Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
28 perce, Kispotter írta:

Hát igen egyre nagyobb a gyanúm, hogy valaki már ezt a blokkot felújíthatta, mert ennyit ha elmenne nem így, hogy tökéletes a kompresszió és egy deka olajat sem eszik. Bár én már a hengerfejet koppra felújítottam, de az alja elmaradt.. Valszeg ha gyári lenne nem bírná a megnövekedett kompressziót legalábbis mindenki ezt szajkózza.. De azért a hajtásláncon érezni a kilómétereket ugyanis ha motorfék van és adok egy gázt csattan akkorát a váltó, hogy erre figyelek egyszer csináltam meg azóta sosem, mert valami még a végén szétszakad! :D Kicsit már nagyobbak a fogaskerekek közt a hézagok gondolom vagy nem tudom.

Igen valószinű hogy már a foghézag kicsit nagyobb a difiben meg a féltengely is lehet kopott.Kézzel megmozgatva annak is lehet holtjátéka.A kettő összeadódik.

Módosítva : kingblue
  • 7 months later...
Elküldve
12 órája, zoleeee44444 írta:

Sziasztok segítség kellene hogyan kell az automata váltóban az olajat lecserélni 92 f astra 1,8 és mennyi olaj kell bele?

Üdv, ha nem látsz az alján leeresztő csavart akkor ugyanúgy tudod leengedni mint a kézinél: az alsó fedél eltávolításával. A mennyiségre ebben a cikkben 5 liter írnak. https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/9601/astra-f-af-13-jelu-automatikus-sebessegvaltoja Bár ez 1.4 és 1.6-hoz van párosítva, nem hiszem hogy az 1.8-é kisebb lenne.

Elküldve (edited)

Sziasztok. Olajat szeretnék cserélni a F13 5/1 sebesség váltóban .   Kinek mi vált be vagy mit ajánlotok?

Módosítva : nyemi
Elküldve
4 órája, zotya975 írta:

Nem sokban egyezik meg a fórumozók véleménye de szerintem abban igen hogy a váltóba a piros GM olaj való. http://www.olajsziget.hu/webshop/details/731/101285/nagyker-kenoanyaglista/opel-gm/opel-gm-valtoolaj-75w-85-1l.html

Köszönöm a választ  zotya975. Szóval ez "19 40 182" cikkszámú olajat mondod. Jó-Jó de olvasataim szerint van jobb is hozzá. Mert  tudjuk hogy ezek a  F13-F17 váltók eléggé érzékenyek az olaj minőségére és mennyiségére(1,8Liter kell bele !).   Amúgy ez a gyárinak mondott piros a  Castrol BOT402-es  és ebből kiindulva  az AUTODOC ajánlását figyelembe véve  Castrol syntrans transaxle 75w-90 vagy  syntrans multivehicle 75w-90  gondoltam . Nem tudom, de ezeket próbálta e már valaki?

Elküldve
11 órája, nyemi írta:

Köszönöm a választ  zotya975. Szóval ez "19 40 182" cikkszámú olajat mondod. Jó-Jó de olvasataim szerint van jobb is hozzá. Mert  tudjuk hogy ezek a  F13-F17 váltók eléggé érzékenyek az olaj minőségére és mennyiségére(1,8Liter kell bele !).   Amúgy ez a gyárinak mondott piros a  Castrol BOT402-es  és ebből kiindulva  az AUTODOC ajánlását figyelembe véve  Castrol syntrans transaxle 75w-90 vagy  syntrans multivehicle 75w-90  gondoltam . Nem tudom, de ezeket próbálta e már valaki?

Én tavaly, mikor cseréltem például Mannol 75W90 váltóolajat öntöttem az F13-ba. Az volt elérhető akkor ott. 

Nem hisztizik, hogy valami nem tetszik neki. 

  • Köszi! 1
Elküldve
17 órája, nyemi írta:

Köszönöm a választ  zotya975. Szóval ez "19 40 182" cikkszámú olajat mondod. Jó-Jó de olvasataim szerint van jobb is hozzá. Mert  tudjuk hogy ezek a  F13-F17 váltók eléggé érzékenyek az olaj minőségére és mennyiségére(1,8Liter kell bele !).   Amúgy ez a gyárinak mondott piros a  Castrol BOT402-es  és ebből kiindulva  az AUTODOC ajánlását figyelembe véve  Castrol syntrans transaxle 75w-90 vagy  syntrans multivehicle 75w-90  gondoltam . Nem tudom, de ezeket próbálta e már valaki?

Egyszer valakit olvastam hogy Castrolt tett bele, de aztán visszaváltott inkább GM-re. De nem tudom már mi volt a tünet. 

Elküldve
On 2020. 06. 20. at 7:28, Róóóbi írta:

Én tavaly, mikor cseréltem például Mannol 75W90 váltóolajat öntöttem az F13-ba. Az volt elérhető akkor ott. 

Nem hisztizik, hogy valami nem tetszik neki. 

Melyik fajta volt pontosan és GL4 (+) pluszos  fajta volt?

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv mindenkinek! Váltó problémával küzdök és tanácsra, tippre lenne szükségem. Van egy 92-es 1.4-es benzines 60 lóerős f astra, aminél az tapasztaltam a múlt hét vége felé hogy az 5. sebességet nagyon nehezen akarja venni. Az 5.-ik sebesség  helyett a 3.-ba rakja be.  Már előtte is egy ideje akadva vette az 5-öt, de most 2-3 próbálkozás után veszi csak az 5-öt.  Plusz még tegnap reggel elindulásnál az 1-es is furcsa volt, mintha 3- ba vagy 5-be lett volna és nem 1-esbe.  Láttam a GYIK-ben a váltó rudazat állítást, gondoltam megpróbálom , de nekem a váltó kulissza máshogy néz ki. Nincs rajta az a két luk amit 5-ös csavarral vagy fúrószárral kellene összehozni. Itt megakadt  a mutatvány. Már arra gondolok hogy valami komolyabb baja van a váltónak ami szerelőt kíván. Valami tipp?

Elküldve
10 órája, endi29 írta:

Üdv mindenkinek! Váltó problémával küzdök és tanácsra, tippre lenne szükségem. Van egy 92-es 1.4-es benzines 60 lóerős f astra, aminél az tapasztaltam a múlt hét vége felé hogy az 5. sebességet nagyon nehezen akarja venni. Az 5.-ik sebesség  helyett a 3.-ba rakja be.  Már előtte is egy ideje akadva vette az 5-öt, de most 2-3 próbálkozás után veszi csak az 5-öt.  Plusz még tegnap reggel elindulásnál az 1-es is furcsa volt, mintha 3- ba vagy 5-be lett volna és nem 1-esbe.  Láttam a GYIK-ben a váltó rudazat állítást, gondoltam megpróbálom , de nekem a váltó kulissza máshogy néz ki. Nincs rajta az a két luk amit 5-ös csavarral vagy fúrószárral kellene összehozni. Itt megakadt  a mutatvány. Már arra gondolok hogy valami komolyabb baja van a váltónak ami szerelőt kíván. Valami tipp?

Ha nincs két lyuk, akkor két nyílnak kell lennie, amiknek össze kell érni. A fixálandó pozíció ugyanaz, 1-2-között félúton balra húzva ütközésig, úgy hogy a rükverc karikát nem húzod fel. Ilyenkor valakinek fognia kell a kart. Beállítás előtt érdemes megnézni hogy nincs-e cserére szoruló kopott alkatrész. Ez első körben a motortérben a kulisszánál található rugós stift ( vagy stiftek) és a műanyag fekete összekötő. Valaki mozgatja jobbra-balra a kart az utastérben, te meg nézed a motortérben hol "veszik" el a mozgás az alkatrészek kopása miatt. 

Elküldve
46 perce, zotya975 írta:

Ha nincs két lyuk, akkor két nyílnak kell lennie, amiknek össze kell érni. A fixálandó pozíció ugyanaz, 1-2-között félúton balra húzva ütközésig, úgy hogy a rükverc karikát nem húzod fel. Ilyenkor valakinek fognia kell a kart. Beállítás előtt érdemes megnézni hogy nincs-e cserére szoruló kopott alkatrész. Ez első körben a motortérben a kulisszánál található rugós stift ( vagy stiftek) és a műanyag fekete összekötő. Valaki mozgatja jobbra-balra a kart az utastérben, te meg nézed a motortérben hol "veszik" el a mozgás az alkatrészek kopása miatt. 

Na majd megnézem  azokat a nyilakat. Meg majd ránézek a motortérre  is. Köszi a tippet.

Elküldve
On 2020. 10. 28. at 10:34, zotya975 írta:

Nincs mit!

Na, úgy néz ki hogy megoldódott a váltó problémám. Tegnap délután a munkahelyemről, ami a város (Szekszárd) szélén van bementem a központba vásárolni. Mire beértem a Spar parkolóba, szétesett a váltó kulisszában a stift. Gyors telefon egy ismerősnek aki opel alkatrészboltot üzemeltet. 20 perc múlva ott is volt egy új stifttel. Beraktam és működik rendesen. Gond nélkül veszi az 5.sebességet is.

Elküldve
2 órája, endi29 írta:

Na, úgy néz ki hogy megoldódott a váltó problémám. Tegnap délután a munkahelyemről, ami a város (Szekszárd) szélén van bementem a központba vásárolni. Mire beértem a Spar parkolóba, szétesett a váltó kulisszában a stift. Gyors telefon egy ismerősnek aki opel alkatrészboltot üzemeltet. 20 perc múlva ott is volt egy új stifttel. Beraktam és működik rendesen. Gond nélkül veszi az 5.sebességet is.

Nekem is ketté volt hosszában hasadva az F astrában, aztán ahogy mozgott egymáson a két darab hol jó volt, hol akadt a váltó. Csak amig a helyén volt igazából nem láttam semmit.

68175778e72375e75024dd25fa8af3a8.jpg

  • 9 months later...
Elküldve
1 órával ezelőtt, hazi1966 írta:

Sziasztok.Megszeretném kérdezni tőletek ,hogy az opel astra f 1.6 c16nz váltónál hol találom meg a tolatólámpa kapcsolót

Az akku alatt keresd.Váltó oldalában kell lennie.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.