hening Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Üdv! Jó múltkor láttam, hogy valaki cserélte a váltó tetején lévő tengely szimmeringjét és volt róla egy kis DIY képsorozat is. Esetleg ha valakinek meglenne az jó lenne vagy nekem az is jó ha leírja hogy kb mi merre...Köszönöm. Tessék.
zotya975 Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Váltóoalajt az sem fog melegíteni,de én nem vesződnék ezzel.Soha senki nem fogja megfizetni és nem fogod örökké a gépet használni. Persze nem fogja a váltóolajat melegíteni, de a főtengelyt említetted, ami belecsap az olajba, azt hittem arra az olajra gondolsz. Ahhoz azért közelebb van a víz. Ki kéne próbálni. Nem olyan sok az a 10-20 ezer forint egy autónál.
zotya975 Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Tessék. Ezt nekem is cserélnem kell majd, biztos hogy szivárog az olaj. B) Simán le lehet szedni a váltófedelet? Nem ugrálnak ki a fogaskerekek, mint multkor az ébresztőórából? ;)
J0hnny Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Persze nem fogja a váltóolajat melegíteni, de a főtengelyt említetted, ami belecsap az olajba, azt hittem arra az olajra gondolsz. Ahhoz azért közelebb van a víz. Ki kéne próbálni. Nem olyan sok az a 10-20 ezer forint egy autónál. 10-20EFt? Egy fűtőszálat kell elhelyezni a víz vagy olajtérben. Hol láttál az astrán olyan helyet,ahol ez könnyen kivitelezhető? B)
hening Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Ezt nekem is cserélnem kell majd, biztos hogy szivárog az olaj. B) Simán le lehet szedni a váltófedelet? Nem ugrálnak ki a fogaskerekek, mint multkor az ébresztőórából? ;) Nem. :blush:
J0hnny Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Ezt nekem is cserélnem kell majd, biztos hogy szivárog az olaj. B) Simán le lehet szedni a váltófedelet? Nem ugrálnak ki a fogaskerekek, mint multkor az ébresztőórából? ;) :blush: Csak úgy furnak majd szerteszét!Karcsi ott fogja kergetni őket az udvaron!
hening Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 B) Csak úgy furnak majd szerteszét!Karcsi ott fogja kergetni őket az udvaron! Arra ugyan várhatsz. :blush: ;)
zotya975 Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 10-20EFt? Egy fűtőszálat kell elhelyezni a víz vagy olajtérben. Hol láttál az astrán olyan helyet,ahol ez könnyen kivitelezhető? B) Itt. Reggel volt róla szó. ;)
Thuby Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Tessék. Thuby akar ilyent cserélni. Mi pénz, mi szívás ez? Bár mikor elhoztam műszaki után Bélától a kocsit az a tologatós izé a tetején gyanúsan fényes volt, újnak tűnt nagyon. Lehet hogy kicserélte azt is, csak elfelejtette felszámolni... B)
zotya975 Elküldve Január12, 2009 Elküldve Január12, 2009 Thuby akar ilyent cserélni. Mi pénz, mi szívás ez? Bár mikor elhoztam műszaki után Bélától a kocsit az a tologatós izé a tetején gyanúsan fényes volt, újnak tűnt nagyon. Lehet hogy kicserélte azt is, csak elfelejtette felszámolni... ;) Nekem meg ott a váltóházon vannak azok a kis beugrások, a legalsóban gyűlik az olaj. Arra gondoltam, kiszívom fecskendővel, és visszanyomom, akkor nem fogy el. :blush: A multkor is el akartam kérni az asszonytól az egyik tepsijét, hogy berakjam a karter alá, ugyanezért, de amikor megtudta, hogy mire kell nem adta oda. B)
astraf Elküldve Január13, 2009 Elküldve Január13, 2009 Tessék. Köszi szépen , akkor jól emlékeztem, hogy van róla fényképes útmutató is... B)
hening Elküldve Január13, 2009 Elküldve Január13, 2009 Thuby akar ilyent cserélni. Mi pénz, mi szívás ez? Bár mikor elhoztam műszaki után Bélától a kocsit az a tologatós izé a tetején gyanúsan fényes volt, újnak tűnt nagyon. Lehet hogy kicserélte azt is, csak elfelejtette felszámolni... B) Csak a szimeringet, és a stiftet kell megvenni. A szerelés megvan fél óra alatt.
Thuby Elküldve Január13, 2009 Elküldve Január13, 2009 Csak a szimeringet, és a stiftet kell megvenni. A szerelés megvan fél óra alatt. OK, holnap megyek bótba termosztátért, majd rákérdezek akkor. Hogy hívják őket? Váltókulissza-szimmering, meg váltókulissza-szimmering stiftje? B)
hening Elküldve Január13, 2009 Elküldve Január13, 2009 OK, holnap megyek bótba termosztátért, majd rákérdezek akkor. Hogy hívják őket? Váltókulissza-szimmering, meg váltókulissza-szimmering stiftje? B) Váltórudazat.
invictus Elküldve Január19, 2009 Elküldve Január19, 2009 Ma kicseréltem a váltóolajat. Shell hajtóműolaj ment bele. A változás markáns. Sokkal könnyebb kapcsolni. Ég és föld. Boldog vagyok B)
Novy Elküldve Január19, 2009 Elküldve Január19, 2009 amikor kiemeld az egészet, a kapcsoló villa könnyen kijön, visszatenni nem szívás? vagy lehet látni minek hova kell mejd vissamennie, mert gondolom szimering csere közben azért elmozdul...
hening Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 amikor kiemeld az egészet, a kapcsoló villa könnyen kijön, visszatenni nem szívás? vagy lehet látni minek hova kell mejd vissamennie, mert gondolom szimering csere közben azért elmozdul... Kicsit nehezen jön le a fedél, van 2 stift, ami megvezeti. A lényeg, hogy üresben legyen a váltó, akkor visszalehet rakni egy kis ügyeskedéssel.
Béca Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Ma kicseréltem a váltóolajat. Shell hajtóműolaj ment bele. A változás markáns. Sokkal könnyebb kapcsolni. Ég és föld. Boldog vagyok B) Lassan nekem is sort kellene erre keríteni, mert gondolom az előző tulaj nem sokat foglalkozott ilyenekkel. Mekkora művelet ez? Munkában és anyagiakban?
atis c14se Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Ma kicseréltem a váltóolajat. Shell hajtóműolaj ment bele. A változás markáns. Sokkal könnyebb kapcsolni. Ég és föld. Boldog vagyok B) Hol kell leengedni az olajat?
hening Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Hol kell leengedni az olajat? A váltó alsó deklijét kell levenni az olaj leeresztéséhez.
Novy Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 na ezekkel az ügyeskedésekkel szokott probléma lenni B) de nekem se ártana megoldani, mert nekem is olajos ha nem is nagyon, de a por megragad benne rendesen.
dol24 Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Helló. A leírás és képek alapján nekimertem én is kezdeni kicserélni ezt a szimeringet mert már régóta olajozódott kívülről is a váltó.Nem nehéz csakugyan visszailleszteni a helyére. Eddig úgy tűnik,hogy nagyon megérte azt a kis ráfordítást,még az olajszintet fogom megnézni benne csak azt nem tudom,hogy a nívó nyílásig kell-e lennie az olajnak mert valahol azt olvastam,hogy az alatt 20mm-el amit egy pálcával kell ellenőrizni.Ez egy F15-ös váltó.
Tiu Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Helló. A leírás és képek alapján nekimertem én is kezdeni kicserélni ezt a szimeringet mert már régóta olajozódott kívülről is a váltó.Nem nehéz csakugyan visszailleszteni a helyére. Eddig úgy tűnik,hogy nagyon megérte azt a kis ráfordítást,még az olajszintet fogom megnézni benne csak azt nem tudom,hogy a nívó nyílásig kell-e lennie az olajnak mert valahol azt olvastam,hogy az alatt 20mm-el amit egy pálcával kell ellenőrizni.Ez egy F15-ös váltó. Ez alapján Neked, az ellenőrzőnyílás a szint. :D
dol24 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Ez alapján Neked, az ellenőrzőnyílás a szint. :D Nagyon köszönöm a gyors segítséget!
Béca Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Minap azt olvastam a Jav. Kézikönyvben, hogy a váltómű olajat nem kell cserélni, legfeljebb utántölteni, ha a szint alá csökken. Háát nem tudom... Én 222e km-rel vettem az autót, nem ismerem az előéletét, de feltételezem, hogy 15 év után nem ártana lecserélni azt az olajat. Vélemények?
Recommended Posts