Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Tisztázni kéne, hogy mi nyikorog a kuplung, vagy csak a pedál az utastérben. Mert ha csak a pedál 5 perc alatt ki lehet szedni, a tengelyt bezsírozni, mert nekem is az nyikorgott, és hiába fújkáltam csak ideig óráig volt jó, de most mitán megkentem néma. Katt ide.

ez nekem is nyikorog, de egyenlőre még nem jutottam el a kenéséig.

Elküldve
ez nekem is nyikorog, de egyenlőre még nem jutottam el a kenéséig.

Pedig tényleg csak pár perc, csak kicsit kényelmetlen amikor a küszöb vágja a gerinced. Most arra nem emlékszem, hogy ki kell-e venni a lábfűtés csövét hozzá, mert azt elég nehéz visszatenni, de maga a tengelyt csak egy biztosítószeg meg egy csavar fogja. Aztán ki lehet akasztani a rugót meg a bowden végét. Már bánom hogy nem vettem ki a komplet bowdent, és nem csorgattam bele olajat, de amíg tudtam megkentem azt is.

Elküldve
Pedig tényleg csak pár perc, csak kicsit kényelmetlen amikor a küszöb vágja a gerinced. Most arra nem emlékszem, hogy ki kell-e venni a lábfűtés csövét hozzá, mert azt elég nehéz visszatenni, de maga a tengelyt csak egy biztosítószeg meg egy csavar fogja. Aztán ki lehet akasztani a rugót meg a bowden végét. Már bánom hogy nem vettem ki a komplet bowdent, és nem csorgattam bele olajat, de amíg tudtam megkentem azt is.

ezen én is gondolkoztam már, hogy a kuplung illetve gázbovdent is megcsorgatni pl wd40el.

na majd megnézem ezt a pedált, mert én ugyan csak álló motornál hallom, és a kipuff előtt is csak akkor hallatszott.

Elküldve
Tisztázni kéne, hogy mi nyikorog a kuplung, vagy csak a pedál az utastérben. Mert ha csak a pedál 5 perc alatt ki lehet szedni, a tengelyt bezsírozni, mert nekem is az nyikorgott, és hiába fújkáltam csak ideig óráig volt jó, de most mitán megkentem néma. Katt ide.

Köszi Zotya, én is meg fogom KENYNI ezután, nem csak fújkálom! ;)

Elküldve
Köszi Zotya, én is meg fogom KENYNI ezután, nem csak fújkálom! ;)

van olyan fújkálós is ami nem olajos.

ilyen pasztaszerű

ha nincs kedved kiszedni akkor olyannal is érdemes lehet :lol:

Elküldve
van olyan fújkálós is ami nem olajos.

ilyen pasztaszerű

ha nincs kedved kiszedni akkor olyannal is érdemes lehet ;)

Lehet, de magához a tengelyhez kiszerelés nélkül nem nagyon jut el semmi, én is jópárszor befúlytam az egészet még csavarlazítóval is, de amikor kiszedtem tiszta rozsda volt mégis.

Elküldve
Pedig tényleg csak pár perc, csak kicsit kényelmetlen amikor a küszöb vágja a gerinced. Most arra nem emlékszem, hogy ki kell-e venni a lábfűtés csövét hozzá, mert azt elég nehéz visszatenni, de maga a tengelyt csak egy biztosítószeg meg egy csavar fogja. Aztán ki lehet akasztani a rugót meg a bowden végét. Már bánom hogy nem vettem ki a komplet bowdent, és nem csorgattam bele olajat, de amíg tudtam megkentem azt is.

Na hát én végülis kivettem, és ki is cseréltem a bowdent. ;) Azóta -egyelőre- csönd van. tényleg 5 perc kicserélni, így érdemes kivenni. A pedált nem szedtem ki, esetleg majd legközelebb. Viszont az olajozás nem biztos, hogy a legjobb, mert az új eleve be volt kenve valami szilikonos pasztával. A régit kivéve tapasztaltam, hogy hiába volt jól beolajozva (már csináltam régebben), csak arra volt jó, hogy olajos lett a kezem, mikor meg kellett fogni. Így is sokkal nehezebben járt a bowden a házban, mint az újban. Nem is baj, hogy kicseréltem, mert az egyik (pont a pedál felőli) végén már kezdett szétmenni a bowden, a házon belüli részén. Talán nem is árt néha kivenni, mert ez pl. csak így látszik.

Ja, és a rudazat beállítás, meg a stift csere sokat segít. Köszi a tippeket az okos cartársaknak!

Elküldve

Hali!

Tegnap nézegettem a sebváltó alá, és láttam h ereszti az olajat az alján lévő teknő. Sztem olajat is cserélni kellene benne, óra szerint 210e van, meg ki tudja mennyi csöpögött már ki. Hol, milyen és mennyi olajat kell beletölteni?

Más: Felengedett kuplung mellett alapjáraton, súrlódó, kopogó hangja van, ha kinyomom a kuplungot megszünik, ha felengedem rögtön hallatszik. Nyelestengely csapágy? Hogyan lehet cserélni? Ha ez a gond akkor összekötném az olajcserével.

Köszi a segítséget!

Elküldve
Tegnap nézegettem a sebváltó alá, és láttam h ereszti az olajat az alján lévő teknő. Sztem olajat is cserélni kellene benne, óra szerint 210e van, meg ki tudja mennyi csöpögött már ki. Hol, milyen és mennyi olajat kell beletölteni?

Más: Felengedett kuplung mellett alapjáraton, súrlódó, kopogó hangja van, ha kinyomom a kuplungot megszünik, ha felengedem rögtön hallatszik. Nyelestengely csapágy? Hogyan lehet cserélni? Ha ez a gond akkor összekötném az olajcserével.

Nyelestengely csapágy cseréhez ki kell húzni a váltó belét, oda kell majd új oldaltömítés is.

Ezzel együtt akkor már érdemes cserélni a váltórúd szimmeringjét is, mert úgyis le kell szedni

a kulisszát a váltóról. Nem kis meló, főleg elsőre ;)

Olajbetöltés fent a szuszogón keresztül, a műanyag sapit le lehet róla pattintani. Türelemjáték :lol:

Elküldve
Nyelestengely csapágy cseréhez ki kell húzni a váltó belét, oda kell majd új oldaltömítés is.

Ezzel együtt akkor már érdemes cserélni a váltórúd szimmeringjét is, mert úgyis le kell szedni

a kulisszát a váltóról. Nem kis meló, főleg elsőre ;)

Olajbetöltés fent a szuszogón keresztül, a műanyag sapit le lehet róla pattintani. Türelemjáték :lol:

Köszi a gyors választ. Opel boltban lehet beszerezni, vagy hétköznapi autósboltban is tudnak adni a váltóhoz részeket? Robbantott rajzot vagy szerelési útmutatót tudtok F13 váltóhoz? A váltót le kell venni a motorról, vagy elég a bal kerék felől és felülről matatni?

Okozhatja a zajt, h kevés olaj van benne? Vagy csak a nyeles csapágya lehet?

Elküldve
Nyelestengely csapágy cseréhez ki kell húzni a váltó belét, oda kell majd új oldaltömítés is.

Ezzel együtt akkor már érdemes cserélni a váltórúd szimmeringjét is, mert úgyis le kell szedni

a kulisszát a váltóról. Nem kis meló, főleg elsőre ;)

Olajbetöltés fent a szuszogón keresztül, a műanyag sapit le lehet róla pattintani. Türelemjáték :lol:

a km spirálnál is lehet, és ott gyorsan betölthető :lol:

Elküldve
Sokkal rosszabb helyen van.

egy csővel megoldható.

a szuszogóhoz nem nyúltam inkább.

és vagy egy perc is kellett hozzá, mire feltöltöttem.

Elküldve
Én inkább kitekerem a szuszogót. A műanyag sapi eltörhet, mikor lepattintod.

úgy is lehet, de azt a sapit nem tudod eltörni, mert puha műanyag ;)

Elküldve
egy csővel megoldható.

a szuszogóhoz nem nyúltam inkább.

és vagy egy perc is kellett hozzá, mire feltöltöttem.

És hogy tudom megnézni a szintet, hogy mennyi van benne? Mennyi kell bele összesen? Váltóhoz alkatrészeket hol lehet venni? Bárdinál csak nyeles szimmering meg rudazatot találtam.

Elküldve
És hogy tudom megnézni a szintet, hogy mennyi van benne? Mennyi kell bele összesen? Váltóhoz alkatrészeket hol lehet venni? Bárdinál csak nyeles szimmering meg rudazatot találtam.

Alkatrész: Csergő http://www.csergoe.hu

Szintet nézni elég mókás... a bal féltengelynél van egy szintellenőrző csavar, de kell

hozzá egy célszerszám, mert a jó szint 2cm-el a nyílás alatt van. 1.6L kell bele.

Elküldve
Alkatrész: Csergő http://www.csergoe.hu

Szintet nézni elég mókás... a bal féltengelynél van egy szintellenőrző csavar, de kell

hozzá egy célszerszám, mert a jó szint 2cm-el a nyílás alatt van. 1.6L kell bele.

ez váltófüggő csak azt nem tudom, melyiken hogy, nekem kicsordulásig kellett...

Elküldve
Alkatrész: Csergő http://www.csergoe.hu

Szintet nézni elég mókás... a bal féltengelynél van egy szintellenőrző csavar, de kell

hozzá egy célszerszám, mert a jó szint 2cm-el a nyílás alatt van. 1.6L kell bele.

Első körben megnézem majd az olajszintet, délután megszemléltem a helyzetet, sztem a nyeles szimmeringje is ereszt, levettem az alján levő takaró lemezt, olajos-zsíros szmötyi csordogál, de a lemezig nem ért el, a blokkcserekor takarítottam. Nézegettem képeket: a bal keréknél ki lehet húzni az egész fogaskerekes áttételes cuccot? Ezzel együtt kijön a nyeles is? Ehhez a féltengelyeket is ki kell venni, vagy azok maradhatnak? Aki csinált már ilyet mondhatna pár részletet!

Köszi!

Elküldve
Első körben megnézem majd az olajszintet, délután megszemléltem a helyzetet, sztem a nyeles szimmeringje is ereszt, levettem az alján levő takaró lemezt, olajos-zsíros szmötyi csordogál, de a lemezig nem ért el, a blokkcserekor takarítottam. Nézegettem képeket: a bal keréknél ki lehet húzni az egész fogaskerekes áttételes cuccot? Ezzel együtt kijön a nyeles is? Ehhez a féltengelyeket is ki kell venni, vagy azok maradhatnak? Aki csinált már ilyet mondhatna pár részletet!

Köszi!

én pár hete várok, egy váltó levételről szóló beszámolót legalább nagyvonalakban, de nemigazán jön az se.

koszos munka, biztos nem szeretnék még leírni se ;)

Elküldve
ez váltófüggő csak azt nem tudom, melyiken hogy, nekem kicsordulásig kellett...

mindegyik F13 és F15 -2cm... csak van ahol elirják ;)

Első körben megnézem majd az olajszintet, délután megszemléltem a helyzetet, sztem a nyeles szimmeringje is ereszt, levettem az alján levő takaró lemezt, olajos-zsíros szmötyi csordogál, de a lemezig nem ért el, a blokkcserekor takarítottam. Nézegettem képeket: a bal keréknél ki lehet húzni az egész fogaskerekes áttételes cuccot? Ezzel együtt kijön a nyeles is? Ehhez a féltengelyeket is ki kell venni, vagy azok maradhatnak? Aki csinált már ilyet mondhatna pár részletet!

Igen, ki lehet húzni, de ehhez le kell venni a kulisszát a tetejéről, és a tolatólámpa kapcsolót. Féltengely maradhat.

Elküldve
én pár hete várok, egy váltó levételről szóló beszámolót legalább nagyvonalakban, de nemigazán jön az se.

koszos munka, biztos nem szeretnék még leírni se ;)

Leszedsz mindent, ami a váltó levételéhez szükséges és leveszed a váltót. Elég tömör voltam? :lol:

Elküldve
mindegyik F13 és F15 -2cm... csak van ahol elirják ;)

nekem az 1.4esen 13 van nem?

itt mondták, hogy kicsordulásig.

kicsordulásig se ment bele az 1,6 liter se

1,3 ha belement.

ha sok van, kiköpi a szuszogón, vagy a szimeringet nyomja ki?

Elküldve
nekem az 1.4esen 13 van nem?

itt mondták, hogy kicsordulásig.

kicsordulásig se ment bele az 1,6 liter se

1,3 ha belement.

ha sok van, kiköpi a szuszogón, vagy a szimeringet nyomja ki?

igen, hacsak nem F10.

ha nem ment bele több, akkor még volt benne, vagy nem egyenesen állt az autó.

rosszul mondták neked ;)

szimmeringnek sem használ a magas szint.

Elküldve
igen, hacsak nem F10.

ha nem ment bele több, akkor még volt benne, vagy nem egyenesen állt az autó.

rosszul mondták neked ;)

szimmeringnek sem használ a magas szint.

kifolyni kb egy liter folyt.. elég ferdén kellene állni a kocsinak, hogy ne follyon ki mind... elég nagy az a lemez az alján, de akkor meglesem majd, és egy fecskendővel kiszívom.

célserszámnak egy vékony imbusz is megteszi nem?

az lehet, hogy azért lett egy halk fütyülő hangja akkor?

mert amint betöltöttem, és mentem vele egy kört lett egy fütyülő hangja.

ha a csapágy ment volna kiaz olaj miatt, mert van ez a mizéria, ogy csak GM olaj, az nem rögtön jelentkezik, és azóta már akkor beált volna a váltó is.

féléve megcsináltam már.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.