Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
16 perce, pszilaj írta:

A zsírral vigyázz, mert a sima kenőzsír nem lesz jó.

Vagy szilikonzsír kell oda, vagy esetleg vazelin... ;)

Lítiumzsír volt épp kéznél. ( Ilyen. )

Elküldve
3 perce, Stevy írta:

Lítiumzsír volt épp kéznél. ( Ilyen. )

Először én is valami hasonlóval kentem be, aztán pár nap múlva a kőolajszármazékoktól megduzzadt a gumigyűrű és rohadt nehézzé vált a váltás.

Utána kentem be szilikonzsírral, azóta( egy éve már) olyan mint a vaj... :)

Elküldve
32 perce, pszilaj írta:

A zsírral vigyázz, mert a sima kenőzsír nem lesz jó.

Vagy szilikonzsír kell oda, vagy esetleg vazelin... ;)

Jaja nekem is megdagadt a gépzsírtól, aztán a fém karika amiben mozog elkezdte lereszelni..

Elküldve

Először étolajat kentem rá, mert nem volt más ott ahova épp mentünk.  :-):-) (eddig 2 napja nincs vele gond, majd kiderül lesz e)

  • 3 weeks later...
Elküldve

Cserélt már valaki váltó ablakon keresztül kinyomócsapágyat? Vajon innen ki tudom cserélni a nyelestengely szimeringet?  Arra tippelek hogy nem, bár mostanában nem is látom szivárogni. Kíváncsi leszek tudok-e venni csavarbótban metrikus 7-es csavart vagy ki kell szednem a kuplungbowdent és azzal kihúzni a nyelestengelyt oldalt.:confused: Megrendeltem amik szerintem kellenek, csak a váltó oldalsó tömítését nem, mert a webshopban nem láttam egyértelműen melyik való ide...ezt majd megveszem valahol személyes unix, cromax...stb.

2247843-20160610-JFgcq6.jpg

Ha nem tudom kicserélni lentről a szimeringet ( és még ereszt) akkor az a terv hogy megpróbálom leengedni a bölcsőt-váltót annyira hogy hozzáférjek. Ha nem muszáj a hosszú féltengelyt nem húzom ki a váltóból, ott új a szimering, és félek hogy kiszedéskor-berakáskor megsérül.

 

  • Like 1
Elküldve
3 perce, zsolt5566 írta:

üdv hatramenetnél meleg üzemmódnál mér recsen a váltó.

Mert gyárilag kétkuplungos a hátramenet kapcsolása, de nekem akkor recseg, mikor még előre mozog az autó, de berakom rükibe.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Elérkezett a kinyomó csapágy csere ideje, feltételes módban kuplungtárcsa és szerkezet cserével, ha úgy látom szükség van rá. Nem volt, még a kopáshatáron belül vannak. Különösebb nehézségem nem volt, mivel a váltó ablakos, a nyelestengely kihúzása után, kitekertem a szerkezetet a lendkerékre rögzítő csavarokat, és szépen kipottyant. Felraktam a rögzítőket, de igazából lehet nem is kellettek volna. Félmunkát végeztem, mert megvettem ugyan a nyelestengely szimeringet, de annyira messze jártam tőle hogy nem cseréltem ki. A vezetőhüvely csavarjaiból 2 olyan mélyen volt hogy meg sem próbáltam kiszedni őket. Mindegy, remélem nem kezd el most szivárogni, mert egy ideje már nem teszi. A régi csapágy elég ramaty állapotban volt gyakorlatilag szétesett amikor kivettem.

2260225-20160626-qf94CZ.jpg

Kösz az infót Tiu!:icon13:

2260226-20160626-vDeijg.jpg

2260228-20160626-dG0V07.jpg

2260227-20160626-noFIM1.jpg2260229-20160626-XH5O8J.jpg                                                                                    Itt a végén volt egy kis játék mire becsúszott a bordázott nyelestengely a tárcsába.

 

Elküldve
7 órája, Tiu írta:

Igazán nincs mit, örülök, hogy sikerült! :):icon13:

Azért egyszerűbb volt, mint a motor ki vagy váltó le akció? :rolleyes:

Igen egyszerűbb, remélem a szimering sem kezd ereszteni a tengely ki-be tologatástól, mert akkor be kell ütemezni azt is.:rolleyes: De egyenlőre élvezem a csendet, megszűnt a sivítás.

Elküldve
9 órája, zotya975 írta:

Elérkezett a kinyomó csapágy csere ideje, feltételes módban kuplungtárcsa és szerkezet cserével, ha úgy látom szükség van rá. Nem volt, még a kopáshatáron belül vannak. Különösebb nehézségem nem volt, mivel a váltó ablakos, a nyelestengely kihúzása után, kitekertem a szerkezetet a lendkerékre rögzítő csavarokat, és szépen kipottyant. Felraktam a rögzítőket, de igazából lehet nem is kellettek volna. Félmunkát végeztem, mert megvettem ugyan a nyelestengely szimeringet, de annyira messze jártam tőle hogy nem cseréltem ki. A vezetőhüvely csavarjaiból 2 olyan mélyen volt hogy meg sem próbáltam kiszedni őket. Mindegy, remélem nem kezd el most szivárogni, mert egy ideje már nem teszi. A régi csapágy elég ramaty állapotban volt gyakorlatilag szétesett amikor kivettem.

 

Kösz az infót Tiu!:icon13:

 

 

                                                                                    Itt a végén volt egy kis játék mire becsúszott a bordázott nyelestengely a tárcsába.

 

Gratula a bátorságért és az ügyességért!! :-) A sivítást és a szimeringet nekem is javítanom kellene már egy jó ideje...

Én a hétvégén megpróbáltam leellenőrizni az olajszintet a váltóban, de nem bírtam kicsavarni a csavart, pedig egyszer már kiszedtem. De most féltem, hogy amilyen szerencsém van, beletöröm...

Elküldve
1 óra, pszilaj írta:

Gratula a bátorságért és az ügyességért!! :-) A sivítást és a szimeringet nekem is javítanom kellene már egy jó ideje...

Én a hétvégén megpróbáltam leellenőrizni az olajszintet a váltóban, de nem bírtam kicsavarni a csavart, pedig egyszer már kiszedtem. De most féltem, hogy amilyen szerencsém van, beletöröm...

Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar.

2260355-20160627-gY3Lss.jpg

Elküldve
14 perce, zotya975 írta:

Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar.

 

 

 

 

Extra cucc az csak a 7es csavar, meg az a sokágú bitfej( hanyas méret, és jól számoltam hogy 12 ága van?)? (Plussz ugye a profi kuplung összefogó :-):-)  ) 

Ezt úgy ertem hogy általános szerszámok kellenek csak ezeken felül? 

A kinyomócsapágy kb 4 éve a polcon van, csak még nem mertem nekiugrani.

Elküldve
2 órája, aholy írta:

 

 

 

 

Extra cucc az csak a 7es csavar, meg az a sokágú bitfej( hanyas méret, és jól számoltam hogy 12 ága van?)? (Plussz ugye a profi kuplung összefogó :-):-)  ) 

Ezt úgy ertem hogy általános szerszámok kellenek csak ezeken felül? 

A kinyomócsapágy kb 4 éve a polcon van, csak még nem mertem nekiugrani.

Igen, csak ezek, a 7-es csavar 50 forint volt a bitfejet kölcsön kellett kérnem, de most már tudom milyet vegyek. A méretét most sem tudom, mert nem látni rajta majd elviszem és kerek ugyanekkorát. Mondjuk hülye voltam hogy amikor ki volt szedve nem néztem meg hogy torxal nem lehet-e kitekerni. Berohadva nincs hiszen ugye olajban úszik. Ezen kívül sima krovakészlet kellett hozzá, és más nem. Zeeger gyűrű fogó azért nem árt elég körülményes volt kipiszkálni anélkül.

Elküldve
11 órája, zotya975 írta:

Kösz, elméletileg az nem tud belerohadni, mert ugye alumíniumban van vas csavar.

 

Hogy is van az az alufelnikkel, mikor rárohadnak a kerékagyra? :D

Elküldve
15 órája, wookie írta:

Hogy is van az az alufelnikkel, mikor rárohadnak a kerékagyra? :D

Majd elmesélem, ha egyszer lesz alufelnim...:-) De ha meg van kenve és évente kétszer leveszem nekem nem szokott rárohadni a vas sem.

Elküldve
6 órája, zotya975 írta:

Majd elmesélem, ha egyszer lesz alufelnim...:-) De ha meg van kenve és évente kétszer leveszem nekem nem szokott rárohadni a vas sem.

A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le.:doze:

Elküldve
2 perce, hening írta:

A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le.:doze:

Amatőr... :D Ilyen dolgoknak ilyen régi autóknál mindig egy kis meleggel és sok kenőanyaggal kell nekimenni.

Elküldve
Just now, wookie írta:

Amatőr... :D Ilyen dolgoknak ilyen régi autóknál mindig egy kis meleggel és sok kenőanyaggal kell nekimenni.

Meleggel nem igazán lehetett, mint említettem a tempomat egységről volt szó. A kenőanyagnak meg a rozsdaoldós, félórás "áztatás" megfelel...gondolom.:doze:

Elküldve
24 perce, hening írta:

A tempomatom alu háza 3 vas csavarral volt rögzítve a tartókeretéhez. Most már csak 2-vel, mert a 3. úgy bele volt rohadva, hogy először eltörtem a bit-et, aztán meg a csavar fejét törtem le.:doze:

Biztos van neki valami kémiai magyarázata elektródpotenciál, meg galvánelem vagy hasonló, csak régen jártam hozzá suliba.:confused:

Elküldve

Hali!
Volna egy kérdésem váltó témában.
Ma megcsináltam a gyikben leírt, zotyától idézett váltórudazat-beállítást.

Igazából nem volt nagy gondom a váltással, néha egyik-másik sebességet nehezen veszi, meg alapjáraton nagyon remeg a váltókar, gondoltam segít a dolgon.

Na, első körben az lett, hogy elmentek a bal oldali sebességek (1,2, rüki)... Igazából túl baloldalra fixálta a kart az a lyuk amiket egybehoztam a fúrószárral...
Vissza tudtam csinálni, ha középen fixáltam a kart, nagyjából ott ahol volt, de igazából sok értelme nem volt, sőt visszaváltásnál mintha nehezebben venné a 2est...

Ja és amúgy mikor kivettem a dugót rögtön beszaladt a fúrószár, szóval nemtom. 
 

Mit csinálhattam rosszul?
Most egy másik fórumon azt mondták hogy jobban be kell mennie a fúrószárnak és akkor teljesen megakad a tengely. Én simán betoltam a dugó mélységéig, de különösebben nem akadt. Lehet h nem voltam elég türelmes a mozgatás-fúrószár betologatással?

Elküldve
10 órája, szabolala írta:

Hali!
Volna egy kérdésem váltó témában.
Ma megcsináltam a gyikben leírt, zotyától idézett váltórudazat-beállítást.

Igazából nem volt nagy gondom a váltással, néha egyik-másik sebességet nehezen veszi, meg alapjáraton nagyon remeg a váltókar, gondoltam segít a dolgon.

Na, első körben az lett, hogy elmentek a bal oldali sebességek (1,2, rüki)... Igazából túl baloldalra fixálta a kart az a lyuk amiket egybehoztam a fúrószárral...
Vissza tudtam csinálni, ha középen fixáltam a kart, nagyjából ott ahol volt, de igazából sok értelme nem volt, sőt visszaváltásnál mintha nehezebben venné a 2est...

Ja és amúgy mikor kivettem a dugót rögtön beszaladt a fúrószár, szóval nemtom. 
 

Mit csinálhattam rosszul?
Most egy másik fórumon azt mondták hogy jobban be kell mennie a fúrószárnak és akkor teljesen megakad a tengely. Én simán betoltam a dugó mélységéig, de különösebben nem akadt. Lehet h nem voltam elég türelmes a mozgatás-fúrószár betologatással?

 

10 órája, wookie írta:

Ha szarrá van kopva a rudazat, akkor nem fogod tudni normálisan beállítani.

Megerősíteném wookie véleményét.

Beállítás előtt érdemes a segédváltórudat és a stifteket, meg a csillapítógyűrűt kicserélni a váltórudazatban.

Aztán, ha ezek után sem vált rendesen, akkor kellene állítani. Addig egy szétkopott, lötyögős rudazathoz próbálod állítani...

Amúgy ha csak a csillapítógyűrűt kicseréled, már nem fog annyira remegni a váltókar... :D

Elküldve
13 órája, zotya975 írta:

Biztos van neki valami kémiai magyarázata elektródpotenciál, meg galvánelem vagy hasonló, csak régen jártam hozzá suliba.:confused:

Nekem úgy rémlik elektrokémiai korrózió a neve és pont ez a lényege h különböző fémek különböző vezetési együtthatója okozza h összeragadnak.

  • Like 1
Elküldve
9 órája, pszilaj írta:

 

Megerősíteném wookie véleményét.

Beállítás előtt érdemes a segédváltórudat és a stifteket, meg a csillapítógyűrűt kicserélni a váltórudazatban.

Aztán, ha ezek után sem vált rendesen, akkor kellene állítani. Addig egy szétkopott, lötyögős rudazathoz próbálod állítani...

Amúgy ha csak a csillapítógyűrűt kicseréled, már nem fog annyira remegni a váltókar... :D

Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni a szükséges cuccokat.
Mennyire típusspecifikusak ezek? A segédváltórúdra, csapszegre, csillapító gyűrűre gondolok. Egyformák minden f astrában?
 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.