Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Tudod mi a furi Karesz?

Tök egyenletesen jár a moci most,eddig jónak tűnik! :lol:

Persze, mert friss, kicsit több km után gondoltam a beszámolót. <_< :lol:

ha a gl5 nagyobb igénybevételt is jobban bírja akkor ...

na meg karcsinak se volt jó.

Tavaly előtt raktam bele GL-4-et, de idén már nehéz volt a kapcsolás. A GM olajjal vaj a váltóm.

Link to comment
Megosztás:

igen tudom, épp ezért írtam, hogy neked se jött be.

A gyári olaj SAE80, cikkszáma:1940182, Komáromban a Géringernél 1883Ft/l volt egy hónapja. A néni adott némi(10%) kedvezményt rá - de szerintem adott volna többet is ha már vásároltam volna náluk előtte is.

Én vettem két litert - jó lesz az még felönteni ha ne adj Isten valahol jönne belőle, pl.szimmeringnél - mert ugye 1,6lityit mondanak hogy kell bele. <_<

Link to comment
Megosztás:

Tele a hócipőm a km spirállal...

Két éve eltörött a gyári. Valahol középtájon. Mikor kivettem két oldalt két darabban jött ki a belseje. Cseréltem gyári újra.

Alig több mint egy év után ez is eltörött. Most a váltóba menő négyszögletes része. (gondoltam lehet rosszul raktam össze rosszul kapattam rá a hollandit)

Így tavaj Ismét kapott egy újat. Ennek már újkorában is látni véltem némi remegést, de olyan minimálisat, hogy gondoltam ez csak pszihés.

Erre egy-két hónapja megint elkezdett remegni a km mutatóm. kb 40-től 70ig 60körül a legtöbb ott már 4mm-t is remeg. Szétszedtem de semmi látható hibája nincs. Adtam neki ismét kis olajat +nanotechnologiás <_< kopáscsökkentőt is, de semmi javulás.

Tanácstalan vagyok mi lehet szar? A váltó kihajtás? vagy az óra? vagy megint a km spirál? de akkor miért?

Link to comment
Megosztás:

nincs nagyon meghajtva valahol? csak nagy ívben szabad mennie a spirálnak a motortérben.

a toldásnál rendben össze van rakva? vagy ez nem toldásos spirál (gyárilag ezeknél az volt).

Toldásos azaz két darabos, de az jól össze van rakva. Ívek meg hát adják magukat ígaz a műszerfel alatt van 2-3 lehetőség is az útvonalra, de ott viszonylag egyenesen megy. A toldás uán és a tűzfal előtt van benne a nagyobb kanyar, de azt sem lehet sokkal másként, na meg a gyári is így volt ahogy most ez.

Még játszok az útvonalakkal egy kicsit hátha...

Nincs valami csillapítás a műszerben ami tönkremehetett?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy igen blőd kérdéssel fordulok hozzátok ismét. Hét végén szeretném csinálni a kulissza szimering cserét és gondoltam össze kötöm a váltóolaj cserével, namost a probléma az, hogy nincs aknám, (csak a garázs szomszédnak van) Aknára max 1 órám van, mert addig ér rá a srác, gondolatom a következő, az adott idő alatt leengedem a váltóból az olajat majd megpuceválva a deklit és a felületet gyári tömítéssel visszarakom a deklit olaj nélkülugye. Mennyi kért okozhat az ha a kocsi az aknáról kitol és 2 garázzsal arréb beáll olaj nélkül? Tudom egy kicsit hajmeresztő az ötlet. Vagy ne erőltessem, fetrengjek alatt és ne indítsam be a kocsit amíg akna nélkül befejezem, feltöltöm stb.?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy igen blőd kérdéssel fordulok hozzátok ismét. Hét végén szeretném csinálni a kulissza szimering cserét és gondoltam össze kötöm a váltóolaj cserével, namost a probléma az, hogy nincs aknám, (csak a garázs szomszédnak van) Aknára max 1 órám van, mert addig ér rá a srác, gondolatom a következő, az adott idő alatt leengedem a váltóból az olajat majd megpuceválva a deklit és a felületet gyári tömítéssel visszarakom a deklit olaj nélkülugye. Mennyi kért okozhat az ha a kocsi az aknáról kitol és 2 garázzsal arréb beáll olaj nélkül? Tudom egy kicsit hajmeresztő az ötlet. Vagy ne erőltessem, fetrengjek alatt és ne indítsam be a kocsit amíg akna nélkül befejezem, feltöltöm stb.?

Én inkább nem mennék vele olaj nélkül. Sztem előbb cseréld ki a szimeringet, aztán az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Tele a hócipőm a km spirállal...

Tanácstalan vagyok mi lehet szar? A váltó kihajtás? vagy az óra? vagy megint a km spirál? de akkor miért?

Próbáld ki esetleg, amit én írtam az általános műszaki problémákban, 1-2 hete. (nem tudom, hogy lehet idézni, #7779 volt a száma). Nekem ugyan nem a 2 részes van, de esetleg még megpróbálnám a motortérben a toldás környékét teljesen egyenessé tenni, akár úgy, hogy ideiglenesen hozzáfogod valami egyenes dologhoz, mert az is lehet, hogy a toldásnál nem fut egyenletesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy igen blőd kérdéssel fordulok hozzátok ismét. Hét végén szeretném csinálni a kulissza szimering cserét és gondoltam össze kötöm a váltóolaj cserével, namost a probléma az, hogy nincs aknám, (csak a garázs szomszédnak van) Aknára max 1 órám van, mert addig ér rá a srác, gondolatom a következő, az adott idő alatt leengedem a váltóból az olajat majd megpuceválva a deklit és a felületet gyári tömítéssel visszarakom a deklit olaj nélkülugye. Mennyi kért okozhat az ha a kocsi az aknáról kitol és 2 garázzsal arréb beáll olaj nélkül? Tudom egy kicsit hajmeresztő az ötlet. Vagy ne erőltessem, fetrengjek alatt és ne indítsam be a kocsit amíg akna nélkül befejezem, feltöltöm stb.?

Ha már ennyit megteszel - leengeded, visszarakod - akkor az a néhány perc is belefér amig felöntöd olajjal. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megtörtént az eset, lecseréltem a váltóban az olajat + a kulisszán a szimeringet is. Hát az biztos, hogy elég nagy különbség van a váltások közt, szinte élvezet még hidegen is váltani. Ja és kézzel ki tudtam szedni azt a rugós stiftet a rudazatból, ez talán annak tudható be, hogy én télen nem járok vele és a sós trugyit sem kapja meg ez miatt. Na mindegy így elsőre 2óra volt a műtét és 1700 + 4500 ft volt a befektetett pénz, ja és van egy eladó tömítésem a váltó aljára + 1db stift a rudazatba! <_<

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Én meg most jöttem meg opel boltból. Nem tudják milyen szimering kell a váltórudazatba, elmentem másik boltba ott se tudták, de hozat valamilyet. Opel boltba megint az volt, hogy ilyen évjáratú autót ilyen motorral és váltóval nem adtak ki. :lol: Viszont rendeltem 1 liter GM 80W90 váltóolajat. <_<

Link to comment
Megosztás:

Én meg most jöttem meg opel boltból. Nem tudják milyen szimering kell a váltórudazatba, elmentem másik boltba ott se tudták, de hozat valamilyet. Opel boltba megint az volt, hogy ilyen évjáratú autót ilyen motorral és váltóval nem adtak ki. :lol: Viszont rendeltem 1 liter GM 80W90 váltóolajat. <_<

Az 1 liter kevés bele, nekem a szintet kb 1.57 liter tete ki! A szimering számát szerintem a gyik-ben benne van, ha ilyen a boltos akkor szám szerint rendeltess vele olyat!

Link to comment
Megosztás:

Az 1 liter kevés bele, nekem a szintet kb 1.57 liter tete ki! A szimering számát szerintem a gyik-ben benne van, ha ilyen a boltos akkor szám szerint rendeltess vele olyat!

Tudom, hogy kevés, de autószerelőmnél van még durván fél liter, aszonta azt majd elhasználjuk az enyémbe. <_< Egyébként a következő a listán a 3 literes kiszerelés volt, tehát... :lol:

Szerintem minden F13WR váltóba ugyanolyan kell. Mondtam is, hogy ilyen a váltóm, bele való kell. Kár hogy nincs tolómérőm, ha megmondom a rúd szélességét, akkor lehet okosabbak lettünk volna. Viszont rudazat stiftet elfelejtettem rendelni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.