Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Szerintem a csapágy, meg a szimering az két külön dolog. Attól, hogy az egyik kuka a másik még lehet jó. Szerintem. ;)

Neeeeem!

Ha a csapágy már kuka, akkor a simliring tutti, hogy 2 x kuka. Egyszer azérmer a simliring élettartama kevesebb mint a csapágyé, másszor pedig azérmer egy lógós csapágyban forgó tengely még hamarabb eszi meg a simliringet. :lol:

Aztán lehet, hogy azért nem folyt az olaja a váltóból a szimmeringnél, mert már kevés volt benne. Elfolyt előbb máshol.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Neeeeem!

Ha a csapágy már kuka, akkor a simliring tutti, hogy 2 x kuka. Egyszer azérmer a simliring élettartama kevesebb mint a csapágyé, másszor pedig azérmer egy lógós csapágyban forgó tengely még hamarabb eszi meg a simliringet. :lol:

Aztán lehet, hogy azért nem folyt az olaja a váltóból a szimmeringnél, mert már kevés volt benne. Elfolyt előbb máshol.... :lol:

Tényleg erre a lógásra gondolhattam volna. ;)

Link to comment
Megosztás:

Volt szerencsétlenségem megélni egy nyelestengely törést Nijmegenben (Hollandia) lógós nyelestengelycsapágy miatt Skoda 130GL -en. Szóval nem játék!

És hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e? Fogjam meg a féltengelyt, és cibbáljam meg? A porvédő gumiharmonikát is meg kéne nézni, bár amikor utoljára alatta feküdtem még jó volt, csak azt hallottam, hogy vigyázni kell rá, mert ha elreped és átengedi a koszt nem két fillér a kár.

Link to comment
Megosztás:

És hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e? Fogjam meg a féltengelyt, és cibbáljam meg? A porvédő gumiharmonikát is meg kéne nézni, bár amikor utoljára alatta feküdtem még jó volt, csak azt hallottam, hogy vigyázni kell rá, mert ha elreped és átengedi a koszt nem két fillér a kár.

A nyeles-, és a féltengely két különböző dolog. Az előbbi a kuplung irányából vezeti át a nyomatékot a váltóba, az utóbbi pedig a váltóból a kerekekre.

Link to comment
Megosztás:

Aha. Akkor a nyelestengelyt nem is látom, már ugye normál esetben. :)

Az biza a hangjáról ismerszik meg! :lol: Az én esetem még a múlt évezredben volt, 1989-ben. Volt hangja a dögnek, de a szocilizmusban a "hiánygazdálkodás" folytán épp nem lehetett 6303-as golyóscsapágyat kapni, mert mind elvitték a Daciások féltengely csapágynak. Nekem meg menni kellett Angliába, de csapágy égen-földön nem volt kapható.

Aztán mivel nem volt, ;) Hollandiában ezért a tengelyem törött el, :lol: ott érdekes módon rögtön volt csapágy is meg féltengely is..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az biza a hangjáról ismerszik meg! :) Az én esetem még a múlt évezredben volt, 1989-ben. Volt hangja a dögnek, de a szocilizmusban a "hiánygazdálkodás" folytán épp nem lehetett 6303-as golyóscsapágyat kapni, mert mind elvitték a Daciások féltengely csapágynak. Nekem meg menni kellett Angliába, de csapágy égen-földön nem volt kapható.

Aztán mivel nem volt, ;) és Hollandiában ezért a féltengelyem törött el, :lol: ott érdekes módon rögtön volt csapágy is meg féltengely is..... :lol:

nem nyeles? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az biza a hangjáról ismerszik meg! :) Az én esetem még a múlt évezredben volt, 1989-ben. Volt hangja a dögnek, de a szocilizmusban a "hiánygazdálkodás" folytán épp nem lehetett 6303-as golyóscsapágyat kapni, mert mind elvitték a Daciások féltengely csapágynak. Nekem meg menni kellett Angliába, de csapágy égen-földön nem volt kapható.

Aztán mivel nem volt, :lol: és Hollandiában ezért a féltengelyem törött el, :lol: ott érdekes módon rögtön volt csapágy is meg féltengely is..... :lol:

'89-ben Angliába S130-al? Igaz, azok még egész jól mentek. Jó munkád lehetett! ;)

Link to comment
Megosztás:

'89-ben Angliába S130-al? Igaz, azok még egész jól mentek. Jó munkád lehetett! ;)

230 ezret nyomtam bele generál nélkül, és 175 volt a végsebessége német benzinnel enyhe lejtőn begyorsulva és utána tartotta is a síkon. (Mondjuk ez stopperral mérve csak 165 meg egy pici volt... :lol: ), de akkoris!

Végigmentem Németországon az előző sávban jó párszor.... csak a Porschéknak húzódtam félre! :lol:

Angol cégnél dolgoztam és angol fontért vettük a 3 db Skodrit. Nagyon jók voltak!

Link to comment
Megosztás:

Neeeeem!

Ha a csapágy már kuka, akkor a simliring tutti, hogy 2 x kuka. Egyszer azérmer a simliring élettartama kevesebb mint a csapágyé, másszor pedig azérmer egy lógós csapágyban forgó tengely még hamarabb eszi meg a simliringet. ;)

Aztán lehet, hogy azért nem folyt az olaja a váltóból a szimmeringnél, mert már kevés volt benne. Elfolyt előbb máshol.... :lol:

A nyelestengelynél már nincs fent a nyugalmi olajszint, ott csak a váltóban a fogaskerekek mozgása okozta olajzás van csak.

Így ott szar szimeringnél is csak minimális olajfolyás lehet. Nyomás meg meg nincs a váltóban, azért van a szuszogó a tetején.

Link to comment
Megosztás:

Helló !

Bár konkrétan nem Astra,de legalább Opel,mégpedig Frontera ügyben lenne viszonylag sürgős segítségre szüksége egy kollégámnak.Az oda illő fórumban már feltettem a kérdést,de ott nem valami nagy a "forgalom",ezért nagy tisztelettel megkérem azokat,akik "terepes" témában otthon vannak,hogy legyenek kedvesek és kukkantsanak át a 4x4-be(ezzel is élénkítve az adatforgalmat).A mai "kispit" hozzászóláshoz kérnék érdemi válaszokat.

Előre is köszönet és örök hála ennek a remek csapatnak!!! :lol: ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot, és látom, hogy sokan bajlódtak már a nyikorgó kuplunggal. Nekem is sokszor újra előjön, aztán kis wd40-el egy ideig elhallgat. Most viszont észrevettem, hogy a nyikorgással a kiemelés is kezd romlani. Állítottam rajta, de mit gondoltok, nem kellene inkább egy bowdent cserélnem? Olyan érzésem van, mintha kezdene kinyúlni. Félek, esetleg egyszer még elszakad... El tud egyáltalán szakadni? Vagy annyira azért attól nem kell félni. Újból meg max. utángyártottra van most pénzem. Azért így is érdemes lenne cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot, és látom, hogy sokan bajlódtak már a nyikorgó kuplunggal. Nekem is sokszor újra előjön, aztán kis wd40-el egy ideig elhallgat. Most viszont észrevettem, hogy a nyikorgással a kiemelés is kezd romlani. Állítottam rajta, de mit gondoltok, nem kellene inkább egy bowdent cserélnem? Olyan érzésem van, mintha kezdene kinyúlni. Félek, esetleg egyszer még elszakad... El tud egyáltalán szakadni? Vagy annyira azért attól nem kell félni. Újból meg max. utángyártottra van most pénzem. Azért így is érdemes lenne cserélni?

milyen idős a kuplung szerkezet, mert a szerkezet állapota miatt is érezhető nyúlósnak a kuplung.

bowdenre ritkán panaszkodnak az opeles cartársak.

ma néztem SACHS kuplung szetett 24 ezer Ft ért, ezen 40% kedvezmény van.

10 a kuplung tárcsa 11 a szerkezet, és 3 ft volt a kiemelő, úgy durván számolva.

1.4nzre néztem.

Link to comment
Megosztás:

milyen idős a kuplung szerkezet, mert a szerkezet állapota miatt is érezhető nyúlósnak a kuplung.

bowdenre ritkán panaszkodnak az opeles cartársak.

ma néztem SACHS kuplung szetett 24 ezer Ft ért, ezen 40% kedvezmény van.

10 a kuplung tárcsa 11 a szerkezet, és 3 ft volt a kiemelő, úgy durván számolva.

1.4nzre néztem.

És ennyiért tudsz is szerezni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot, és látom, hogy sokan bajlódtak már a nyikorgó kuplunggal. Nekem is sokszor újra előjön, aztán kis wd40-el egy ideig elhallgat. Most viszont észrevettem, hogy a nyikorgással a kiemelés is kezd romlani. Állítottam rajta, de mit gondoltok, nem kellene inkább egy bowdent cserélnem? Olyan érzésem van, mintha kezdene kinyúlni. Félek, esetleg egyszer még elszakad... El tud egyáltalán szakadni? Vagy annyira azért attól nem kell félni. Újból meg max. utángyártottra van most pénzem. Azért így is érdemes lenne cserélni?

Tisztázni kéne, hogy mi nyikorog a kuplung, vagy csak a pedál az utastérben. Mert ha csak a pedál 5 perc alatt ki lehet szedni, a tengelyt bezsírozni, mert nekem is az nyikorgott, és hiába fújkáltam csak ideig óráig volt jó, de most mitán megkentem néma. Katt ide.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.