Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

3 perce, Stevy írta:

Lítiumzsír volt épp kéznél. ( Ilyen. )

Először én is valami hasonlóval kentem be, aztán pár nap múlva a kőolajszármazékoktól megduzzadt a gumigyűrű és rohadt nehézzé vált a váltás.

Utána kentem be szilikonzsírral, azóta( egy éve már) olyan mint a vaj... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Cserélt már valaki váltó ablakon keresztül kinyomócsapágyat? Vajon innen ki tudom cserélni a nyelestengely szimeringet?  Arra tippelek hogy nem, bár mostanában nem is látom szivárogni. Kíváncsi leszek tudok-e venni csavarbótban metrikus 7-es csavart vagy ki kell szednem a kuplungbowdent és azzal kihúzni a nyelestengelyt oldalt.:confused: Megrendeltem amik szerintem kellenek, csak a váltó oldalsó tömítését nem, mert a webshopban nem láttam egyértelműen melyik való ide...ezt majd megveszem valahol személyes unix, cromax...stb.

2247843-20160610-JFgcq6.jpg

Ha nem tudom kicserélni lentről a szimeringet ( és még ereszt) akkor az a terv hogy megpróbálom leengedni a bölcsőt-váltót annyira hogy hozzáférjek. Ha nem muszáj a hosszú féltengelyt nem húzom ki a váltóból, ott új a szimering, és félek hogy kiszedéskor-berakáskor megsérül.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Elérkezett a kinyomó csapágy csere ideje, feltételes módban kuplungtárcsa és szerkezet cserével, ha úgy látom szükség van rá. Nem volt, még a kopáshatáron belül vannak. Különösebb nehézségem nem volt, mivel a váltó ablakos, a nyelestengely kihúzása után, kitekertem a szerkezetet a lendkerékre rögzítő csavarokat, és szépen kipottyant. Felraktam a rögzítőket, de igazából lehet nem is kellettek volna. Félmunkát végeztem, mert megvettem ugyan a nyelestengely szimeringet, de annyira messze jártam tőle hogy nem cseréltem ki. A vezetőhüvely csavarjaiból 2 olyan mélyen volt hogy meg sem próbáltam kiszedni őket. Mindegy, remélem nem kezd el most szivárogni, mert egy ideje már nem teszi. A régi csapágy elég ramaty állapotban volt gyakorlatilag szétesett amikor kivettem.

2260225-20160626-qf94CZ.jpg

Kösz az infót Tiu!:icon13:

2260226-20160626-vDeijg.jpg

2260228-20160626-dG0V07.jpg

2260227-20160626-noFIM1.jpg2260229-20160626-XH5O8J.jpg                                                                                    Itt a végén volt egy kis játék mire becsúszott a bordázott nyelestengely a tárcsába.

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Tiu írta:

Igazán nincs mit, örülök, hogy sikerült! :):icon13:

Azért egyszerűbb volt, mint a motor ki vagy váltó le akció? :rolleyes:

Igen egyszerűbb, remélem a szimering sem kezd ereszteni a tengely ki-be tologatástól, mert akkor be kell ütemezni azt is.:rolleyes: De egyenlőre élvezem a csendet, megszűnt a sivítás.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Elérkezett a kinyomó csapágy csere ideje, feltételes módban kuplungtárcsa és szerkezet cserével, ha úgy látom szükség van rá. Nem volt, még a kopáshatáron belül vannak. Különösebb nehézségem nem volt, mivel a váltó ablakos, a nyelestengely kihúzása után, kitekertem a szerkezetet a lendkerékre rögzítő csavarokat, és szépen kipottyant. Felraktam a rögzítőket, de igazából lehet nem is kellettek volna. Félmunkát végeztem, mert megvettem ugyan a nyelestengely szimeringet, de annyira messze jártam tőle hogy nem cseréltem ki. A vezetőhüvely csavarjaiból 2 olyan mélyen volt hogy meg sem próbáltam kiszedni őket. Mindegy, remélem nem kezd el most szivárogni, mert egy ideje már nem teszi. A régi csapágy elég ramaty állapotban volt gyakorlatilag szétesett amikor kivettem.

