Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Szerintem meg több kell bele mint 5 liter. Inkább 8+ liter nem? Komplett cseréről van szó.

Szerintem a szűrőt nem kell okvetlen cserélni, csak ha el van tömődve, vagy szakadt, törött, kettévált stb, vaghy ha a tömítés rongálódott. Ki is lehet mosni. Persze nem mosógépben. Szóljatok ha tévedek!! Én így tudom. De általában valamelyik fenn áll. Viszont az olajcsere halasztása vagy hanyagolása semmiképp sem megoldás, szétszedésnél meg kiderül hogy mennyire milyen a szűrő. Van még 2 db tömítés, amit viszont muszáj cserélni.

Maga a munka pedig hihetetlenül nyakatekert. (AR25)

Vízszintes helyen parking. Kompletten leereszteni csak akkor lehet, ha mind a két (Külső és belső) fedelet leszeded (ezeknek a tömítéseit említettem, hogy csere).

Betöltés csak a nívócsavar helyén lehetséges (nem úgy mint a régi, pálcás automata opel váltóknál :) ), ami nagyon lassú. Ha megtelt, akkor járatni kell a motort, és mialatt röfög, ismét nívószintre tölteni, majd nívócsavar vissza. Ezután ki kell menni vele egy körre, hogy a váltóolaj mindenhol ott legyen ahol kell, és ismét szintet ellenőrizni, szükség esetén még több kell bele.

Kori, szerintem nézd meg a tiedet, mert teljes leeresztés esetén (tehát komplett olajcsere) 8,4 liter megy bele!!!

Link to comment
Megosztás:

Egy angol köny ( flowa oldalán van egy olyan hivatkozás hogy peppino oldala és azon az oldalon van egy könyv amire kattintva letöltheted) írta, ha csak cserélsz kb 4.4 lityi megy bele, de a teljes feltöltési mennyiség 8.4 liter körüli. Ez abból adódik hogy a kupplungot helyettesítő közlmű is tele van olajjal, ami nem tud teljesen kiürülni, hacsak le nem szeded mint én is, mert akkor bizony kifolyik.

Link to comment
Megosztás:

Ja, én aszitem, hogy a középső fedél leszedésével mind kijön... én legalábbis így értelmeztem a szakirodalmakat, amiket olvastam, de eddig teljes olajcserét én sem végeztem.

Most már csak az a kérdés, hogy mindez igaz-e az astra f váltókra is??? :oops: :oops:

Link to comment
Megosztás:

JaJa mert a b omit jól kielemeztük az f astra topicban. De alig van automata váltós a klubban, pedig akinek egyszer már volt, biztos nem akar többet kapcsolgatni. Minden bajom van ha apám transitjával kell mennem. Nálam még érdekesség hogy N állásban nem lehet indítani :evil: , csak P-ben.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy a váltórudazat-pozíció-érzékelő-kapcsoló (ezt jól kifejeztem, biztos van valami szebb neve...) szorul némi cserére? Mindennek ez adja a jelet a váltón. A tolatólámpát is ez kapcsolja, ha tolatófokozatot érzékel, az indítómotort is tiltja (kivéve N és P fokozatban ugye..), valamint a középső fokozat kijelzőket is ez vezérli. Általában a hibás indításfunkció (mint nálad is) ennek a kapcsolónak a meghibásodásából adódik. Nem csoda, hogy nem nyúltak hozzá, mert kipuff szét (tieden dupla), hővédő lemez le, kardán lelazít.... ááá nem ér annyit.. Ha működik, akkor max P-ben indítasz.

Mert ugye F astrán nehéz lelazítani a kardánt... :oops: :oops: :oops:

Link to comment
Megosztás:

F astrával kapcsolatban az olajcsere témához: az előző tulajdonos azt mondta, ezen nem is lehet olajat cserélni, mert nincs leengedő csavar. Naki ezt mondták. Én még nem nézettem.

Mindenesetre ebben van nívópálca, amolyan ki-be tologatható mint a motorolajnál, nem rögzíti csavar. Csak azért mondom, mert erről is volt szó. Hátha közelebb jutunk a megoldáshoz...

Link to comment
Megosztás:

Nem avtomat váltónál tényleg nincs leengedő csavar. De azért lehet olajat cserélni benne

Jól van, jól van, értem én...

De én nem akarok olajat cserélni, mondjátok már, hogy ebben nem nem kell!

Ezt kell mondani: "Nyugi, a tiédben nem kell, mert 93-as, meg mert az még olyan típus, jaj de nagy szerencséd van,... " satöbbi. De persze nem csak úgy, hanem átéléssel, meggyőződéssel. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Jól van, jól van, értem én...

De én nem akarok olajat cserélni, mondjátok már, hogy ebben nem nem kell!

Ezt kell mondani: "Nyugi, a tiédben nem kell, mert 93-as, meg mert az még olyan típus, jaj de nagy szerencséd van,... " satöbbi. De persze nem csak úgy, hanem átéléssel, meggyőződéssel. Előre is köszönöm.

Senki nem ír majd neked olyasmit, amiről nincs meggyőződve.

Felidegeltél, lementem az "ÍGY Csináld" könyvért a kocsiba, mindjárt írok, mit leltem benne :)

Link to comment
Megosztás:

Az OPEL ASTRA karbantartási terve :

"A karbantartás"

A karbantartást 12 havonként kell elvégezni.

Ha ez alatt az idő alatt a gépkocsi 15000 km többet futott, a karbantartás 15000 km után esedékes.

....

30000 km-nél ellenőrizni kell az autómatikus nyomatékváltó olajszintjét, szükség esetén utánna kell tölteni ATF olajjal.

....

Minden negyedik karbantartásnál / 60000 km-nél :

....

"Automatikus nyomatékváltómű : az olajszint ellenőrzése"

(kivonatosan)

- roppant fonos az előírt olajszint betartása, túl magas olajszint is zavarokat okozhat az automatikában

- kínosan ügyeljünk a tisztaságra

- hajtóműolaj /Automatic Transmission Fluid, röviden ATF/ csak Dexron II

Hosszabb leírás arról hogyan kell ellenőrizni az olajszintet.

Link to comment
Megosztás:

mélykék76, ilyen karbantartásod nincs véletlen komplett kocsira? Feltúrtam a netet, de nem leltem sehol. :)

H.R. Etzold : "OPEL ASTRA - Így csináld" könyvben van ez benne.

De had ne kelljen beírnom az összes, km-re levetített teendőt.

Gyere el egy talira és akkor örömmel odaadom, ha gondolod megszemlélheted :)

Link to comment
Megosztás:

H.R. Etzold : "OPEL ASTRA - Így csináld" könyvben van ez benne.

De had ne kelljen beírnom az összes, km-re levetített teendőt.

Gyere el egy talira és akkor örömmel odaadom, ha gondolod megszemlélheted

A tuning nélküli masinámmal álljak oda? Csak csorogna a nyálam. :)

Ha másért nem, ezért tuti elmegyek ezek szerint, sehol nem lelek erről a neten infót. Elég hihetetlen, de ez van.

Link to comment
Megosztás:

Az OPEL ASTRA karbantartási terve :

"A karbantartás"

A karbantartást 12 havonként kell elvégezni.

Ha ez alatt az idő alatt a gépkocsi 15000 km többet futott, a karbantartás 15000 km után esedékes.

....

30000 km-nél ellenőrizni kell az autómatikus nyomatékváltó olajszintjét, szükség esetén utánna kell tölteni ATF olajjal.

....

Minden negyedik karbantartásnál / 60000 km-nél :

....

"Automatikus nyomatékváltómű : az olajszint ellenőrzése"

(kivonatosan)

- roppant fonos az előírt olajszint betartása, túl magas olajszint is zavarokat okozhat az automatikában

- kínosan ügyeljünk a tisztaságra

- hajtóműolaj /Automatic Transmission Fluid, röviden ATF/ csak Dexron II

Hosszabb leírás arról hogyan kell ellenőrizni az olajszintet.

Köszönöm. Értettem. Bocs, hogy felidegeltelek.

majd cserélek

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.