opel16v Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Mivel szerkezetet és kinyomócsapágyat is cserélni akarok, ez a magán tárcsa-felújítás mennyire okozhat problémákat méretben vagy akárhogy? Mennyit spórolhatok? Annyi gondot hagysz még benne ebben az esetben, hogy a tárcsán vannak rugók, azok is általában már elég fáradtak, lehet hogy nemsokára el is törhetnek. Tehát felújításnál azt is kéne cserélni, de nem tudom hogy azt meg lehet-e oldani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 hát ha az utánajárást is figyelembeveszed, akkor sztem egyszerűbb megvenni kompletten Igazából az utánajárás nem jelentene problémát, de most hallottam, hogy a tárcsán nem csak a ferrodol van, hanem rugók is és ha ezek egy használt tárcsán nem jó állapotúak, akkor igazából semmit sem csináltam. Szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Annyi gondot hagysz még benne ebben az esetben, hogy a tárcsán vannak rugók, azok is általában már elég fáradtak, lehet hogy nemsokára el is törhetnek. Tehát felújításnál azt is kéne cserélni, de nem tudom hogy azt meg lehet-e oldani. Gyorsabb voltál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 Gyorsabb voltál... Szakmai ártalma :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február5, 2009 Megoszt Elküldve Február5, 2009 20 ezer hogy jött neki össze szerintetek? :D szerintem egy ilyen fontos alkatrészen nem éri meg spórolni. wareszon anno egyik tárcsa 700Ft volt, a drágább 1800Ft a 700as nem birt ki két évet, az 1800 as meg évekkel később úgy lett eladva ahogy betettük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 sebességváltó kiszedésének menetét vki leírná röviden, mit hol célszerű bontani? ugy néz ki folyik a főteng szimeringem, és pont azon az oldalon, ahol a váltó van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Nem biztos, lehet az nyelestengely szimering is. Egyébként a féltengelyekkel kezdd. Célszerű valakivel satura fékeztetni a tárcsákat és úgy lelazítani a koronás anyákat a tengelyek végéről. Ja asszem a talpasoknak a felső csavarját is lazítani kell, hogy a féltengelyt kihúzd belőle. A többi meg már adja magát... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 sebességváltó kiszedésének menetét vki leírná röviden, mit hol célszerű bontani? ugy néz ki folyik a főteng szimeringem, és pont azon az oldalon, ahol a váltó van. De akkor honnan tudod, hogy folyik, onnan nem a váltóba kerül a motorolaj? Vagy akkor is kifele szivárog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 De akkor honnan tudod, hogy folyik, onnan nem a váltóba kerül a motorolaj? Vagy akkor is kifele szivárog? Letagadlak. :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 ha nyelestengely szimering lenne akkora váltóolaj folyna ki de ez motorolaj. addig oké, hogy lekötöma féltengelyt, leütöm a talpast, előtte a koronás anyát letekerem. aztán a másikoldali féltengely? azt a váltóból ki tudom húzni? vagy ott is szetjem szét a másikoldalt, legalább akoronás anyát, mert elvileg utána onnét már ki tud majd csúszni. az a bib, hogy néztem, szerintem a váltó alatti bölcsőt is le kell ereszteni, mert a váltóharang nem fog kiférni Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 ha nyelestengely szimering lenne akkora váltóolaj folyna ki de ez motorolaj. addig oké, hogy lekötöma féltengelyt, leütöm a talpast, előtte a koronás anyát letekerem. aztán a másikoldali féltengely? azt a váltóból ki tudom húzni? vagy ott is szetjem szét a másikoldalt, legalább akoronás anyát, mert elvileg utána onnét már ki tud majd csúszni. az a bib, hogy néztem, szerintem a váltó alatti bölcsőt is le kell ereszteni, mert a váltóharang nem fog kiférni Bizony. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 Mikor az enyémről szedtük le nagyjából 10 perc alatt kikaptuk belőle -igaz volt autolift meg volt mivel alá bakkolni a motornak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 na az nagy segítség :D nemnaon akartam ezzel foglakozni, inkább vmit alakítani kéne rajta így meg geccsolhatok ezzel... nemhiszem, hogy 10 perces meló lesz... csak az a szar, hogy lehet nem is az ereszt, kitudja hogy fogta meg az a szar tömítés, és nem az engedi megint...csak gyanus, hogy pont ott... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február7, 2009 Megoszt Elküldve Február7, 2009 mennyi egy odavaló szimering kb? oda egy nagy átmérőjű kell... miért nem tud ott kimenni ahol egyszerűbb csinálni? :S másikoldalon 10 perc lenne ki be az egész... kocsog ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
metal Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Helló '94-es f astrám van c16se motorral. automata váltós és ez biza baj. Amikor beindítom szépen elindul aztán menetközben túlpörög kivillan a "S" villog és szétkapcsolgatja a sebességet mintha üresben járatnád. Menetközben enyhe kerregő hangja van és ha felemelem a pedálról a lábam akkor úgy kerepel mint bringaküllőn a kartonpapír. Segítsen valaki, javítható vagy csere? kösz, lászló Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Sziasztok! Kicsit váltó(rudazat) tapasztalat: Elvittem bejáratott szakihoz a gépsárkányt, hogy mennyiért vállalnák el a váltókulissza/rudazat-ban az összes elkopott cucc cseréjét, mert a kor és a kilométerek már éreztetik hatásukat. (Apróbb dolgokat, amiket tudtam cserélni a parkolóban megcsináltam /csillapítógyűrű és társai/, de az egész rudazatot most elég gáz szétszedni a panel előtt a mínuszban. :blush: ) Szaki beült és megrángatta a váltót: rámnézett, elkérte az olajzót, majd a kulisszát a kocsiban és a rudazatot alulról is nyakon öntöte olajjal. Na azóta japán autóban érzem magam. :) (Egy karton söröm bánta tudatlanságom.:lol:) A híres 17-es csapszeget még majd lecserélem, mert előre-hátra még van egy bő másfél centis holtjátéka a váltóbotnak miatta. Ahogy látom egyébként a teljes tökéletességhez a műanyag kulisszát kéne kidobnom és keresni egy kevésbé kopottat (sajnos a kilences tengely minden csatlakozási pontjánál szét van rágódva maga a műanyag is, innen jön egy jó félcentis holtjáték minden irányba), csak sajnos ezirányú próbálkozásom a '94 előtti kocsikhoz nem járt sikerrel eddig. Azt nem tudja valamelyiktek, hogy a '94 utáni kulisszára fel lehet e cserélni a régebbi fajtát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Sziasztok! Kicsit váltó(rudazat) tapasztalat: Elvittem bejáratott szakihoz a gépsárkányt, hogy mennyiért vállalnák el a váltókulissza/rudazat-ban az összes elkopott cucc cseréjét, mert a kor és a kilométerek már éreztetik hatásukat. (Apróbb dolgokat, amiket tudtam cserélni a parkolóban megcsináltam /csillapítógyűrű és társai/, de az egész rudazatot most elég gáz szétszedni a panel előtt a mínuszban. :blush: ) Szaki beült és megrángatta a váltót: rámnézett, elkérte az olajzót, majd a kulisszát a kocsiban és a rudazatot alulról is nyakon öntöte olajjal. Na azóta japán autóban érzem magam. :) (Egy karton söröm bánta tudatlanságom.:lol:) A híres 17-es csapszeget még majd lecserélem, mert előre-hátra még van egy bő másfél centis holtjátéka a váltóbotnak miatta. Ahogy látom egyébként a teljes tökéletességhez a műanyag kulisszát kéne kidobnom és keresni egy kevésbé kopottat (sajnos a kilences tengely minden csatlakozási pontjánál szét van rágódva maga a műanyag is, innen jön egy jó félcentis holtjáték minden irányba), csak sajnos ezirányú próbálkozásom a '94 előtti kocsikhoz nem járt sikerrel eddig. Azt nem tudja valamelyiktek, hogy a '94 utáni kulisszára fel lehet e cserélni a régebbi fajtát? Én legutóbb megkentem-olajoztam az összes elérhető forgórészt-csapot a váltórudazaton a motortérben, akkor is érezhető volt a javulás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február21, 2009 Megoszt Elküldve Február21, 2009 Sziasztok! Kicsit váltó(rudazat) tapasztalat: Elvittem bejáratott szakihoz a gépsárkányt, hogy mennyiért vállalnák el a váltókulissza/rudazat-ban az összes elkopott cucc cseréjét, mert a kor és a kilométerek már éreztetik hatásukat. (Apróbb dolgokat, amiket tudtam cserélni a parkolóban megcsináltam /csillapítógyűrű és társai/, de az egész rudazatot most elég gáz szétszedni a panel előtt a mínuszban. :blush: ) Szaki beült és megrángatta a váltót: rámnézett, elkérte az olajzót, majd a kulisszát a kocsiban és a rudazatot alulról is nyakon öntöte olajjal. Na azóta japán autóban érzem magam. :D (Egy karton söröm bánta tudatlanságom.:lol:) A híres 17-es csapszeget még majd lecserélem, mert előre-hátra még van egy bő másfél centis holtjátéka a váltóbotnak miatta. Ahogy látom egyébként a teljes tökéletességhez a műanyag kulisszát kéne kidobnom és keresni egy kevésbé kopottat (sajnos a kilences tengely minden csatlakozási pontjánál szét van rágódva maga a műanyag is, innen jön egy jó félcentis holtjáték minden irányba), csak sajnos ezirányú próbálkozásom a '94 előtti kocsikhoz nem járt sikerrel eddig. Azt nem tudja valamelyiktek, hogy a '94 utáni kulisszára fel lehet e cserélni a régebbi fajtát? Szerintem használható a ránc felvarrott szériás is. Csak abból indulok ki, hogy Zotyának és nekem is, van kettő lyuk, amivel egyszemélyessé válik a váltóbeállítás. Meg egyszer láttam egy képet egy kibontott 94 előtti Astrából és ugyanúgy néz ki az enyémben lévő is. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Február22, 2009 Megoszt Elküldve Február22, 2009 Szerintem használható a ránc felvarrott szériás is. Csak abból indulok ki, hogy Zotyának és nekem is, van kettő lyuk, amivel egyszemélyessé válik a váltóbeállítás. Meg egyszer láttam egy képet egy kibontott 94 előtti Astrából és ugyanúgy néz ki az enyémben lévő is. :blush: Ok, köszi, kiterjesztem a keresést.:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
donpepe Elküldve Március2, 2009 Megoszt Elküldve Március2, 2009 sziasztok! Tolató lámpa kapcsolot szeretnék cserélni, csak nem tudom elképzelni hogy hogy jön ki a régi a helyéről. ahoz a váltot nem kell széjjelszedni, ugye? jah és még valami: váltó allat-mögött van egy kis üreg félüség. (bocsánat, nem nagyon értek az autószereléshez) és ott az egy idő után megtelik olajjal. (nem vizz, eléggé olaj szaga van) Az honnan kerülhet oda? köszi a segitséget előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március2, 2009 Megoszt Elküldve Március2, 2009 sziasztok! Tolató lámpa kapcsolot szeretnék cserélni, csak nem tudom elképzelni hogy hogy jön ki a régi a helyéről. ahoz a váltot nem kell széjjelszedni, ugye? jah és még valami: váltó allat-mögött van egy kis üreg félüség. (bocsánat, nem nagyon értek az autószereléshez) és ott az egy idő után megtelik olajjal. (nem vizz, eléggé olaj szaga van) Az honnan kerülhet oda? köszi a segitséget előre is. Az üreg azért telik meg olajjal, mert a váltorudazat szimeringnél ereszti az olajat a váltóból. Lehet cserélni, de állítólag sose lesz tökéletes. Lehet cserélni a kapcsolót szétszedés nélkül úgy tudom, de vannak itt páran akik már cserélték, ők majd megmondják az okosat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
donpepe Elküldve Március2, 2009 Megoszt Elküldve Március2, 2009 Az üreg azért telik meg olajjal, mert a váltorudazat szimeringnél ereszti az olajat a váltóból. Lehet cserélni, de állítólag sose lesz tökéletes. Lehet cserélni a kapcsolót szétszedés nélkül úgy tudom, de vannak itt páran akik már cserélték, ők majd megmondják az okosat. köszi az infot. 10-es skálán mennyire gáz ha ereszti az olajat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március2, 2009 Megoszt Elküldve Március2, 2009 sziasztok! Tolató lámpa kapcsolot szeretnék cserélni, csak nem tudom elképzelni hogy hogy jön ki a régi a helyéről. ahoz a váltot nem kell széjjelszedni, ugye? jah és még valami: váltó allat-mögött van egy kis üreg félüség. (bocsánat, nem nagyon értek az autószereléshez) és ott az egy idő után megtelik olajjal. (nem vizz, eléggé olaj szaga van) Az honnan kerülhet oda? köszi a segitséget előre is. A tolatólámpa egy menetes cucc, bele van tekerve a váltóba, ha jól emléxem a kocsi eleje felőli oldalon. Keress a váltón egy hatlapfejű cuccot, amire vezetékek mennek, az az. Az új kapcsoló becsavarásánál vigyázz, hogy ne húzd meg túl erősen, mert volt már, akinek beletörött az olcsó utángyártott kapcsoló. Az olaj onnan jön, ahol a váltó tetejénél belemegy a rudazat a váltóba. Ott van egy szimmering, azt kell cserélni, ha zavar a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
donpepe Elküldve Március2, 2009 Megoszt Elküldve Március2, 2009 A tolatólámpa egy menetes cucc, bele van tekerve a váltóba, ha jól emléxem a kocsi eleje felőli oldalon. Keress a váltón egy hatlapfejű cuccot, amire vezetékek mennek, az az. Az új kapcsoló becsavarásánál vigyázz, hogy ne húzd meg túl erősen, mert volt már, akinek beletörött az olcsó utángyártott kapcsoló. Az olaj onnan jön, ahol a váltó tetejénél belemegy a rudazat a váltóba. Ott van egy szimmering, azt kell cserélni, ha zavar a dolog. a kapcsolot azt megtaláltam. kézzel ki kell tudnom csavarni azt mondod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Március2, 2009 Megoszt Elküldve Március2, 2009 a kapcsolot azt megtaláltam. kézzel ki kell tudnom csavarni azt mondod? Azért nem árt, ha van a kezedben villáskulcs. :blush: :lol: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts