ihbastra Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 Heló. A váltórol lesuedtem a kulisszát mert szivárgott alóla az olaj. Vissza raktam de a 4 csavar nyomatékát nem tudom. Valaki tud ebben segiteni? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
M62-501 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 (edited) Sziasztok. Opel Astra F 1992-esem van, C14NZ motorkódú. Valószínűleg F10-es váltóval...még eredeti gyári, az tuti. Kétféle ötsebességes váltóval (F10, F13WR) szerelték anno, nem tudom, Szentgotthárdon melyikkel rakhatták össze. Hol találom a váltó adatait tartalmazó számsort? Le kell hozzá venni a bal első kereket vagy anélkül is meg tudom nézni? Vagy a váltó alján van és nem oldalt? Aknám nincs. 2. A másik kérdésem: lehet, hogy marhaság és nem is lehet hely miatt a tengelyen de az F10-es váltóban az adott tengelyen lehetne-e egy 6. fokozathoz fogaskoszorút hegeszteni illetve a léptetővilla és egyebek engednék-e a 6. fokozat kapcsolását? 3. kérdésem ha az áttételkülönbség akkora lenne az 5. és 6. fokozat között mint a 4. és 5. között (F10 4.: 0,892, 5.:0,707 tehát a 6.: ~ 0,522) azt még elbírná a motor... Nem gyorsabban akarok vele menni és igazából gyorsítani nem is akarok vele hatodikban. hanem csak azt szeretném, hogy ne forogjon annyit 130-140-nél mivel sokat autópályázok Ausztriában...és 360-400 km-eket. Ha csökkenteném a fordulatszámát, jobban kímélném a motort is, csakis ezért akarom a 6. fokozatot, nem a végsebességnövelés a cél hanem a fordulatszámcsökkentés. Módosítva Szeptember30, 2017 : M62-501 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 1 óra, M62-501 írta: Sziasztok. Opel Astra F 1992-esem van, C14NZ motorkódú. Valószínűleg F10-es váltóval...még eredeti gyári, az tuti. Kétféle ötsebességes váltóval (F10, F13WR) szerelték anno, nem tudom, Szentgotthárdon melyikkel rakhatták össze. Hol találom a váltó adatait tartalmazó számsort? Le kell hozzá venni a bal első kereket vagy anélkül is meg tudom nézni? Vagy a váltó alján van és nem oldalt? Aknám nincs. 2. A másik kérdésem: lehet, hogy marhaság és nem is lehet hely miatt a tengelyen de az F10-es váltóban az adott tengelyen lehetne-e egy 6. fokozathoz fogaskoszorút hegeszteni illetve a léptetővilla és egyebek engednék-e a 6. fokozat kapcsolását? 3. kérdésem ha az áttételkülönbség akkora lenne az 5. és 6. fokozat között mint a 4. és 5. között (F10 4.: 0,892, 5.:0,707 tehát a 6.: ~ 0,522) azt még elbírná a motor... Nem gyorsabban akarok vele menni és igazából gyorsítani nem is akarok vele hatodikban. hanem csak azt szeretném, hogy ne forogjon annyit 130-140-nél mivel sokat autópályázok Ausztriában...és 360-400 km-eket. Ha csökkenteném a fordulatszámát, jobban kímélném a motort is, csakis ezért akarom a 6. fokozatot, nem a végsebességnövelés a cél hanem a fordulatszámcsökkentés. Tegyél fel egy wr-es f13-at, és a probléma megoldva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 16 perce, wookie írta: Tegyél fel egy wr-es f13-at, és a probléma megoldva. Amúgy is gyenge a 60Ló egy hosszabb váltónak, vagy hatodiknak, nem lenne kímélve a motor sőt inkább erőlködne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 7 órája, ihbastra írta: Heló. A váltórol lesuedtem a kulisszát mert szivárgott alóla az olaj. Vissza raktam de a 4 csavar nyomatékát nem tudom. Valaki tud ebben segiteni? Köszi Hát passz, a könyv sem ír róla semmit. De igazából csak felső fedél, nem tart semmit, nagy nyomaték biztos nem kell. Érzéssel, nehogy megszakadjon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 2 órája, zotya975 írta: Hát passz, a könyv sem ír róla semmit. De igazából csak felső fedél, nem tart semmit, nagy nyomaték biztos nem kell. Érzéssel, nehogy megszakadjon. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
M62-501 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 (edited) 4 órája, wookie írta: Tegyél fel egy wr-es f13-at, és a probléma megoldva. Kösz a tippet de nem jó...az F10-nek az 5.-e 0,707 áttételű...az F13WR-ek az összes 0,761, 0,756 és 0,707. Kvázi ugyanaz az 5.-e mint az F10-é, sőt, a 0,756 és a 0,761 még pörgősebb...ugyan csak hajszálnyival de pörgősebb... Maximum a többi (1-2-3-4) fokozat máshogy van elosztva. Az F10 helyére mi megy fel? F13? Az F15 és feljebbiek már nem? Módosítva Szeptember30, 2017 : M62-501 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 45 perce, M62-501 írta: Kösz a tippet de nem jó...az F10-nek az 5.-e 0,707 áttételű...az F13WR-ek az összes 0,761, 0,756 és 0,707. Kvázi ugyanaz az 5.-e mint az F10-é, sőt, a 0,756 és a 0,761 még pörgősebb...ugyan csak hajszálnyival de pörgősebb... Maximum a többi (1-2-3-4) fokozat máshogy van elosztva. Az F10 helyére mi megy fel? F13? Az F15 és feljebbiek már nem? A váltónak van még difi áttétele is, az fontos. F13-ból a W374 140-nél kb 3400-at forog. Itt nézelődj (a váltó típusjelzés helyét is megtalálod és persze más váltókat is): http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
M62-501 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 17 perce, Tiu írta: A váltónak van még difi áttétele is, az fontos. F13-ból a W374 140-nél kb 3400-at forog. Itt nézelődj (a váltó típusjelzés helyét is megtalálod és persze más váltókat is): http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Onnan (www.opel-infos.de...) "dolgozom" én is de melyik az F13WR374-es? A végáttétel melyik? A fordulatszámot honnan vetted? Csakmert számolgatnék... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október1, 2017 Megoszt Elküldve Október1, 2017 15 órája, M62-501 írta: Onnan (www.opel-infos.de...) "dolgozom" én is de melyik az F13WR374-es? A végáttétel melyik? A fordulatszámot honnan vetted? Csakmert számolgatnék... Van a váltón egy hosszú számsor, ahol jelölik is a képen. az utolsó 3 karakter a difi áttétel. pl. 374=3,74 vagy 394=3,94 vagy 418=4,18 stb. Még a fogszámok is meg vannak adva. Előtte a W vagy C pedig a fokozatok jellemzője. Van itt még egy tábla, ebbe be lehet írni az áttételeket és már számol is: https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjs-7nrzM_WAhXIJJoKHbuLB88QFggmMAA&url=http%3A%2F%2Fkadettklub.hu%2Fextra%2Fvalto.xls&usg=AOvVaw1PGtXMZajZuGKr8uavxwnY Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október3, 2017 Megoszt Elküldve Október3, 2017 On 2017. 09. 30. at 23:25, M62-501 írta: Kösz a tippet de nem jó...az F10-nek az 5.-e 0,707 áttételű...az F13WR-ek az összes 0,761, 0,756 és 0,707. Kvázi ugyanaz az 5.-e mint az F10-é, sőt, a 0,756 és a 0,761 még pörgősebb...ugyan csak hajszálnyival de pörgősebb... Maximum a többi (1-2-3-4) fokozat máshogy van elosztva. Az F10 helyére mi megy fel? F13? Az F15 és feljebbiek már nem? Ne csak az fokozatokat nézd, a difivel együtt kell számolni. Pl a 4.18-as wr-es f13, sokkal hosszabb mint a 3.94-es cr-es f15, pedig a 4.12 a rövidebb difi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Október13, 2017 Megoszt Elküldve Október13, 2017 Van egy F13 W4,18-am ha valakit érdekel Link to comment Megosztás: More sharing options...
