Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hali.

Létezik F astrához váltóút röviditö?

Perszehogy. Ugyanaz való bele mint amilyen nekem is van a Caliban, mitőbb elvileg majd minden négyhengeres elsőkerékhajtású opelhez ugyanez való, kezdve az Astrától a Kadetten és a Vectrán át a Calibráig, de még talán a Corsába is ilyen kell.

Link to comment
Megosztás:

Perszehogy. Ugyanaz való bele mint amilyen nekem is van a Caliban, mitőbb elvileg majd minden négyhengeres elsőkerékhajtású opelhez ugyanez való, kezdve az Astrától a Kadetten és a Vectrán át a Calibráig, de még talán a Corsába is ilyen kell.

Hali.

Mennyibe kerül, hol lehet ilyet szerválni?

Nincs semmi hátul ütöje a dolognak?

pl: nehezzebben veszi a sebbességeket, akadozás...

Link to comment
Megosztás:

Az enyém eBay-ről jött és ha jól emlékszem olyan 50€ körül volt az ára. A fokozatok kapcsolása kicsit határozottabban történik, de nem akadozik, csak több erő kell hozzá. Ez amúgy 50%-al rövidíti meg a kapcsolási utakat.

%7Boption%7Dhttp://i9.ebayimg.com/04/i/000/81/f9/16d2_1_sbol.JPG

Hali.

Köszi a választ.

Nem ártana egy ilyen mert nekem elég hosszu utakon jár a váltom.

Faca lenne.

Link to comment
Megosztás:

Hogy érted hogy terhelés alatt? Ha arra gondolsz akkor menet közben üzemszerű használatnál sem akad, nemcsak akkor ha álló motornál kapcsolgatom a váltót kinyomott kuplunggal. Amúgy nekem járulékos mellékhatás lett a precízebben kapcsolható váltó is, értsd: nem lötyög annyira a kar középállásban.

Link to comment
Megosztás:

Azért egy-két fényképet csinálhattál volna! :unsure:

Igen, én is gondoltam rá, de ma is 7 után értem haza, egyszerűen nem volt kedvem. Viszont szinte kizártnak tartom, hogy ne legyen szétszedve többet, úgyhogy ami késik nem múlik. Egyébként maga a kiékelés úgy történt, hogy egy-egy picike kétoldalas ragasztót (ez volt kéznél de bámi más jó lenne, úgysem nagyon ragad a sok zsírtól) tettem a gumigyűrű alá a vátlókaton lévő műanyga vájatba. Így a gyűrű kicsit kijjebb tolódik és jobban illeszkedik a helyére. Ezt talán használt gyűrűvel is érdemes lehet megcsinálni. Fél-1 mm-t simán ki lehet hozni, ami elég sokat számíthat.

Link to comment
Megosztás:

Hali éppen motor csere elött állok a mostani c16nz és c18xe vagy c20xe krülne bele de nem tudom a c18xet össze lehet e rakni az én váltommal?

Valaki aki járatos ebben segithetne:D

Köszönöm!

Elvileg nem. Gyakorlatilag meg mindent meg lehet oldani, csak szakértelem és pénz kérdése :unsure:

Két méretfajta van astrában a váltókból.

Az F13-F15 az 1.4-1.6 mocikhoz, meg a szívódízeleknél is előfordul.

A F16-F18-F20 pedig az 1.8-2.0 motoroknál szokott lenni.

Mondjuk az 1.8-ból asszem kétfajta blokk létezik, azt nemtom hogy mindkettő a nagyobb váltóra készült-e.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Kérdeznék. F20, hidegen általában semmi gond, de olykor előfordul, hogy ha nem teszem be 1-esbe Rüki előtt, akkor olyat reccsen a váltó, hogy majd kiszakad a helyéről.

Ha bemelegszik, mondjuk 1 órás pesti dugóban állás alatt, akkor meg alig lehet beerőszakolni sebességbe ( bármelyikbe ). A rudazatom ki van kopva, de nem ettől van, mert akkor hidegen is csinálnia kéne. Ötleteket várok, javítás vagy kuka?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Kérdeznék. F20, hidegen általában semmi gond, de olykor előfordul, hogy ha nem teszem be 1-esbe Rüki előtt, akkor olyat reccsen a váltó, hogy majd kiszakad a helyéről.

Ha bemelegszik, mondjuk 1 órás pesti dugóban állás alatt, akkor meg alig lehet beerőszakolni sebességbe ( bármelyikbe ). A rudazatom ki van kopva, de nem ettől van, mert akkor hidegen is csinálnia kéne. Ötleteket várok, javítás vagy kuka?

Sztem az olajszintet kéne ellenőrizni, vagy a kuplungon kéne állítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.