Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
15 órája, joecockroach írta:

Pontosan ilyen hangja van. Már kezdek hallássérült lenni :(:-)

Olajcsere, vagy olajszint ellenőrzés volt mostanában a váltóban? 

Elküldve

Üdv emberek, ha napról napra egyre nehezebb berakni 1-esbe a váltót járó motornál(de bármilyen más fokozatba is) ott mi történhet a kuplunggal? Olyan, mintha nyúlna a bowden, mert mindig után kell állítani. De már nem nagyon lehet. :(
Sajnos a végét járja nálam az autó, ezt még megcsináltatom rajta, aztán könnyes búcsút intek neki. Másik kuplungtárcsám van, kinyomószerkezetem is, csak valószínű a g astrához való. :(
Nem nagyon akarok már rákölteni. :(

 

Elküldve
2 órája, Mikulás74 írta:

Üdv emberek, ha napról napra egyre nehezebb berakni 1-esbe a váltót járó motornál(de bármilyen más fokozatba is) ott mi történhet a kuplunggal? Olyan, mintha nyúlna a bowden, mert mindig után kell állítani. De már nem nagyon lehet. :(
Sajnos a végét járja nálam az autó, ezt még megcsináltatom rajta, aztán könnyes búcsút intek neki. Másik kuplungtárcsám van, kinyomószerkezetem is, csak valószínű a g astrához való. :(
Nem nagyon akarok már rákölteni. :(

 

Lehet hogy szakad szét a bowden és azért változik a hossza. 

Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Lehet hogy szakad szét a bowden és azért változik a hossza. 

Bár úgy lenne, de sajnos nem az szerintem. Ha mákom van, akkor "csak" a kinyomócsapágyat rágja a villa. Már amikor megvettem a  verdát, akkor is nagyon fent fogott a kuplung.

 

Elküldve
7 perce, Mikulás74 írta:

Bár úgy lenne, de sajnos nem az szerintem. Ha mákom van, akkor "csak" a kinyomócsapágyat rágja a villa. Már amikor megvettem a  verdát, akkor is nagyon fent fogott a kuplung.

 

Nekem is fent fogott amikor megvettem, most meg már a térdem súrolja a kormányt amikor felengedem a kuplungot, csak közben eltelt 120 ezer kilométer. De még kiemel rendesen, így nem bántom. A kinyomócsapágyba nekem is kicsit be volt nyomódva a villa, de nem volt annyira vészes. 

 

Elküldve

Én azt a pillanatot nem értem, amikor Opelék úgy gondolták, hogy megszüntetik a szerelőablakot a váltón. Gondolták ha már egy bölcsőt is raktak a motor alá, akkor megszüntetik a váltóablakot, hogy még nehezebb legyen a kuplungcsere, vagy nem tudom...

 

Elküldve
1 órával ezelőtt, Mikulás74 írta:

Én azt a pillanatot nem értem, amikor Opelék úgy gondolták, hogy megszüntetik a szerelőablakot a váltón. Gondolták ha már egy bölcsőt is raktak a motor alá, akkor megszüntetik a váltóablakot, hogy még nehezebb legyen a kuplungcsere, vagy nem tudom...

 

Nem tudom mihez kötni, 91-94-ig ablakos váltók voltak , valamikor 94-95 környékén szüntették be. Igazából egy darab lemez 4 csavarral. 

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Nem tudom mihez kötni, 91-94-ig ablakos váltók voltak , valamikor 94-95 környékén szüntették be. Igazából egy darab lemez 4 csavarral. 

Úgy valahogy, nekem a 96-oson sincs ablak. Pedig lassan érik a csere.

Elküldve
10 perce, Róóóbi írta:

Úgy valahogy, nekem a 96-oson sincs ablak. Pedig lassan érik a csere.

