Soma01 Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Na, sokat okosodtam! Köszi mindenkinek! Akkor jöhetnek a következő kérdések? Itt: Link az F18 táblázatában, de a többi táblázatban is, van egy olyan oszlop, hogy "Alphacode". Az mi? Kell azt nekem nézni? A F18+ nál mi akkor az a + jel? Sperr? Vagy valami más? Ki tudja? A főáttétellel kapcsolatban, én csak az F18CR-eseket nézem. Tehát nem kell nagyon számolgatnom, mert a Váltó úgyis CR lesz. Csak ha megnézitek a táblázatot, akkor látjátok, hogy van vagy 5 féle végáttétellel a CR-es váltó is. Bár mondjuk azért jó számolgatni, hogy lássam a seb. ill. gyors. különbségeket. De a fokozatok ua. lesznek egy számoláson belül. A WR meg jó lesz viszonyitási pontnak. Az Excel táblázatban F16-ra van kitöltve. A fogszámokat nem tudom az F18nál, csak az áttételeket. Elég ha azt átírom? Meg természetesen a ford. szám.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
egykuty Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 ... Az Excel táblázatban F16-ra van kitöltve. A fogszámokat nem tudom az F18nál, csak az áttételeket. Elég ha azt átírom? Meg természetesen a ford. szám.... az a tábla egy C-s W-s hibrid F16 adatait tartalmazza alapból. Szerezz F18 fogszámokat. szerintem a difik csak bizonyos határon belül cserélgethetők, ennek is utána kéne nézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 Egy hozzáértőt már kérdeztem telefonon és azt mondta, hogy lehet cserélni azt az 1 áttétet (az ötödiket, de a negyediket is). A kérdésem már csak az, hogy a főáttét az pontosan micsoda? Hol van? Az olyan mintha átmérőben kisebb vagy nagyobb kereket raknék a kocsira? Olyan a hatása? Pl. egy 10%os eltérés a főáttét értéknél, az kb. 10% gyorsulás vagy max.seb. változás? Persze ha a váltó többi része ua., csak ez a főáttét a különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május14, 2008 Megoszt Elküldve Május14, 2008 A negyedik szerintem nem cserélhető, csak az ötödik. A végáttétel független a W-s és C-s csoportáttételektől! Mindegyikhez ugyanazok a végáttételek mennek fel! Ez úgy néz ki, hogy a csoporttengelyen van a kiskerék, difin a nagy napkerék (ezek együtt a végáttétel). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Ok, köszi! Közben számolgattam és úgy néz ki, hogy tuti jó lesz az áttétek alapján a CR 3.74-el. Már csak akkor az a 2 kérdés maradt, hogy: 1. Itt: Link az F18 táblázatában, de a többi táblázatban is, van egy olyan oszlop, hogy "Alphacode". Az mi? Kell azt nekem nézni? 2. A F18+ nál mi akkor az a + jel? Sperr? Vagy valami más? Ki tudja? Érdemes F18+ra vadásznom? Ha tényleg Sper van benne akkor az most jó vagy rossz. Mert valaki azt írja, hogy strapás, valaki meg azt, hogy karbantartás igényes. Ha meg bonyolultabb, nagyobb az esély rá, hogy rossz, vagy hamarosan rossz lesz. Ha sper van benne és elromlik akkor az mennyie gond? Ha meg nem sper-es a F18+, akkor meg mi az a "+"?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Az a + inkább arra vonatkozik, hogy nem 180Nm a nyomatékhatára, hanem 205Nm. B) (És azoknak az 5. sebessége hosszabb asszem) Tehát elvileg többet kibír. Az a kód arra jó, hogy többféle csoportáttétel esetén azzal tudod beazonosítani, melyik is van benne (asszem F18nál nincs több féle). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Már csak az a kérdés, hogy mi az az Alphacode és, hogy kell eazt is nézni nekem? Szerintem az csak a termék neve betűkkel leírva és az én esetemben nem számít. Jól gondolom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Ja, meg a listában láttam olyan F18+CR váltót 3.74 főáttétellel, ami pont jó lenne nekem. De Calibra és Vectra A 4x4-ben van. Akkor az a váltó 4 kerekes kocsihoz van? Az belemegy az astrába? Nem úgy van, hogy 3 kihajtás van rajta? Vagy hogy van megoldva a 4x4? Mert alapban az F18 és az F18+ az elsőkerekes kocsikhoz van. Hogy van 4x4eshez rakva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 nem tudja veletlenul vki, hogy mi okozhatja e jelenseget: menetkozben ha megmarkolom a kapcsolokart, erezni lehet rajta 1-1 utest, fuggoleges iranyban...kicsit olyan force feedback feeling... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoli100 Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Sziasztok, az tényleg igaz, hogy a váltóban az olajat soha nem kell cserélni? Ha a megfelelő mennyiség meg van akkor soha nem kell hozzányúlni? Ezt egy márkakereskedésben mondták, de nekem ez negyon furcsa... Hogy soha nem kell olajat cserélni... Vagy ez tényleg így van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Sziasztok, az tényleg igaz, hogy a váltóban az olajat soha nem kell cserélni? Ha a megfelelő mennyiség meg van akkor soha nem kell hozzányúlni? Ezt egy márkakereskedésben mondták, de nekem ez negyon furcsa... Hogy soha nem kell olajat cserélni... Vagy ez tényleg így van? Ez igy van. Bár a szintet néha nem árt ellenörizni, mert ha a féltengelyszimeringek öregednek, eresztheti ott az oilt. Károsodik a váltó, megfelelö kenöanyag hiányától. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Sziasztok, az tényleg igaz, hogy a váltóban az olajat soha nem kell cserélni? Ha a megfelelő mennyiség meg van akkor soha nem kell hozzányúlni? Ezt egy márkakereskedésben mondták, de nekem ez negyon furcsa... Hogy soha nem kell olajat cserélni... Vagy ez tényleg így van? Ez igy van. Bár a szintet néha nem árt ellenörizni, mert ha a féltengelyszimeringek öregednek, eresztheti ott az oilt. Károsodik a váltó, megfelelö kenöanyag hiányától. A váltóolajat nem kell cserélni, elvileg örök. Azonban semmi kárt nem teszel, ha lecseréled. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 A váltóolajat nem kell cserélni, elvileg örök. Azonban semmi kárt nem teszel, ha lecseréled. B) Hali! Az a kérdésem, hogy hogy kell ellenőrizni azt a szintet? A váltó oldalán van egy csavar, amit ki kell csavarni és ha ott látszik-folyik az oil, akkor jó a szint? Vagy ez hüle kérdés volt? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Hali! Az a kérdésem, hogy hogy kell ellenőrizni azt a szintet? A váltó oldalán van egy csavar, amit ki kell csavarni és ha ott látszik-folyik az oil, akkor jó a szint? Vagy ez hüle kérdés volt? B) Hali. Tudomásom szerint 2cm-el kell lennie a szintjelzö lyuk alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Hali. Tudomásom szerint 2cm-el kell lennie a szintjelzö lyuk alatt. Kössszzzz! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Hali! Az a kérdésem, hogy hogy kell ellenőrizni azt a szintet? A váltó oldalán van egy csavar, amit ki kell csavarni és ha ott látszik-folyik az oil, akkor jó a szint? Vagy ez hüle kérdés volt? B) Ez van a könyvben, az F13 váltóról: Olajszint és mennyiség Gondolom, az 1,4-es motorhoz ua. tartozik, mint az 1,6-hoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Ez van a könyvben, az F13 váltóról: Olajszint és mennyiség Ezzel csak az a bajom, hogy ellenőrzőnyílás alatt 2 centivel kell lenni, akkor miért írja a töltést ellenőrzőnyílásig... szerintem fordítási hiba talán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Ezzel csak az a bajom, hogy ellenőrzőnyílás alatt 2 centivel kell lenni, akkor miért írja a töltést ellenőrzőnyílásig... szerintem fordítási hiba talán.Én még nem szedtem szét váltót,de a szerelő haver azt kérdezte,hogy a csporttengely miért van magasabban mint az olajszint? B) Nem én terveztem vazee! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Ezzel csak az a bajom, hogy ellenőrzőnyílás alatt 2 centivel kell lenni, akkor miért írja a töltést ellenőrzőnyílásig... szerintem fordítási hiba talán. Érdekes, de még a mérőhuzal is le van rajzolva az ellenőrzéshez. Mindenesetre, amikor pár éve cseréltem olajat, 1,6 L-t öntöttem bele és nem folyt ki az ellenőrző csavarnál. Azt nem néztem meg, mennyivel van alatta. B) A váltó F13 A 327 43 W418 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május17, 2008 Megoszt Elküldve Május17, 2008 Én még nem szedtem szét váltót,de a szerelő haver azt kérdezte,hogy a csporttengely miért van magasabban mint az olajszint? B) Nem én terveztem vazee! B) Miért kellene benne lennie??? Motorban sincs benne az olajban a csapszeg ;) (jó esetben :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május24, 2008 Megoszt Elküldve Május24, 2008 Az lenne a kérdésem azokhoz a cartársakhoz, akik már cserélték a váltókulisszában azt a gumi csillapítógyűrűt, hogy hogyan jön ki a váltóbot? Az alján van egy csap keresztben, amit ki kéne húzni valahogy, na az nekem nem jön ki. Mi a trükkje? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május25, 2008 Megoszt Elküldve Május25, 2008 Az lenne a kérdésem azokhoz a cartársakhoz, akik már cserélték a váltókulisszában azt a gumi csillapítógyűrűt, hogy hogyan jön ki a váltóbot? Az alján van egy csap keresztben, amit ki kéne húzni valahogy, na az nekem nem jön ki. Mi a trükkje? A váltókarhoz van rögzítve egy félköríves rugóval. Azt eltolod/lepattintod balra, és már ki is tudod húzni a csapot. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május25, 2008 Megoszt Elküldve Május25, 2008 A váltókarhoz van rögzítve egy félköríves rugóval. Azt eltolod/lepattintod balra, és már ki is tudod húzni a csapot. B) Én ott nem találtam rugót, inkább olyan, mintha hozzá lenne hegesztve vagy ragasztva a villa hátsó oldalához az a stift. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május25, 2008 Megoszt Elküldve Május25, 2008 Én ott nem találtam rugót, inkább olyan, mintha hozzá lenne hegesztve vagy ragasztva a villa hátsó oldalához az a stift. Annak a stiftnek a tetején látsz egy lapos lemezszerűséget, ami majdnem teljesen körüléri a váltókart. Azt kell a vezetőülés irányába lepattintani a karról. H37, 13 sz alkatrész. Azért írtam rugót, mert az egyrugós anyag. B) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május25, 2008 Megoszt Elküldve Május25, 2008 Annak a stiftnek a tetején látsz egy lapos lemezszerűséget, ami majdnem teljesen körüléri a váltókart. Azt kell a vezetőülés irányába lepattintani a karról. H37, 13 sz alkatrész. Azért írtam rugót, mert az egyrugós anyag. B) B) Megvan köszi, sikerült a csere a Caravanban :D . Csak élőben tök máshogy néz ki, pláne hogy csupa zsír meg por ott minden. Ami rajzot én láttam erről, azon nem ez a kifordított rögzítés van. Kellett nekem is alátekerni szigetelőszalagot, kopott már az a kör alakú műanyag, amiben mozog. Megcsinálom az enyémet is mostmár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts