Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

Olyat csináltam, amit nem mindenki. Beejtettem a km-óra-meghajtó fogaskereket a váltóházba.

2 nap múlva beszorult és szétrepesztette a váltóházamat.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e hozzá egy '88-as évjáratú E16NZ m.számú benzines Kadettnek a váltója(ha jól tom: az is F13-as). Az Astrám C14SE m.számú és '94-es, F13-as váltóval. Voltam az Opel-getribe oldalon, de nekem az nem volt egyértelmű. Jó lenne, ha a szép emlékű Kadettem donorként szolgálhatna!

A válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Olyat csináltam, amit nem mindenki. Beejtettem a km-óra-meghajtó fogaskereket a váltóházba.

2 nap múlva beszorult és szétrepesztette a váltóházamat.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e hozzá egy '88-as évjáratú E16NZ m.számú benzines Kadettnek a váltója(ha jól tom: az is F13-as). Az Astrám C14SE m.számú és '94-es, F13-as váltóval. Voltam az Opel-getribe oldalon, de nekem az nem volt egyértelmű. Jó lenne, ha a szép emlékű Kadettem donorként szolgálhatna!

A válaszokat előre is köszi!

Szia!

Nem rég brezsó járt így (ha jól emlékszem).

A Kadett váltóját nézd meg, hogy milyen van rajta, elvileg azon is rá van írva a típusa, vagy a tetején vagy az oldalán. Meg ha más számok is egyeznek, pl GM szám, akkor mehet bele az Astrádba.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Olyat csináltam, amit nem mindenki. Beejtettem a km-óra-meghajtó fogaskereket a váltóházba.

2 nap múlva beszorult és szétrepesztette a váltóházamat.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e hozzá egy '88-as évjáratú E16NZ m.számú benzines Kadettnek a váltója(ha jól tom: az is F13-as). Az Astrám C14SE m.számú és '94-es, F13-as váltóval. Voltam az Opel-getribe oldalon, de nekem az nem volt egyértelmű. Jó lenne, ha a szép emlékű Kadettem donorként szolgálhatna!

A válaszokat előre is köszi!

Jó.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!

Remélem mihamarabb össze lesz rakva a vas és egy kicsit megint a Kadettomban érezhetem magam. Haláli volt az a gép, mielőtt végelgyengülésben elhunyt. Egy hengerben annyi kompresszió volt, hogy akár ujjal is befogtam és még ilyen állapotban sem tudtam a fogyasztását 6.7 felé tornászni. Haláli volt.

Más: Ha valakinek szüksége van:

Astra f szervizkönyvre

használati utasításra

javítási kézikönyvre

pdf.-ben, akkor írjon és mail-ben átküldöm!(jocifighter@citromail.hu)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kartársak!

Az lenne a kérdésem, hogy mivel szokták a motort lemosni? Azt tudom, hogy anno bigecióval, de mivel nem adott a meleg víz ezért gondolom ez elég felejtős dolog most. Van valami cucc amivel azt a sok sarat, olajat le lehet onnan szedni? Mert elég határozottan elgondolkodtam én is ezen a szimering cserén a Karcsi képei alapján, csak hát elötte azért egy tiszta alap kéne amiből ki lehet indulni. A nagynyomású mosoval még a kocsit sem engedem lemosni, nem hogy a motort azzal áztatni, tehát valami alternatíva kellene!

Akinek van ötlete Megköszönném!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kartársak!

Az lenne a kérdésem, hogy mivel szokták a motort lemosni? Azt tudom, hogy anno bigecióval, de mivel nem adott a meleg víz ezért gondolom ez elég felejtős dolog most. Van valami cucc amivel azt a sok sarat, olajat le lehet onnan szedni? Mert elég határozottan elgondolkodtam én is ezen a szimering cserén a Karcsi képei alapján, csak hát elötte azért egy tiszta alap kéne amiből ki lehet indulni. A nagynyomású mosoval még a kocsit sem engedem lemosni, nem hogy a motort azzal áztatni, tehát valami alternatíva kellene!

Akinek van ötlete Megköszönném!

Üdv:BB

nyugodtan moshtnád pedig.

váltót főleg, gondolom arról a szimeringről írtál.

van ilyen, hogy háztartási aktív zsíroldó, pl az is jó rá.

anno a waresz lett azzal lemosva motorilag, és igencsak fordult lefelé magától a félcenti olajsár...és csak vödörből volt öblítve.

vagy autósboltba is tudnak neked ajánlani sokfajtát

mindegyiknek az a lényege, hogy ne hagyd megszáradni rajta, mert akkor kifehéredik, és szerintem az nem szép.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem rég brezsó járt így (ha jól emlékszem).

A Kadett váltóját nézd meg, hogy milyen van rajta, elvileg azon is rá van írva a típusa, vagy a tetején vagy az oldalán. Meg ha más számok is egyeznek, pl GM szám, akkor mehet bele az Astrádba.

Tiltakozom! :D :) Én az ilyenekhez hozzá sem merek nyúlni :huh: ...egyenlőre :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Olyat csináltam, amit nem mindenki. Beejtettem a km-óra-meghajtó fogaskereket a váltóházba.

2 nap múlva beszorult és szétrepesztette a váltóházamat.

A kérdésem az lenne, hogy jó-e hozzá egy '88-as évjáratú E16NZ m.számú benzines Kadettnek a váltója(ha jól tom: az is F13-as). Az Astrám C14SE m.számú és '94-es, F13-as váltóval. Voltam az Opel-getribe oldalon, de nekem az nem volt egyértelmű. Jó lenne, ha a szép emlékű Kadettem donorként szolgálhatna!

A válaszokat előre is köszi!

Szia!

Nem rég brezsó járt így (ha jól emlékszem).

A Kadett váltóját nézd meg, hogy milyen van rajta, elvileg azon is rá van írva a típusa, vagy a tetején vagy az oldalán. Meg ha más számok is egyeznek, pl GM szám, akkor mehet bele az Astrádba.

Nem a GM szám a lényeg,hanem hogy a kihajtás/végáttétel száma ugyanaz legyen: pl WR vagy CR váltó 3,74 stb stb ezt kell megnézni.

Ez a váltó bal kerék felöli részén van.

Link to comment
Megosztás:

:huh:

erről a számomra misztikus váltóablakról vki nem tudna képet mutatni?

én akárhogy nézegettem a váltóját az autónak, nem találtam akkora lyukat, ahol kiférne egy kuplungtárcsa, illetve le tudnám szerelni a lendkerékről a szerkezetet.

Link to comment
Megosztás:

:huh:

erről a számomra misztikus váltóablakról vki nem tudna képet mutatni?

én akárhogy nézegettem a váltóját az autónak, nem találtam akkora lyukat, ahol kiférne egy kuplungtárcsa, illetve le tudnám szerelni a lendkerékről a szerkezetet.

ezen a nagy likon kifér, ha elötte ezt a fedelet, vagy ha van, a nagy anyát eltávolítod, kiveszed a zégertés a kis csavart a nyeles végéből, majd a kuplungbowdent beletekerve kihúzod.

persze elötte 3db U alakú szerszámmal összenyomott állapotban rögzíted a szerkezetet.

Link to comment
Megosztás:

ezen a nagy likon kifér, ha elötte ezt a fedelet, vagy ha van, a nagy anyát eltávolítod, kiveszed a zégertés a kis csavart a nyeles végéből, majd a kuplungbowdent beletekerve kihúzod.

persze elötte 3db U alakú szerszámmal összenyomott állapotban rögzíted a szerkezetet.

ez a lyuk felől van igaz?

ekkora és nem vettem észre?

na még ma megnézem, mert egyltalán nem láttam még ezt rajta

az mit jelent hogy a kuplung bowdent beletekerve?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.