Stevy Elküldve Május24, 2016 Megoszt Elküldve Május24, 2016 16 perce, pszilaj írta: A zsírral vigyázz, mert a sima kenőzsír nem lesz jó. Vagy szilikonzsír kell oda, vagy esetleg vazelin... ;) Lítiumzsír volt épp kéznél. ( Ilyen. ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május24, 2016 Megoszt Elküldve Május24, 2016 3 perce, Stevy írta: Lítiumzsír volt épp kéznél. ( Ilyen. ) Először én is valami hasonlóval kentem be, aztán pár nap múlva a kőolajszármazékoktól megduzzadt a gumigyűrű és rohadt nehézzé vált a váltás. Utána kentem be szilikonzsírral, azóta( egy éve már) olyan mint a vaj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május24, 2016 Megoszt Elküldve Május24, 2016 32 perce, pszilaj írta: A zsírral vigyázz, mert a sima kenőzsír nem lesz jó. Vagy szilikonzsír kell oda, vagy esetleg vazelin... ;) Jaja nekem is megdagadt a gépzsírtól, aztán a fém karika amiben mozog elkezdte lereszelni.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Május24, 2016 Megoszt Elküldve Május24, 2016 Először étolajat kentem rá, mert nem volt más ott ahova épp mentünk. (eddig 2 napja nincs vele gond, majd kiderül lesz e) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június10, 2016 Megoszt Elküldve Június10, 2016 Cserélt már valaki váltó ablakon keresztül kinyomócsapágyat? Vajon innen ki tudom cserélni a nyelestengely szimeringet? Arra tippelek hogy nem, bár mostanában nem is látom szivárogni. Kíváncsi leszek tudok-e venni csavarbótban metrikus 7-es csavart vagy ki kell szednem a kuplungbowdent és azzal kihúzni a nyelestengelyt oldalt. Megrendeltem amik szerintem kellenek, csak a váltó oldalsó tömítését nem, mert a webshopban nem láttam egyértelműen melyik való ide...ezt majd megveszem valahol személyes unix, cromax...stb. Ha nem tudom kicserélni lentről a szimeringet ( és még ereszt) akkor az a terv hogy megpróbálom leengedni a bölcsőt-váltót annyira hogy hozzáférjek. Ha nem muszáj a hosszú féltengelyt nem húzom ki a váltóból, ott új a szimering, és félek hogy kiszedéskor-berakáskor megsérül. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolt5566 Elküldve Június17, 2016 Megoszt Elküldve Június17, 2016 üdv hatramenetnél meleg üzemmódnál mér recsen a váltó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június17, 2016 Megoszt Elküldve Június17, 2016 3 perce, zsolt5566 írta: üdv hatramenetnél meleg üzemmódnál mér recsen a váltó. Mert gyárilag kétkuplungos a hátramenet kapcsolása, de nekem akkor recseg, mikor még előre mozog az autó, de berakom rükibe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június26, 2016 Megoszt Elküldve Június26, 2016 Elérkezett a kinyomó csapágy csere ideje, feltételes módban kuplungtárcsa és szerkezet cserével, ha úgy látom szükség van rá. Nem volt, még a kopáshatáron belül vannak. Különösebb nehézségem nem volt, mivel a váltó ablakos, a nyelestengely kihúzása után, kitekertem a szerkezetet a lendkerékre rögzítő csavarokat, és szépen kipottyant. Felraktam a rögzítőket, de igazából lehet nem is kellettek volna. Félmunkát végeztem, mert megvettem ugyan a nyelestengely szimeringet, de annyira messze jártam tőle hogy nem cseréltem ki. A vezetőhüvely csavarjaiból 2 olyan mélyen volt hogy meg sem próbáltam kiszedni őket. Mindegy, remélem nem kezd el most szivárogni, mert egy ideje már nem teszi. A régi csapágy elég ramaty állapotban volt gyakorlatilag szétesett amikor kivettem. Kösz az infót Tiu! Itt a végén volt egy kis játék mire becsúszott a bordázott nyelestengely a tárcsába. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június26, 2016 Megoszt Elküldve Június26, 2016 Igazán nincs mit, örülök, hogy sikerült! Azért egyszerűbb volt, mint a motor ki vagy váltó le akció? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 7 órája, Tiu írta: Igazán nincs mit, örülök, hogy sikerült! Azért egyszerűbb volt, mint a motor ki vagy váltó le akció? Igen egyszerűbb, remélem a szimering sem kezd ereszteni a tengely ki-be tologatástól, mert akkor be kell ütemezni azt is. De egyenlőre élvezem a csendet, megszűnt a sivítás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 9 órája, zotya975 írta: Elérkezett a kinyomó csapágy csere ideje, feltételes módban kuplungtárcsa és szerkezet cserével, ha úgy látom szükség van rá. Nem volt, még a kopáshatáron belül vannak. Különösebb nehézségem nem volt, mivel a váltó ablakos, a nyelestengely kihúzása után, kitekertem a szerkezetet a lendkerékre rögzítő csavarokat, és szépen kipottyant. Felraktam a rögzítőket, de igazából lehet nem is kellettek volna. Félmunkát végeztem, mert megvettem ugyan a nyelestengely szimeringet, de annyira messze jártam tőle hogy nem cseréltem ki. A vezetőhüvely csavarjaiból 2 olyan mélyen volt hogy meg sem próbáltam kiszedni őket. Mindegy, remélem nem kezd el most szivárogni, mert egy ideje már nem teszi. A régi csapágy elég ramaty állapotban volt gyakorlatilag szétesett amikor kivettem. Kösz az infót Tiu! Itt a végén volt egy kis játék mire becsúszott a bordázott nyelestengely a tárcsába. Gratula a bátorságért és az ügyességért!! A sivítást és a szimeringet nekem is javítanom kellene már egy jó ideje... Én a hétvégén megpróbáltam leellenőrizni az olajszintet a váltóban, de nem bírtam kicsavarni a csavart, pedig egyszer már kiszedtem. De most féltem, hogy amilyen szerencsém van, beletöröm... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 1 óra, pszilaj írta: Gratula a bátorságért és az ügyességért!! A sivítást és a szimeringet nekem is javítanom kellene már egy jó ideje... Én a hétvégén megpróbáltam leellenőrizni az olajszintet a váltóban, de nem bírtam kicsavarni a csavart, pedig egyszer már kiszedtem. De most féltem, hogy amilyen szerencsém van, beletöröm... Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 14 perce, zotya975 írta: Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar. Extra cucc az csak a 7es csavar, meg az a sokágú bitfej( hanyas méret, és jól számoltam hogy 12 ága van?)? (Plussz ugye a profi kuplung összefogó ) Ezt úgy ertem hogy általános szerszámok kellenek csak ezeken felül? A kinyomócsapágy kb 4 éve a polcon van, csak még nem mertem nekiugrani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 2 órája, aholy írta: Extra cucc az csak a 7es csavar, meg az a sokágú bitfej( hanyas méret, és jól számoltam hogy 12 ága van?)? (Plussz ugye a profi kuplung összefogó ) Ezt úgy ertem hogy általános szerszámok kellenek csak ezeken felül? A kinyomócsapágy kb 4 éve a polcon van, csak még nem mertem nekiugrani. Igen, csak ezek, a 7-es csavar 50 forint volt a bitfejet kölcsön kellett kérnem, de most már tudom milyet vegyek. A méretét most sem tudom, mert nem látni rajta majd elviszem és kerek ugyanekkorát. Mondjuk hülye voltam hogy amikor ki volt szedve nem néztem meg hogy torxal nem lehet-e kitekerni. Berohadva nincs hiszen ugye olajban úszik. Ezen kívül sima krovakészlet kellett hozzá, és más nem. Zeeger gyűrű fogó azért nem árt elég körülményes volt kipiszkálni anélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június27, 2016 Megoszt Elküldve Június27, 2016 11 órája, zotya975 írta: Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar. Hogy is van az az alufelnikkel, mikor rárohadnak a kerékagyra? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 15 órája, wookie írta: Hogy is van az az alufelnikkel, mikor rárohadnak a kerékagyra? :D Majd elmesélem, ha egyszer lesz alufelnim... De ha meg van kenve és évente kétszer leveszem nekem nem szokott rárohadni a vas sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 6 órája, zotya975 írta: Majd elmesélem, ha egyszer lesz alufelnim... De ha meg van kenve és évente kétszer leveszem nekem nem szokott rárohadni a vas sem. A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 2 perce, hening írta: A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le. Amatőr... :D Ilyen dolgoknak ilyen régi autóknál mindig egy kis meleggel és sok kenőanyaggal kell nekimenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 Just now, wookie írta: Amatőr... :D Ilyen dolgoknak ilyen régi autóknál mindig egy kis meleggel és sok kenőanyaggal kell nekimenni. Meleggel nem igazán lehetett, mint említettem a tempomat egységről volt szó. A kenőanyagnak meg a rozsdaoldós, félórás "áztatás" megfelel...gondolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 24 perce, hening írta: A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le. Biztos van neki valami kémiai magyarázata elektródpotenciál, meg galvánelem vagy hasonló, csak régen jártam hozzá suliba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 Hali! Volna egy kérdésem váltó témában. Ma megcsináltam a gyikben leírt, zotyától idézett váltórudazat-beállítást. Igazából nem volt nagy gondom a váltással, néha egyik-másik sebességet nehezen veszi, meg alapjáraton nagyon remeg a váltókar, gondoltam segít a dolgon. Na, első körben az lett, hogy elmentek a bal oldali sebességek (1,2, rüki)... Igazából túl baloldalra fixálta a kart az a lyuk amiket egybehoztam a fúrószárral... Vissza tudtam csinálni, ha középen fixáltam a kart, nagyjából ott ahol volt, de igazából sok értelme nem volt, sőt visszaváltásnál mintha nehezebben venné a 2est... Ja és amúgy mikor kivettem a dugót rögtön beszaladt a fúrószár, szóval nemtom. Mit csinálhattam rosszul? Most egy másik fórumon azt mondták hogy jobban be kell mennie a fúrószárnak és akkor teljesen megakad a tengely. Én simán betoltam a dugó mélységéig, de különösebben nem akadt. Lehet h nem voltam elég türelmes a mozgatás-fúrószár betologatással? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június28, 2016 Megoszt Elküldve Június28, 2016 Ha szarrá van kopva a rudazat, akkor nem fogod tudni normálisan beállítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június29, 2016 Megoszt Elküldve Június29, 2016 10 órája, szabolala írta: Hali! Volna egy kérdésem váltó témában. Ma megcsináltam a gyikben leírt, zotyától idézett váltórudazat-beállítást. Igazából nem volt nagy gondom a váltással, néha egyik-másik sebességet nehezen veszi, meg alapjáraton nagyon remeg a váltókar, gondoltam segít a dolgon. Na, első körben az lett, hogy elmentek a bal oldali sebességek (1,2, rüki)... Igazából túl baloldalra fixálta a kart az a lyuk amiket egybehoztam a fúrószárral... Vissza tudtam csinálni, ha középen fixáltam a kart, nagyjából ott ahol volt, de igazából sok értelme nem volt, sőt visszaváltásnál mintha nehezebben venné a 2est... Ja és amúgy mikor kivettem a dugót rögtön beszaladt a fúrószár, szóval nemtom. Mit csinálhattam rosszul? Most egy másik fórumon azt mondták hogy jobban be kell mennie a fúrószárnak és akkor teljesen megakad a tengely. Én simán betoltam a dugó mélységéig, de különösebben nem akadt. Lehet h nem voltam elég türelmes a mozgatás-fúrószár betologatással? 10 órája, wookie írta: Ha szarrá van kopva a rudazat, akkor nem fogod tudni normálisan beállítani. Megerősíteném wookie véleményét. Beállítás előtt érdemes a segédváltórudat és a stifteket, meg a csillapítógyűrűt kicserélni a váltórudazatban. Aztán, ha ezek után sem vált rendesen, akkor kellene állítani. Addig egy szétkopott, lötyögős rudazathoz próbálod állítani... Amúgy ha csak a csillapítógyűrűt kicseréled, már nem fog annyira remegni a váltókar... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Június29, 2016 Megoszt Elküldve Június29, 2016 13 órája, zotya975 írta: Biztos van neki valami kémiai magyarázata elektródpotenciál, meg galvánelem vagy hasonló, csak régen jártam hozzá suliba. Nekem úgy rémlik elektrokémiai korrózió a neve és pont ez a lényege h különböző fémek különböző vezetési együtthatója okozza h összeragadnak. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Június29, 2016 Megoszt Elküldve Június29, 2016 9 órája, pszilaj írta: Megerősíteném wookie véleményét. Beállítás előtt érdemes a segédváltórudat és a stifteket, meg a csillapítógyűrűt kicserélni a váltórudazatban. Aztán, ha ezek után sem vált rendesen, akkor kellene állítani. Addig egy szétkopott, lötyögős rudazathoz próbálod állítani... Amúgy ha csak a csillapítógyűrűt kicseréled, már nem fog annyira remegni a váltókar... :D Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni a szükséges cuccokat. Mennyire típusspecifikusak ezek? A segédváltórúdra, csapszegre, csillapító gyűrűre gondolok. Egyformák minden f astrában? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts