Novy Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Tisztázni kéne, hogy mi nyikorog a kuplung, vagy csak a pedál az utastérben. Mert ha csak a pedál 5 perc alatt ki lehet szedni, a tengelyt bezsírozni, mert nekem is az nyikorgott, és hiába fújkáltam csak ideig óráig volt jó, de most mitán megkentem néma. Katt ide. ez nekem is nyikorog, de egyenlőre még nem jutottam el a kenéséig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 ez nekem is nyikorog, de egyenlőre még nem jutottam el a kenéséig. Pedig tényleg csak pár perc, csak kicsit kényelmetlen amikor a küszöb vágja a gerinced. Most arra nem emlékszem, hogy ki kell-e venni a lábfűtés csövét hozzá, mert azt elég nehéz visszatenni, de maga a tengelyt csak egy biztosítószeg meg egy csavar fogja. Aztán ki lehet akasztani a rugót meg a bowden végét. Már bánom hogy nem vettem ki a komplet bowdent, és nem csorgattam bele olajat, de amíg tudtam megkentem azt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Pedig tényleg csak pár perc, csak kicsit kényelmetlen amikor a küszöb vágja a gerinced. Most arra nem emlékszem, hogy ki kell-e venni a lábfűtés csövét hozzá, mert azt elég nehéz visszatenni, de maga a tengelyt csak egy biztosítószeg meg egy csavar fogja. Aztán ki lehet akasztani a rugót meg a bowden végét. Már bánom hogy nem vettem ki a komplet bowdent, és nem csorgattam bele olajat, de amíg tudtam megkentem azt is. ezen én is gondolkoztam már, hogy a kuplung illetve gázbovdent is megcsorgatni pl wd40el. na majd megnézem ezt a pedált, mert én ugyan csak álló motornál hallom, és a kipuff előtt is csak akkor hallatszott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március28, 2009 Megoszt Elküldve Március28, 2009 Tisztázni kéne, hogy mi nyikorog a kuplung, vagy csak a pedál az utastérben. Mert ha csak a pedál 5 perc alatt ki lehet szedni, a tengelyt bezsírozni, mert nekem is az nyikorgott, és hiába fújkáltam csak ideig óráig volt jó, de most mitán megkentem néma. Katt ide. Köszi Zotya, én is meg fogom KENYNI ezután, nem csak fújkálom! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március28, 2009 Megoszt Elküldve Március28, 2009 Köszi Zotya, én is meg fogom KENYNI ezután, nem csak fújkálom! ;) van olyan fújkálós is ami nem olajos. ilyen pasztaszerű ha nincs kedved kiszedni akkor olyannal is érdemes lehet :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március28, 2009 Megoszt Elküldve Március28, 2009 van olyan fújkálós is ami nem olajos. ilyen pasztaszerű ha nincs kedved kiszedni akkor olyannal is érdemes lehet ;) Lehet, de magához a tengelyhez kiszerelés nélkül nem nagyon jut el semmi, én is jópárszor befúlytam az egészet még csavarlazítóval is, de amikor kiszedtem tiszta rozsda volt mégis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
broncse Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Pedig tényleg csak pár perc, csak kicsit kényelmetlen amikor a küszöb vágja a gerinced. Most arra nem emlékszem, hogy ki kell-e venni a lábfűtés csövét hozzá, mert azt elég nehéz visszatenni, de maga a tengelyt csak egy biztosítószeg meg egy csavar fogja. Aztán ki lehet akasztani a rugót meg a bowden végét. Már bánom hogy nem vettem ki a komplet bowdent, és nem csorgattam bele olajat, de amíg tudtam megkentem azt is. Na hát én végülis kivettem, és ki is cseréltem a bowdent. ;) Azóta -egyelőre- csönd van. tényleg 5 perc kicserélni, így érdemes kivenni. A pedált nem szedtem ki, esetleg majd legközelebb. Viszont az olajozás nem biztos, hogy a legjobb, mert az új eleve be volt kenve valami szilikonos pasztával. A régit kivéve tapasztaltam, hogy hiába volt jól beolajozva (már csináltam régebben), csak arra volt jó, hogy olajos lett a kezem, mikor meg kellett fogni. Így is sokkal nehezebben járt a bowden a házban, mint az újban. Nem is baj, hogy kicseréltem, mert az egyik (pont a pedál felőli) végén már kezdett szétmenni a bowden, a házon belüli részén. Talán nem is árt néha kivenni, mert ez pl. csak így látszik. Ja, és a rudazat beállítás, meg a stift csere sokat segít. Köszi a tippeket az okos cartársaknak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Hali! Tegnap nézegettem a sebváltó alá, és láttam h ereszti az olajat az alján lévő teknő. Sztem olajat is cserélni kellene benne, óra szerint 210e van, meg ki tudja mennyi csöpögött már ki. Hol, milyen és mennyi olajat kell beletölteni? Más: Felengedett kuplung mellett alapjáraton, súrlódó, kopogó hangja van, ha kinyomom a kuplungot megszünik, ha felengedem rögtön hallatszik. Nyelestengely csapágy? Hogyan lehet cserélni? Ha ez a gond akkor összekötném az olajcserével. Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Tegnap nézegettem a sebváltó alá, és láttam h ereszti az olajat az alján lévő teknő. Sztem olajat is cserélni kellene benne, óra szerint 210e van, meg ki tudja mennyi csöpögött már ki. Hol, milyen és mennyi olajat kell beletölteni? Más: Felengedett kuplung mellett alapjáraton, súrlódó, kopogó hangja van, ha kinyomom a kuplungot megszünik, ha felengedem rögtön hallatszik. Nyelestengely csapágy? Hogyan lehet cserélni? Ha ez a gond akkor összekötném az olajcserével. Nyelestengely csapágy cseréhez ki kell húzni a váltó belét, oda kell majd új oldaltömítés is. Ezzel együtt akkor már érdemes cserélni a váltórúd szimmeringjét is, mert úgyis le kell szedni a kulisszát a váltóról. Nem kis meló, főleg elsőre ;) Olajbetöltés fent a szuszogón keresztül, a műanyag sapit le lehet róla pattintani. Türelemjáték :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Nyelestengely csapágy cseréhez ki kell húzni a váltó belét, oda kell majd új oldaltömítés is. Ezzel együtt akkor már érdemes cserélni a váltórúd szimmeringjét is, mert úgyis le kell szedni a kulisszát a váltóról. Nem kis meló, főleg elsőre ;) Olajbetöltés fent a szuszogón keresztül, a műanyag sapit le lehet róla pattintani. Türelemjáték :lol: Köszi a gyors választ. Opel boltban lehet beszerezni, vagy hétköznapi autósboltban is tudnak adni a váltóhoz részeket? Robbantott rajzot vagy szerelési útmutatót tudtok F13 váltóhoz? A váltót le kell venni a motorról, vagy elég a bal kerék felől és felülről matatni? Okozhatja a zajt, h kevés olaj van benne? Vagy csak a nyeles csapágya lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Nyelestengely csapágy cseréhez ki kell húzni a váltó belét, oda kell majd új oldaltömítés is. Ezzel együtt akkor már érdemes cserélni a váltórúd szimmeringjét is, mert úgyis le kell szedni a kulisszát a váltóról. Nem kis meló, főleg elsőre ;) Olajbetöltés fent a szuszogón keresztül, a műanyag sapit le lehet róla pattintani. Türelemjáték :lol: a km spirálnál is lehet, és ott gyorsan betölthető :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 a km spirálnál is lehet, és ott gyorsan betölthető ;) Sokkal rosszabb helyen van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Sokkal rosszabb helyen van. egy csővel megoldható. a szuszogóhoz nem nyúltam inkább. és vagy egy perc is kellett hozzá, mire feltöltöttem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Én inkább kitekerem a szuszogót. A műanyag sapi eltörhet, mikor lepattintod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Én inkább kitekerem a szuszogót. A műanyag sapi eltörhet, mikor lepattintod. úgy is lehet, de azt a sapit nem tudod eltörni, mert puha műanyag ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 egy csővel megoldható. a szuszogóhoz nem nyúltam inkább. és vagy egy perc is kellett hozzá, mire feltöltöttem. És hogy tudom megnézni a szintet, hogy mennyi van benne? Mennyi kell bele összesen? Váltóhoz alkatrészeket hol lehet venni? Bárdinál csak nyeles szimmering meg rudazatot találtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 És hogy tudom megnézni a szintet, hogy mennyi van benne? Mennyi kell bele összesen? Váltóhoz alkatrészeket hol lehet venni? Bárdinál csak nyeles szimmering meg rudazatot találtam. Alkatrész: Csergő http://www.csergoe.hu Szintet nézni elég mókás... a bal féltengelynél van egy szintellenőrző csavar, de kell hozzá egy célszerszám, mert a jó szint 2cm-el a nyílás alatt van. 1.6L kell bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Alkatrész: Csergő http://www.csergoe.hu Szintet nézni elég mókás... a bal féltengelynél van egy szintellenőrző csavar, de kell hozzá egy célszerszám, mert a jó szint 2cm-el a nyílás alatt van. 1.6L kell bele. ez váltófüggő csak azt nem tudom, melyiken hogy, nekem kicsordulásig kellett... Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Alkatrész: Csergő http://www.csergoe.hu Szintet nézni elég mókás... a bal féltengelynél van egy szintellenőrző csavar, de kell hozzá egy célszerszám, mert a jó szint 2cm-el a nyílás alatt van. 1.6L kell bele. Első körben megnézem majd az olajszintet, délután megszemléltem a helyzetet, sztem a nyeles szimmeringje is ereszt, levettem az alján levő takaró lemezt, olajos-zsíros szmötyi csordogál, de a lemezig nem ért el, a blokkcserekor takarítottam. Nézegettem képeket: a bal keréknél ki lehet húzni az egész fogaskerekes áttételes cuccot? Ezzel együtt kijön a nyeles is? Ehhez a féltengelyeket is ki kell venni, vagy azok maradhatnak? Aki csinált már ilyet mondhatna pár részletet! Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Első körben megnézem majd az olajszintet, délután megszemléltem a helyzetet, sztem a nyeles szimmeringje is ereszt, levettem az alján levő takaró lemezt, olajos-zsíros szmötyi csordogál, de a lemezig nem ért el, a blokkcserekor takarítottam. Nézegettem képeket: a bal keréknél ki lehet húzni az egész fogaskerekes áttételes cuccot? Ezzel együtt kijön a nyeles is? Ehhez a féltengelyeket is ki kell venni, vagy azok maradhatnak? Aki csinált már ilyet mondhatna pár részletet! Köszi! én pár hete várok, egy váltó levételről szóló beszámolót legalább nagyvonalakban, de nemigazán jön az se. koszos munka, biztos nem szeretnék még leírni se ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 ez váltófüggő csak azt nem tudom, melyiken hogy, nekem kicsordulásig kellett... mindegyik F13 és F15 -2cm... csak van ahol elirják ;) Első körben megnézem majd az olajszintet, délután megszemléltem a helyzetet, sztem a nyeles szimmeringje is ereszt, levettem az alján levő takaró lemezt, olajos-zsíros szmötyi csordogál, de a lemezig nem ért el, a blokkcserekor takarítottam. Nézegettem képeket: a bal keréknél ki lehet húzni az egész fogaskerekes áttételes cuccot? Ezzel együtt kijön a nyeles is? Ehhez a féltengelyeket is ki kell venni, vagy azok maradhatnak? Aki csinált már ilyet mondhatna pár részletet! Igen, ki lehet húzni, de ehhez le kell venni a kulisszát a tetejéről, és a tolatólámpa kapcsolót. Féltengely maradhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 én pár hete várok, egy váltó levételről szóló beszámolót legalább nagyvonalakban, de nemigazán jön az se. koszos munka, biztos nem szeretnék még leírni se ;) Leszedsz mindent, ami a váltó levételéhez szükséges és leveszed a váltót. Elég tömör voltam? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 mindegyik F13 és F15 -2cm... csak van ahol elirják ;) nekem az 1.4esen 13 van nem? itt mondták, hogy kicsordulásig. kicsordulásig se ment bele az 1,6 liter se 1,3 ha belement. ha sok van, kiköpi a szuszogón, vagy a szimeringet nyomja ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 nekem az 1.4esen 13 van nem? itt mondták, hogy kicsordulásig. kicsordulásig se ment bele az 1,6 liter se 1,3 ha belement. ha sok van, kiköpi a szuszogón, vagy a szimeringet nyomja ki? igen, hacsak nem F10. ha nem ment bele több, akkor még volt benne, vagy nem egyenesen állt az autó. rosszul mondták neked ;) szimmeringnek sem használ a magas szint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 igen, hacsak nem F10. ha nem ment bele több, akkor még volt benne, vagy nem egyenesen állt az autó. rosszul mondták neked ;) szimmeringnek sem használ a magas szint. kifolyni kb egy liter folyt.. elég ferdén kellene állni a kocsinak, hogy ne follyon ki mind... elég nagy az a lemez az alján, de akkor meglesem majd, és egy fecskendővel kiszívom. célserszámnak egy vékony imbusz is megteszi nem? az lehet, hogy azért lett egy halk fütyülő hangja akkor? mert amint betöltöttem, és mentem vele egy kört lett egy fütyülő hangja. ha a csapágy ment volna kiaz olaj miatt, mert van ez a mizéria, ogy csak GM olaj, az nem rögtön jelentkezik, és azóta már akkor beált volna a váltó is. féléve megcsináltam már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts