Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, szabolala írta:

Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni a szükséges cuccokat.
Mennyire típusspecifikusak ezek? A segédváltórúdra, csapszegre, csillapító gyűrűre gondolok. Egyformák minden f astrában?
 

Igen egyformák. Itt van hozzá pár csetresz. http://mullerautowebshop.hu/271-rudazat-javito-keszlet Első sorban a stiftet meg azt a két faudi fejes összekötőt szokták cserélni. Az enyémnek is már akkor a kottyanása hogy meg kellett reszelnem a műanyagot a váltókarnál, hogy megtalálja a rükit és az 5-et is. :hehe:

  • Like 1
Elküldve
4 órája, szabolala írta:

Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni a szükséges cuccokat.
Mennyire típusspecifikusak ezek? A segédváltórúdra, csapszegre, csillapító gyűrűre gondolok. Egyformák minden f astrában?
 

Annyira, hogy még a c-d corsában is ugyanez van. :D

  • Like 1
Elküldve
21 órája, zotya975 írta:

Igen egyformák. Itt van hozzá pár csetresz. http://mullerautowebshop.hu/271-rudazat-javito-keszlet Első sorban a stiftet meg azt a két faudi fejes összekötőt szokták cserélni. Az enyémnek is már akkor a kottyanása hogy meg kellett reszelnem a műanyagot a váltókarnál, hogy megtalálja a rükit és az 5-et is. :hehe:

Köszi! Akkor már csak az volna a kérdés, hogy ebben a javító készletben mik vannak? A két fekete gyűrű a váltókarba való csillapítógyűrű, vagy ezek szimmeringek? 

Elküldve
1 óra, szabolala írta:

Köszi! Akkor már csak az volna a kérdés, hogy ebben a javító készletben mik vannak? A két fekete gyűrű a váltókarba való csillapítógyűrű, vagy ezek szimmeringek? 

A váltókarra az utastérben ez való:

  • CSILLAPíTó GYÜRÜ - KIEMELÖ KARHOZ
CSILLAPíTó GYÜRÜ VÁLTÓKAR

Az a két karika szimering oda ahol bemegy a villás rúd a váltó tetejébe.

Neked első sorban a

  • CSAPSZEG VÁLTÓRUDAZATBA                K
VÁLTÓRUDAZAT CSAPSZEG

kell, ha nem javul akkor érdemes kicserélni még ezt:

ÖSSZEKÖTŐRÚD VÁLTÓRUDAZAT
Elküldve
24 perce, zotya975 írta:

A váltókarra az utastérben ez való:

  • CSILLAPíTó GYÜRÜ - KIEMELÖ KARHOZ
CSILLAPíTó GYÜRÜ VÁLTÓKAR

Az a két karika szimering oda ahol bemegy a villás rúd a váltó tetejébe.

Neked első sorban a

  • CSAPSZEG VÁLTÓRUDAZATBA                K
VÁLTÓRUDAZAT CSAPSZEG

kell, ha nem javul akkor érdemes kicserélni még ezt:

ÖSSZEKÖTŐRÚD VÁLTÓRUDAZAT

Na, szuper, köszi! Tehát a javítókészlet elméletileg nem kell most.
Csak azért kérdeztem, mert találtam egy másik webáruházban is ezeket, ott minden jóval olcsóbb, csak a csillapító gyűrű ott nincs. :( 

Elküldve
Just now, szabolala írta:

Na, szuper, köszi! Tehát a javítókészlet elméletileg nem kell most.
Csak azért kérdeztem, mert találtam egy másik webáruházban is ezeket, ott minden jóval olcsóbb, csak a csillapító gyűrű ott nincs. :( 

A csillapító gyűrűt úgy is lehet javítani hogy leveszed, tekersz alá szigetelő szalagot és visszarakod. Így fel lehet bővíteni és csökken a kottyanás.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Nem vagyok egy nagy fórumos. F astrám van és elkezdte 1-2 hónapja kidobálni az 5-diket. Csak azt, semelyik másikat sem. Van, hogy azt sem dobja ki de azért elég sűrűn. Elvittem váltóshoz és mondta, hogy nem szinkrongyűrű hanem fogaskerekek. Van neki bontott alkatrész és megcsinálja. 30.000-ret mondott irányárat. A kérdésem az lenne, hogy lehúzás vagy nem?

Köszönök minden segítséget. (x14xe 1.6 16)

Elküldve (edited)
On 2016. 06. 30. at 19:01, zotya975 írta:

A váltókarra az utastérben ez való:

  • CSILLAPíTó GYÜRÜ - KIEMELÖ KARHOZ
CSILLAPíTó GYÜRÜ VÁLTÓKAR

Az a két karika szimering oda ahol bemegy a villás rúd a váltó tetejébe.

Neked első sorban a

  • CSAPSZEG VÁLTÓRUDAZATBA                K
VÁLTÓRUDAZAT CSAPSZEG

kell, ha nem javul akkor érdemes kicserélni még ezt:

ÖSSZEKÖTŐRÚD VÁLTÓRUDAZAT

Helló! Ma megjöttek az alkatrészek. :)
Eleinte nem tudtam hogy álljak neki a csapszegek kiszedésének, nem pont ilyen volt benn, mint amit rendeltem, méretre azonos, csak nem ilyen rugós. De végül sikerült kicserélni, meg a segédváltórudat is. :) A váltókar kiszedésénél kicsit megakadtam, de aztán kis segítséggel rájöttem hogy alul ki kell tolni a tengelyt, és akkor kijön. Szóval csillapítógyűrű csere is pipa, jól bekentem szilikonzsírral a gömböt is. :)

Na meg még kicseréltem a szélvédőmosó motort, úgyhogy most már nem nyomja mindkét irányba, mikor csak hátulra nyomom. :D Ja meg légszűrőcsere is volt, úgyhogy eredményes napot zártam. :)

A váltó most sokkal jobb, de azért vmikor még egy rudazatbeállítást megpróbálok eszközölni.

Köszi a segítségeteket!

Módosítva : szabolala
Tárgytalanná vált a kérdés, megoldódott a probléma
  • Like 1
Elküldve
15 órája, Szityak írta:

Sziasztok!

Nem vagyok egy nagy fórumos. F astrám van és elkezdte 1-2 hónapja kidobálni az 5-diket. Csak azt, semelyik másikat sem. Van, hogy azt sem dobja ki de azért elég sűrűn. Elvittem váltóshoz és mondta, hogy nem szinkrongyűrű hanem fogaskerekek. Van neki bontott alkatrész és megcsinálja. 30.000-ret mondott irányárat. A kérdésem az lenne, hogy lehúzás vagy nem?

Köszönök minden segítséget. (x14xe 1.6 16)

Bontott váltót kapsz 15-től már. 

  • Like 1
Elküldve
15 órája, Szityak írta:

Sziasztok!

Nem vagyok egy nagy fórumos. F astrám van és elkezdte 1-2 hónapja kidobálni az 5-diket. Csak azt, semelyik másikat sem. Van, hogy azt sem dobja ki de azért elég sűrűn. Elvittem váltóshoz és mondta, hogy nem szinkrongyűrű hanem fogaskerekek. Van neki bontott alkatrész és megcsinálja. 30.000-ret mondott irányárat. A kérdésem az lenne, hogy lehúzás vagy nem?

Köszönök minden segítséget. (x14xe 1.6 16)

Azért egy váltórudazat beállítást megpróbálhatnál előtte, leírás a GYIK-ben.

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a válaszokat, sajnos én nem tudok semmit megnézni mert nem is értek hozzá, és panel patkány vagyok már 3 éve. Semmi hely és eszköz sem. De ha vennék egy bontott váltót 15 körül akkor az meg komplett csere és kész nem?

Elküldve
2 órája, Szityak írta:

Köszönöm a válaszokat, sajnos én nem tudok semmit megnézni mert nem is értek hozzá, és panel patkány vagyok már 3 éve. Semmi hely és eszköz sem. De ha vennék egy bontott váltót 15 körül akkor az meg komplett csere és kész nem?

A bontott váltónak általában ereszt az összes tömítése-szimeringje, azokat beépítés előtt ki kell cserélni, plusz feltölteni új olajjal, az máris nem 15 hanem majdnem a duplája ( azt meg ugye nem tudod hogy jobb vagy rosszabb mint a tiéd). Aztán ha csak váltórudazat gondod van akkor a váltó cserével nem oldottál meg semmit.

  • Like 1
Elküldve

Tehár akkor maradok az én váltóm feljavításánál. Gondolom a szerelő ha látja, hogy elég a rudazatot javítani csak azt csinálja és nem esik neki mint boci az anyjának :)

Elküldve
48 perce, Szityak írta:

Tehár akkor maradok az én váltóm feljavításánál. Gondolom a szerelő ha látja, hogy elég a rudazatot javítani csak azt csinálja és nem esik neki mint boci az anyjának :)

Hát ha normális akkor így lesz....

Más: természetesen nem sikerült felrakni a váltó oldalsó fedelét a bolti tömítéssel szivárgás mentesen, az alsó csavarokon látszik a piros olaj,  ( előtte a gyártottal sem) így marad az hogy felragasztom pasztával a pic*ába...és reménykedem benne hogy mostanában nem kell levenni kuplung cseréhez. Jó hír viszont hogy az ablaknál lent nem látni olajat így a nyelestengely szimering továbbra sem szivárog, vagy már kevés az olaj, és nem éri el.

Elküldve
1 órával ezelőtt, Tiu írta:

Miért a tömítést nem pasztával raktad fel? :huh:

Azzal kéne? :blink:

Nekem tavaly a diffifedélhez adtak egész vékony tömítést és eresztett is rendesen. A gyári vastagabb volt azzal porszáraz volt. Kapott körbe taknyolást azóta nem ereszt, csak ronda. 

Elküldve
8 órája, Tiu írta:

Miért a tömítést nem pasztával raktad fel? :huh:

Nem, mert olyan variáció is volt de az is eresztett, ezért próbáltam meg most paszta nélkül.

7 órája, Bundee írta:

Azzal kéne? :blink:

Nekem tavaly a diffifedélhez adtak egész vékony tömítést és eresztett is rendesen. A gyári vastagabb volt azzal porszáraz volt. Kapott körbe taknyolást azóta nem ereszt, csak ronda. 

Ez is nagyon vékony mint a papír, nem sok esélyt láttam rá hogy jó lesz.

Elküldve

Használtam már FBS-t is az is jó volt bár megdagad az olajban, de mostanában Loctite 5910-et (olajteknőhöz, vezérmű házhoz is). Tömítést pedig csinálni szoktam.

Mindkét oldalát vékonyan bekenve nem szokott ereszteni. Lehet a Loctite kicsit drágább, kétezerpárszáz kedvezménnyel, de megéri szerintem.

Főleg annak, aki szétszed dolgokat itt-ott. :)

Elküldve
12 órája, Tiu írta:

Használtam már FBS-t is az is jó volt bár megdagad az olajban, de mostanában Loctite 5910-et (olajteknőhöz, vezérmű házhoz is). Tömítést pedig csinálni szoktam.

Mindkét oldalát vékonyan bekenve nem szokott ereszteni. Lehet a Loctite kicsit drágább, kétezerpárszáz kedvezménnyel, de megéri szerintem.

Főleg annak, aki szétszed dolgokat itt-ott. :)

Amivel felraktam annó a kartert az szerintem jó lesz ide is, mert az nem ereszt, csak normálisan ki kell hagyni csöpögni az olajat, mert ha túl korán odafolyik akkor van gond szerintem.

Elküldve (edited)

Sziasztok. Sebesség váltó problémára keresnék megoldást-tanácsot,hogy merre induljak el. Váltó beállítás és csapszeg csere megvolt már,jobb is lett kicsit,de most egyáltalán nem veszi az 5-ik sebességet. Mi lehet a gond kb? Köszönöm a tanácsot. 1.7D német motoros. Most úgy ál,hogy mély morgó fémes hang,veszi a sebességeket,de 5-be nincs hajtás.

Módosítva : csigusz1
Elküldve
8 órája, Hjoe írta:

Heló.

Fékerő szabályzó patronok különböznek más más motornál? 

Elég sokfélét lehet kapni, és énis szeretném tudni, hogy mi a különbség köztük.

Elküldve (edited)
17 órája, csigusz1 írta:

Sziasztok. Sebesség váltó problémára keresnék megoldást-tanácsot,hogy merre induljak el. Váltó beállítás és csapszeg csere megvolt már,jobb is lett kicsit,de most egyáltalán nem veszi az 5-ik sebességet. Mi lehet a gond kb? Köszönöm a tanácsot. 1.7D német motoros. Most úgy ál,hogy mély morgó fémes hang,veszi a sebességeket,de 5-be nincs hajtás.

Van hogy annyira kopott a rudazat hogy a "kettő közé" kell állítani, mert vagy rüki nincs vagy 5. meg kell szüntetni a kottyanást a kulisszánál ha lehet, ha nem, akkor némi játékkal el lehet találni azt a pontot ahol mindegyik megvan-zajmentesen. Ha nem jön össze akkor a váltóban van a gond.

8 órája, Bundee írta:

Elég sokfélét lehet kapni, és énis szeretném tudni, hogy mi a különbség köztük.

Szerintem inkább karosszéria változat és a fék ( kis-nagy tárcsa, hátul tárcsa vagy dob) dönti el milyen lett beépítve. Ha átalakítjuk a féket akkor fordulhat elő hogy " elmászik" az egyensúly, és blokkol, vagy gyengén fok ilyenkor kell cserélni. Mivel kiméregetni otthon nem nagyon lehet vagy próbálgatni kell, vagy meg kell kérdeni olyat aki csinálta ilyen fékáttálakítást, hogy ha cserélni kellett milyen ment bele.

Módosítva : zotya975
Elküldve

Nekem eddig a nagydobos főfékhengeres, a nagydobos hátsó, és a tárcsafékes hátsó patronok között nem volt difi. Mindegyikkel ugyanúgy 1.5kN-t tud. (és mindez különböző kasznikban)

Elküldve
On 2016. 07. 08. at 23:51, Bundee írta:

Elég sokfélét lehet kapni, és énis szeretném tudni, hogy mi a különbség köztük.

Gondolom a nem egyforma a nyomás határa. Máshol kezd szabályozni.

1.4 1.6 1.7 elvileg ugyanaz. De 2.0 hoz nem hozza az Unix rendszer. 

(Kicsit rossz topikba írtam, de bejelentkezés után kicsit megkeveredett a telefonom.) 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.