Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

7 órája, Stevy írta:

Neked mennyi idő volt kb. a csapágy csere ? Igazából nekem is az szól, aztán ha már belekezdtem a rendberakásba akkor legyen teljes.

Hát én elég kényelmesen szerelek talán egy laza délután. Közben fényképeztem kávéztam stb. Ugye most csináltam a 3 kapcsot is azokat is többször köszörülni kellett mire elfértek a kuplungharangban körbeforgatáskor. De ha azt mondom hogy minden oda van készítve, és csak csinálni kell szerintem 2-3 óra alatt megvan. 

Link to comment
Megosztás:

Kölcsönbe elkunyerálhatom majd a kapcsokat és a bit fejet ? :-) A vezérlés és burkolat csere az jövő vasárnapra lesz beütemezve, oda már megvan minden alkatrész. Ezt talán augusztus valamelyik hétvégéjén ejteném meg.

Csapágy cseréhez akkor csak csapágy és a túloldalra a tömítés kell mit alkatrész ugye ?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Stevy írta:

Kölcsönbe elkunyerálhatom majd a kapcsokat és a bit fejet ? :-) A vezérlés és burkolat csere az jövő vasárnapra lesz beütemezve, oda már megvan minden alkatrész. Ezt talán augusztus valamelyik hétvégéjén ejteném meg.

Csapágy cseréhez akkor csak csapágy és a túloldalra a tömítés kell mit alkatrész ugye ?

Tulajdonképpen elkunyerálhatnád, de gyanítom a postaköltség több lenne mint a 3 tescós kulcs meg a bitfej. Meg a másik hogy a bitfej egy Parkside készlet része ( a képen látható nem, de később vettem szettet ezt meg visszaadtam) és eléggé háklis vagyok hogy minden meglegyen itt arra gondolok hogy bármilyen okból esetleg elveszne. Ugye erről van szó: http://www.szekerszerszam.hu/xzm_bit_m05x75mm__12_szogu_2536 lehet hogy bele lehet tolni sima 6-os ágú torxot is, de ezt nem próbáltam ki akkor.

Igen csak az kell amit írtál.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, zotya975 írta:

Tulajdonképpen elkunyerálhatnád, de gyanítom a postaköltség több lenne mint a 3 tescós kulcs meg a bitfej. Meg a másik hogy a bitfej egy Parkside készlet része ( a képen látható nem, de később vettem szettet ezt meg visszaadtam) és eléggé háklis vagyok hogy minden meglegyen itt arra gondolok hogy bármilyen okból esetleg elveszne. Ugye erről van szó: http://www.szekerszerszam.hu/xzm_bit_m05x75mm__12_szogu_2536 lehet hogy bele lehet tolni sima 6-os ágú torxot is, de ezt nem próbáltam ki akkor.

Igen csak az kell amit írtál.

Bele szokott menni a smia torx is.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, aholy írta:

Bele szokott menni a smia torx is.

Itt van nálunk vasárnaponként " Eto" piac, ami azért Eto mert az Eto stadion parkolójában van, én ott szoktam az egy darabos bitfejeket, crovafejeket beszerezni. Csak nem szabad sok pénzt vinni magammal, mert többnyire mind elköltöm, szerszámra, egyéb dologra.:hehe:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Itt van nálunk vasárnaponként " Eto" piac, ami azért Eto mert az Eto stadion parkolójában van, én ott szoktam az egy darabos bitfejeket, crovafejeket beszerezni. Csak nem szabad sok pénzt vinni magammal, mert többnyire mind elköltöm, szerszámra, egyéb dologra.:hehe:

Off

Kacathiéna :hehe:

Én detto, árucserekor sem mehetek a Powerfix polc közelébe.:brooding:

On

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Róóóbi írta:

Off

Kacathiéna :hehe:

Én detto, árucserekor sem mehetek a Powerfix polc közelébe.:brooding:

On

Igazából van itt a környéken egy szerszám bolt ahol darabra is árulnak fejeket, de én sokkal jobban szeretek a piacon az ömlesztett dolgok között turkálni mint egy csilli villi boltban kérni az eladótól. Itt meg igazából a minőség nem fontos, hiszen ritkán kell és nem 100Nm-el tépem meg a csavarokat. Sok minden meg ugyanaz van mint a boltban csak olcsóbb. 

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
On 2018. 07. 21. at 4:53, zotya975 írta:

a 3 kapcsot is azokat is többször köszörülni kellett mire elfértek a kuplungharangban körbeforgatáskor

Le tudnád mérni nekem, vagy körbe rajzolni egy A4-es lapon és beszkennelni nekem, hogy mekkora lett a végeredmény.

(Én laposvasból tervezem most kivágni, aztán akkor olyan széleset vennék, meg az alapján hamarabb meglennék.)

Link to comment
Megosztás:

22 perce, Stevy írta:

Le tudnád mérni nekem, vagy körbe rajzolni egy A4-es lapon és beszkennelni nekem, hogy mekkora lett a végeredmény.

(Én laposvasból tervezem most kivágni, aztán akkor olyan széleset vennék, meg az alapján hamarabb meglennék.)

Így jó lesz?

2900953-20180822-6TO2LZ.jpg

14 milis a kulcs, mert ezt egy kicsit nehéz feltenni ( fogóval még kicsit összébb kellett nyomni a fémlemezt) , így szorul, és nem esik le amikor körbeforgatod. A lendkerék felől elfér, ott hagytam meg az eredeti méretet a kuplungharang felől kell belőle levágni. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Tisztelt Fórumozók!

Autóm (F ASTRA CARAVAN 1.4 , 1997-es) egy hosszabb út vége felé elkezdett ütemesen surlódó hangot adni, amikor bármilyen sebességfokozatban gázt adok. Üresjáratban, vagy motorfékezésnél nem hallható a hang. Az autó továbbra is a megszokott erővel húz, talán rükvercbe egy kicsit nehezebb berakni. Váltó hiba lehet? Meg lehet szerelni, vagy csak kicserélni?

Előre is köszönöm a segítséget!

üdv.tkj

Link to comment
Megosztás:

10 órája, tkj írta:

Tisztelt Fórumozók!

Autóm (F ASTRA CARAVAN 1.4 , 1997-es) egy hosszabb út vége felé elkezdett ütemesen surlódó hangot adni, amikor bármilyen sebességfokozatban gázt adok. Üresjáratban, vagy motorfékezésnél nem hallható a hang. Az autó továbbra is a megszokott erővel húz, talán rükvercbe egy kicsit nehezebb berakni. Váltó hiba lehet? Meg lehet szerelni, vagy csak kicserélni?

Előre is köszönöm a segítséget!

üdv.tkj

Üdv, ezt így elég nehéz behatárolni. Talán próbáld meg azt hogy felemeled először az egyik majd a másik oldalát elöl, és sebességbe rakva járatod. A diferenciálmű miatt nem fog elindulni az autó, csak az a kerék fog forogni amelyik a levegőben van, de természetesen nem emelőn kell csinálni hanem normális bakon ( stafnin, egyeben) a kézifék legyen behúzva a földön álló kerék kiékelve. Így van hajtás de az autó áll, a motorháztetőt felnyitva jobban be tudod határolni a zaj forrását, és talán azt is hogy melyik kerék felől jön, ha onnan jönne. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
2 órája, Opszifastra írta:

Sziasztok!  

Érdeklődnék van egy c14nz motorral ellátott fastrám váltocserén gondolkodok nyomaték nyerés céljából mit tudnátok ajánlani.?

Mondták hogy vegyek egy kisebb blokk váltoját és az az lesz amit én akarok/keresek szerintetek?

Üdv, hát F astrán belül nem találsz kisebb blokkot, esetleg corsához lehet átmenteni c12nz váltóját. De igazából a váltó végáttételt kell nézni, amihez van táblázat, de most nem találom, esetleg valaki lesz oly szíves és belinkeli.

Link to comment
Megosztás:

46 perce, zotya975 írta:

Üdv, hát F astrán belül nem találsz kisebb blokkot, esetleg corsához lehet átmenteni c12nz váltóját. De igazából a váltó végáttételt kell nézni, amihez van táblázat, de most nem találom, esetleg valaki lesz oly szíves és belinkeli.

F10nél abba se igen van kisebb váltó. Nekem az nzhez az volt

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm akor szétnézek nézek azon a téren!

Fogyasztásom mennyire növelné meg?

Ha véletlen egy másik motorkodu motor váltojával szeretném őszeházasitani mik lehetnek az akadályok? Gondolok it a féltegejre! (pl nem c12nz hanem egy x10nz vel házasitomösze!?)

Válaszokat előreis köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

42 perce, Opszifastra írta:

Köszönöm akor szétnézek nézek azon a téren!

Fogyasztásom mennyire növelné meg?

Ha véletlen egy másik motorkodu motor váltojával szeretném őszeházasitani mik lehetnek az akadályok? Gondolok it a féltegejre! (pl nem c12nz hanem egy x10nz vel házasitomösze!?)

Válaszokat előreis köszönöm! :)

Nem hiszem hogy számottevő fogyasztás növekedést okozna, esetleg autópályás használatkor amikor jobban kell pörgetni a motort mint eddig a tempó tartásához. Úgy tudom dieselnél és nagyblokknál ( szerintem 1.6 felett) van más féltengely, de a féltengely a difereciál műből jön ki, még lehet hogy akkor is össze lehet legózni a kettőt úgy hogy jó legyen. Meg ugye szereltek egy motort több váltóval is, ahogy előttem írták F10-is volt a c14nz-nél így az meg eleve passzol. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Opszifastra írta:

Sziasztok!  

Érdeklődnék van egy c14nz motorral ellátott fastrám váltocserén gondolkodok nyomaték nyerés céljából mit tudnátok ajánlani.?

Mondták hogy vegyek egy kisebb blokk váltoját és az az lesz amit én akarok/keresek szerintetek?

Ha gyenge az 1.4 akkor vagy másik motor vagy se-ítés lenne a célszerű.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Opszifastra írta:

Van egy 1.8 as motorom de azal baj lene a műszakin vagy szerintetek nem foglalkoznának vele? :confused:

Mivel alapból a motorszámot is nézik, az pedig változott ezért nem menne át a műszakin.  Elébe megyek a következő kérdésnek: hivatalosan csak azonos motorkodú motor ( c14nz-helyére csak c14nz) rakható át sima okmányirodás ügyintézéssel , másik motort akkor sem tehetsz be ha ez alapból létezett ebbe az autóba. Van járható út, de annak a vége az autó árának a többszöröse lehet. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.