zotya975 Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 7 perce, aholy írta: igen az, le, szétkaptam darabokra az egészet :D az csak valami megmunkálási nyom, ott nem lett leszedve simára Amúgy volt vele valami probléma ez miatt? 2 perce, HaPetya írta: Nagyon megkopott a tengely. Nem sok mindent lehet vele kezdeni. Ki tudja hány kocsinál kotyog így nem nagyon kerül ez kézbe. Nem tudom okoz-e valami gondot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 26 perce, zotya975 írta: Amúgy volt vele valami probléma ez miatt? Ki tudja hány kocsinál kotyog így nem nagyon kerül ez kézbe. Nem tudom okoz-e valami gondot. Borzasztóan kolotált, nemnagyon mertem vele messzire menni :-D Azt még kifelejtettem hogy a csapágynak van megadva belső mérete, ami 35mm, tolómérővel ennyit mértem a tengelyen. akkor hol az árulás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 12 perce, aholy írta: Borzasztóan kolotált, nemnagyon mertem vele messzire menni :-D Azt még kifelejtettem hogy a csapágynak van megadva belső mérete, ami 35mm, tolómérővel ennyit mértem a tengelyen. akkor hol az árulás? A csapágy melyik felén van amit cseréltél? Mert a videón úgy látszik mintha az a fele kotyogna amit fogsz. Két csapágy van ha jól látom: Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 az 1est cseréltem, a 2es az szimmering Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 1 perc, aholy írta: az 1est cseréltem, a 2es az szimmering A 6-osra gondoltam mint csapágy, de az mindegy is hiszen neked szemlátomást a motor felől kotyog...vagy nem? Jaja azt a szimeringet akartam cserélni, meg is vettem, de a váltó ablakon keresztül nem tudtam levenni a kinyomó csapágy megvezető hüvelyét. Ez meg ugye valahol ott van alatta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 1 perc, zotya975 írta: A 6-osra gondoltam mint csapágy, de az mindegy is hiszen neked szemlátomást a motor felől kotyog...vagy nem? Jaja azt a szimeringet akartam cserélni, meg is vettem, de a váltó ablakon keresztül nem tudtam levenni a kinyomó csapágy megvezető hüvelyét. Ez meg ugye valahol ott van alatta. a motor felöli vége a gané ja. a 6ost nem piszkáltam, az jónak tűnt Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 2 perce, aholy írta: a motor felöli vége a gané ja. a 6ost nem piszkáltam, az jónak tűnt Gondolom azt észrevetted volna ha a csapágy a házában vagy a fészkében kotyog amikor beraktad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Július23, 2017 Megoszt Elküldve Július23, 2017 (edited) Sziasztok Nem mér a KM órámon a KM számláló azaz hogy hány km-t tettem meg.Se a napi se a rendes. Illetve néha gondol egyet és egy kis távra-időre mér rendesen. A KM órám mér és a fordulat szám mérőm is . Mi lehet a gond ? http://kephost.com/image/0xiH Módosítva Július23, 2017 : Barret Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július24, 2017 Megoszt Elküldve Július24, 2017 11 órája, Barret írta: Sziasztok Nem mér a KM órámon a KM számláló azaz hogy hány km-t tettem meg.Se a napi se a rendes. Illetve néha gondol egyet és egy kis távra-időre mér rendesen. A KM órám mér és a fordulat szám mérőm is . Mi lehet a gond ? http://kephost.com/image/0xiH Direkt hajtása van a bowdenről gondolom a sebesség mérő működik, mert akkor írtad volna ah nem. Elkopott vagy szétugrott valami, ki kell szedni a műszeregységet, ki kell venni belőle az órát, kézzel megpörgetni és látni fogod. Ha eltört, elkopott valami akkor csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július24, 2017 Megoszt Elküldve Július24, 2017 22 órája, aholy írta: Borzasztóan kolotált, nemnagyon mertem vele messzire menni :-D Azt még kifelejtettem hogy a csapágynak van megadva belső mérete, ami 35mm, tolómérővel ennyit mértem a tengelyen. akkor hol az árulás? A videó alapján maga a csapágy kottyan, nem pedig valamelyik gyűrű a házban/tengelyen, szóval a tengely kopását kizárnám. Milyen illesztésű csapágy került bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július24, 2017 Megoszt Elküldve Július24, 2017 1 órával ezelőtt, wookie írta: A videó alapján maga a csapágy kottyan, nem pedig valamelyik gyűrű a házban/tengelyen, szóval a tengely kopását kizárnám. Milyen illesztésű csapágy került bele? F-90308.2 ina germany, ennyi volt a bentlevo csapagyon, es ugyan ilyet tudtam venni is. Netes katalogus szerint is ez van benne. Ez inkabb tugorgo mint csapagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Július24, 2017 Megoszt Elküldve Július24, 2017 (edited) 1 óra, wookie írta: A videó alapján maga a csapágy kottyan, nem pedig valamelyik gyűrű a házban/tengelyen, szóval a tengely kopását kizárnám. Milyen illesztésű csapágy került bele? Lehet, hogy tévedek emlékeim szerint ott nincs a csapágynak belső gyűrűje. A görgők a tengelyen futnak. A videón határozottan úgy néz ki mintha a tengely lógna a görgők között. Ha az eredeti csapággyal nem volt ekkora lógás, akkor a csapággyal van baj. Módosítva Július24, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július24, 2017 Megoszt Elküldve Július24, 2017 2 órája, aholy írta: F-90308.2 ina germany, ennyi volt a bentlevo csapagyon, es ugyan ilyet tudtam venni is. Netes katalogus szerint is ez van benne. Ez inkabb tugorgo mint csapagy. Hengergörgős csapágy, hogy ki lehessen húzni a tengelyt. 1 óra, HaPetya írta: Lehet, hogy tévedek emlékeim szerint ott nincs a csapágynak belső gyűrűje. A görgők a tengelyen futnak. A videón határozottan úgy néz ki mintha a tengely lógna a görgők között. Ha az eredeti csapággyal nem volt ekkora lógás, akkor a csapággyal van baj. Bakker, tényleg. Akkor viszont valóban a tengely van megkopva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július24, 2017 Megoszt Elküldve Július24, 2017 3 perce, wookie írta: Hengergörgős csapágy, hogy ki lehessen húzni a tengelyt. Bakker, tényleg. Akkor viszont valóban a tengely van megkopva. De pont ez kopna meg ennyire? Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 10 órája, HaPetya írta: Lehet, hogy tévedek emlékeim szerint ott nincs a csapágynak belső gyűrűje. A görgők a tengelyen futnak. A videón határozottan úgy néz ki mintha a tengely lógna a görgők között. Ha az eredeti csapággyal nem volt ekkora lógás, akkor a csapággyal van baj. Igy van, kozvetlen a gorgok futnak a tengelyen. Kb ugyan ekkorat logott a masik csapaggyal is, nyilvan ezt merni nem tudtam, csak erzesre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 20 órája, wookie írta: Hengergörgős csapágy, hogy ki lehessen húzni a tengelyt. Bakker, tényleg. Akkor viszont valóban a tengely van megkopva. Es akkor kuka az egesz sz.r? Egy hirtelen gondolatom az volt, hogy felheggesztetem, es bekoszorultetem, nemtom ez jarhato e, ha a fotengelynel vez.tengelynel mukodik, csak lehet itt is. Tetszik a valto attele, emberi aron nem is talalok ilyet. F18 c345+ Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 (edited) 34 perce, aholy írta: Es akkor kuka az egesz sz.r? Egy hirtelen gondolatom az volt, hogy felheggesztetem, es bekoszorultetem, nemtom ez jarhato e, ha a fotengelynel vez.tengelynel mukodik, csak lehet itt is. Tetszik a valto attele, emberi aron nem is talalok ilyet. F18 c345+ Az attól függ mennyire van rossz állapotban a tengely. Ilyen kopott tengelynél keménykrómozást majd az követően visszaköszörülést szoktak csinálni ismerősék. Ezzel 10-20 mikront lehet nyerni. Azért mondom, hogy nagyon nem mindegy a tengely állapota. A hegesztés az nem lesz jó. Edződik az anyag, peregni fog utána a felrakott rész. Ami szerintem a legjobb lenne, keresni másik csapágyat ezzel a külső mérettel és más belső átmérővel és simán méretre köszörültetni a tengely. Főtengelynél, vezérműtengelynél nem gördülő csapágyat alkalmaznak. Ott más a történet. Módosítva Július25, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 (edited) 1 óra, HaPetya írta: Az attól függ mennyire van rossz állapotban a tengely. Ilyen kopott tengelynél keménykrómozást majd az követően