Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

NNNaa.

Kupplungtéma folytatása: Úgy vettem észre hogy nagyon sokszor amikor nem veszi az egyest akkor tolok egy R-t (ha lassan tolom be hallani a fogaskerék kerregést) utána kuppl. kiengedés nélkül mint a vaj úgy veszi az egyest ha kiengedem a kupplungot és újra 1-et tolok ugyanez a szitu, ergo a kupplungom nem emel ki teljesen viszont sebességben 5-6 cm-t felengedve viszi a kasznit, újabb 5-6cm semmi változás és utána tényleg hirtelen fog az utolsó 2-3centin. Ilyet én még nem pipáltam.

Azt viszont nem értem ami a tiednél áll fent??? Hogy éeted :D (kérdés FPepéhez címezve)

Elküldve
...Azt viszont nem értem ami a tiednél áll fent??? Hogy éeted :D (kérdés FPepéhez címezve)

Melyik részét? Azt, hogy másodikba kapcsoláskor reccsen? Az lehet már szinkrongyűrű probléma is, főleg mivel pesti autó volt, elég sok váltást kellett már elviselnie. A rudazat kopása szintén ettől lehet. Van a váltónál egy kardánszerű csukló, az lötyög nagyon. Vettem már hozzá stiftet, ha egyszer nem leszek lusta, kicserélem :D Emiatt kellett nagyon kiemelőre állítanom a kuplungot, mert az a lötyögő rudazat nem sok erőt tud már átvinni.

Elküldve
Melyik részét? Azt, hogy másodikba kapcsoláskor reccsen? Az lehet már szinkrongyűrű probléma is, főleg mivel pesti autó volt, elég sok váltást kellett már elviselnie. A rudazat kopása szintén ettől lehet. Van a váltónál egy kardánszerű csukló, az lötyög nagyon. Vettem már hozzá stiftet, ha egyszer nem leszek lusta, kicserélem :D Emiatt kellett nagyon kiemelőre állítanom a kuplungot, mert az a lötyögő rudazat nem sok erőt tud már átvinni.

A második része nem volt vili. Neked úgy látom kisebb elhatározás kell a cseréhez mint nekem az enyémhez, múltkor nézegettem én is a csuklót, picit lötyög az enyim is de talán nem vészes, de azt csak műteni lehet úgy el van dugva :D

Elküldve

Nekem az egyik stiftet sikerült csak kicserélni,a másik ahogy néztem,csak fúrássak jön majd le. De már így is sokkal jobb lett. Meg még azt a kis összekötő kart kell valahogy felújítani,amit a 14-es számú T-alakú bizbasz rögzít Tápiószecső robbantott ábráján. Az durván lötyög. Csak még azt nem tudom,hogyan álljak neki,próbáltam felfelé húzni,de nem nagyon mozdul. Váltóolaj most lesz cserélve,remélem érezhető lesz a különbség.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Helló! Lenne egy kérdésem: 2 boltban érdeklődtem kupplung szett után az egyik szerint ebben az évjáratban volt váltás tehát kétfajta van belőle( Ők nem tudták értelmezni a mot.számomat állítólag a 8 szám között még van betű is ami sem az adásvételimen nincs se a motoron, már ahogy ki tudtam silabizálni), a másikban ilyenről nem is hallottak, tudtukkal egyféle van. Most akkor hogy is van ez? Ja és mindkettő Opel bolt. Választ előre is köszönöm.

Elküldve

a motorszámmal nem vagyok biztos benne, hogy meg tudják mondani a váltó típusát.

a váltóra van ráírva, abból lehet megállapítani

vagy f15 vagy f17

Elküldve
Helló! Lenne egy kérdésem: 2 boltban érdeklődtem kupplung szett után az egyik szerint ebben az évjáratban volt váltás tehát kétfajta van belőle( Ők nem tudták értelmezni a mot.számomat állítólag a 8 szám között még van betű is ami sem az adásvételimen nincs se a motoron, már ahogy ki tudtam silabizálni), a másikban ilyenről nem is hallottak, tudtukkal egyféle van. Most akkor hogy is van ez? Ja és mindkettő Opel bolt. Választ előre is köszönöm.

Melyikben mondták az egyféle váltót?

Elküldve
Helló! Lenne egy kérdésem: 2 boltban érdeklődtem kupplung szett után az egyik szerint ebben az évjáratban volt váltás tehát kétfajta van belőle( Ők nem tudták értelmezni a mot.számomat állítólag a 8 szám között még van betű is ami sem az adásvételimen nincs se a motoron, már ahogy ki tudtam silabizálni), a másikban ilyenről nem is hallottak, tudtukkal egyféle van. Most akkor hogy is van ez? Ja és mindkettő Opel bolt. Választ előre is köszönöm.

Jóval előtte volt váltás, ami abban jelentkezett, hogy a C16XE motoron még (94 végéig) sima vékony lendkerék volt,

az X16XEL motorokon viszont már mindegyiken a vastag lendkerék van. X16XE-n meg megint egy másik fajta.

Neked egyébként F15 váltód van. Csergőben meg tudják mondani bizonytalanság nélkül, melyik kell neked :sowwy:

Elküldve
Melyikben mondták az egyféle váltót?

Az egyféle szettet? Opel alkatrészszaküzlet, ahol nem kértek motorszámot, akkor talán ők a megbízhatóbbak.

Elküldve
Jóval előtte volt váltás, ami abban jelentkezett, hogy a C16XE motoron még (94 végéig) sima vékony lendkerék volt,

az X16XEL motorokon viszont már mindegyiken a vastag lendkerék van. X16XE-n meg megint egy másik fajta.

Neked egyébként F15 váltód van. Csergőben meg tudják mondani bizonytalanság nélkül, melyik kell neked :lol:

Akkor ezek szerint hiányos az ismeretük? De akkor ez nem csak váltófüggő hanem motorfüggő is X16XE,X16XEL, apró különbség de lényeges. Ezek szerint akkor tényleg csak egyféle van csak jó üzletben kell keresni :sowwy:

Köszönöm mindenkinek segítséget.

Elküldve

Mostmán kíváncsi vagyok én is mi van a váttómra vésve csak le kell vakarnom a koszt róla :sowwy: . De már egykétszer szembesültem a bolt szerint "ezahozazautóhozvan" effektel, uhhogy lehet majd szétszedéskor vásálok be minta alapján.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.