe megirta, hogy a "HR" matrica milyen tipusra utal, de azért mégis furcsának találom, hogy nincs szám mint a tiéteken...vagy rosszul látok :) :) ...vagy a matrica és az a szám közösen jelenti azt amit nektek a fent emlitettek? <_<

Elküldve
Csak az érdekesség kedvéért. Én nem látom sehol sem a sebességváltón a tipusát jelző számot. Sem alul, ahol Novyy "mutatta", sem pedig felül a rudazat környékén. Találtam fent egy hosszabb számot, amelynek 197 a vége és az előtte levő "négyzetben" van egy GM logó is, de azon kivül semmit. Végülis mindegy, mert FPepe megirta, hogy a "HR" matrica milyen tipusra utal, de azért mégis furcsának találom, hogy nincs szám mint a tiéteken...vagy rosszul látok :) :) ...vagy a matrica és az a szám közösen jelenti azt amit nektek a fent emlitettek? <_<

Hát szerintem elméletileg rá kell hogy legyen írva a váltóra a száma, de ha te nem találod...akkor lehet hogy még sincs. :lol: Nekem a rudazat alatt ott ahol a váltófedélbe bemegy azzal a szimeringel amit cserélni szoktak ott van az F13-felirat, igaz alapállapotban csak az F1-látszik fejjel lefele, és nem bemarás, hanem kiemelkednek a karakterek.

5652258DSC00010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Hát szerintem elméletileg rá kell hogy legyen írva a váltóra a száma, de ha te nem találod...akkor lehet hogy még sincs. :) Nekem a rudazat alatt ott ahol a váltófedélbe bemegy azzal a szimeringel amit cserélni szoktak ott van az F13-felirat, igaz alapállapotban csak az F1-látszik fejjel lefele, és nem bemarás, hanem kiemelkednek a karakterek.

Speciel nekem alul elég erősen kellett szemeznem, mire megláttam, utána megint szemezni, hogy el is tudjam olvasni, ami oda van írva. <_<

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.