Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

hol tudom a valtoban kicserelni az olajat,mert ha nekem neha nem valt rendesen.....tél lehet az oka?

ha a kuplungot tulsagosan a padlonal tudom csak valtasra keztetni az automat akkor kumplungot se artana megnezetnem?

Elküldve
Hát ebben a hidegben nekem se megy egyszerűen,1-ből 2-be váltáskor várni kell vagy 2 mp-et üresben,ha előtte tolom át,még nincs szinkronban,és hallani a fogaskerekeket :D .Ahogy felmelegszik,már semmi baj :) .

Akkor pedig a kuplungod nem emel ki rendesen.

Be kéne állítani, amíg nem nyírod ki a szinkrongyűrűket.

Meleg olajnál már könnyebben egymásra találnak a gyűrűk, azért nem érzed.

Elküldve
Akkor pedig a kuplungod nem emel ki rendesen.

Be kéne állítani, amíg nem nyírod ki a szinkrongyűrűket.

Meleg olajnál már könnyebben egymásra találnak a gyűrűk, azért nem érzed.

Nekem eléggé fent fog a kuplung,akkor jó,nem? :)

Elküldve
valtoolajat hol kell csereljek,s milyet kene vegyek?az is km fuggo?

Nem igazán km függő... én azt szoktam mondani, hogy akkor kell cserélni,

ha 200000km-en túl van a váltó, ill. hozzá volt nyúlva, vagy elfolyt belőle

valahol valamennyi (ilyenkor az egész cseréje javaslt, nem az utántöltés).

GM kéziváltóolaj, vagy metabond GL-4 jó bele.

Elküldve
Nem igazán km függő... én azt szoktam mondani, hogy akkor kell cserélni,

ha 200000km-en túl van a váltó, ill. hozzá volt nyúlva, vagy elfolyt belőle

valahol valamennyi (ilyenkor az egész cseréje javaslt, nem az utántöltés).

GM kéziváltóolaj, vagy metabond GL-4 jó bele.

az auto 76000 km-en van tul,nem volt hozzanyulva,nem erzem,latom h elfolyt volna belole....azert gondoltam az olajcseret,mert akkor jobban valtana a valto talan,kisse nehezkes....lehet csak a tel hatasa ez?

kösz a segitseget:)))

Elküldve
A hideg olajjal biztosan nehezebb váltani, ez tény. Ha lecseréled, akkor is :D

Akkor most érdemes lecserélni,vagy nem? Gondolom ártani nem árt,de azért ha nem muszáj,akkor nem költök még erre is (így is viszi a pénzt :) ).Ha már picit megyek vele (kb. 2km-t),akkor rendben teszi a dolgát.Meg lassan jön a melegebb idő...

Elküldve
Akkor most érdemes lecserélni,vagy nem? Gondolom ártani nem árt,de azért ha nem muszáj,akkor nem költök még erre is (így is viszi a pénzt :) ).Ha már picit megyek vele (kb. 2km-t),akkor rendben teszi a dolgát.Meg lassan jön a melegebb idő...

Erre a pár napra sztem már felesleges, aztán jön a jóidő :D

Elküldve

Drágának nem drága... döntsd el. Pl Metabond GL-4 váltóolaj 2L 2400Ft.

Viszont előtte érdemes átnézni, nem ereszt-e a féltengelyszimmering, vagy a kapcsolótengely-szimmering :)

Elküldve

nem csak a hideg miatt kell azt lecserélni.

én 71 ezerrel nagyon azon töröm a fejem, hogy adalékkal együtt lecserélem, ezzel is elejétvéve a kopásnak.

biztos hogy fog kopni ezzel is, de ha csak annyira hatékony a váltóolaj adalék, akkor a váltóm életét is meghosszabbítja az tuti.

Elküldve

így van, a GT adalékkal elég szép élettartamnövekedést lehet elérni... főleg a nyelestengely csapágy

és a difi támcsapágyak miatt érdekes, mert ezek szoktak először tönkremenni.

Mondjuk a nem üzemszerű sebváltások miatti szinkrongyűrű hibákat ezzel sem lehet kivédeni :)

Elküldve

azt gondoltuk, de még lehet azon is segít kicsit, ha könyebben elsiklik....

de a csapágyazásnak tuti jot tesz az adalékolás, főleg ha még ujszerű állapotában töltöm bele, mert ugyebár a kopottat nem fogja felujitani, de a jot megőrzi.

Elküldve

és én még talán annyit mondanék, hogy jol megjáratva cseréld, hogy az is melegedjen fel amennyire csak tud, igy talán jobban kifolyik az is :)

Elküldve

sziasztok! olyanérdésem lenne hogy astra f em van 8v c14nz és szeretnék bele "nyígós váltót" gondolom értitek mit akarok mit tudnátok ajánlani vagy oldalt ahol találhatok vagy valami segítséget! köszönet

Elküldve

Váltó olajjal kapcsolatban én a következőket tapasztaltam.

Decemberben szedtem szét a váltót, emiatt olajat le kellett belőle csapolni. Valami tejeskávé színű világosbarna folyadék jött ki olaj gyanánt. Nem tudom, hogy mitől lett ilyen, vagy mit öntöttek bele előző tulajlás alatt, de egyébként a váltással nem volt gondom, olyan opelos volt mindig, de szépen működött.

Nos aztán került bele gyári olaj, de őszintén szólva semmi változást nem érzek a korábbi állapothoz képest. Szépen lehet bele rakni a sebességeket.

Ezzel szemben a kollégám a céges "Off" Suzuki Swift-ben "On" cseréltetett váltó olajat, és azt mondja mintha új lenne a váltó. S abból is valami trutyis olaj jött ki.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.