J0hnny Elküldve Július21, 2008 Elküldve Július21, 2008 Ha nem csöpög az olajad akkor nem kell cserélni. Elvileg addig jó az olaj amíg a váltó. Ez volt a marketing duma...nagy marhaság. Én cseréltem és azt mondom megéri azt az 5E-t és 10percet. Másrészt,mivel opel betegség a felső szimmeringnél a váltóolaj szórása,a mennyiség sem mindig elég már a régi váltókban.
FPepe Elküldve Július21, 2008 Elküldve Július21, 2008 Ez volt a marketing duma...nagy marhaság. Én cseréltem és azt mondom megéri azt az 5E-t és 10percet. Másrészt,mivel opel betegség a felső szimmeringnél a váltóolaj szórása,a mennyiség sem mindig elég már a régi váltókban. Ez teljesen így van, mielőtt a diesel Caravant eladtuk, én cseréltem a váltóban olajat, hát kb. úgy nézett ki, mint a motorolaj szokott a dieselekben: fekete volt. A szintellenőrző mágneses csavaron voltak fémszemcsék is már. 180e km körül volt benne (óra szerint...).
Reeckatee Elküldve Július22, 2008 Elküldve Július22, 2008 A stifteket nem lehet otthon megmatatni? (Nem vagyok skót csak itt nálunk nem tudtak rendelésre hozni) Lassan-lassan az idegeimre megy a nehézkes kapcsolás meg a lötyögô váltókar. A kuplungom egészen bent fog, de kb félig kiengedett kuplungnál hallani egy síró hangot. Mindig ugyanabban a pozicióban "sír". Vkinek valami ötlete?
opel16v Elküldve Július22, 2008 Elküldve Július22, 2008 sziasztok az erdekelne hogy menyi km-utan szokas olajat cserelni a valtoba? nekem 97es astra F x14nz van amiben 97ezer km van es mikor hatramenetbe kapcsolok elofordul hogy daral a valto, pedig az auto nincs mozgazba es a kuplungot is lenyomom rendesen, a tobbi sebesgnel szep finoman mukodik a valto. Erdemes olajat cserelni? Nem muszáj cserélni, de nem is ártasz vele. Hátramenetet kapcsolni úgy kell, hogy megáll az autó, majd miután ténylegesen megállt, csak akkor nyomod ki a kuplungot, hogy berakd a hátrameneti fokozatba.
epk947 Elküldve Július22, 2008 Elküldve Július22, 2008 Ez volt a marketing duma...nagy marhaság. Én cseréltem és azt mondom megéri azt az 5E-t és 10percet. Másrészt,mivel opel betegség a felső szimmeringnél a váltóolaj szórása,a mennyiség sem mindig elég már a régi váltókban. Nálam is volt már olajcsere a váltóban, de nem 97 ezernél! Amikor 190 ezernél féltengely gömbcsukló csere vált aktuálissá, akkor amúgy is le kellett az olajat ereszteni és akkor már evidens az új olaj..... :lol:
Lev Elküldve Július22, 2008 Elküldve Július22, 2008 A stifteket nem lehet otthon megmatatni? (Nem vagyok skót csak itt nálunk nem tudtak rendelésre hozni) Lassan-lassan az idegeimre megy a nehézkes kapcsolás meg a lötyögô váltókar. A kuplungom egészen bent fog, de kb félig kiengedett kuplungnál hallani egy síró hangot. Mindig ugyanabban a pozicióban "sír". Vkinek valami ötlete? Hello! Egyszerűbb ha majd átjössz MAora és veszel itt váltó felújító készletet 4-5000 ft ért, nekem most kellett vennem mert nem ment az 1 és 2 fokozat ráadásul még kulissza csere is volt az még plussz 4000 ft de most olyan mintha most jött volna ki a szalonból ez állítólag elég gyakori probléma f astránál!
