Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Na, sokat okosodtam! Köszi mindenkinek!

Akkor jöhetnek a következő kérdések?

Itt: Link az F18 táblázatában, de a többi táblázatban is, van egy olyan oszlop, hogy "Alphacode". Az mi? Kell azt nekem nézni?

A F18+ nál mi akkor az a + jel? Sperr? Vagy valami más? Ki tudja?

A főáttétellel kapcsolatban, én csak az F18CR-eseket nézem. Tehát nem kell nagyon számolgatnom, mert a Váltó úgyis CR lesz. Csak ha megnézitek a táblázatot, akkor látjátok, hogy van vagy 5 féle végáttétellel a CR-es váltó is. Bár mondjuk azért jó számolgatni, hogy lássam a seb. ill. gyors. különbségeket. De a fokozatok ua. lesznek egy számoláson belül. A WR meg jó lesz viszonyitási pontnak.

Az Excel táblázatban F16-ra van kitöltve. A fogszámokat nem tudom az F18nál, csak az áttételeket. Elég ha azt átírom? Meg természetesen a ford. szám....

Elküldve
...

Az Excel táblázatban F16-ra van kitöltve. A fogszámokat nem tudom az F18nál, csak az áttételeket. Elég ha azt átírom? Meg természetesen a ford. szám....

az a tábla egy C-s W-s hibrid F16 adatait tartalmazza alapból. Szerezz F18 fogszámokat. szerintem a difik csak bizonyos határon belül cserélgethetők, ennek is utána kéne nézni.

Elküldve

Egy hozzáértőt már kérdeztem telefonon és azt mondta, hogy lehet cserélni azt az 1 áttétet (az ötödiket, de a negyediket is).

A kérdésem már csak az, hogy a főáttét az pontosan micsoda? Hol van? Az olyan mintha átmérőben kisebb vagy nagyobb kereket raknék a kocsira? Olyan a hatása? Pl. egy 10%os eltérés a főáttét értéknél, az kb. 10% gyorsulás vagy max.seb. változás? Persze ha a váltó többi része ua., csak ez a főáttét a különbség.

Elküldve

A negyedik szerintem nem cserélhető, csak az ötödik.

A végáttétel független a W-s és C-s csoportáttételektől! Mindegyikhez ugyanazok a végáttételek mennek fel!

Ez úgy néz ki, hogy a csoporttengelyen van a kiskerék, difin a nagy napkerék (ezek együtt a végáttétel).

Elküldve

Ok, köszi!

Közben számolgattam és úgy néz ki, hogy tuti jó lesz az áttétek alapján a CR 3.74-el.

Már csak akkor az a 2 kérdés maradt, hogy:

1. Itt: Link az F18 táblázatában, de a többi táblázatban is, van egy olyan oszlop, hogy "Alphacode". Az mi? Kell azt nekem nézni?

2. A F18+ nál mi akkor az a + jel? Sperr? Vagy valami más? Ki tudja? Érdemes F18+ra vadásznom?

Ha tényleg Sper van benne akkor az most jó vagy rossz. Mert valaki azt írja, hogy strapás, valaki meg azt, hogy karbantartás igényes. Ha meg bonyolultabb, nagyobb az esély rá, hogy rossz, vagy hamarosan rossz lesz.

Ha sper van benne és elromlik akkor az mennyie gond?

Ha meg nem sper-es a F18+, akkor meg mi az a "+"??

Elküldve

Az a + inkább arra vonatkozik, hogy nem 180Nm a nyomatékhatára, hanem 205Nm. B)

(És azoknak az 5. sebessége hosszabb asszem)

Tehát elvileg többet kibír. Az a kód arra jó, hogy többféle csoportáttétel esetén azzal tudod beazonosítani,

melyik is van benne (asszem F18nál nincs több féle).

Elküldve

Már csak az a kérdés, hogy mi az az Alphacode és, hogy kell eazt is nézni nekem?

Szerintem az csak a termék neve betűkkel leírva és az én esetemben nem számít. Jól gondolom?

Elküldve

Ja, meg a listában láttam olyan F18+CR váltót 3.74 főáttétellel, ami pont jó lenne nekem. De Calibra és Vectra A 4x4-ben van. Akkor az a váltó 4 kerekes kocsihoz van? Az belemegy az astrába? Nem úgy van, hogy 3 kihajtás van rajta? Vagy hogy van megoldva a 4x4? Mert alapban az F18 és az F18+ az elsőkerekes kocsikhoz van. Hogy van 4x4eshez rakva?

Elküldve

nem tudja veletlenul vki, hogy mi okozhatja e jelenseget: menetkozben ha megmarkolom a kapcsolokart, erezni lehet rajta 1-1 utest, fuggoleges iranyban...kicsit olyan force feedback feeling...

Elküldve

Sziasztok,

az tényleg igaz, hogy a váltóban az olajat soha nem kell cserélni? Ha a megfelelő mennyiség meg van akkor soha nem kell hozzányúlni? Ezt egy márkakereskedésben mondták, de nekem ez negyon furcsa... Hogy soha nem kell olajat cserélni... Vagy ez tényleg így van?

Elküldve
Sziasztok,

az tényleg igaz, hogy a váltóban az olajat soha nem kell cserélni? Ha a megfelelő mennyiség meg van akkor soha nem kell hozzányúlni? Ezt egy márkakereskedésben mondták, de nekem ez negyon furcsa... Hogy soha nem kell olajat cserélni... Vagy ez tényleg így van?

Ez igy van.

Bár a szintet néha nem árt ellenörizni, mert ha a féltengelyszimeringek öregednek, eresztheti ott az oilt.

Károsodik a váltó, megfelelö kenöanyag hiányától.

Elküldve
Sziasztok,

az tényleg igaz, hogy a váltóban az olajat soha nem kell cserélni? Ha a megfelelő mennyiség meg van akkor soha nem kell hozzányúlni? Ezt egy márkakereskedésben mondták, de nekem ez negyon furcsa... Hogy soha nem kell olajat cserélni... Vagy ez tényleg így van?

Ez igy van.

Bár a szintet néha nem árt ellenörizni, mert ha a féltengelyszimeringek öregednek, eresztheti ott az oilt.

Károsodik a váltó, megfelelö kenöanyag hiányától.

A váltóolajat nem kell cserélni, elvileg örök. Azonban semmi kárt nem teszel, ha lecseréled. B)

Elküldve
A váltóolajat nem kell cserélni, elvileg örök. Azonban semmi kárt nem teszel, ha lecseréled. B)

Hali! Az a kérdésem, hogy hogy kell ellenőrizni azt a szintet? A váltó oldalán van egy csavar, amit ki kell csavarni és ha ott látszik-folyik az oil, akkor jó a szint? Vagy ez hüle kérdés volt? B)

Elküldve
Hali! Az a kérdésem, hogy hogy kell ellenőrizni azt a szintet? A váltó oldalán van egy csavar, amit ki kell csavarni és ha ott látszik-folyik az oil, akkor jó a szint? Vagy ez hüle kérdés volt? B)

Hali.

Tudomásom szerint 2cm-el kell lennie a szintjelzö lyuk alatt.

Elküldve
Hali! Az a kérdésem, hogy hogy kell ellenőrizni azt a szintet? A váltó oldalán van egy csavar, amit ki kell csavarni és ha ott látszik-folyik az oil, akkor jó a szint? Vagy ez hüle kérdés volt? B)

Ez van a könyvben, az F13 váltóról: Olajszint és mennyiség

Gondolom, az 1,4-es motorhoz ua. tartozik, mint az 1,6-hoz.

Elküldve
Ezzel csak az a bajom, hogy ellenőrzőnyílás alatt 2 centivel kell lenni, akkor miért írja a töltést ellenőrzőnyílásig... szerintem fordítási hiba talán.
Én még nem szedtem szét váltót,de a szerelő haver azt kérdezte,hogy a csporttengely miért van magasabban mint az olajszint? B) Nem én terveztem vazee! B)
Elküldve
Ezzel csak az a bajom, hogy ellenőrzőnyílás alatt 2 centivel kell lenni, akkor miért írja a töltést ellenőrzőnyílásig... szerintem fordítási hiba talán.

Érdekes, de még a mérőhuzal is le van rajzolva az ellenőrzéshez.

Mindenesetre, amikor pár éve cseréltem olajat, 1,6 L-t öntöttem bele és nem folyt ki az ellenőrző csavarnál.

Azt nem néztem meg, mennyivel van alatta. B) A váltó F13 A 327 43 W418

Elküldve
Én még nem szedtem szét váltót,de a szerelő haver azt kérdezte,hogy a csporttengely miért van magasabban mint az olajszint? B) Nem én terveztem vazee! B)

Miért kellene benne lennie???

Motorban sincs benne az olajban a csapszeg ;) (jó esetben :D )

Elküldve

Az lenne a kérdésem azokhoz a cartársakhoz, akik már cserélték a váltókulisszában azt a gumi csillapítógyűrűt, hogy hogyan jön ki a váltóbot? Az alján van egy csap keresztben, amit ki kéne húzni valahogy, na az nekem nem jön ki. Mi a trükkje?

Elküldve
Az lenne a kérdésem azokhoz a cartársakhoz, akik már cserélték a váltókulisszában azt a gumi csillapítógyűrűt, hogy hogyan jön ki a váltóbot? Az alján van egy csap keresztben, amit ki kéne húzni valahogy, na az nekem nem jön ki. Mi a trükkje?

A váltókarhoz van rögzítve egy félköríves rugóval. Azt eltolod/lepattintod balra, és már ki is tudod húzni a csapot. B)

Elküldve
A váltókarhoz van rögzítve egy félköríves rugóval. Azt eltolod/lepattintod balra, és már ki is tudod húzni a csapot. B)

Én ott nem találtam rugót, inkább olyan, mintha hozzá lenne hegesztve vagy ragasztva a villa hátsó oldalához az a stift.

Elküldve
Én ott nem találtam rugót, inkább olyan, mintha hozzá lenne hegesztve vagy ragasztva a villa hátsó oldalához az a stift.

Annak a stiftnek a tetején látsz egy lapos lemezszerűséget, ami majdnem teljesen körüléri a váltókart. Azt kell a vezetőülés irányába lepattintani a karról.

H37, 13 sz alkatrész.

Azért írtam rugót, mert az egyrugós anyag. B) B)

Elküldve
Annak a stiftnek a tetején látsz egy lapos lemezszerűséget, ami majdnem teljesen körüléri a váltókart. Azt kell a vezetőülés irányába lepattintani a karról.

H37, 13 sz alkatrész.

Azért írtam rugót, mert az egyrugós anyag. B) B)

Megvan köszi, sikerült a csere a Caravanban :D . Csak élőben tök máshogy néz ki, pláne hogy csupa zsír meg por ott minden. Ami rajzot én láttam erről, azon nem ez a kifordított rögzítés van. Kellett nekem is alátekerni szigetelőszalagot, kopott már az a kör alakú műanyag, amiben mozog. Megcsinálom az enyémet is mostmár.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.