uhuhu Elküldve Március11, 2005 Megoszt Elküldve Március11, 2005 Én 1750/l-ért vettem a Valvoline-t és kb 5 lityi kell az enyémbe. plusz egy kb 20.000 ft-os szürő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március12, 2005 Megoszt Elküldve Március12, 2005 Szerintem meg több kell bele mint 5 liter. Inkább 8+ liter nem? Komplett cseréről van szó. Szerintem a szűrőt nem kell okvetlen cserélni, csak ha el van tömődve, vagy szakadt, törött, kettévált stb, vaghy ha a tömítés rongálódott. Ki is lehet mosni. Persze nem mosógépben. Szóljatok ha tévedek!! Én így tudom. De általában valamelyik fenn áll. Viszont az olajcsere halasztása vagy hanyagolása semmiképp sem megoldás, szétszedésnél meg kiderül hogy mennyire milyen a szűrő. Van még 2 db tömítés, amit viszont muszáj cserélni. Maga a munka pedig hihetetlenül nyakatekert. (AR25) Vízszintes helyen parking. Kompletten leereszteni csak akkor lehet, ha mind a két (Külső és belső) fedelet leszeded (ezeknek a tömítéseit említettem, hogy csere). Betöltés csak a nívócsavar helyén lehetséges (nem úgy mint a régi, pálcás automata opel váltóknál :) ), ami nagyon lassú. Ha megtelt, akkor járatni kell a motort, és mialatt röfög, ismét nívószintre tölteni, majd nívócsavar vissza. Ezután ki kell menni vele egy körre, hogy a váltóolaj mindenhol ott legyen ahol kell, és ismét szintet ellenőrizni, szükség esetén még több kell bele. Kori, szerintem nézd meg a tiedet, mert teljes leeresztés esetén (tehát komplett olajcsere) 8,4 liter megy bele!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Egy angol köny ( flowa oldalán van egy olyan hivatkozás hogy peppino oldala és azon az oldalon van egy könyv amire kattintva letöltheted) írta, ha csak cserélsz kb 4.4 lityi megy bele, de a teljes feltöltési mennyiség 8.4 liter körüli. Ez abból adódik hogy a kupplungot helyettesítő közlmű is tele van olajjal, ami nem tud teljesen kiürülni, hacsak le nem szeded mint én is, mert akkor bizony kifolyik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Ja, én aszitem, hogy a középső fedél leszedésével mind kijön... én legalábbis így értelmeztem a szakirodalmakat, amiket olvastam, de eddig teljes olajcserét én sem végeztem. Most már csak az a kérdés, hogy mindez igaz-e az astra f váltókra is??? :oops: :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 JaJa mert a b omit jól kielemeztük az f astra topicban. De alig van automata váltós a klubban, pedig akinek egyszer már volt, biztos nem akar többet kapcsolgatni. Minden bajom van ha apám transitjával kell mennem. Nálam még érdekesség hogy N állásban nem lehet indítani :evil: , csak P-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Aszondod, hogy ott vmi nem zsizsi??? Én úgy tom N-ben is kéne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Tudom, hogy N-ben is kellene indulnia, de nem akar. Ha jól tudom volt már csinálva a váltója márkaszervízben, biztos ott toltak el vmit. De már megszoktam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Nem lehet, hogy a váltórudazat-pozíció-érzékelő-kapcsoló (ezt jól kifejeztem, biztos van valami szebb neve...) szorul némi cserére? Mindennek ez adja a jelet a váltón. A tolatólámpát is ez kapcsolja, ha tolatófokozatot érzékel, az indítómotort is tiltja (kivéve N és P fokozatban ugye..), valamint a középső fokozat kijelzőket is ez vezérli. Általában a hibás indításfunkció (mint nálad is) ennek a kapcsolónak a meghibásodásából adódik. Nem csoda, hogy nem nyúltak hozzá, mert kipuff szét (tieden dupla), hővédő lemez le, kardán lelazít.... ááá nem ér annyit.. Ha működik, akkor max P-ben indítasz. Mert ugye F astrán nehéz lelazítani a kardánt... :oops: :oops: :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Ha rosszul lenne beállítva, akkor a többi fokozat is rakoncátlankodna, de ezen kívül minden ok. Lehet hogy ezt is megemlítem szerdán a szerelőnek :? Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március13, 2005 Megoszt Elküldve Március13, 2005 Nem. A rudazat lehet jó, az elektromos kapcsoló/érintkező mégis kaka. Pont ott rakoncátlan, üresben. :!: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sámli Elküldve Március16, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Március16, 2005 F astrával kapcsolatban az olajcsere témához: az előző tulajdonos azt mondta, ezen nem is lehet olajat cserélni, mert nincs leengedő csavar. Naki ezt mondták. Én még nem nézettem. Mindenesetre ebben van nívópálca, amolyan ki-be tologatható mint a motorolajnál, nem rögzíti csavar. Csak azért mondom, mert erről is volt szó. Hátha közelebb jutunk a megoldáshoz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 ....F astrával kapcsolatban az olajcsere témához: az előző tulajdonos azt mondta, ezen nem is lehet olajat cserélni, mert nincs leengedő csavar. Naki ezt mondták. Én még nem nézettem.... Nem avtomat váltónál tényleg nincs leengedő csavar. De azért lehet olajat cserélni benne :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sámli Elküldve Március16, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Március16, 2005 Nem avtomat váltónál tényleg nincs leengedő csavar. De azért lehet olajat cserélni benne Jól van, jól van, értem én... De én nem akarok olajat cserélni, mondjátok már, hogy ebben nem nem kell! Ezt kell mondani: "Nyugi, a tiédben nem kell, mert 93-as, meg mert az még olyan típus, jaj de nagy szerencséd van,... " satöbbi. De persze nem csak úgy, hanem átéléssel, meggyőződéssel. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 Jól van, jól van, értem én... De én nem akarok olajat cserélni, mondjátok már, hogy ebben nem nem kell! Ezt kell mondani: "Nyugi, a tiédben nem kell, mert 93-as, meg mert az még olyan típus, jaj de nagy szerencséd van,... " satöbbi. De persze nem csak úgy, hanem átéléssel, meggyőződéssel. Előre is köszönöm. Senki nem ír majd neked olyasmit, amiről nincs meggyőződve. Felidegeltél, lementem az "ÍGY Csináld" könyvért a kocsiba, mindjárt írok, mit leltem benne :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 Az OPEL ASTRA karbantartási terve : "A karbantartás" A karbantartást 12 havonként kell elvégezni. Ha ez alatt az idő alatt a gépkocsi 15000 km többet futott, a karbantartás 15000 km után esedékes. .... 30000 km-nél ellenőrizni kell az autómatikus nyomatékváltó olajszintjét, szükség esetén utánna kell tölteni ATF olajjal. .... Minden negyedik karbantartásnál / 60000 km-nél : .... "Automatikus nyomatékváltómű : az olajszint ellenőrzése" (kivonatosan) - roppant fonos az előírt olajszint betartása, túl magas olajszint is zavarokat okozhat az automatikában - kínosan ügyeljünk a tisztaságra - hajtóműolaj /Automatic Transmission Fluid, röviden ATF/ csak Dexron II Hosszabb leírás arról hogyan kell ellenőrizni az olajszintet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 mélykék76, ilyen karbantartásod nincs véletlen komplett kocsira? Feltúrtam a netet, de nem leltem sehol. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 mélykék76, ilyen karbantartásod nincs véletlen komplett kocsira? Feltúrtam a netet, de nem leltem sehol. :) H.R. Etzold : "OPEL ASTRA - Így csináld" könyvben van ez benne. De had ne kelljen beírnom az összes, km-re levetített teendőt. Gyere el egy talira és akkor örömmel odaadom, ha gondolod megszemlélheted :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 H.R. Etzold : "OPEL ASTRA - Így csináld" könyvben van ez benne. De had ne kelljen beírnom az összes, km-re levetített teendőt. Gyere el egy talira és akkor örömmel odaadom, ha gondolod megszemlélheted A tuning nélküli masinámmal álljak oda? Csak csorogna a nyálam. :) Ha másért nem, ezért tuti elmegyek ezek szerint, sehol nem lelek erről a neten infót. Elég hihetetlen, de ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március16, 2005 Megoszt Elküldve Március16, 2005 Írtam neked ide : ]http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?p=51...6#51736 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sámli Elküldve Március17, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Március17, 2005 Az OPEL ASTRA karbantartási terve : "A karbantartás" A karbantartást 12 havonként kell elvégezni. Ha ez alatt az idő alatt a gépkocsi 15000 km többet futott, a karbantartás 15000 km után esedékes. .... 30000 km-nél ellenőrizni kell az autómatikus nyomatékváltó olajszintjét, szükség esetén utánna kell tölteni ATF olajjal. .... Minden negyedik karbantartásnál / 60000 km-nél : .... "Automatikus nyomatékváltómű : az olajszint ellenőrzése" (kivonatosan) - roppant fonos az előírt olajszint betartása, túl magas olajszint is zavarokat okozhat az automatikában - kínosan ügyeljünk a tisztaságra - hajtóműolaj /Automatic Transmission Fluid, röviden ATF/ csak Dexron II Hosszabb leírás arról hogyan kell ellenőrizni az olajszintet. Köszönöm. Értettem. Bocs, hogy felidegeltelek. majd cserélek Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március17, 2005 Megoszt Elküldve Március17, 2005 Köszönöm. Értettem. Bocs, hogy felidegeltelek. majd cserélek Ejjj mánnnnnn, csak vicceltem :) Előbb is eszembe juthatott volna, hogy a könyvben kellene megnézni, csak mióta megvan, "szinte" alig volt nálam, szokatlan a megléte :wink: :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Március18, 2005 Megoszt Elküldve Március18, 2005 ne mán csak DexronII-öt ír elő? Nekem még a szervóba is a III-ast írja :evil: Ez csak azért baj, mert a kettest mindenhol megkapod, a hármast meg úgy kell összevadászni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március18, 2005 Megoszt Elküldve Március18, 2005 nahát csak DexronII-öt ír elő? Nekem még a szervóba is a III-ast írja :evil: Ez csak azért baj, mert a kettest mindenhol megkapod, a hármast meg úgy kell összevadászni. Megnéztem mégegyszer kettest ír. Még Opel katalógus szám is van 19 40 699 (90 350 341). Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március18, 2005 Megoszt Elküldve Március18, 2005 De ti most nem két különböző autóról beszéltek??? :shock: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Március18, 2005 Megoszt Elküldve Március18, 2005 De ti most nem két különböző autóról beszéltek??? :shock: De. Viszont tudjuk, hogy kori a B Omega-ról én meg az Astra F-ről :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts