Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Üdv.

Mostanában van olyan, hogy ha rükvercet akarok tenni, akkor 2-3 kuplungolás után tudom csak berakni, akkor is nagyot kattan. De van mikor kapásból bemegy, szó nélkül, de akkor is kattan egy nagyot. Kasztnin érezni kb. A másik, hogy néha az egyest is nehezen veszi be, valamint kettesből hármasba is van hogy elsőre nem megy be. Váltóolajcsere? Bár kuplungot nem ártana cserélni. Tavaly nyáron állították. Utolsó állítás volt, azt mondták még 15e km-t kibír, azóta van benne 35e km. Meg már nagyon fent fog, de még nem csúszott meg.

Jameg még annyit, hogy a váltómű eléggé olajos kívülről.

Olvastam valahol arról is, hogy ha lötyög a váltókar, akkor kopott a váltó. Hogyan lehet megnézni hogy lötyög? Sebességben menetközben oldalra mozgatva vagy előre-hátra?

Nem kell kapkodni :lol: A lötyögés a stiftek kopottsága miatt van na meg a kapcsolókaron levô gumigyürü is a végét járja...

Elküldve
A kuplung kétféle módon mondhatja be az unalmast, egyrészt hogy csúszni kezd, másrészt meg lehet az a jelenség hogy nem veszi már a fokozatokat, csak gázfröccsre, vagy úgy sem. Azt mondják aki normálisan használja a kuplungot, annál történik ez az utóbbi. Szóval ne várd meg amíg csúszni kezd, mert már tuti hogy lejárt az életciklusa, nálad valószínűleg a második eset áll fenn, jobb ha kicserélteted, mert a váltód láthatja a kárát.

Rendben. Köszönöm. Intézkedem mielőbb.

Elküldve
csókolom, vidéki vagyok....

sőt vasi- a' meg jó messze vagyok!!

Ha nem kapsz, akkor simán kend be töm pasztával a felületet. Nekem is az van benne, és semmi baja.

Elküldve
csókolom, vidéki vagyok....

sőt vasi- a' meg jó messze vagyok!!

Bocs ,de ez nem derült ki számomra, :lol: :lol: viszont a 21. században nem lehetnek áthidalhatatlan távolságok.

(Csak mert tudatlan vagyok, de merre is van az a vas? Tudom. Messze. De merre? :lol: )

Persze ahogy Karesz is mondta, be lehet kenni tömítőpasztával, de akkór érdemes vigyázni a régire.

Lehet csinálni is egy vastagabb rajzlapból. Jó koszos kézzel megdörzsölöd a felületet, rányomod a papírt, és utána csak ki kell vágni. Van egy drasztikusabb módszer is de azt mellőzzük.

Elküldve
csókolom, vidéki vagyok....

sőt vasi- a' meg jó messze vagyok!!

Akkor Bárdi Autó: Szombathely, Zalaegerszeg, Veszprém.

Vagy Unix: Szombathely, Sopron, Zalaegerszeg, Veszprém.......

Elküldve
Akkor Bárdi Autó: Szombathely, Zalaegerszeg, Veszprém.

Vagy Unix: Szombathely, Sopron, Zalaegerszeg, Veszprém.......

itt helyben volt egy jómunkásember, aki régebben Astrát is szerelt.

Egyből mondta milyen váltótípusok vannak.

Remélem lesz holnapra tömítésem- a motorszám alapján.

Aztán még rendeltem kicsit drágán fagyállót (3500 /5 lit -70), de egy kicsit kell majd higítanom- remélem jól bírja a hűtőköröm -most tömör és egy deci sem ment el belőle.

Elküldve
itt helyben volt egy jómunkásember, aki régebben Astrát is szerelt.

Egyből mondta milyen váltótípusok vannak.

Remélem lesz holnapra tömítésem- a motorszám alapján.

Aztán még rendeltem kicsit drágán fagyállót (3500 /5 lit -70), de egy kicsit kell majd higítanom- remélem jól bírja a hűtőköröm -most tömör és egy deci sem ment el belőle.

Majd fog. :lol:

Azt higítani kell mindenféleképpen. Legalább felesben. :lol:

Elküldve
Majd fog. :D

Azt higítani kell mindenféleképpen. Legalább felesben. :lol:

Szivárgás- a kiegyenlítő tartályom volt a lefolyó csonknál szar!! Mindig állt a váltón a hűtővíz...a végén nem győztem valódi fagyállóból pótolni, nehogy a pumpa is gallyramenjen!! (tényleg mennyi a minimum arány hogy kenje a vízpumpát?)Csere volt!

Most inkább az aggaszt, hogy eléggé kemény 96 foknál a vastag cső, igaz elindul a venti de mintha egy kicsit későn, egy picit későn---igaz nincs viszonyítási alapom, rá kéne méretnem hőgombára.

Hatóanyag szempontjából milyen való az Opel Astrákba?

Vagy mehet bele ablakmosó folyadék is??? :lol: :lol: :D :D

(Egyszer lehet hogy beletöltöttem véletlenül----)

Elküldve
Hatóanyag szempontjából milyen való az Opel Astrákba?

Vagy mehet bele ablakmosó folyadék is??? :lol: :lol: :lol: :D

(Egyszer lehet hogy beletöltöttem véletlenül----)

Azt inkább az ablakmosó tartályába. :D

Ebként nincs megkötés, hogy milyen tipusút tegyél bele. Az a lényeg, hogy -25-350C-ra lődd be a fagyállóságát.

Elküldve
Azt inkább az ablakmosó tartályába. :lol:

Ebként nincs megkötés, hogy milyen tipusút tegyél bele. Az a lényeg, hogy -25-350C-ra lődd be a fagyállóságát.

Kössz.

Inkább -35 fok, itt azért néha elég hideg van- bár az utóbbi két tél az 1 hónap volt.

2006ban viszont nem győztem a -40 essel javítgatni.

na jó de abból ha kevergetem a típusokat (pl olcsó forestet , a drágább castrollal) nem fog valamit szétenni??

Elküldve
Kössz.

Inkább -35 fok, itt azért néha elég hideg van- bár az utóbbi két tél az 1 hónap volt.

2006ban viszont nem győztem a -40 essel javítgatni.

na jó de abból ha kevergetem a típusokat (pl olcsó forestet , a drágább castrollal) nem fog valamit szétenni??

jó azért, ha -25ös egy fagyálló, az nem azt jelenti, hogy 25fokon betonra fagy... 27-28 fokon elkezd kásásodni. -30 fok meg azért kevés helyen van és ritkán... :lol:

Elküldve

Sziasztok!

Kicsit csúszik a kuplungom, nem nagyon vészes, de ebből adódóan van pár kérdésem.

1. Lehet e álítani rajta, hogy keményebb legyen?

2. Ha új kuplungot veszek, milyen márkát vegyek?

Viszonylag kemény kuplungot szeretnék.

Elküldve
Sziasztok!

Kicsit csúszik a kuplungom, nem nagyon vészes, de ebből adódóan van pár kérdésem.

1. Lehet e álítani rajta, hogy keményebb legyen?

2. Ha új kuplungot veszek, milyen márkát vegyek?

Viszonylag kemény kuplungot szeretnék.

Ne tökölj az állítgatással. Nyersz vele párszáz km-t. Lehet annyit se. Csere, szettben Sachs, vagy LUK.

Elküldve
Ne tökölj az állítgatással. Nyersz vele párszáz km-t. Lehet annyit se. Csere, szettben Sachs, vagy LUK.

Mibe kerül egy ilyen? És mit cserélsz ki vele ilyenkor? Kinyomócsapágy, kuplungtárcsa? <_< :huh:

Elküldve
De melyik a keményebb?

Nekem X20XEV van, nem X16XEL!!

Link... 50-ért meg tudom szerezni a LUK-ot.

...én viszont nem értem azt a 10mm különbséget.

Bizonyos motorokhoz ilyen kuplungméret való bizonyosakhoz olyan. A nagyobbal több nyomatékot lehet átvinni.

Nekem épp csak 190-es van, de nem tudom hogy ezek variálhatók-e. A kulpung erősségét meg a szerkezet határozza meg. Vegyél valami sportszettet az valószínű erős lesz. (ami szerintem nem feltétlenül jó)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Izomból megfogod a felhúzós része nélkül és egyszerűen lehúzod a karról. Persze a tető irányába.

Elküldve
Izomból megfogod a felhúzós része nélkül és egyszerűen lehúzod a karról. Persze a tető irányába.

Okay köszi, de akkor ugye a műanyag résznek már nem kell ott maradnia, mert nekem leszakadt a gomb de még a fém részt nem látom.

Elküldve

A váltókar egy hosszbordás cső, egy új gomb rá tétele egy egyszerű rányomás -levétele meg ugyanez fordított irányban. Egyedül egy csésze alakú valaminek kell ott maradnia amit akkor húzol fel mikor hátramenetbe teszed és semmi másnak avagy látnod kell a váltókart a kis bordázatával.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.