Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Bemelegedés után és néha induláskor is nehezen veszi az egyest és a kettest.

Hátramenetnél meg a szokásos hangot adja, mintha nem nyomnám le teljesen a kuplungot.

Mitől lehet?

Elég neki, ha beállítom a a vonóhuzallal??

Ja és váltóruhát hol lehet kapni és kb. mennyiért??

Link to comment
Megosztás:

Bemelegedés után és néha induláskor is nehezen veszi az egyest és a kettest.

Hátramenetnél meg a szokásos hangot adja, mintha nem nyomnám le teljesen a kuplungot.

Mitől lehet?

Elég neki, ha beállítom a a vonóhuzallal??

Ja és váltóruhát hol lehet kapni és kb. mennyiért??

Segíthet rudazatállítás, kopó elemek cseréje a rudazaton/ban, esetleg olajcsere.

A vonóhuzal és váltóruha nem tudom mi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy F28-as váltót mennyire nehéz vagy könnyű hozzátenni egy X20XEV motorhoz?

Nekem 1996.12 havi F Astrám van és abban eredetileg ez a motor van, csak a váltót akarom kicserélni. A mostaninak nagyon nem tetszik a skálázása. E szerint Link most F18-asom van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy F28-as váltót mennyire nehéz vagy könnyű hozzátenni egy X20XEV motorhoz?

Nekem 1996.12 havi F Astrám van és abban eredetileg ez a motor van, csak a váltót akarom kicserélni. A mostaninak nagyon nem tetszik a skálázása. E szerint Link most F18-asom van.

Ugy tudom c20xe-hez plug-and-play...tehát a tiédhez sem lehet sokkal nehezebb B)

De a kérdés, hogy miért szeretnéd? Drága, ritka és nemigazán javítható...legalábbis az F18-hoz és F20-hoz képest

Link to comment
Megosztás:

Az áráról nem tudok sokat. Amit eddig hallottam ismerősöktől, az nem volt sok.

A "bajom" csupán az a mostanival, hogy a 2-es és a 3-as nagyon hosszú, nem gyorsul az autó rendesen és a 2-es annyira hosszú, hogy ha lassan gurulok, csak nagy gázzal tudok tuvább menni, mert ugye 1-esbe nem rakhatom, a 2-esbe meg szinte rángat.

Link to comment
Megosztás:

Az áráról nem tudok sokat. Amit eddig hallottam ismerősöktől, az nem volt sok.

A "bajom" csupán az a mostanival, hogy a 2-es és a 3-as nagyon hosszú, nem gyorsul az autó rendesen és a 2-es annyira hosszú, hogy ha lassan gurulok, csak nagy gázzal tudok tuvább menni, mert ugye 1-esbe nem rakhatom, a 2-esbe meg szinte rángat.

Biztos vagy benne, hogy a váltó áttételezése a rossz?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy segítetek!

A végáttétellel az a gond, hogy akkor a vége kevesebb lesz a kocsinak. A 6 sebességesre azért gondoltam, mert ott a 6os ua. mint most nekem az 5ös. Így a végseb nem változik sokat., a főéttétel ennél a 6 sebességesnél 10%-al kisebb mint most az enyémnél. A főáttételt viszonylag egyszerű cserélni?

Amúgy nagy munka lenne belerakni? A váltón kivűl minek a cseréjével járna még? Kuplungot írtál, az gáz, nagy gányolás?

Szerintem nincs gond a váltóval, csak egyszerűen ilyen. 2esben 110, 3asban 160-nál van a leszabályzás. Az nem sok kicsit?

Esetleg GSI váltó áttét cserével?

Link to comment
Megosztás:

Azt honnan tudhatom meg, hogy F18 WR vagy CR van a kocsimban?

Nem nagyon értek a váltókhoz, de olyat nem lehet csinálni, hogy mondjuk az 5. fokozat áttételét kicserélem más áttétre?

Rá van írva B)

Csak meg kell keresni, ami nem könnyű, mert alig láthatóan van beütve.

5. fokozatot asszem le lehet szedni külön, de hogy találsz-e rá másikat, ami passzol a tengelyekre, azt nemtom.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az lesz, hogy WR (hosszú utas) van nekem és akkor veszek egy CR-t (rövid utast). Abba meg bele kellene csempészni a WR 5. fokozatát.

Ezt vajon lehet?

Patyi Laci: 30/9226040

Ha meg lehet ezt oldani, akkor ő a te embered. B) Lehet hogy tud hozzá cuccot is B)

Link to comment
Megosztás:

F18 lesz szerintem és abból CR. Indulok vadászni egy jobb darabot. Hogyan lehet megállapítani, hogy érdemes e megvenni egy váltót? Ha ki lehet próbálni, az ok. De ha csak ki van rakva valahova??

Az F18+ ban Lamellás sperr van. Az micsoda?

A lamellás sperr a korlátozott zárású diffik egy típusa.

Elég strapabíró fajta.

Link to comment
Megosztás:

Az F18+ ban Lamellás sperr van. Az micsoda?

Ebben biztos vagy? B)

Nem csak feszített bolygóműves a difije?

Amúgy első körben ha nem lötyög a nyelestengely és a difi, akkor már túl rossz nem lehet B)

Szinkrongyűrűk és kapcsolóvillák állapota csak próba alapján vagy szétszedéssel deríthető ki.

Link to comment
Megosztás:

Itt olvastam a lamellás sperr-t: http://www.richiecalibra.eoldal.hu/oldal/valtok

Én is meglepődtem amúgy rajta.

Amúgy a váltó főáttétele mennyire fontos, hogy egyezzen az előzővel?

A fentebbi linken olvastam, hogy mi is az a főáttétel. A szerint minnél kisebb a főáttétel, annál nagyobb a végebesség, de a gyorsulás rovására megy. Érezhető a különbség pl. egy 3,57 ill. 3,74 közt? (Nekem 3,74 van most F18WR-rel, de ugyan ez a váltó van csomó más főáttétellel is) Vagy esetleg 3,45 az már nagyon kicsi, nuku gyorsulás még CR váltóval is? 3,94 (vagy 4,18) meg pörgős WR-rel is?

Link to comment
Megosztás:

Itt olvastam a lamellás sperr-t: http://www.richiecalibra.eoldal.hu/oldal/valtok

Én is meglepődtem amúgy rajta.

Amúgy a váltó főáttétele mennyire fontos, hogy egyezzen az előzővel?

A fentebbi linken olvastam, hogy mi is az a főáttétel. A szerint minnél kisebb a főáttétel, annál nagyobb a végebesség, de a gyorsulás rovására megy. Érezhető a különbség pl. egy 3,57 ill. 3,74 közt? (Nekem 3,74 van most F18WR-rel, de ugyan ez a váltó van csomó más főáttétellel is) Vagy esetleg 3,45 az már nagyon kicsi, nuku gyorsulás még CR váltóval is? 3,94 (vagy 4,18) meg pörgős WR-rel is?

Szerintem nem az van benne, mert drága és karbantartásigényes móka az...

Főáttétel és csoportáttételt együtt kell számolni, úgy jön ki, melyik fokozat mennyire lesz hosszú, ha váltókat akarsz összehasonlítani.

Ha összeszorzod a két áttétel számot, akkor kapod meg a motor-kerék áttételt, amivel már tudsz hasonlítani.

Link to comment
Megosztás:

...Ha összeszorzod a két áttétel számot, akkor kapod meg a motor-kerék áttételt, amivel már tudsz hasonlítani.

kukk itt, ez egész jól számol, csak a megfelelő adatokat kell neki megadni.

http://kadettklub.hu/extra/valto.xls

5. fogaskereket is lehet cserélni, WR 4.=CR 5., ha CR-es váltóra raksz WR-es 5.-et, 4. után nagyot ejt, cserébe lehet fogni 0,5-1litert átlagban pályán.

kukk itt is

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.