Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
F13 és F15 esetében csavarlyuk alatt 2cm a szint. Ez az eredeti doksi szerinti. És van hozzá spéci szerszám is,

amivel ellenőrizni lehet. A könyvekben a megszokottak szerint jó sok hiba van, itt szerintem egy másik

váltótípussal keverték ;)

ezt az eredeti doksit nem lehet vhogy megszerezni?

Elküldve
Arra elég egy L alakban meghajlitott drót vagy egy olyan alakú inbuszkulcs is, nem? ;) Mitől spéci az eredeti szerszám? ;)

A leírásban asszem szerepel az a szerszám, amit a márkaszervizek használnak itt.

ezt az eredeti doksit nem lehet vhogy megszerezni?

Jó kérdés ;) Lehet nálam is megvan valahol, de annyi minden van egybeöntve már, hogy neki nem állok kikeresni :P

Elküldve

van egy 96os 1.4es 16v-s astrám

tiszta ratyi volt a motorolajrendszer

ezért arra gondoltam a többi olajat is leengedem

ami a difi(ahonnan a féltengelyek jönnek ki) aljáról lecsavargattam a lemezkét, ki is folyt egy csomó piros olaj

ez a váltóval össze van kötve?? lefolyhatott mind?

vagy a váltóból még le lehet valahol engedni??

feltölteni hol kell a difi részt?

mennyi kell a váltóba, difibe?? és milyen??

köszi!!

Elküldve
van egy 96os 1.4es 16v-s astrám

tiszta ratyi volt a motorolajrendszer

ezért arra gondoltam a többi olajat is leengedem

ami a difi(ahonnan a féltengelyek jönnek ki) aljáról lecsavargattam a lemezkét, ki is folyt egy csomó piros olaj

ez a váltóval össze van kötve?? lefolyhatott mind?

vagy a váltóból még le lehet valahol engedni??

feltölteni hol kell a difi részt?

mennyi kell a váltóba, difibe?? és milyen??

köszi!!

Az a piros maga a váltóolaj volt. Feltölteni a váltó tetején lehet. Van ott egy műanyag kupakos csavar, azt kell kitekerni (mármint az egész csavart), ott kell beletölteni 1.6L GM váltóolajat. Persze az alsó lemezt tedd vissza előtte ;)

Elküldve
Az a piros maga a váltóolaj volt. Feltölteni a váltó tetején lehet. Van ott egy műanyag kupakos csavar, azt kell kitekerni (mármint az egész csavart), ott kell beletölteni 1.6L GM váltóolajat. Persze az alsó lemezt tedd vissza előtte ;)

na meg a csavarokat is ;)

egyébként tényleg csak GM piros!!!! olajat tegyél bele, autósboltban megmondjék milyen kell, de ha visszaolvasol itt is megvan a szám.

szintet kell ellenőrizni ne legyen tulöntve, ha visszakeresel egy két oldalt van sok kép a csavarról, amit kitekerve lehet elenőrizni a szintet.

Elküldve
na meg a csavarokat is ;)

egyébként tényleg csak GM piros!!!! olajat tegyél bele, autósboltban megmondjék milyen kell, de ha visszaolvasol itt is megvan a szám.

szintet kell ellenőrizni ne legyen tulöntve, ha visszakeresel egy két oldalt van sok kép a csavarról, amit kitekerve lehet elenőrizni a szintet.

ok körbenézek, pár lapot visszanéztem de még nem láttam képeket......

a difi tömítésnek egy sima vastagabb papír is jó? vagy szerezzek kingelit lapot?

gondolom kifolyhatott az összes olaj, vagy kicsit emeljek az autó elején?

köszi!

Elküldve
ok körbenézek, pár lapot visszanéztem de még nem láttam képeket......

a difi tömítésnek egy sima vastagabb papír is jó? vagy szerezzek kingelit lapot?

gondolom kifolyhatott az összes olaj, vagy kicsit emeljek az autó elején?

köszi!

linkleve van a kép.

http://......

hát ha az eredeti már nem jó, akkor szerintem paszta is elég.

Elküldve

Sziasztok!

A gyárból az x14nz motorkoddal kijövő Classik-nál is alkalmazták még az F15 és az F10-es váltókat, vagy az már csak a 13-al jött ki? Hét végén le szeretném cserélni az olajat benne és milyen tömítést vegyek? Ja és a "dekni" amit sokan említettek itt már az a lemez ami a féltengely elött van és sacc 5 csavar fogja fel a váltóra?

Köszi

Elküldve
Sziasztok!