visszaköszörülést szoktak csinálni ismerősék. Ezzel 10-20 mikront lehet nyerni. Azért mondom, hogy nagyon nem mindegy a tengely állapota. A hegesztés az nem lesz jó. Edződik az anyag, peregni fog utána a felrakott rész. Ami szerintem a legjobb lenne, keresni másik csapágyat ezzel a külső mérettel és más belső átmérővel és simán méretre köszörültetni a tengely. Főtengelynél, vezérműtengelynél nem gördülő csapágyat alkalmaznak. Ott más a történet. Ugye ezt se tudom pontosan meghatarozni, merni tolomerovel tudtam, illetve a kormom nem akadt el benne sehol, tehat valla nincs. De igazabol lehet ez sem jelent semmit, mert az egesz felulet kopott teljes szelessegeben Módosítva Július25, 2017 : aholy Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 Az f20as váltó külsőre nagyobb mint a 18as? A lényegi kérdés az lenne hogy a 25xe melle be fer e? Vagy ha nem, akkor a 20as belseje atrakhato e a 18as hazba? A cr-es 20asnak kb ugyan az az attetelezese mint a 18asomnak, csak a vegattetel mas, de az adott a masikbol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 AZ összes ugyanakkora kívül belül, a belsejük pakolható, a csapágyméreteket nem tudom. Szerintem elég lenne szerezni bele egy bármilyen nagyblokkos nyelestengelyt, ami nem lóg, és kész. Amúgy ja, fémszórással, vagy a fent említett technikával is javítható, de hamarabb találsz bele másik tengelyt, és olcsóbb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Július25, 2017 Megoszt Elküldve Július25, 2017 7 perce, wookie írta: AZ összes ugyanakkora kívül belül, a belsejük pakolható, a csapágyméreteket nem tudom. Szerintem elég lenne szerezni bele egy bármilyen nagyblokkos nyelestengelyt, ami nem lóg, és kész. Amúgy ja, fémszórással, vagy a fent említett technikával is javítható, de hamarabb találsz bele másik tengelyt, és olcsóbb is. A tengelycserét nem ajánlottam, mert ahhoz a kihajtó oldalon is az összes fogaskereket cserélni kell. Az meg nagyon körülményes. Egyszerűbb a komplett váltó cseréje. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július26, 2017 Megoszt Elküldve Július26, 2017 Ha már váltó...ugye kicseréltem a mozgató rúdnál a szimeringet már évekkel ezelőtt. Azóta is gyűlik ott szép rendszeresen a váltó olaj, a másik lehetőség hogy a rúd kopott, van is talán 2 ezer forintért, csak valahogy nem akarom elhinni hogy meg tud annyira kopni. Ott amúgy sem áll az olaj csak a fogas kerekek hordják fel, lehet hogy inkább az a vékony papírszerű tömítés ereszt? A váltó oldalán meg az alján sem teljesít túl jól a bolti tömítés, miért pont itt lenne jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július26, 2017 Megoszt Elküldve Július26, 2017 13 órája, HaPetya írta: A tengelycserét nem ajánlottam, mert ahhoz a kihajtó oldalon is az összes fogaskereket cserélni kell. Az meg nagyon körülményes. Egyszerűbb a komplett váltó cseréje. Emlékeim szerint a nyelestengelyen nincs fix fogaskerék, de lehet hogy rosszul emléxem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Július26, 2017 Megoszt Elküldve Július26, 2017 1 órával ezelőtt, wookie írta: Emlékeim szerint a nyelestengelyen nincs fix fogaskerék, de lehet hogy rosszul emléxem. F10-től F20-ig a behajtótengely anyagából vannak kimunkálva a fogaskerekek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Július30, 2017 Megoszt Elküldve Július30, 2017 (edited) On 2017. 07. 24. at 9:27, zotya975 írta: Direkt hajtása van a bowdenről gondolom a sebesség mérő működik, mert akkor írtad volna ah nem. Elkopott vagy szétugrott valami, ki kell szedni a műszeregységet, ki kell venni belőle az órát, kézzel megpörgetni és látni fogod. Ha eltört, elkopott valami akkor csere. Na szét szedtem a műszer egységet nem láttam semmi rendellenese ha csavar húzóval tekergetem a napi számlálót úgy minden faja. Ja és előbb is írtam Km óra mérő működik.Viszont ez a spirál nem túl rövid ? http://kephost.com/image/0yYj Módosítva Július30, 2017 : Barret Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts