aholy Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 Udv! Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni? Köszi!
HaPetya Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 11 perce, aholy írta: Udv! Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni? Köszi! Én igen. F13-t újítottam fel teljesen. Melyik csapágy pontosan?
aholy Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 24 perce, HaPetya írta: Én igen. F13-t újítottam fel teljesen. Melyik csapágy pontosan? Ez f18+ , de még a helyén van Nem tudom pontosan melyik, kuplung benyomásra hallgat el, kicsit kelepelős a hangja...
HaPetya Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 (edited) 23 perce, aholy írta: Ez f18+ , de még a helyén van Nem tudom pontosan melyik, kuplung benyomásra hallgat el, kicsit kelepelős a hangja... Az gyakorlatilag ua. A kihajtótengely más egy kicsit. Sajnos keverednek a köztudatban az egyes elnevezések. Nem tudom, hogy mit értesz nyelestengely csapágyon. A behajtótengelyen két csapágy van. Ha kinyomod a kuplungpedált, akkor leáll minden mozgás a váltóban, ezért marad csendben a váltód. De ez alapján minden csapágy hibás lehet, amik üresben mozgásban vannak. Vagyis a behajtón 2db (egy hengergörgős és egy mélyhornyú golyós), kihajtón pedig 4 db tűgörgős csapágy. Remélem nem keserítettelek el. Módosítva Március23, 2017 : HaPetya
wookie Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 8 órája, aholy írta: Udv! Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni? Köszi! Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót.
aholy Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 14 perce, wookie írta: Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót. Ki kell azt Lessz vele más kaland is, így pedig kényelmesebb lessz. 7 órája, HaPetya írta: Az gyakorlatilag ua. A kihajtótengely más egy kicsit. Sajnos keverednek a köztudatban az egyes elnevezések. Nem tudom, hogy mit értesz nyelestengely csapágyon. A behajtótengelyen két csapágy van. Ha kinyomod a kuplungpedált, akkor leáll minden mozgás a váltóban, ezért marad csendben a váltód. De ez alapján minden csapágy hibás lehet, amik üresben mozgásban vannak. Vagyis a behajtón 2db (egy hengergörgős és egy mélyhornyú golyós), kihajtón pedig 4 db tűgörgős csapágy. Remélem nem keserítettelek el. Nem keseredtem el Ahhoz több kell.
zotya975 Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 19 perce, wookie írta: Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót. Ha kiveszed a sofőroldali gólyalábat, és lengőkart, a bölcső csavarjait, a túlsó oldalon meg meglazítod őket, le lehet annyira engedni a bölcsőt hogy éppen kifér.
zsolt5566 Elküldve Április4, 2017 Elküldve Április4, 2017 sziasztok a kuplungom elég lent fog a bowdenen mere kell csavarni,a csavart hogy fentéb fogjon.
joecockroach Elküldve Április4, 2017 Elküldve Április4, 2017 2 órája, zsolt5566 írta: sziasztok a kuplungom elég lent fog a bowdenen mere kell csavarni,a csavart hogy fentéb fogjon. Ráfele kell tekerni azt a fura anyát a menetre.kb 5mmt feszuts rajta, probald ki, aztan allitasz meg rajta ha kell. 1
gyuri80 Elküldve Július16, 2017 Elküldve Július16, 2017 Sziasztok! A problémám az lenne ,hogy van egy szeretett F astrám 1,6 16v a motorkódja x16xel. A párom vezeti pár éve, aki kicsit agresszíven használja a váltót. Az autó most az 5.-dik sebességet kidobálja néha. Ha nagy gázt taposok 5 ben automatikusan kidobja. ha csak finom gázzal haladok nincs gond. Gondolkodtam egy váltócserén , de mindenféle váltókóddal találkozom, és nem tudom eldönteni igazából milyen váltó is kellene hozzá. Ill van nekem 2 darab f13 ha esetleg valamelyiket beleépíteném mi történne? A tanácsokat válaszokat előre is köszönöm! Tisztelettel Gyuri
zotya975 Elküldve Július16, 2017 Elküldve Július16, 2017 2 órája, gyuri80 írta: Sziasztok! A problémám az lenne ,hogy van egy szeretett F astrám 1,6 16v a motorkódja x16xel. A párom vezeti pár éve, aki kicsit agresszíven használja a váltót. Az autó most az 5.-dik sebességet kidobálja néha. Ha nagy gázt taposok 5 ben automatikusan kidobja. ha csak finom gázzal haladok nincs gond. Gondolkodtam egy váltócserén , de mindenféle váltókóddal találkozom, és nem tudom eldönteni igazából milyen váltó is kellene hozzá. Ill van nekem 2 darab f13 ha esetleg valamelyiket beleépíteném mi történne? A tanácsokat válaszokat előre is köszönöm! Tisztelettel Gyuri Érdemes lenne előtte megpróbálni a váltó beállítást:http://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/#comment-871359
zsolt5566 Elküldve Július16, 2017 Elküldve Július16, 2017 Sziasztok azt kérdezném hogy a 1.4 16v f astra kuplungszett megegyezik a 1.6 16v szelepesevel.
zotya975 Elküldve Július17, 2017 Elküldve Július17, 2017 10 órája, zsolt5566 írta: Sziasztok azt kérdezném hogy a 1.4 16v f astra kuplungszett megegyezik a 1.6 16v szelepesevel. Webáruház ( amit néztem a Cromax) nem hozza ugyanazt a kuplung szettet az X14XE-re és az X16XEL-re tehát azt gondolom hogy nem.
gyuri80 Elküldve Július17, 2017 Elküldve Július17, 2017 Köszi a tippet Zotya de a beállítás után is ugyanez a helyzet.
zotya975 Elküldve Július17, 2017 Elküldve Július17, 2017 23 perce, gyuri80 írta: Köszi a tippet Zotya de a beállítás után is ugyanez a helyzet. Nincs nagy holtjátéka a váltókulisszának? Tehát nem lehet sokat mozdítani a váltókaron miközben a váltóba bemenő rúd még nem is mozdul? A váltó pozícionállását ugye 1-2 fokozat között kell végezni ha kopott a kulissza ( stift-ek, 2 gombfejes rúd) akkor nem fog teljes eredményt hozni. Mivel ezeknek a cseréje töredék ára a váltó cserének, nem érdemes egyből a legdrágább alkatrésszel kezdeni. Ráadásul a kulissza az új váltónál is kellene fog, így akkor sem kidobott pénz a felújítás ha alapból nem javult meg tőle.
aholy Elküldve Július22, 2017 Elküldve Július22, 2017 Udv! Ugye jol gondolom hogy a nyelestengelynek, a motor felol nem lenne szaba lognia semennyit? Kicsereltem a csapagyat, ugye tűgörgő szerű, zsír új ina-ra, es kottyan. Létezne hogy a temgely megkopott ennyire? Vagy ennek is van valami állítási lehetősége mint a difinek? Ugye ezért lett kiszedve ez a k.csög váltó. Másikat nembiztos hogy szeretnék venni. F18+os ha mindenigaz, nem is gyakori, meg nem is az olcsó fajta. Koszi!
zotya975 Elküldve Július22, 2017 Elküldve Július22, 2017 3 perce, aholy írta: Udv! Ugye jol gondolom hogy a nyelestengelynek, a motor felol nem lenne szaba lognia semennyit? Kicsereltem a csapagyat, ugye tűgörgő szerű, zsír új ina-ra, es kottyan. Létezne hogy a temgely megkopott ennyire? Vagy ennek is van valami állítási lehetősége mint a difinek? Ugye ezért lett kiszedve ez a k.csög váltó. Másikat nembiztos hogy szeretnék venni. F18+os ha mindenigaz, nem is gyakori, meg nem is az olcsó fajta. Koszi! Hát megmondom őszintén amikor előttem volt a nyelestengely akkor nem cibáltam meg hogy kottyan-e. Azt tudom hogy amikor a váltó felé kihúztam nem jött olyan nagyon könnyen, bár nem tudom ez jelent-e egyáltalán valamit. De ha jól tudom van amelyik motornál van a főtengelyen belül szintén tűgörgős megtámasztása. Itt nincs neked?
aholy Elküldve Július22, 2017 Elküldve Július22, 2017 25 perce, zotya975 írta: Hát megmondom őszintén amikor előttem volt a nyelestengely akkor nem cibáltam meg hogy kottyan-e. Azt tudom hogy amikor a váltó felé kihúztam nem jött olyan nagyon könnyen, bár nem tudom ez jelent-e egyáltalán valamit. De ha jól tudom van amelyik motornál van a főtengelyen belül szintén tűgörgős megtámasztása. Itt nincs neked? Hát ugye ez koóperáció, x25xe f18al. Ez ebben a formában nemigen jott ki gyarbol. Tuti nem volt ott nekem tűgörgő, de ez nem jelent semmit. Így belegondolva, tengely végig bordás, ugyhogy nem nagy az esely hogy ott kenne bármiis.
zotya975 Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 9 órája, aholy írta: Hát ugye ez koóperáció, x25xe f18al. Ez ebben a formában nemigen jott ki gyarbol. Tuti nem volt ott nekem tűgörgő, de ez nem jelent semmit. Így belegondolva, tengely végig bordás, ugyhogy nem nagy az esely hogy ott kenne bármiis. Végig? Nekem a legvége nem, elméletileg ott lehetne, de szerintem nekem sincs megtámasztva.
aholy Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 15 perce, zotya975 írta: Végig? Nekem a legvége nem, elméletileg ott lehetne, de szerintem nekem sincs megtámasztva. Igen vegig
zotya975 Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 6 perce, aholy írta: Igen vegig Hm...érdekes, az ember azt gondolná hogy nagyobb váltóknál van a főtengelyen belül megvezetve, így azoknál ( is) henger a vége.
aholy Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 na csináltam egy remek videót is a nyűgömröl ilyen a zsír új nyelestengelycsapággyal
zotya975 Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 2 perce, aholy írta: na csináltam egy remek videót is a nyűgömröl ilyen a zsír új nyelestengelycsapággyal Ez a váltó a ,motor felől a kinyomócsapágy alatt? Levetted a megvezető csövet? Ott valami finom menet látszik a tövénél.
aholy Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 2 perce, zotya975 írta: Ez a váltó a ,motor felől a kinyomócsapágy alatt? Levetted a megvezető csövet? Ott valami finom menet látszik a tövénél. igen az, le, szétkaptam darabokra az egészet :D az csak valami megmunkálási nyom, ott nem lett leszedve simára
HaPetya Elküldve Július23, 2017 Elküldve Július23, 2017 7 perce, aholy írta: na csináltam egy remek videót is a nyűgömröl ilyen a zsír új nyelestengelycsapággyal Nagyon megkopott a tengely. Nem sok mindent lehet vele kezdeni.
Recommended Posts