 

Kösz az infót Tiu!:icon13:

 

 

                                                                                    Itt a végén volt egy kis játék mire becsúszott a bordázott nyelestengely a tárcsába.

 

Gratula a bátorságért és az ügyességért!! :-) A sivítást és a szimeringet nekem is javítanom kellene már egy jó ideje...

Én a hétvégén megpróbáltam leellenőrizni az olajszintet a váltóban, de nem bírtam kicsavarni a csavart, pedig egyszer már kiszedtem. De most féltem, hogy amilyen szerencsém van, beletöröm...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, pszilaj írta:

Gratula a bátorságért és az ügyességért!! :-) A sivítást és a szimeringet nekem is javítanom kellene már egy jó ideje...

Én a hétvégén megpróbáltam leellenőrizni az olajszintet a váltóban, de nem bírtam kicsavarni a csavart, pedig egyszer már kiszedtem. De most féltem, hogy amilyen szerencsém van, beletöröm...

Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar.

2260355-20160627-gY3Lss.jpg

Link to comment
Megosztás:

14 perce, zotya975 írta:

Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar.

 

 

 

 

Extra cucc az csak a 7es csavar, meg az a sokágú bitfej( hanyas méret, és jól számoltam hogy 12 ága van?)? (Plussz ugye a profi kuplung összefogó :-):-)  ) 

Ezt úgy ertem hogy általános szerszámok kellenek csak ezeken felül? 

A kinyomócsapágy kb 4 éve a polcon van, csak még nem mertem nekiugrani.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, aholy írta:

 

 

 

 

Extra cucc az csak a 7es csavar, meg az a sokágú bitfej( hanyas méret, és jól számoltam hogy 12 ága van?)? (Plussz ugye a profi kuplung összefogó :-):-)  ) 

Ezt úgy ertem hogy általános szerszámok kellenek csak ezeken felül? 

A kinyomócsapágy kb 4 éve a polcon van, csak még nem mertem nekiugrani.

Igen, csak ezek, a 7-es csavar 50 forint volt a bitfejet kölcsön kellett kérnem, de most már tudom milyet vegyek. A méretét most sem tudom, mert nem látni rajta majd elviszem és kerek ugyanekkorát. Mondjuk hülye voltam hogy amikor ki volt szedve nem néztem meg hogy torxal nem lehet-e kitekerni. Berohadva nincs hiszen ugye olajban úszik. Ezen kívül sima krovakészlet kellett hozzá, és más nem. Zeeger gyűrű fogó azért nem árt elég körülményes volt kipiszkálni anélkül.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Majd elmesélem, ha egyszer lesz alufelnim...:-) De ha meg van kenve és évente kétszer leveszem nekem nem szokott rárohadni a vas sem.

A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le.:doze:

Link to comment
Megosztás:

2 perce, hening írta:

A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le.:doze:

Amatőr... :D Ilyen dolgoknak ilyen régi autóknál mindig egy kis meleggel és sok kenőanyaggal kell nekimenni.

Link to comment
Megosztás:

Just now, wookie írta:

Amatőr... :D Ilyen dolgoknak ilyen régi autóknál mindig egy kis meleggel és sok kenőanyaggal kell nekimenni.

Meleggel nem igazán lehetett, mint említettem a tempomat egységről volt szó. A kenőanyagnak meg a rozsdaoldós, félórás "áztatás" megfelel...gondolom.:doze:

Link to comment
Megosztás:

24 perce, hening írta:

A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le.:doze:

Biztos van neki valami kémiai magyarázata elektródpotenciál, meg galvánelem vagy hasonló, csak régen jártam hozzá suliba.:confused:

Link to comment
Megosztás:

Hali!
Volna egy kérdésem váltó témában.
Ma megcsináltam a gyikben leírt, zotyától idézett váltórudazat-beállítást.

Igazából nem volt nagy gondom a váltással, néha egyik-másik sebességet nehezen veszi, meg alapjáraton nagyon remeg a váltókar, gondoltam segít a dolgon.

Na, első körben az lett, hogy elmentek a bal oldali sebességek (1,2, rüki)... Igazából túl baloldalra fixálta a kart az a lyuk amiket egybehoztam a fúrószárral...
Vissza tudtam csinálni, ha középen fixáltam a kart, nagyjából ott ahol volt, de igazából sok értelme nem volt, sőt visszaváltásnál mintha nehezebben venné a 2est...

Ja és amúgy mikor kivettem a dugót rögtön beszaladt a fúrószár, szóval nemtom. 
 

Mit csinálhattam rosszul?
Most egy másik fórumon azt mondták hogy jobban be kell mennie a fúrószárnak és akkor teljesen megakad a tengely. Én simán betoltam a dugó mélységéig, de különösebben nem akadt. Lehet h nem voltam elég türelmes a mozgatás-fúrószár betologatással?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, szabolala írta:

Hali!
Volna egy kérdésem váltó témában.
Ma megcsináltam a gyikben leírt, zotyától idézett váltórudazat-beállítást.

Igazából nem volt nagy gondom a váltással, néha egyik-másik sebességet nehezen veszi, meg alapjáraton nagyon remeg a váltókar, gondoltam segít a dolgon.

Na, első körben az lett, hogy elmentek a bal oldali sebességek (1,2, rüki)... Igazából túl baloldalra fixálta a kart az a lyuk amiket egybehoztam a fúrószárral...
Vissza tudtam csinálni, ha középen fixáltam a kart, nagyjából ott ahol volt, de igazából sok értelme nem volt, sőt visszaváltásnál mintha nehezebben venné a 2est...

Ja és amúgy mikor kivettem a dugót rögtön beszaladt a fúrószár, szóval nemtom. 
 

Mit csinálhattam rosszul?
Most egy másik fórumon azt mondták hogy jobban be kell mennie a fúrószárnak és akkor teljesen megakad a tengely. Én simán betoltam a dugó mélységéig, de különösebben nem akadt. Lehet h nem voltam elég türelmes a mozgatás-fúrószár betologatással?

 

10 órája, wookie írta:

Ha szarrá van kopva a rudazat, akkor nem fogod tudni normálisan beállítani.

Megerősíteném wookie véleményét.

Beállítás előtt érdemes a segédváltórudat és a stifteket, meg a csillapítógyűrűt kicserélni a váltórudazatban.

Aztán, ha ezek után sem vált rendesen, akkor kellene állítani. Addig egy szétkopott, lötyögős rudazathoz próbálod állítani...

Amúgy ha csak a csillapítógyűrűt kicseréled, már nem fog annyira remegni a váltókar... :D

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Biztos van neki valami kémiai magyarázata elektródpotenciál, meg galvánelem vagy hasonló, csak régen jártam hozzá suliba.:confused:

Nekem úgy rémlik elektrokémiai korrózió a neve és pont ez a lényege h különböző fémek különböző vezetési együtthatója okozza h összeragadnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, pszilaj írta:

 

Megerősíteném wookie véleményét.

Beállítás előtt érdemes a segédváltórudat és a stifteket, meg a csillapítógyűrűt kicserélni a váltórudazatban.

Aztán, ha ezek után sem vált rendesen, akkor kellene állítani. Addig egy szétkopott, lötyögős rudazathoz próbálod állítani...

Amúgy ha csak a csillapítógyűrűt kicseréled, már nem fog annyira remegni a váltókar... :D

Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni a szükséges cuccokat.
Mennyire típusspecifikusak ezek? A segédváltórúdra, csapszegre, csillapító gyűrűre gondolok. Egyformák minden f astrában?
 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.