Tápiószecső Elküldve Július22, 2008 Elküldve Július22, 2008 Hello! Egyszerűbb ha majd átjössz MAora és veszel itt váltó felújító készletet 4-5000 ft ért, nekem most kellett vennem mert nem ment az 1 és 2 fokozat ráadásul még kulissza csere is volt az még plussz 4000 ft de most olyan mintha most jött volna ki a szalonból ez állítólag elég gyakori probléma f astránál! Pontosan mi volt ebben a készletben?
Reeckatee Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Hello! Egyszerűbb ha majd átjössz MAora és veszel itt váltó felújító készletet 4-5000 ft ért, nekem most kellett vennem mert nem ment az 1 és 2 fokozat ráadásul még kulissza csere is volt az még plussz 4000 ft de most olyan mintha most jött volna ki a szalonból ez állítólag elég gyakori probléma f astránál! Köszönöm válaszod, valszínü nincs más választásom....nekem is néha elfogy az 1-2....
Imike20 Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Nekem is az a baj hogy a 2-es néha könnyen beveszi valamikor meg nehezen. Gondolkodok egy olajcserén hátha megoldja a gondomat.
zotya975 Elküldve Július25, 2008 Elküldve Július25, 2008 Nekem is szarakodott a váltó mindíg elmászkáltak a sebeségek. Hol a hátramenet tünt el hol az 5. Ha beállitottam a csavarral a homlokfalnál egy darabig jó is volt aztán egy félig kinyomott kuplung+kerregtetés után megint elmásztak. Kiszedtem a stiftet annyira el volt kopva hogy hosszában el volt repedve. Gyakorlatilag két fél stiftel mászkáltam. Ahogy ezek csuszkáltak egymáson hol jó pozicióban voltak hol nem. Beraktam egy M6-os csavart irány az opel bolt 650ft egy stift beraktam, majd egy utolsó beállitás után tökéletes. Amúgy vki irta a csavart önzáró anyával nekem csak ideiglenesen vált be mert a stift két fele nem egyforma átmérőjü.(6mm-8mm)
hening Elküldve Július25, 2008 Elküldve Július25, 2008 Nekem is szarakodott a váltó mindíg elmászkáltak a sebeségek. Hol a hátramenet tünt el hol az 5. Ha beállitottam a csavarral a homlokfalnál egy darabig jó is volt aztán egy félig kinyomott kuplung+kerregtetés után megint elmásztak. Kiszedtem a stiftet annyira el volt kopva hogy hosszában el volt repedve. Gyakorlatilag két fél stiftel mászkáltam. Ahogy ezek csuszkáltak egymáson hol jó pozicióban voltak hol nem. Beraktam egy M6-os csavart irány az opel bolt 650ft egy stift beraktam, majd egy utolsó beállitás után tökéletes. Amúgy vki irta a csavart önzáró anyával nekem csak ideiglenesen vált be mert a stift két fele nem egyforma átmérőjü.(6mm-8mm) Az gyárilag van behasítva.
zotya975 Elküldve Július25, 2008 Elküldve Július25, 2008 Az gyárilag van behasítva. Tudom hogy gyárilag be van hasítva, de a keskenyebb végén azért egy darab a két fél csak nekem teljesen elkopott az anyag, és kettéesett. Ha segitesz hogyan kell fényképet feltenni megmutatom.
hening Elküldve Július25, 2008 Elküldve Július25, 2008 Tudom hogy gyárilag be van hasítva, de a keskenyebb végén azért egy darab a két fél csak nekem teljesen elkopott az anyag, és kettéesett. Ha segitesz hogyan kell fényképet feltenni megmutatom. Feltöltöd a képet pl. ide, aztán a feltöltött kép direkt linkjét beilleszted a kép beszúrása ikon segítségével.
Imike20 Elküldve Július26, 2008 Elküldve Július26, 2008 Sziasztok! Szeretnék a váltóban Olajat cserélni. Mit javasoltok milyen Olajat tegyek bele?
afonya Elküldve Július26, 2008 Elküldve Július26, 2008 Sziasztok! Szeretnék a váltóban Olajat cserélni. Mit javasoltok milyen Olajat tegyek bele? Opel váltó olajat.
