joecockroach Elküldve Április22, 2016 Elküldve Április22, 2016 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Hát passzolom, de ha nem szűnik meg olajcserével, illetve lógnak a tengelyek és a csapágyat meghúzva sem javul, akkor én inkább feltennék egy bontott váltót, mint hogy elkezdjem keresgélni a hibát. Persze ha van egy szerelőd, aki konkrétan tudja mi okozza ezt és meg is tudja csinálni emberi áron az úgy jó. most a hétvégén ellenőrzök mindent, aztán kitalálom hogyan tovább. Egyébként a bontott váltó lenne a legegyszerűbb valóban, ha találok azonos típust jó áron, akkor nem fogok sokat vacakolni. 1
Imi (Astra) Elküldve Április23, 2016 Elküldve Április23, 2016 Sziasztok, Arról tudna valaki infót adni, hogy az utastérben, a váltókar alatti műanyag cuccosok közül mit érdemes és lehet kicserélni? A lötyögés nem vészes, inkább az a gondom, hogy olyan 3000 rpm körül elkezd rezonálni a váltókar, viszont ha ráfogok (vagy lent az ún. "golyósfészket" vagy mit megnyomom picit oldalra) abbahagyja. Köszi a segítséget!
zotya975 Elküldve Április24, 2016 Elküldve Április24, 2016 11 órája, Imi (Astra) írta: Sziasztok, Arról tudna valaki infót adni, hogy az utastérben, a váltókar alatti műanyag cuccosok közül mit érdemes és lehet kicserélni? A lötyögés nem vészes, inkább az a gondom, hogy olyan 3000 rpm körül elkezd rezonálni a váltókar, viszont ha ráfogok (vagy lent az ún. "golyósfészket" vagy mit megnyomom picit oldalra) abbahagyja. Köszi a segítséget! A gumigyűrű szokott ott a leghamarabb megkopni, ezt vagy cserélek vagy tekernek alája szigetelő szalagot és úgy teszik vissza. Szilikon zsírral kell megkenni ,mert a gépzsírtól megdagad. A váltókaron nekem a rüki felhúzó gyűrű szokott rezonálni, erre viszont még nem találtam megoldást, igaz ritkán megyek 120-al így annyira nem zavar. 1
Gergőőő Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 On 2016. 04. 18. at 16:10, zotya975 írta: Pontosan.. a hosszú féltengely felől fix a csapágy külső gyűrűje innen meg lehet kijjebb-beljebb tekergetni. Ténylegesen csak addig kell behajtani ezt a nagy cuccost amíg megszűnik a diffi lötyögése? Vagy van erre vmi meghúzási nyomaték vagy lötyögni kell neki kicsit?
zotya975 Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 21 perce, Gergőőő írta: Ténylegesen csak addig kell behajtani ezt a nagy cuccost amíg megszűnik a diffi lötyögése? Vagy van erre vmi meghúzási nyomaték vagy lötyögni kell neki kicsit? Sehol semmi infót nem találtam erről a műveletről, tekertük befelé, gondoltuk ha már megszorul a féltengely akkor az már sok, de nem jutottunk el eddíg a pontig mert előbb megszorult ez az alkatrész, így visszaraktuk rá a lemezes biztosítást, és ennyi. A lötyögés érezhetően csökkent de nem szűnt meg teljesen.
HaPetya Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 (edited) 44 perce, Gergőőő írta: Ténylegesen csak addig kell behajtani ezt a nagy cuccost amíg megszűnik a diffi lötyögése? Vagy van erre vmi meghúzási nyomaték vagy lötyögni kell neki kicsit? Sziasztok! Csak egy kis kiegészítés: Azzal a koronás anyával az egész differenciálmű kúpgörgős csapágyazását lehet előfeszíteni, nagyon vigyázzatok vele. Elég könnyű túlhúzni. Ha a fogazat kopott (homlok-fogaskerékpár lévén) nincs lehetőség hézagolásra. Ha magában a differenciálműben vannak a kúpkerekek kiverődve azt lehet cserélni, illetve lehet kapni edzett hézagoló alátétet. A kúpgörgős csapágyak beállítása elég macerás: fékezőnyomatékot kell nézni 1 ford/sec fordulatszámnál. Ezek újra használt csapágynál 60-100 Ncm, új csapágy esetében 150-210 Ncm. Ide nyilván célszerszám kell a koronás részt megfogni. Módosítva Május1, 2016 : HaPetya
Tiu Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 Itt a leírása is: http://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-b/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_front_wheel_drive/manual_transmission_f_10/f_13/f_15/f_17_easytronic_f_13/f_17/m_20/repair_instructions/adjustment_regulations_for_tapered_roller_bearings_(differential)_(f13)/
zotya975 Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 1 órával ezelőtt, Tiu írta: Itt a leírása is: http://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-b/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_front_wheel_drive/manual_transmission_f_10/f_13/f_15/f_17_easytronic_f_13/f_17/m_20/repair_instructions/adjustment_regulations_for_tapered_roller_bearings_(differential)_(f13)/ Várjál csak mi is hiányzik ehhez itthon.... ja megvan az a műszer amivel a 9Nm-ert beállítom. meg a célszerszám amivel azt a koronás biszbaszt tekergetni kell. De most már legalább tudjuk mit kellett volna csinálni.
zotya975 Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 22 perce, Tiu írta: Ez is valami. Igen, most legalább már van infónk róla.
Gergőőő Elküldve Május2, 2016 Elküldve Május2, 2016 Célszerszám ugyan már, egy méteres lapos vas élével tökéletesen tekerhető volt a cuccos persze kiszerelt váltónál. Szorulás után kb 30° vissza, ekkor benyúlva nem lötyögött a diffi de nem is szorult és mehetett vissza a helyére. Az eredmény pedig h megszűnt az 5-ikben jelentkező diffihang ami már régóta idegesített. Jó kis május elsejei szerelős nap volt ez! :D 1
joecockroach Elküldve Május2, 2016 Elküldve Május2, 2016 Ezt a nagy körmös hengeres alkatrészt lehet úgy is tekergetni, hogy nem húzom ki a féltengelyt? Valaki tudja a menetemelkedését?
zotya975 Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 18 órája, joecockroach írta: Ezt a nagy körmös hengeres alkatrészt lehet úgy is tekergetni, hogy nem húzom ki a féltengelyt? Valaki tudja a menetemelkedését? Menetemelkedés passz, én bedugott féltengelynél láttam értelmét tekergetni, hiszen akkor tudtam ellenőrizni hogy mennyire kotyog.
joecockroach Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Menetemelkedés passz, én bedugott féltengelynél láttam értelmét tekergetni, hiszen akkor tudtam ellenőrizni hogy mennyire kotyog. Köszi! Ha nem kell szétszedni, úgy nekem egyszerűbb :D Nagyon óvatosan kell ezzel a beállítással bánni, mert a kúpos csapágyaknál kis elmozdulás hatására is nagy feszítő erők léphetnek fel, meg ugyanakkor ott van az is, hogy a hőtágulás hatására még jobban megfeszülhet a rendszer. Emiatt nem nagyon merem állítgatni, mondjuk egy-két foggal tekerem beljebb csak kezdésnek.
joecockroach Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 Ez így mennyire tűnik vészesnek? Ez a hosszabb féltengely oldala. Váltó alulról
HaPetya Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 (edited) 24 perce, joecockroach írta: Ez így mennyire tűnik vészesnek? Ez a hosszabb féltengely oldala. Váltó alulról Ez nem a diffinek a lógása, hanem a bepattanó gyűrűs kötésé illetve a belső csukló és a diffiház illesztésének kopása. Ha ekkor lenne a diffi tányérkerekének a lógása, akkor azon már nem lenne fogazat. Módosítva Május3, 2016 : HaPetya
Relax Elküldve Május10, 2016 Elküldve Május10, 2016 Sziasztok! Olajat és szűrőt szeretnék cserélni az autómataváltóban a Signumomban, de nem találok szürőt bele. Lehetséges hogy csak az olajat lehet cserélni és szűrő nincs benne? 2005.02.11.-es Z19DTH 110kw
Tiu Elküldve Május10, 2016 Elküldve Május10, 2016 9 órája, Relax írta: Sziasztok! Olajat és szűrőt szeretnék cserélni az autómataváltóban a Signumomban, de nem találok szürőt bele. Lehetséges hogy csak az olajat lehet cserélni és szűrő nincs benne? 2005.02.11.-es Z19DTH 110kw Van ezen az oldalon egy video, ott 10:10 körül kerül elő a szűrő. Nem biztos, hogy akarod cserélni. http://www.vectra-forum.eu/opel-vectra-problemforum/vectra-fahrzeugpflege-und-wartung/63195-automatik-getriebe-af-40-bei-opel.html
Relax Elküldve Május11, 2016 Elküldve Május11, 2016 10 órája, Tiu írta: Van ezen az oldalon egy video, ott 10:10 körül kerül elő a szűrő. Nem biztos, hogy akarod cserélni. http://www.vectra-forum.eu/opel-vectra-problemforum/vectra-fahrzeugpflege-und-wartung/63195-automatik-getriebe-af-40-bei-opel.html Az a gondom, hogy az én tipusomhoz nem ír egyik program semm szürőt. Még egy Opel szervízet is felhívtam nehezen tudom elhinni, hogy nincs benne szürő.
zotya975 Elküldve Május11, 2016 Elküldve Május11, 2016 5 órája, Relax írta: Az a gondom, hogy az én tipusomhoz nem ír egyik program semm szürőt. Még egy Opel szervízet is felhívtam nehezen tudom elhinni, hogy nincs benne szürő. Motorkód alapján mintha olvastam volna valahol szűrőt hozzá (meg úgy általánosságban is szokott lenni) ugye ezt a motort több autóba is tették.
Tiu Elküldve Május11, 2016 Elküldve Május11, 2016 Ott a szűrő a videóban 10perc 10 másodpercnél, az a fekete doboz. Ahogy látni is, majd mindent szét kell szedni a cseréhez, ami megdrágítja a cserét. Viszont elméletileg "örökélet" a csereperiódus. Ettől persze lehet cserélni, a Csergő-ben biztos tudnak mondani értelmeset a beszerzéséről. Azt, hogy milyen váltó lehet, innen gondolom: http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html http://www.opel-infos.de/modelle/signum.html
Stevy Elküldve Május24, 2016 Elküldve Május24, 2016 Jártatok már úgy ,hogy becsúszott a váltó rúdon lévő gumi gyűrű abba fehér házba ami ugye a kart is fogja ? Hétvégén az 1.6-osal így jártunk. (Régebben kicsit szorul is néha, gondolom már kijött aztán feszítette kicsit.) Épp mondom, hogy igen jól veszi most a sebességeket, (kuplung csere pár hete volt) megy előttünk egy biciklis pár méterre meg már kanyarodnánk be. Vissza kettő aztán onnantól össze vissza mozgott az egész (ugye a rúd a jóval nagyobb lyukban) El gurultunk 3-asban a házig ahova épp indultunk. Fél-3/4 óra alatt meg lett csak az elején azzal próbálkoztam hátha befér a kezem vagy valami csavarhúzó, de esélytelen volt úgyhogy középbox ki aztán a fehér házat fel és fél pillanat alatt helyén volt. Kis zsír, aztán vissza minden. Azóta mint az álom...
zotya975 Elküldve Május24, 2016 Elküldve Május24, 2016 35 perce, Stevy írta: Jártatok már úgy ,hogy becsúszott a váltó rúdon lévő gumi gyűrű abba fehér házba ami ugye a kart is fogja ? Hétvégén az 1.6-osal így jártunk. (Régebben kicsit szorul is néha, gondolom már kijött aztán feszítette kicsit.) Épp mondom, hogy igen jól veszi most a sebességeket, (kuplung csere pár hete volt) megy előttünk egy biciklis pár méterre meg már kanyarodnánk be. Vissza kettő aztán onnantól össze vissza mozgott az egész (ugye a rúd a jóval nagyobb lyukban) El gurultunk 3-asban a házig ahova épp indultunk. Fél-3/4 óra alatt meg lett csak az elején azzal próbálkoztam hátha befér a kezem vagy valami csavarhúzó, de esélytelen volt úgyhogy középbox ki aztán a fehér házat fel és fél pillanat alatt helyén volt. Kis zsír, aztán vissza minden. Azóta mint az álom... Még nem, de az egy nútban van onnan hogyan jött ki?
Stevy Elküldve Május24, 2016 Elküldve Május24, 2016 Hát már elég száraz volt a rudazat, gondolom arra jobban rátapadt aztán azt a pár kis fület ami a gumi gyűrűn van idővel áthúzta.
pszilaj Elküldve Május24, 2016 Elküldve Május24, 2016 2 órája, Stevy írta: Jártatok már úgy ,hogy becsúszott a váltó rúdon lévő gumi gyűrű abba fehér házba ami ugye a kart is fogja ? Hétvégén az 1.6-osal így jártunk. (Régebben kicsit szorul is néha, gondolom már kijött aztán feszítette kicsit.) Épp mondom, hogy igen jól veszi most a sebességeket, (kuplung csere pár hete volt) megy előttünk egy biciklis pár méterre meg már kanyarodnánk be. Vissza kettő aztán onnantól össze vissza mozgott az egész (ugye a rúd a jóval nagyobb lyukban) El gurultunk 3-asban a házig ahova épp indultunk. Fél-3/4 óra alatt meg lett csak az elején azzal próbálkoztam hátha befér a kezem vagy valami csavarhúzó, de esélytelen volt úgyhogy középbox ki aztán a fehér házat fel és fél pillanat alatt helyén volt. Kis zsír, aztán vissza minden. Azóta mint az álom... A zsírral vigyázz, mert a sima kenőzsír nem lesz jó. Vagy szilikonzsír kell oda, vagy esetleg vazelin... ;)
Recommended Posts