Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Olajfolyásos-féltengelykotyogásos szerelgetős délután Petya_1106-al :

Ez akkor egy féltengely szimmering csere képekkel ahogy szoktad, de mi lett a kotyogásra a megfejtés?

Elküldve
20 órája, Gergőőő írta:

Ez akkor egy féltengely szimmering csere képekkel ahogy szoktad, de mi lett a kotyogásra a megfejtés?

Kivettük a fésűs rögzítést és beljebb tekertük azt a sokfogas akármit miután kicseréltük rajta az O gyűrűt.

2200089-20160418-Bn9Nqx.jpg

Elküldve (edited)
2 perce, zotya975 írta:

Kivettük a fésűs rögzítést és beljebb tekertük azt a sokfogas akármit miután kicseréltük rajta az O gyűrűt.

 

Akkor ezzel a diffit nyomod összébb? Nem tudom elképzelni így a belsejét. :D

Módosítva : Gergőőő
Elküldve
2 perce, Gergőőő írta:

Akkor ezzel a diffit nyomod összébb? Nem tudom elképzelni így a belsejét. :D

Pontosan.. a hosszú féltengely felől fix a csapágy külső gyűrűje innen meg lehet kijjebb-beljebb tekergetni.

2200090-20160418-mGmKDn.jpg

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Egy banálisan hülye kérdésem van, de tényleg nem tudom a választ, ezért kérlek világosítsatok fel. Mit jelent a váltóknál az áttétel száma pl. 3.94? Pl. 130 nál az egyik jobban forgatja a motort a másik kevésbé, de melyik kevésbé?

Előre is köszönöm.

Elküldve (edited)
40 perce, Pingvin írta:

Sziasztok!

Egy banálisan hülye kérdésem van, de tényleg nem tudom a választ, ezért kérlek világosítsatok fel. Mit jelent a váltóknál az áttétel száma pl. 3.94? Pl. 130 nál az egyik jobban forgatja a motort a másik kevésbé, de melyik kevésbé?

Előre is köszönöm.

Az az úgynevezett véghajtómű nyomatékmódosítása. A differenciálmű tányérkereke és a váltó kihajtótengelye közötti áttétel. Tipikus a differenciál/kihajtó arányában a 71/18 71/19 71/20 esetleg 71/21. (Körülbelül 20 mérnök dolgozott azon, hogy a motorod karakterisztikájának megfelelő váltód legyen. Nyilván lehet cserélni, de az azért olyan amilyen.)

 

Módosítva : HaPetya
Elküldve
Just now, HaPetya írta:

Az az úgynevezett véghajtómű nyomatékmódosítása. A váltó kihajtótengelye és a differenciálmű tányérkereke közötti áttétel. Tipikus a kihajtó/differenciál arányában a 18/71 19/71 20/71 esetleg 21/71. (Körülbelül 20 mérnök dolgozott azon, hogy a motorod karakterisztikájának megfelelő váltód legyen. Nyilván lehet cserélni, de az azért olyan amilyen.

 

Azért ott van az is, hogy a kombinak mindig rövidebb a difije, de ha pl egy gt vagy csak simán sportosabb modell, abban is zártabb váltó lesz ugyanahhoz a motorhoz, stb. Sokmindentől függ.

Elküldve
20 órája, zotya975 írta:

Pontosan.. a hosszú féltengely felől fix a csapágy külső gyűrűje innen meg lehet kijjebb-beljebb tekergetni.

2200090-20160418-mGmKDn.jpg

Mit fogsz csinálni a váltóval, és miért kellett szétszedni?

Elküldve
On 2016. 04. 18. at 16:04, zotya975 írta:

Kivettük a fésűs rögzítést és beljebb tekertük azt a sokfogas akármit miután kicseréltük rajta az O gyűrűt.

2200089-20160418-Bn9Nqx.jpg

Ezt a beállítást lehet majd én is elkövetem az Opelon.

  • Like 1
Elküldve

Nézegetem a váltó alját, eddíg a legalsó ponton mindíg ott figyelt a piros csepp ugye szivárgott az olaj a nyeles tengely szimeringnél, most meg semmi. Nem elfogyott, mert fent a kulisszánál továbbra is köpi ki. A fene se érti....tök száraz, valamelyik nap leveszem az ablakot kíváncsi leszek belül milyen.

  • Like 1
Elküldve
24 perce, zotya975 írta:

Nézegetem a váltó alját, eddíg a legalsó ponton mindíg ott figyelt a piros csepp ugye szivárgott az olaj a nyeles tengely szimeringnél, most meg semmi. Nem elfogyott, mert fent a kulisszánál továbbra is köpi ki. A fene se érti....tök száraz, valamelyik nap leveszem az ablakot kíváncsi leszek belül milyen.

Szép estét . nekem is csöppen pedig cseréltem szimeringet ócsót meg GM -est is pedig a féltengelynek semmi baja .És ezzel a tekeréssel megoldódott a csöppenés ?

Elküldve
6 órája, astrabandi írta:

Szép estét . nekem is csöppen pedig cseréltem szimeringet ócsót meg GM -est is pedig a féltengelynek semmi baja .És ezzel a tekeréssel megoldódott a csöppenés ?

Ugye a fórumtársnak a féltengely szimeringnél folyt, nekem meg belülről a nyelestengely szimeringtől. Nekem is volt féltengelynél folyásom de a túlsó oldalon a hosszú tövében. A legutóbbi visszajelzés az volt hogy már nem folyik neki.

  • Like 1
Elküldve
On 2016. április 18. at 16:10, zotya975 írta:

Pontosan.. a hosszú féltengely felől fix a csapágy külső gyűrűje innen meg lehet kijjebb-beljebb tekergetni.

Akkor ez megoldást jelenthet a korábban vázolt Ikarushang eltüntetésére?

Elküldve
51 perce, Bundee írta:

Akkor ez megoldást jelenthet a korábban vázolt Ikarushang eltüntetésére?

Hát ezt nem tudom, itt hang nem volt csak kottyanás. Szerintem ( de ugye ez csak feltételezés) hang már csak akkor van amikor valamelyik csapágy sérült, mint pölö a morgó kerékcsapágy.

Elküldve

Sziasztok!

Időközben füleltem hogy mégis milyen a  váltóm hangja. Szerintem a differenciálműből jöhet, és olyan tipikus síró busz hangja van. Én gyanítom hogy ez talán azért lehet, mert a két kúpgörgős csapágy, ami a bolygóművet közrefogja, az laza. Gondolom nekem is feszítenem kellene a csapágyakat ahogy Zotya tette. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, joecockroach írta:

Sziasztok!

Időközben füleltem hogy mégis milyen a  váltóm hangja. Szerintem a differenciálműből jöhet, és olyan tipikus síró busz hangja van. Én gyanítom hogy ez talán azért lehet, mert a két kúpgörgős csapágy, ami a bolygóművet közrefogja, az laza. Gondolom nekem is feszítenem kellene a csapágyakat ahogy Zotya tette. 

Mozgasd meg fel-le a féltengelyt , kotyogni kellene ha a csapágy laza...inkább a hosszún lehet észrevenni, és csak akkor ha terheletlen pölö fel van emelve.

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, joecockroach írta:

Tényleg pont ilyen a  hangja. :D

Na de ez most difi hang vagy csapágy vagy váltó? Én a difire tippelnék.

Hát passzolom, de ha nem szűnik meg olajcserével, illetve lógnak a tengelyek és a csapágyat meghúzva sem javul, akkor én inkább feltennék egy bontott váltót, mint hogy elkezdjem keresgélni a hibát. Persze ha van egy szerelőd, aki konkrétan tudja mi okozza ezt és meg is tudja csinálni emberi áron az úgy jó.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.