FPepe Elküldve Július26, 2008 Elküldve Július26, 2008 Megy a kép a stiftről.:http://kepfeltoltes.hu/080726/Stift_www.kepfeltoltes.hu_.jpg remélem jó lett. Ezek a régi fajta stiftek, ilyen volt az enyémben is.
zotya975 Elküldve Július26, 2008 Elküldve Július26, 2008 Feltöltöd a képet pl. ide, aztán a feltöltött kép direkt linkjét beilleszted a kép beszúrása ikon segítségével. Megy a kép a stiftről.: remélem jó lett.
hening Elküldve Július26, 2008 Elküldve Július26, 2008 Megy a kép a stiftről.:http://kepfeltoltes.hu/080726/Stift_www.kepfeltoltes.hu_.jpg remélem jó lett. Jó. :lol: Én is cseréltem már ezt a csapot, de nekem szét kellett vágnom, hogy kijöjjön. Ígyhát nekem is két darabban jött ki. :lol:
Guest Sanci Elküldve Augusztus1, 2008 Elküldve Augusztus1, 2008 Érdekes dolog történt, mondom unalmamban ránézek már hogy áll a váltóban az olaj mert a váltó és a blokk között néha cseppent valami olajszínű lé, gondolván lehet kinyomta a szimeringet. Még jó hogy valami megérzésből alálöktem egy olajos tálat. Kitekerem a szintellenőrző csavart belőle és láss csodát vagy 2 deci olaj folyt ki belőle. Na akkor lehet ezért könnyezett alul. Ez azért érdekes mert amikor fel lett töltve javítás után akkor is volt olyan 27-28 Cfok (most van a garázsban sacc 32-33), létezik hogy ennyire megtágult volna ennyi hőkülönbségre? Jelzem hideg hajtóműnél történt mindez.
opel16v Elküldve Augusztus1, 2008 Elküldve Augusztus1, 2008 nem tágul mérhetően... egyenes terepen álltál? mert ha igen, akkor simán túl volt töltve, és azért könnyezik a féltengelyszimmering... és sajnos nem is biztos hogy abba fogja már hagyni :lol:
Guest Sanci Elküldve Augusztus1, 2008 Elküldve Augusztus1, 2008 nem tágul mérhetően... egyenes terepen álltál? mert ha igen, akkor simán túl volt töltve, és azért könnyezik a féltengelyszimmering... és sajnos nem is biztos hogy abba fogja már hagyni :lol: Inkább a nyelestengelyé, hátul a poron kívül sík tiszta, a féltengelyeknél nem szivárgott az olaj. Igen egyenesen, legalábbis ha a vízmértékkel lehúzott beton nem dől na de a túltöltést megoldottam, hidróemelő alárepül, picit megemel -hadd fojjon ki még egy picike belőle- és kész is.
J0hnny Elküldve Augusztus10, 2008 Elküldve Augusztus10, 2008 Múlt héten kicseréltettem a kuplungot,LUK került bele. Megszünt a csörgés végre és vaj lett a kuplung. A váltrudazatot is szétkaptam kissé,stifteket kihézagoltam,váltkart szétszedtem belül és ott is kapott egy két hézagol alátétet és be is állítottam utána. Most nagyon szépen jár. :lol:
Guest Sanci Elküldve Augusztus11, 2008 Elküldve Augusztus11, 2008 Múlt héten kicseréltettem a kuplungot,LUK került bele. Nem a legtutibb...
szobikari Elküldve Augusztus11, 2008 Elküldve Augusztus11, 2008 Nem a legtutibb... HÁBORÚÚÚÚÚÚÚÚ :lol: :lol:
Fapuma Elküldve Augusztus15, 2008 Elküldve Augusztus15, 2008 Helló! Egy kis információ szeretnék kérni tőletek! Van nekem egy '92es 1,6i Astrám és éppen kuplung csere előtt állok! Ennek mekkora az átmérője? Milyet vegyek (márka)? Illetve milyen olajat vegyek bele? Leszerelésről pár jótanácsotok van-e? Nekem azt mondta a szerelőbácsi hogy ez az a féle váltó amihez nem szükséges leszedni, csak szét kell húzni! Válaszotokat előre is köszi!
Recommended Posts