A gyárból az x14nz motorkoddal kijövő Classik-nál is alkalmazták még az F15 és az F10-es váltókat, vagy az már csak a 13-al jött ki? Hét végén le szeretném cserélni az olajat benne és milyen tömítést vegyek? Ja és a "dekni" amit sokan említettek itt már az a lemez ami a féltengely elött van és sacc 5 csavar fogja fel a váltóra?

Köszi

pucold meg a váltód alját, és olvasd le ;)

tömítés nem égetős szükségű, elég paszta is ;)

Egy kis segítség a leolvasáshoz ;)

Elküldve
Sia Novyy!

Köszi a segítséget és egyébbként amit a képen látok takarólemezt, azt kell lebontani hozzá?

nem dehogy is

befekszel alá, és alul van egy domború lemez

közel téglalap alakú

körbe pár csavarral.

amit én javaslok, hogy szészíts elő:

egy nagyobb kanna kettévágva, ebbe ereszted le az olajat.

egy vékony cső, és egy beleszorítható tölcsér, ezzel engeded bele a szuszogót kivéve az uj olajat.

ezenkívül, a csavarokhoz kell még talán 10es fej, meg rongy paszta ilyenek.

Elküldve
Sia Novyy!

Köszi a segítséget és egyébbként amit a képen látok takarólemezt, azt kell lebontani hozzá?

ez a kép egyébként a baloldali kerék mellől készült.

Elküldve

végülis vágtam egy kingelit tömítést a difi lemezhez

holnap beugrok egy opel szervízbe csak adnak piros olajat

szintcsavart megtaláltam itt a képen majd holnap megnézem enyémen is

már csak a betöltőt kell megkeresni

Elküldve
végülis vágtam egy kingelit tömítést a difi lemezhez

holnap beugrok egy opel szervízbe csak adnak piros olajat

szintcsavart megtaláltam itt a képen majd holnap megnézem enyémen is

már csak a betöltőt kell megkeresni

a betöltőtöbb verziós...

leginkább ajánlottabb, a szuszogó szelep kicsavarása.

egy műanyag sapka van az egészen, és gy elég nagy csavarral van rögzítve.

Elküldve

sikerült megtalálni mindent....

a szintjelzős csavarban volt egy helyes mágnes

nem egész másfél liter ment bele

jó szopi volt gázüzemű a gép először a gázcuccot kellett kiműteni

de milyen anyag ez a piros gm olaj?? olyan rumos illata van, egész család azt szaglászta

maradékból lehet légfrissítő lesz ;)

Elküldve
de milyen anyag ez a piros gm olaj?? olyan rumos illata van, egész család azt szaglászta

maradékból lehet légfrissítő lesz ;)

Az valami szintetikus olaj ami nagyon jól bírja. Ezért mondják hogy (elvileg) nem is kell cserélni csak utántölteni. És szerintem ezért nem szabad pl egyszerű mol hajtoműolajat beletenni amit én utoljára csak a rotakapa hajtoművébe mertem tenni.

Elküldve
végülis vágtam egy kingelit tömítést a difi lemezhez

holnap beugrok egy opel szervízbe csak adnak piros olajat

A kingelit, ami a királyok legkirályabbja, és a

KLINGERIT ami egy tömítés márka. ;)

Elküldve
A kingelit, ami a királyok legkirályabbja, és a

KLINGERIT ami egy tömítés márka. ;)

ezek a betűl ;)

egyébként az a sárgás pirosas színű kartonlap, amit nedvesen könyebb vágni igaz?

Elküldve
ezek a betűl ;)

egyébként az a sárgás pirosas színű kartonlap, amit nedvesen könyebb vágni igaz?

Ha ezt a jó öreg Klingerit bácsi hallaná, hogy kartonlapnak hívod!!!???? ;)

Elküldve
de az az ?

Nem "karton", hanem tömítő, szigetelő lemez. Különféle vastagságban kapható, láttam már 5 mm- est is, meg 0,5 mm-est is.

Csőszerelőék is lelkesen használják tömítésként. A bátyám Trabantjában házilagosan bemókolt hővédő "pajzsként" is jól szolgált (47 évvel ezelőtt... ;) )

Elküldve
Nem "karton", hanem tömítő, szigetelő lemez. Különféle vastagságban kapható, láttam már 5 mm- est is, meg 0,5 mm-est is.

Csőszerelőék is lelkesen használják tömítésként. A bátyám Trabantjában házilagosan bemókolt hővédő "pajzsként" is jól szolgált (47 évvel ezelőtt... ;) )

értem én hogy nem karton, de hétköznapi anyagokból ahhoz tudom hasonlítani

vágtunk is már olyat, és elég nehéz volt vágni, de vizesen ajánlották, hogy legközleebb úgy vágjuk, mert könnyebb úgy

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.