viktorw Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Az még lehet nyeles tengely csapágy is. Azon morfondíroztam, hogy ha nyeles tengely csapágy lenne nem kellene eresztenie az olajat a szimmeringnél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Azon morfondíroztam, hogy ha nyeles tengely csapágy lenne nem kellene eresztenie az olajat a szimmeringnél? Szerintem a csapágy, meg a szimering az két külön dolog. Attól, hogy az egyik kuka a másik még lehet jó. Szerintem. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Szerintem a csapágy, meg a szimering az két külön dolog. Attól, hogy az egyik kuka a másik még lehet jó. Szerintem. ;) Neeeeem! Ha a csapágy már kuka, akkor a simliring tutti, hogy 2 x kuka. Egyszer azérmer a simliring élettartama kevesebb mint a csapágyé, másszor pedig azérmer egy lógós csapágyban forgó tengely még hamarabb eszi meg a simliringet. :lol: Aztán lehet, hogy azért nem folyt az olaja a váltóból a szimmeringnél, mert már kevés volt benne. Elfolyt előbb máshol.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Neeeeem! Ha a csapágy már kuka, akkor a simliring tutti, hogy 2 x kuka. Egyszer azérmer a simliring élettartama kevesebb mint a csapágyé, másszor pedig azérmer egy lógós csapágyban forgó tengely még hamarabb eszi meg a simliringet. :lol: Aztán lehet, hogy azért nem folyt az olaja a váltóból a szimmeringnél, mert már kevés volt benne. Elfolyt előbb máshol.... :lol: Tényleg erre a lógásra gondolhattam volna. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Tényleg erre a lógásra gondolhattam volna. ;) Volt szerencsétlenségem megélni egy nyelestengely törést Nijmegenben (Hollandia) lógós nyelestengelycsapágy miatt Skoda 130GL -en. Szóval nem játék! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Volt szerencsétlenségem megélni egy nyelestengely törést Nijmegenben (Hollandia) lógós nyelestengelycsapágy miatt Skoda 130GL -en. Szóval nem játék! És hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e? Fogjam meg a féltengelyt, és cibbáljam meg? A porvédő gumiharmonikát is meg kéne nézni, bár amikor utoljára alatta feküdtem még jó volt, csak azt hallottam, hogy vigyázni kell rá, mert ha elreped és átengedi a koszt nem két fillér a kár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 És hogyan ellenőrizzem, hogy jó-e? Fogjam meg a féltengelyt, és cibbáljam meg? A porvédő gumiharmonikát is meg kéne nézni, bár amikor utoljára alatta feküdtem még jó volt, csak azt hallottam, hogy vigyázni kell rá, mert ha elreped és átengedi a koszt nem két fillér a kár. A nyeles-, és a féltengely két különböző dolog. Az előbbi a kuplung irányából vezeti át a nyomatékot a váltóba, az utóbbi pedig a váltóból a kerekekre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 A nyeles-, és a féltengely két különböző dolog. Az előbbi a kuplung irányából vezeti át a nyomatékot a váltóba, az utóbbi pedig a váltóból a kerekekre. Aha. Akkor a nyelestengelyt nem is látom, már ugye normál esetben. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Aha. Akkor a nyelestengelyt nem is látom, már ugye normál esetben. ;) Helyes válasz, Zolika, leülhetsz! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Ha szét van húzva a váltó a mocitól akkor láthatod a nyelestengelyt ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Ha szét van húzva a váltó a mocitól akkor láthatod a nyelestengelyt ;) csak az nem épp normális helyzet :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Aha. Akkor a nyelestengelyt nem is látom, már ugye normál esetben. :) Az biza a hangjáról ismerszik meg! :lol: Az én esetem még a múlt évezredben volt, 1989-ben. Volt hangja a dögnek, de a szocilizmusban a "hiánygazdálkodás" folytán épp nem lehetett 6303-as golyóscsapágyat kapni, mert mind elvitték a Daciások féltengely csapágynak. Nekem meg menni kellett Angliába, de csapágy égen-földön nem volt kapható. Aztán mivel nem volt, ;) Hollandiában ezért a tengelyem törött el, :lol: ott érdekes módon rögtön volt csapágy is meg féltengely is..... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Az biza a hangjáról ismerszik meg! :) Az én esetem még a múlt évezredben volt, 1989-ben. Volt hangja a dögnek, de a szocilizmusban a "hiánygazdálkodás" folytán épp nem lehetett 6303-as golyóscsapágyat kapni, mert mind elvitték a Daciások féltengely csapágynak. Nekem meg menni kellett Angliába, de csapágy égen-földön nem volt kapható. Aztán mivel nem volt, ;) és Hollandiában ezért a féltengelyem törött el, :lol: ott érdekes módon rögtön volt csapágy is meg féltengely is..... :lol: nem nyeles? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Az biza a hangjáról ismerszik meg! :) Az én esetem még a múlt évezredben volt, 1989-ben. Volt hangja a dögnek, de a szocilizmusban a "hiánygazdálkodás" folytán épp nem lehetett 6303-as golyóscsapágyat kapni, mert mind elvitték a Daciások féltengely csapágynak. Nekem meg menni kellett Angliába, de csapágy égen-földön nem volt kapható. Aztán mivel nem volt, :lol: és Hollandiában ezért a féltengelyem törött el, :lol: ott érdekes módon rögtön volt csapágy is meg féltengely is..... :lol: '89-ben Angliába S130-al? Igaz, azok még egész jól mentek. Jó munkád lehetett! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 nem nyeles? ;) Bocsi, elírtam! Nyelestengely volt, hát persze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 '89-ben Angliába S130-al? Igaz, azok még egész jól mentek. Jó munkád lehetett! ;) 230 ezret nyomtam bele generál nélkül, és 175 volt a végsebessége német benzinnel enyhe lejtőn begyorsulva és utána tartotta is a síkon. (Mondjuk ez stopperral mérve csak 165 meg egy pici volt... :lol: ), de akkoris! Végigmentem Németországon az előző sávban jó párszor.... csak a Porschéknak húzódtam félre! :lol: Angol cégnél dolgoztam és angol fontért vettük a 3 db Skodrit. Nagyon jók voltak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március23, 2009 Megoszt Elküldve Március23, 2009 Neeeeem! Ha a csapágy már kuka, akkor a simliring tutti, hogy 2 x kuka. Egyszer azérmer a simliring élettartama kevesebb mint a csapágyé, másszor pedig azérmer egy lógós csapágyban forgó tengely még hamarabb eszi meg a simliringet. ;) Aztán lehet, hogy azért nem folyt az olaja a váltóból a szimmeringnél, mert már kevés volt benne. Elfolyt előbb máshol.... :lol: A nyelestengelynél már nincs fent a nyugalmi olajszint, ott csak a váltóban a fogaskerekek mozgása okozta olajzás van csak. Így ott szar szimeringnél is csak minimális olajfolyás lehet. Nyomás meg meg nincs a váltóban, azért van a szuszogó a tetején. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szeki Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok! Ha valakinek kellene esetleg egy astra váltó F 13-as akkor irjon nyugodtan. tibor0107@citromail.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok! Ha valakinek kellene esetleg egy astra váltó F 13-as akkor irjon nyugodtan. tibor0107@citromail.hu A tuning részben nemrég keresett vki, ill. írd be az Adok-veszek / Eladó alkatrészek megfelelő rovatába ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kispit Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 Helló ! Bár konkrétan nem Astra,de legalább Opel,mégpedig Frontera ügyben lenne viszonylag sürgős segítségre szüksége egy kollégámnak.Az oda illő fórumban már feltettem a kérdést,de ott nem valami nagy a "forgalom",ezért nagy tisztelettel megkérem azokat,akik "terepes" témában otthon vannak,hogy legyenek kedvesek és kukkantsanak át a 4x4-be(ezzel is élénkítve az adatforgalmat).A mai "kispit" hozzászóláshoz kérnék érdemi válaszokat. Előre is köszönet és örök hála ennek a remek csapatnak!!! :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
broncse Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Sziasztok! Olvasgatom a fórumot, és látom, hogy sokan bajlódtak már a nyikorgó kuplunggal. Nekem is sokszor újra előjön, aztán kis wd40-el egy ideig elhallgat. Most viszont észrevettem, hogy a nyikorgással a kiemelés is kezd romlani. Állítottam rajta, de mit gondoltok, nem kellene inkább egy bowdent cserélnem? Olyan érzésem van, mintha kezdene kinyúlni. Félek, esetleg egyszer még elszakad... El tud egyáltalán szakadni? Vagy annyira azért attól nem kell félni. Újból meg max. utángyártottra van most pénzem. Azért így is érdemes lenne cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Sziasztok! Olvasgatom a fórumot, és látom, hogy sokan bajlódtak már a nyikorgó kuplunggal. Nekem is sokszor újra előjön, aztán kis wd40-el egy ideig elhallgat. Most viszont észrevettem, hogy a nyikorgással a kiemelés is kezd romlani. Állítottam rajta, de mit gondoltok, nem kellene inkább egy bowdent cserélnem? Olyan érzésem van, mintha kezdene kinyúlni. Félek, esetleg egyszer még elszakad... El tud egyáltalán szakadni? Vagy annyira azért attól nem kell félni. Újból meg max. utángyártottra van most pénzem. Azért így is érdemes lenne cserélni? milyen idős a kuplung szerkezet, mert a szerkezet állapota miatt is érezhető nyúlósnak a kuplung. bowdenre ritkán panaszkodnak az opeles cartársak. ma néztem SACHS kuplung szetett 24 ezer Ft ért, ezen 40% kedvezmény van. 10 a kuplung tárcsa 11 a szerkezet, és 3 ft volt a kiemelő, úgy durván számolva. 1.4nzre néztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 milyen idős a kuplung szerkezet, mert a szerkezet állapota miatt is érezhető nyúlósnak a kuplung. bowdenre ritkán panaszkodnak az opeles cartársak. ma néztem SACHS kuplung szetett 24 ezer Ft ért, ezen 40% kedvezmény van. 10 a kuplung tárcsa 11 a szerkezet, és 3 ft volt a kiemelő, úgy durván számolva. 1.4nzre néztem. És ennyiért tudsz is szerezni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 És ennyiért tudsz is szerezni? ha nem emelnek árat, akkor igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Sziasztok! Olvasgatom a fórumot, és látom, hogy sokan bajlódtak már a nyikorgó kuplunggal. Nekem is sokszor újra előjön, aztán kis wd40-el egy ideig elhallgat. Most viszont észrevettem, hogy a nyikorgással a kiemelés is kezd romlani. Állítottam rajta, de mit gondoltok, nem kellene inkább egy bowdent cserélnem? Olyan érzésem van, mintha kezdene kinyúlni. Félek, esetleg egyszer még elszakad... El tud egyáltalán szakadni? Vagy annyira azért attól nem kell félni. Újból meg max. utángyártottra van most pénzem. Azért így is érdemes lenne cserélni? Tisztázni kéne, hogy mi nyikorog a kuplung, vagy csak a pedál az utastérben. Mert ha csak a pedál 5 perc alatt ki lehet szedni, a tengelyt bezsírozni, mert nekem is az nyikorgott, és hiába fújkáltam csak ideig óráig volt jó, de most mitán megkentem néma. Katt ide. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts