Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

11 perce, aholy írta:

Udv!

Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni?

Köszi!

Én igen. F13-t újítottam fel teljesen. Melyik csapágy pontosan?

Link to comment
Megosztás:

23 perce, aholy írta:

Ez f18+ , de még a helyén van :-)

Nem tudom pontosan melyik, kuplung benyomásra hallgat el, kicsit kelepelős a hangja...

Az gyakorlatilag ua. A kihajtótengely más egy kicsit. Sajnos keverednek a köztudatban az egyes elnevezések. Nem tudom, hogy mit értesz nyelestengely csapágyon. A behajtótengelyen két csapágy van. Ha kinyomod a kuplungpedált, akkor leáll minden mozgás a váltóban, ezért marad csendben a váltód. De ez alapján minden csapágy hibás lehet, amik üresben mozgásban vannak. Vagyis a behajtón 2db (egy hengergörgős és egy mélyhornyú golyós), kihajtón pedig 4 db tűgörgős csapágy.

Remélem nem keserítettelek el.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

8 órája, aholy írta:

Udv!

Nyelestengely csapágyat cserélt már valaki? Azon kívül hogy váltó kijön, mekkora kaland? Otthon kivitelezhető? Vagy mindenképp valami spec. szerelőhöz kell a váltót elvinni?

Köszi!

Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, wookie írta:

Ha a hossztartótól kifér, akkor nem is kell kivenni a váltót.

Ki kell azt :-)

Lessz vele más kaland is, így pedig kényelmesebb lessz. 

7 órája, HaPetya írta:

Az gyakorlatilag ua. A kihajtótengely más egy kicsit. Sajnos keverednek a köztudatban az egyes elnevezések. Nem tudom, hogy mit értesz nyelestengely csapágyon. A behajtótengelyen két csapágy van. Ha kinyomod a kuplungpedált, akkor leáll minden mozgás a váltóban, ezért marad csendben a váltód. De ez alapján minden csapágy hibás lehet, amik üresben mozgásban vannak. Vagyis a behajtón 2db (egy hengergörgős és egy mélyhornyú golyós), kihajtón pedig 4 db tűgörgős csapágy.

Remélem nem keserítettelek el.

Nem keseredtem el :-)

Ahhoz több kell. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Sziasztok!

A problémám az lenne ,hogy van egy szeretett F astrám 1,6 16v a motorkódja x16xel. A párom vezeti pár éve, aki kicsit agresszíven használja a váltót. Az autó most az 5.-dik sebességet kidobálja néha. Ha nagy gázt taposok 5 ben automatikusan kidobja. ha csak finom gázzal haladok nincs gond. Gondolkodtam egy váltócserén , de mindenféle váltókóddal találkozom, és nem tudom eldönteni igazából milyen váltó is kellene hozzá. Ill van nekem 2 darab f13 ha esetleg valamelyiket beleépíteném mi történne? A tanácsokat válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel Gyuri

Link to comment
Megosztás:

2 órája, gyuri80 írta:

Sziasztok!

A problémám az lenne ,hogy van egy szeretett F astrám 1,6 16v a motorkódja x16xel. A párom vezeti pár éve, aki kicsit agresszíven használja a váltót. Az autó most az 5.-dik sebességet kidobálja néha. Ha nagy gázt taposok 5 ben automatikusan kidobja. ha csak finom gázzal haladok nincs gond. Gondolkodtam egy váltócserén , de mindenféle váltókóddal találkozom, és nem tudom eldönteni igazából milyen váltó is kellene hozzá. Ill van nekem 2 darab f13 ha esetleg valamelyiket beleépíteném mi történne? A tanácsokat válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel Gyuri

Érdemes lenne előtte megpróbálni a váltó beállítást:http://www.opelforum.hu/topic/1762-váltó-rudazat-beállítás/#comment-871359

Link to comment
Megosztás:

23 perce, gyuri80 írta:

Köszi a tippet Zotya de a beállítás után is ugyanez a helyzet. 

Nincs nagy holtjátéka a váltókulisszának? Tehát nem lehet sokat mozdítani a váltókaron miközben a váltóba bemenő rúd még nem is mozdul? A váltó pozícionállását ugye 1-2 fokozat között kell végezni ha kopott a kulissza ( stift-ek, 2 gombfejes rúd) akkor nem fog teljes eredményt hozni. Mivel ezeknek a cseréje töredék ára a váltó cserének, nem érdemes egyből a legdrágább alkatrésszel kezdeni. Ráadásul a kulissza az új váltónál is kellene fog, így akkor sem kidobott pénz a felújítás ha alapból nem javult meg tőle. 

Link to comment
Megosztás:

Udv!

Ugye jol gondolom hogy a nyelestengelynek, a motor felol nem lenne szaba lognia semennyit?

Kicsereltem a csapagyat, ugye tűgörgő szerű, zsír új ina-ra, es kottyan. Létezne hogy a temgely megkopott ennyire? Vagy ennek is van valami állítási lehetősége mint a difinek?

Ugye ezért lett kiszedve ez a k.csög váltó. Másikat nembiztos hogy szeretnék venni. F18+os ha mindenigaz, nem is gyakori, meg nem is  az olcsó fajta.

Koszi!

Link to comment
Megosztás:

3 perce, aholy írta:

Udv!

Ugye jol gondolom hogy a nyelestengelynek, a motor felol nem lenne szaba lognia semennyit?

Kicsereltem a csapagyat, ugye tűgörgő szerű, zsír új ina-ra, es kottyan. Létezne hogy a temgely megkopott ennyire? Vagy ennek is van valami állítási lehetősége mint a difinek?

Ugye ezért lett kiszedve ez a k.csög váltó. Másikat nembiztos hogy szeretnék venni. F18+os ha mindenigaz, nem is gyakori, meg nem is  az olcsó fajta.

Koszi!

Hát megmondom őszintén amikor előttem volt a nyelestengely akkor nem cibáltam meg hogy kottyan-e. Azt tudom hogy amikor a váltó felé kihúztam nem jött olyan nagyon könnyen, bár nem tudom ez jelent-e egyáltalán valamit. De ha jól tudom van amelyik motornál van a főtengelyen belül szintén tűgörgős megtámasztása. Itt nincs neked? 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, zotya975 írta:

Hát megmondom őszintén amikor előttem volt a nyelestengely akkor nem cibáltam meg hogy kottyan-e. Azt tudom hogy amikor a váltó felé kihúztam nem jött olyan nagyon könnyen, bár nem tudom ez jelent-e egyáltalán valamit. De ha jól tudom van amelyik motornál van a főtengelyen belül szintén tűgörgős megtámasztása. Itt nincs neked? 

Hát ugye ez koóperáció, x25xe f18al. Ez ebben a formában nemigen jott ki gyarbol. Tuti nem volt ott nekem tűgörgő, de ez nem jelent semmit.

Így belegondolva,  tengely végig bordás, ugyhogy nem nagy az esely hogy ott kenne bármiis.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, aholy írta:

Hát ugye ez koóperáció, x25xe f18al. Ez ebben a formában nemigen jott ki gyarbol. Tuti nem volt ott nekem tűgörgő, de ez nem jelent semmit.

Így belegondolva,  tengely végig bordás, ugyhogy nem nagy az esely hogy ott kenne bármiis.

Végig? Nekem a legvége nem, elméletileg ott lehetne, de szerintem nekem sincs megtámasztva. 

2595292-20170723-FfJmtG.jpg

Link to comment
Megosztás:

2 perce, zotya975 írta:

Ez a váltó a ,motor felől a kinyomócsapágy alatt? Levetted a megvezető csövet? Ott valami finom menet látszik a  tövénél.

igen az, le, szétkaptam darabokra az egészet :D az csak valami megmunkálási nyom, ott nem lett leszedve simára

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.