Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Na hát valahogy én is így akartam írni csak már ragadtak le a szemeim. Akkor inkább GM vagy Meta ???

Nekem a stiftjeim is ki vannak kopva, sokszor be sem tudom tenni sem 1-be sem 2-be....nem tudom, hogy lehetne orvosolni.

Ugyanolyan jó bele a meta is, gm is.

Stiftet ki lehet cserélni, meg nem árt beállítani a rudazatot <_<

Link to comment
Megosztás:

B terv... :huh:

Házilag megmókuskodni vagy csak egyrészét kicserélni nem lehetséges, ami persze javítana a müködésén???

Nekem csak a csapszeg cserével meg a rudazat beállitásával rengeteget javult a helyzet. Amúgy csapszeg hiány miatt 2 napig egy 6-os csavarral jártam és használható volt a kocsi. Nekem hol a hátramenet hol az 5-dik hiányzott. Csapszeg 650Ft volt. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az mitől lehet hogy az 1-est nehezen veszi be amikor még gurul az autó kb 15km/h-val de ha megállok, akkor beveszi. Tud valaki adi egy tippet? Előre is köszönöm szépen.

Üdv: Imi

Úgy tudom hogy az egyes nincs szinkronizálva, ezért csak álló helyzetben, vagy egészen kis sebességnél lehet kapcsolni. Nálam is ilyen. Egyébként igy is tanította az oktató, hogy egyest csak induláskor meg parkoláskor kapcsoljak. Csak azt nem mondta el hogy miért. Eleinte én is próbáltam izomból berakni a piros lámpa felé gurulva, de aztán felhomályosítottak, hogy nem szabad ilyet csinálni. <_<

Link to comment
Megosztás:

B terv... <_<

Házilag megmókuskodni vagy csak egyrészét kicserélni nem lehetséges, ami persze javítana a müködésén???

Cseréld ki a csapszeget. :huh:

Nézd meg hol lötyög, legjobban és oda találj ki valamit. Nekem a recsegős 3-asom elmúlt a csapszegcsere és két gumi O gyűrű cseréjével. Aztán még az utastérben is javítottam itt-ott. Nem tökéletes, de nagyságrendekkel jobb.

Link to comment
Megosztás:

Most mér No comment? Okítsál ki ha tudsz vmit! <_<

Millió helyzetet tudnék mutatni, amikor igenis szükséges alacsony sebességnél 1-est kapcsolni. Nem erőltetve, nem lesz semmi baja.

Csak egy példa: mész dombon fel, előtted kisteherautó alig bírja, ahogy lassulsz mögötte kezd elfogyni a kettesed. Csinálhatsz 3 dolgot: Kuplung be és csúszatod 2-ben, hogy maradjon fordulat és erő is, megállsz a dombon és elindulsz 1-ben, vagy mivel kb. 10-el mész fogod és átrakod egybe. Én az utolsót választanám.

Persze megállni is lehet, nem dől össze a világ de feleslegesen terheled a kuplungod, és ha vannak mögötted is mindenkit megállásra késztetsz. Megtöröd a forgalom addig sem túl jó dinamikáját.

Link to comment
Megosztás:

Millió helyzetet tudnék mutatni, amikor igenis szükséges alacsony sebességnél 1-est kapcsolni. Nem erőltetve, nem lesz semmi baja.

Csak egy példa: mész dombon fel, előtted kisteherautó alig bírja, ahogy lassulsz mögötte kezd elfogyni a kettesed. Csinálhatsz 3 dolgot: Kuplung be és csúszatod 2-ben, hogy maradjon fordulat és erő is, megállsz a dombon és elindulsz 1-ben, vagy mivel kb. 10-el mész fogod és átrakod egybe. Én az utolsót választanám.

Persze megállni is lehet, nem dől össze a világ de feleslegesen terheled a kuplungod, és ha vannak mögötted is mindenkit megállásra késztetsz. Megtöröd a forgalom addig sem túl jó dinamikáját.

Kösz, de ez tényleg csak alacsony sebességnél lehet nem? Mert különben a szinkron hiánya miatt nehéz berakni 1-be. Nem tom, vmi reteszféleség lehet benne, vagy gondolom vmi konstrukciós oka van neki?

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom hogy az egyes nincs szinkronizálva

De van. Csak nagy a fordulatszámkülönbség a kapcsolóalkatrészek között, ezért nehéz betenni.

Nekem ez a versenyautóban volt évekig probléma, mert ott életszerű helyzet az egyesbe visszaszúrás,

de sokszor nem lehetett... amióta viszont hosszú egyes volt benne, ott már jóval könnyebb volt <_<

Link to comment
Megosztás:

De van. Csak nagy a fordulatszámkülönbség a kapcsolóalkatrészek között, ezért nehéz betenni.

Nekem ez a versenyautóban volt évekig probléma, mert ott életszerű helyzet az egyesbe visszaszúrás,

de sokszor nem lehetett... amióta viszont hosszú egyes volt benne, ott már jóval könnyebb volt :huh:

Régen mindig az volt a mondás, hogy nincs. Mikor rakták bele? <_<

Link to comment
Megosztás:

Én úgy vettem észre, nálam nagyon rövid az egyes. Bár más kocsin nincs tapasztalatom, de szerintem sokat kell pörgetnem, hogy a kettest rángatás nélkül kapcsolja. De lehet csak én vagyok béna. <_<

Egyszerűség kedvéért válts felfelé 20-40-60-80-nál! Nem szabad rángatnia.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.