Egyre tudok gondolni, hogy akkor már a célszerűség felett kezdte átvenni a hatalmat a költséghatékonyság, és igaz hogy  csak 4 csavar meg egy lemez, de sok autónál ez a kevés is számottevő költség lehet. Gondolom ehhez másik öntőforma kellett a kuplungharanghoz, de nyilván kiszámolták hogy X autó legyártása után ez már behozza az árát. Ugye pölö a bütyköstengely háznál is ott van a mechanikus AC-konzol csökevény a karbis korszakból, amit megtartottak és felhasználták az egyik csavarját testelési célra. 

http://862P2120390.jpg

Elküldve
15 perce, zotya975 írta:

Egyre tudok gondolni, hogy akkor már a célszerűség felett kezdte átvenni a hatalmat a költséghatékonyság, és igaz hogy  csak 4 csavar meg egy lemez, de sok autónál ez a kevés is számottevő költség lehet. Gondolom ehhez másik öntőforma kellett a kuplungharanghoz, de nyilván kiszámolták hogy X autó legyártása után ez már behozza az árát. Ugye pölö a bütyköstengely háznál is ott van a mechanikus AC-konzol csökevény a karbis korszakból, amit megtartottak és felhasználták az egyik csavarját testelési célra. 

http://862P2120390.jpg

Na azzal szívtam, mikor bontottam ki a kábelköteget. Tőcsavar volt összekontrázva, köztük a szemes saruk,  két testkábel 2-2 nyolcas anyával, nincs nálam villáskulcs, tekerhettem az egész köteget.

Elküldve

Opelék pedig nem a spórolásról híresek, annyi anyagot raktak egy blokkba, hogy 3 franszia, vagy japán motor kijönne belőle. :-)
És akkor a kinyomócsapágyat meg csinálják majdnem műanyagból, meg pl az önindító bolygókerekét. :confused:

Most jól ráállítottam a kuplungra, fura, hogy nincs hangja, lehet, tényleg a bowden szivatott.
Ennek örömére kilukadt a hűtőm, és ömlik belőle a víz. :blink:
 

Elküldve
On 2019. 05. 26. at 9:06, zotya975 írta:

Olajcsere, vagy olajszint ellenőrzés volt mostanában a váltóban? 

Persze, volt mindkettő, semmi változás. Az elmúlt években csak rosszabbodott.

Elküldve
6 órája, Mikulás74 írta:

Opelék pedig nem a spórolásról híresek, annyi anyagot raktak egy blokkba, hogy 3 franszia, vagy japán motor kijönne belőle. :-)
És akkor a kinyomócsapágyat meg csinálják majdnem műanyagból, meg pl az önindító bolygókerekét. :confused:

Most jól ráállítottam a kuplungra, fura, hogy nincs hangja, lehet, tényleg a bowden szivatott.
Ennek örömére kilukadt a hűtőm, és ömlik belőle a víz. :blink:
 

Amit vettem bele ránézésre az is műanyag volt:

http://852P5300343.jpg

Kíváncsi leszek meddig bírja, a másik még lehet gyári volt.

5 órája, joecockroach írta:

Persze, volt mindkettő, semmi változás. Az elmúlt években csak rosszabbodott.

Neked nem kotyognak a féltengelyek? Ha majd nem esik az eső ( te van a faxom már vele) megpróbálok húzni egy kicsit a difin.

Elküldve
15 órája, zotya975 írta:

 

Neked nem kotyognak a féltengelyek? Ha majd nem esik az eső ( te van a faxom már vele) megpróbálok húzni egy kicsit a difin.

Nem igazán. Itt egy videó, már régebben is mutattam. Radiálisan nem kotyog, csak axiálisan. Vagy váltócsere, vagy autócsere, más megoldást nem látok. Viszont egyikbe se akarok belekezdeni :-)

 

Elküldve
8 órája, joecockroach írta:

Nem igazán. Itt egy videó, már régebben is mutattam. Radiálisan nem kotyog, csak axiálisan. Vagy váltócsere, vagy autócsere, más megoldást nem látok. Viszont egyikbe se akarok belekezdeni :-)

 

Ugyanígy kotyog nálam is, szerintem ezért szivárog az olaj, a szimering nem bírja követni ezt a mozgást. Ezen akarok csökkenteni a difi meghúzásával. Esetleg te is megpróbálhatnál csak egy picit húzni a csapágyon, hátha mérséklődik a hang csak úgy kiváncsiság képen.  Csak még mindíg tiszta sár minden nem tudok aláfeküdni. 

Elküldve

Boldog júniusi szombatot mindenkinek.

Leszívtam majdnem egy liter váltóolajat, meg rátöltöttem majdnem egy litert addig, hogy az ellenőrző csavarnál elkezdett kifolyni. Annak már kevésbé örültem, hogy szőrös volt a csavaron a mágnes. Csak hát tippem szerint ez még a bolti (piros) olaj volt, meg alkalmanként nehézkes volt 1-ből 2-be kapcsolni.
Öröm az ürömben, hogy háztáji eszközökkel igen hamar és kényelmesen kivitelezhető a művelet. Egyedül a vezetőoldali első kereket kellett levenni hozzá.

Elküldve
5 órája, Róóóbi írta:

Boldog júniusi szombatot mindenkinek.

Leszívtam majdnem egy liter váltóolajat, meg rátöltöttem majdnem egy litert addig, hogy az ellenőrző csavarnál elkezdett kifolyni. Annak már kevésbé örültem, hogy szőrös volt a csavaron a mágnes. Csak hát tippem szerint ez még a bolti (piros) olaj volt, meg alkalmanként nehézkes volt 1-ből 2-be kapcsolni.
Öröm az ürömben, hogy háztáji eszközökkel igen hamar és kényelmesen kivitelezhető a művelet. Egyedül a vezetőoldali első kereket kellett levenni hozzá.

A szőrös csavar az gáz? Jókor szólsz...

http://183P1180021.jpg

Elküldve
15 órája, zotya975 írta:

A szőrös csavar az gáz? Jókor szólsz...

http://183P1180021.jpg

Hádde váárjáá...

...szerintem ez még a bóti olaja volt. Még nincs benne 120k km. Sötét piros volt és rohadt büdös. De pontosan ugyanígy nézett ki a nívócsavar. Ilyen futásteljesítménynél ennyi spén... igaz volt egy pár fogszámolásom, mert ügyeske voltam.

Elküldve
4 perce, Róóóbi írta:

Hádde váárjáá...

...szerintem ez még a bóti olaja volt. Még nincs benne 120k km. Sötét piros volt és rohadt büdös. De pontosan ugyanígy nézett ki a nívócsavar. Ilyen futásteljesítménynél ennyi spén... igaz volt egy pár fogszámolásom, mert ügyeske voltam.

Na ez az én is szoktam fogakat számolni, gondolom akkor sokkal jobban kopik. 

Elküldve
On 2019. 06. 02. at 8:25, zotya975 írta:

Na ez az én is szoktam fogakat számolni, gondolom akkor sokkal jobban kopik. 

Én most hétvégén jutok el oda, hogy kuplungcsere, lassan 3. hónapja járok úgy, hogy az ország másik végében is lehet hallani, ha berakom lükverczcbe. :)
De legalább végre kiderül, miért kell vagy 2 naponta állítgatni a kuplungbowdent.
Koma szerint hajlik elfele a kinyomóvilla.
Lehet, kiszedném a váltó szint ellenőrző csavarját jönne vele pár fogaskerék is. :blink:

 

Elküldve
10 órája, Mikulás74 írta:

Én most hétvégén jutok el oda, hogy kuplungcsere, lassan 3. hónapja járok úgy, hogy az ország másik végében is lehet hallani, ha berakom lükverczcbe. :)
De legalább végre kiderül, miért kell vagy 2 naponta állítgatni a kuplungbowdent.
Koma szerint hajlik elfele a kinyomóvilla.
Lehet, kiszedném a váltó szint ellenőrző csavarját jönne vele pár fogaskerék is. :blink:

 

Már a váltóban az a villa ami a kinyomócsapágyat nyomja? Pedig az nem tűnik gyengének. 

http://258P5300344.jpg

Vagy a váltó feletti külső karra gondolt? 

Elküldve

Hát én nem tudom mi lehet, de marha nehéz benyomni a kuplungot, és kb 2 naponta kell állítani a bowdenen, egyre beljebb.
Remélem akkor adja meg magát, amikor indulnék, előttem meg egy bugatti vejron tötymörög.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.