szokolyi.szabolcs Elküldve November1, 2017 Megoszt Elküldve November1, 2017 (edited) On 2017. 10. 13. at 10:11, Bundee írta: Van egy F13 W4,18-am ha valakit érdekel Üdv, megvan még? X14xe F Caravan alá érdekel. Mennyit kérnél érte? Módosítva November1, 2017 : szokolyi.szabolcs Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Január1, 2018 Megoszt Elküldve Január1, 2018 Sziasztok B.U.É.K. mindenkinek!! Nem tudjátok véletlen, hogy az lenti aláírásomban lévő X14NZ lévő astrát milyen váltóval szerelték? Ugyanis a váltó tején hiányzik az F.. felirat, valamint ahogy megyek 5-ben mintha jobban pörögne és olyan vinnyogósabban is szól mint a 94 es C14NZ astra ha értitek mire gondolok. Valamint többet is fogyaszt mint a 94 -es astra amin F13 -as váltó van. Köszönöm előre is a hozzáértő válaszokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Január2, 2018 Megoszt Elküldve Január2, 2018 (edited) 7 órája, bandika írta: Sziasztok B.U.É.K. mindenkinek!! Nem tudjátok véletlen, hogy az lenti aláírásomban lévő X14NZ lévő astrát milyen váltóval szerelték? Ugyanis a váltó tején hiányzik az F.. felirat, valamint ahogy megyek 5-ben mintha jobban pörögne és olyan vinnyogósabban is szól mint a 94 es C14NZ astra ha értitek mire gondolok. Valamint többet is fogyaszt mint a 94 -es astra amin F13 -as váltó van. Köszönöm előre is a hozzáértő válaszokat Valószínűleg F13, esetleg F10 van benne. 2002-es X14NZ-nél inkább F13-ra tippelek. Azért nem találod, mert nem ott van az azonosító. http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Módosítva Január2, 2018 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
fecko Elküldve Január9, 2018 Megoszt Elküldve Január9, 2018 Sziasztok! Találtam itt egy pöpec leírást az F-astra váltó beállításáról. Viszont rögtön az első pontban elvérzett a házi-barkács: - Nincs meg a váltókaron található pozicionáló furat párja a műanyag keretben. Biztos utángyártott, és lemaradt róla. Ilyenkor mit lehet tenni, hol/hogyan rögzítsem a váltókart a beállításhoz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január9, 2018 Megoszt Elküldve Január9, 2018 1 óra, fecko írta: Sziasztok! Találtam itt egy pöpec leírást az F-astra váltó beállításáról. Viszont rögtön az első pontban elvérzett a házi-barkács: - Nincs meg a váltókaron található pozicionáló furat párja a műanyag keretben. Biztos utángyártott, és lemaradt róla. Ilyenkor mit lehet tenni, hol/hogyan rögzítsem a váltókart a beállításhoz? Pü ment, de ide is beírom: A váltókart ez esetben az 1-es-2es sebesség között félúton a műanyag keretnek nekiütköztetve ( rükverc felhúzása nélkül) kell rögzíteni. Vagy tartja egy segítő, vagy egy gumipókkal tudod nekihúzatni a keretnek, és talán az ülés magasság állító karhoz tudod pókot beakasztani. Alapból üresben ugye kábé félúton áll meg, tehát ez a távolság adott, csak elhúzod balra és ott ahol hozzáér a keretnek rögzíted. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hoffman Csaba Elküldve Március15, 2018 Megoszt Elküldve Március15, 2018 Sziasztok a segitségetek szeretném kérni (Opel astra f c1.6nz) a váltó nagyon nehezen veszi az 1 és 5. sebeséget mi lehet a gond váltó rudazat vagy váltó kulisza vagy olaj esetleg nagyobb a gond válaszokat köszönöm márka társaim. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március16, 2018 Megoszt Elküldve Március16, 2018 11 órája, Hoffman Csaba írta: Sziasztok a segitségetek szeretném kérni (Opel astra f c1.6nz) a váltó nagyon nehezen veszi az 1 és 5. sebeséget mi lehet a gond váltó rudazat vagy váltó kulisza vagy olaj esetleg nagyobb a gond válaszokat köszönöm márka társaim. Üdv, a váltó rudazatnak van egy alapbeállítása, amit itt megtalálsz: http://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március16, 2018 Megoszt Elküldve Március16, 2018 5 órája, zotya975 írta: Üdv, a váltó rudazatnak van egy alapbeállítása, amit itt megtalálsz: http://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/ Ami egy kopott logó kulisszánál már nem sokat segít. Na meg pont a két legtávolabbi fokozat, szóval lehet valami más a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március16, 2018 Megoszt Elküldve Március16, 2018 21 perce, wookie írta: Ami egy kopott logó kulisszánál már nem sokat segít. Na meg pont a két legtávolabbi fokozat, szóval lehet valami más a probléma. Írtam a leírásban a stift, és az összekötő cserét, de mivel a beállítás nem kerül pénzbe, érdemes azzal kezdeni. Nekem mondjuk konkrétan a persely kopott meg itt, amit egy lemez behelyezésével gányoltam meg. Fel kellene fúrni, vagy danamitból esztergáltatni új műanyag betétet. Most éppen használható, de szerintem csak én tudok váltani vele, lopásgátlós na. remélem vizsgán azért be tudnak vele járni a padra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 Régóta akartam már lecserélni ezt a két faudi fejes akármit, most pont alkatrészboltban voltam hát vettem ezt is. Kicsit pontosabb lett, de nem estem hasra tőle még 88 helyen kottyan a rudazat: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Július20, 2018 Megoszt Elküldve Július20, 2018 Kuplung csere mennyi szopó ablakon keresztül ? Esetleg érdemes csak kinyomó csapágyat cserélni, ha csúszni még nem szokott ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július20, 2018 Megoszt Elküldve Július20, 2018 45 perce, Stevy írta: Kuplung csere mennyi szopó ablakon keresztül ? Esetleg érdemes csak kinyomó csapágyat cserélni, ha csúszni még nem szokott ? Nem olyan vészes, egyedül ami spéci szerszám kell egy 12 szögű torx bit, ezzel lehet kitekerni a nyelestengely végéről a csavart ( vagy ezt befeszítve van hogy ki is lehet húzni) Aztán ( ha nem jön ki a bitet megfeszítve) kell egy M7-es csavar a kihúzáshoz vagy a kuplungbowden, mert annak a végén is ilyen menet van. A pedált lenyomva a váltót körbeforgatva fel kell tenni 3 darab U kapcsot amit én tescós 14-es kulcsokból csináltam, kicsit faragni kell őket hogy elférjen amikor körbeforgatod. Aztán ha fent van mind a 3 akkor már van hely, mert fel lehet engedni a pedált, megint körbeforgatod kitekered a csavarokat amik a lendkerékre fogják a szerkezetet és kijön mind a kettő. A kinyomóvilla alatti csavart kitekerve túl lehet fordítani és lejön a kinyomócsapágy is. Igazából ha nincs hangja akkor még jó. Aztán visszafelé összerakni, én nem cseréltem kuplungot így nem tudom mennyire nehéz felrakni a 3 kapcsot előre a szerkezetre. A nyelestengely visszatolásakor kicsit játszani meg kocogatni kellett. Ott már látszik az új csapágy mert én csak azt cseréltem. Zajongott, a pedál alá nyúlva felemelve elhallgatott, de amúgy csak ki volt száradva. A megvezető hüvelyre és a villára hőálló rézpasztát kentem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Július20, 2018 Megoszt Elküldve Július20, 2018 5 órája, zotya975 írta: Nem olyan vészes.... Neked mennyi idő volt kb. a csapágy csere ? Igazából nekem is az szól, aztán ha már belekezdtem a rendberakásba akkor legyen teljes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts