Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Udv!

Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni?

Köszi!

Elküldve
11 perce, aholy írta:

Udv!

Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni?

Köszi!

Én igen. F13-t újítottam fel teljesen. Melyik csapágy pontosan?

Elküldve
24 perce, HaPetya írta:

Én igen. F13-t újítottam fel teljesen. Melyik csapágy pontosan?

Ez f18+ , de még a helyén van :-)

Nem tudom pontosan melyik, kuplung benyomásra hallgat el, kicsit kelepelős a hangja...

Elküldve (edited)
23 perce, aholy írta:

Ez f18+ , de még a helyén van :-)

Nem tudom pontosan melyik, kuplung benyomásra hallgat el, kicsit kelepelős a hangja...

Az gyakorlatilag ua. A kihajtótengely más egy kicsit. Sajnos keverednek a köztudatban az egyes elnevezések. Nem tudom, hogy mit értesz nyelestengely csapágyon. A behajtótengelyen két csapágy van. Ha kinyomod a kuplungpedált, akkor leáll minden mozgás a váltóban, ezért marad csendben a váltód. De ez alapján minden csapágy hibás lehet, amik üresben mozgásban vannak. Vagyis a behajtón 2db (egy hengergörgős és egy mélyhornyú golyós), kihajtón pedig 4 db tűgörgős csapágy.

Remélem nem keserítettelek el.

Módosítva : HaPetya
Elküldve
8 órája, aholy írta:

Udv!

Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni?

Köszi!

Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót.

Elküldve
14 perce, wookie írta:

Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót.

Ki kell azt :-)

Lessz vele más kaland is, így pedig kényelmesebb lessz. 

7 órája, HaPetya írta:

Az gyakorlatilag ua. A kihajtótengely más egy kicsit. Sajnos keverednek a köztudatban az egyes elnevezések. Nem tudom, hogy mit értesz nyelestengely csapágyon. A behajtótengelyen két csapágy van. Ha kinyomod a kuplungpedált, akkor leáll minden mozgás a váltóban, ezért marad csendben a váltód. De ez alapján minden csapágy hibás lehet, amik üresben mozgásban vannak. Vagyis a behajtón 2db (egy hengergörgős és egy mélyhornyú golyós), kihajtón pedig 4 db tűgörgős csapágy.

Remélem nem keserítettelek el.

Nem keseredtem el :-)

Ahhoz több kell. 

Elküldve
19 perce, wookie írta:

Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót.

Ha kiveszed a sofőroldali gólyalábat, és lengőkart, a bölcső csavarjait, a túlsó oldalon meg meglazítod őket, le lehet annyira engedni a bölcsőt hogy éppen kifér. 

  • 2 weeks later...
Elküldve
2 órája, zsolt5566 írta:

sziasztok a kuplungom elég lent fog a bowdenen mere kell csavarni,a csavart hogy fentéb fogjon.

Ráfele kell tekerni azt a fura anyát a menetre.kb 5mmt feszuts rajta, probald ki, aztan allitasz meg rajta ha kell.

  • Like 1
  • 3 months later...
Elküldve

Sziasztok!

A problémám az lenne ,hogy van egy szeretett F astrám 1,6 16v a motorkódja x16xel. A párom vezeti pár éve, aki kicsit agresszíven használja a váltót. Az autó most az 5.-dik sebességet kidobálja néha. Ha nagy gázt taposok 5 ben automatikusan kidobja. ha csak finom gázzal haladok nincs gond. Gondolkodtam egy váltócserén , de mindenféle váltókóddal találkozom, és nem tudom eldönteni igazából milyen váltó is kellene hozzá. Ill van nekem 2 darab f13 ha esetleg valamelyiket beleépíteném mi történne? A tanácsokat válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel Gyuri

Elküldve
2 órája, gyuri80 írta:

Sziasztok!

A problémám az lenne ,hogy van egy szeretett F astrám 1,6 16v a motorkódja x16xel. A párom vezeti pár éve, aki kicsit agresszíven használja a váltót. Az autó most az 5.-dik sebességet kidobálja néha. Ha nagy gázt taposok 5 ben automatikusan kidobja. ha csak finom gázzal haladok nincs gond. Gondolkodtam egy váltócserén , de mindenféle váltókóddal találkozom, és nem tudom eldönteni igazából milyen váltó is kellene hozzá. Ill van nekem 2 darab f13 ha esetleg valamelyiket beleépíteném mi történne? A tanácsokat válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel Gyuri

Érdemes lenne előtte megpróbálni a váltó beállítást:http://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/#comment-871359

Elküldve
10 órája, zsolt5566 írta:

Sziasztok azt kérdezném hogy a 1.4 16v f astra kuplungszett megegyezik a 1.6 16v szelepesevel.

Webáruház ( amit néztem a Cromax) nem hozza ugyanazt a kuplung szettet az X14XE-re és az X16XEL-re tehát azt gondolom hogy nem.

Elküldve
23 perce, gyuri80 írta:

Köszi a tippet Zotya de a beállítás után is ugyanez a helyzet. 

Nincs nagy holtjátéka a váltókulisszának? Tehát nem lehet sokat mozdítani a váltókaron miközben a váltóba bemenő rúd még nem is mozdul? A váltó pozícionállását ugye 1-2 fokozat között kell végezni ha kopott a kulissza ( stift-ek, 2 gombfejes rúd) akkor nem fog teljes eredményt hozni. Mivel ezeknek a cseréje töredék ára a váltó cserének, nem érdemes egyből a legdrágább alkatrésszel kezdeni. Ráadásul a kulissza az új váltónál is kellene fog, így akkor sem kidobott pénz a felújítás ha alapból nem javult meg tőle. 

Elküldve

Udv!

Ugye jol gondolom hogy a nyelestengelynek, a motor felol nem lenne szaba lognia semennyit?

Kicsereltem a csapagyat, ugye tűgörgő szerű, zsír új ina-ra, es kottyan. Létezne hogy a temgely megkopott ennyire? Vagy ennek is van valami állítási lehetősége mint a difinek?

Ugye ezért lett kiszedve ez a k.csög váltó. Másikat nembiztos hogy szeretnék venni. F18+os ha mindenigaz, nem is gyakori, meg nem is  az olcsó fajta.

Koszi!

Elküldve
3 perce, aholy írta:

Udv!

Ugye jol gondolom hogy a nyelestengelynek, a motor felol nem lenne szaba lognia semennyit?

Kicsereltem a csapagyat, ugye tűgörgő szerű, zsír új ina-ra, es kottyan. Létezne hogy a temgely megkopott ennyire? Vagy ennek is van valami állítási lehetősége mint a difinek?

Ugye ezért lett kiszedve ez a k.csög váltó. Másikat nembiztos hogy szeretnék venni. F18+os ha mindenigaz, nem is gyakori, meg nem is  az olcsó fajta.

Koszi!

Hát megmondom őszintén amikor előttem volt a nyelestengely akkor nem cibáltam meg hogy kottyan-e. Azt tudom hogy amikor a váltó felé kihúztam nem jött olyan nagyon könnyen, bár nem tudom ez jelent-e egyáltalán valamit. De ha jól tudom van amelyik motornál van a főtengelyen belül szintén tűgörgős megtámasztása. Itt nincs neked? 

Elküldve
25 perce, zotya975 írta:

Hát megmondom őszintén amikor előttem volt a nyelestengely akkor nem cibáltam meg hogy kottyan-e. Azt tudom hogy amikor a váltó felé kihúztam nem jött olyan nagyon könnyen, bár nem tudom ez jelent-e egyáltalán valamit. De ha jól tudom van amelyik motornál van a főtengelyen belül szintén tűgörgős megtámasztása. Itt nincs neked? 

Hát ugye ez koóperáció, x25xe f18al. Ez ebben a formában nemigen jott ki gyarbol. Tuti nem volt ott nekem tűgörgő, de ez nem jelent semmit.

Így belegondolva,  tengely végig bordás, ugyhogy nem nagy az esely hogy ott kenne bármiis.

Elküldve
9 órája, aholy írta:

Hát ugye ez koóperáció, x25xe f18al. Ez ebben a formában nemigen jott ki gyarbol. Tuti nem volt ott nekem tűgörgő, de ez nem jelent semmit.

Így belegondolva,  tengely végig bordás, ugyhogy nem nagy az esely hogy ott kenne bármiis.

Végig? Nekem a legvége nem, elméletileg ott lehetne, de szerintem nekem sincs megtámasztva. 

2595292-20170723-FfJmtG.jpg

Elküldve
2 perce, aholy írta:

na csináltam egy remek videót is a nyűgömröl :-)

ilyen a zsír új nyelestengelycsapággyal
 

 

Ez a váltó a ,motor felől a kinyomócsapágy alatt? Levetted a megvezető csövet? Ott valami finom menet látszik a  tövénél.

Elküldve
2 perce, zotya975 írta:

Ez a váltó a ,motor felől a kinyomócsapágy alatt? Levetted a megvezető csövet? Ott valami finom menet látszik a  tövénél.

igen az, le, szétkaptam darabokra az egészet :D az csak valami megmunkálási nyom, ott nem lett leszedve simára

Elküldve
7 perce, aholy írta:

na csináltam egy remek videót is a nyűgömröl :-)

ilyen a zsír új nyelestengelycsapággyal
 

 

Nagyon megkopott a tengely. Nem sok mindent lehet vele kezdeni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.