Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szevasztok!

Talán itt valaki tud segiteni.Van egy 1.8 16v astra f -em . Váltót kellene cserélnem benne.Jelenleg F18 a váltom.Kérdés az,hogy az F16 vagy az F 20 gsi válto minden átalakités nélkül becupan e a régi helyére?

Yoda mester......

Elküldve
Szevasztok!

Talán itt valaki tud segiteni.Van egy 1.8 16v astra f -em . Váltót kellene cserélnem benne.Jelenleg F18 a váltom.Kérdés az,hogy az F16 vagy az F 20 gsi válto minden átalakités nélkül becupan e a régi helyére?

Yoda mester......

Nekünk a C18XE-n F16 van. Én azt mondanám igen.

Elküldve
na ez az ami az én váltómon nincs

95-96 környékén abbahagyták az efféle váltók gyártását, konstrukciós okokból. Ahogy a képeken látszik, a seeger gyűrűt kivéve a nyelestengely hátrahúzható, így le lehet húzni a kuplungot. Ezt úgy oldották meg, hogy a váltó főtengelye lényegében egy cső keresztmetszet. benne pedig a nyelestengely, külső-belső ricnivel összekapcsolva. Ez a használat során kopik, a nyelestengely pedig egy idő után zörögni fog.

Elküldve
95-96 környékén abbahagyták az efféle váltók gyártását, konstrukciós okokból. Ahogy a képeken látszik, a seeger gyűrűt kivéve a nyelestengely hátrahúzható, így le lehet húzni a kuplungot. Ezt úgy oldották meg, hogy a váltó főtengelye lényegében egy cső keresztmetszet. benne pedig a nyelestengely, külső-belső ricnivel összekapcsolva. Ez a használat során kopik, a nyelestengely pedig egy idő után zörögni fog.

és még javítani is ócsóbb... tiltakoztak a szerelők biztos :huh:

Elküldve

A sebváltóolaj cseréjénél kell valamilyen tömitést is cserélni? Esetleg valami tömitőanyag(szilikon) elégséges a deklire visszarakáskor? Esetleg maradhat a régi - persze, feltéve ha van mert ezt nem tudom!? :huh:

Elküldve
A sebváltóolaj cseréjénél kell valamilyen tömitést is cserélni? Esetleg valami tömitőanyag(szilikon) elégséges a deklire visszarakáskor? Esetleg maradhat a régi - persze, feltéve ha van mert ezt nem tudom!? :huh:

én mgpasztáztam véknyan

van egy papírtömítés, jóestben egyik oldalról válik el csak :)

Elküldve
én mgpasztáztam véknyan

van egy papírtömítés, jóestben egyik oldalról válik el csak :)

Vagy egyikről sem, ahogy nekem. :huh:

Vegyél egy tubus tömítő pasztát, és azzal rakd vissza. Az a legbiztosabb.

Elküldve
Vagy egyikről sem, ahogy nekem. :huh:

Vegyél egy tubus tömítő pasztát, és azzal rakd vissza. Az a legbiztosabb.

Milyen pasztát használtok ti erre a célra? Nekem a szelepfedéltömítés enged, oda kéne paszta egy új tömítéssel, csak nem tudom, milyen paszta kell hozzá.

Elküldve
Milyen pasztát használtok ti erre a célra? Nekem a szelepfedéltömítés enged, oda kéne paszta egy új tömítéssel, csak nem tudom, milyen paszta kell hozzá.

én ilyen répaszínű sziloplasztféleséget használtam

meg melóhelyen is azt használtuk

rendszerint megfelelő volt

Elküldve
Vagy egyikről sem, ahogy nekem. :huh:

Vegyél egy tubus tömítő pasztát, és azzal rakd vissza. Az a legbiztosabb.

van egy papírtömítés, jóestben egyik oldalról válik el csak

Elküldve
én ilyen répaszínű sziloplasztféleséget használtam

meg melóhelyen is azt használtuk

rendszerint megfelelő volt

De mi a NEVE? Kéne vennem, de ha odamegyek a boltoshoz, hogy kérek répaszínű pasztát, legjobb esetben hülyének néz :huh:

Elküldve
De mi a NEVE? Kéne vennem, de ha odamegyek a boltoshoz, hogy kérek répaszínű pasztát, legjobb esetben hülyének néz :)

sokfajta van

van Berneres tömítőpaszta..stb...

lényeg hogy 100fokig legalább hőálló legyen :huh:

de ha megmondod mihez kell fognak adni, de szerintem a sima sziloplaszt is jó.

Elküldve
érvek ellenérvek a csavaros megoldásra, a stift helyett?

Ellenérv.: esetleg gyengébb a csavar minősége értsd úgy hogy jobban kopik, de ez sem biztos, mert ahogy írtam a nyáron vett stiftemen már látszik a kopás. A régi gyári stift fényes rugós acél, amit vettem meg sima vas, a belselyében egy szál rugóval, hogy ki ne csússzon.

Érv.: felfúrod a 6-os felét is 8-as ra, és akkora csavart kell venni bele, aminek a nyaka a megfelelő hosszon már nem menetes. Önzáró anya a végére, az ára kb. tizede a stiftének.

Elküldve
Az bírná szted a kiképzést? Nekem nagyon úgy rémlik, hogy nem bírja a meleget se meg a benzint se.

hf en láttam már pl ladába FBS el tömített szelepdeknit

Elküldve
Ellenérv.: esetleg gyengébb a csavar minősége értsd úgy hogy jobban kopik, de ez sem biztos, mert ahogy írtam a nyáron vett stiftemen már látszik a kopás. A régi gyári stift fényes rugós acél, amit vettem meg sima vas, a belselyében egy szál rugóval, hogy ki ne csússzon.

Érv.: felfúrod a 6-os felét is 8-as ra, és akkora csavart kell venni bele, aminek a nyaka a megfelelő hosszon már nem menetes. Önzáró anya a végére, az ára kb. tizede a stiftének.

a 8.8-as acélcsavar azért már nem kopik olyan erősen. 5.6-os annál inkább.

Elküldve
elfér az anya ott?

El, mondom nekem csavar volt bent amíg a stiftért mentem.

a 8.8-as acélcsavar azért már nem kopik olyan erősen. 5.6-os annál inkább.

De persze az se jó, hogy nagyon kemény a csavar, és a furat kopik ki amibe beleteszed.

Elküldve
El, mondom nekem csavar volt bent amíg a stiftért mentem.

De persze az se jó, hogy nagyon kemény a csavar, és a furat kopik ki amibe beleteszed.

Szerintem nem kéne ilyennel kísérletezni, nem véletlenül raktak oda stiftet és nem kerül nagy összegbe a cseréje. :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.