Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ne beszéljeték hülyeséget pláne ekkorát. Az összes fokozat szinkronizált a rükverc kivételével. Az egyest alapból csak álló autónál lehet kapcsolni.

Elküldve (edited)

Ne beszéljeték hülyeséget pláne ekkorát. Az összes fokozat szinkronizált a rükverc kivételével. Az egyest alapból csak álló autónál lehet kapcsolni.

Eddig szentül meg voltam győződve, hogy az első generációnál az első fokozat tolóhüvelyes, de most elbizonytalanítottál, majd utánanézek. Itthon csak gen. 2 van az meg már szinkronizált.

Akkor a kérdésem. Minek van egy teljes szinkron beépítve az első fokozathoz, ha azt csak állóhelyzet közeli sebességnél lehet bekapcsolni? Néha azért jól jönne, ha vissza lehetne rakni 1-be alacsony sebességnél is. Előfordulhat olyan forgalmi helyzet, amikor erre lenne szükség, pl. kereszteződésben, amikor ki kéne lőni és nem 2-sel kell szerencsétlenkedni.

Vagy máshogy megfogalmazva, minek tesz az Opel egy drága szinkronszerkezetet olyan helyre, amit csak álló helyzetben kapcsol, de olcsóbban is meg lehet oldani, lásd hátramenet kapcsolása?

Nem értem.

 

Módosítva : HaPetya
Elküldve

Eddig szentül meg voltam győződve, hogy az első generációnál az első fokozat tolóhüvelyes, de most elbizonytalanítottál, majd utánanézek. Itthon csak gen. 2 van az meg már szinkronizált.

Akkor a kérdésem. Minek van egy teljes szinkron beépítve az első fokozathoz, ha azt csak állóhelyzet közeli sebességnél lehet bekapcsolni? Néha azért jól jönne, ha vissza lehetne rakni 1-be alacsony sebességnél is. Előfordulhat olyan forgalmi helyzet, amikor erre lenne szükség, pl. kereszteződésben, amikor ki kéne lőni és nem 2-sel kell szerencsétlenkedni.

Vagy máshogy megfogalmazva, minek tesz az Opel egy drága szinkronszerkezetet olyan helyre, amit csak álló helyzetben kapcsol, de olcsóbban is meg lehet oldani, lásd hátramenet kapcsolása?

Nem értem.

 

Az egyest tényleg csak álló helyzetben vagy nagyon lassan gurulva lehet kapcsolni, de sem nekem nem kell teljesen megállni, hogy szinkronizált-e azt nem tudom.

Elküldve

Nálam az eredeti w418-as váltót is (beütés szerint 94-es) és a mostani 92-es gyártású w374-es váltót is vissza lehet tenni 1-be menet közben. Nem kell ehhez megállni. :D Mindegyik ablakos és szinkronos volt, ahogy láttam. Enyémeket biztos elrontották, de olvastam már róla, hogy ez típushiba. :huh:

Elküldve

Váltóolajcsere óta az enyémet is vissza lehet néha lökni, de csak ha lassan mozog és/vagy finoman engedem fel közben a kuplungot.

Nálam az eredeti w418-as váltót is (beütés szerint 94-es) és a mostani 92-es gyártású w374-es váltót is vissza lehet tenni 1-be menet közben. Nem kell ehhez megállni. :D Mindegyik ablakos és szinkronos volt, ahogy láttam. Enyémeket biztos elrontották, de olvastam már róla, hogy ez típushiba. :huh:

 

Elküldve

Enyém nem engedi be 1-be, csak nagyon lassú előre mozgásnál, de akkor is úgy kell beerőltetni. Rüki is reccsen, ha előre mozog az autó közben lassan, ha gyorsabban, akkor be se engedi rükibe. :D

Elküldve (edited)

A gen. 2-nél vissza lehet tenni 1-es fokozatba? Úgy értem, hogy minden nehézség vagy erőltetés nélkül mondjuk 25 km/h-nál? Olyan váltót még nem próbáltam. Megnéztem gen. 2-nél az 1 fokozat szinkronját, ami elméletileg lehetővé teszi fékezésre és gyorsításra is. Szóval, ha azt mondjátok, hogy azt sem, akkor végképp nem értem.

Módosítva : HaPetya
Elküldve

A gen. 2-nél vissza lehet tenni 1-es fokozatba? Úgy értem, hogy minden nehézség vagy erőltetés nélkül mondjuk 25 km/h-nál? Olyan váltót még nem próbáltam. Megnéztem gen 2.-nél az 1 fokozat szinkronját, ami elméletileg lehetővé teszi fékezésre és gyorsításra is. Szóval, ha azt mondjátok, hogy azt sem, akkor végképp nem értem.

 

Csak egészen lassú guruláskor érdemes visszarakni 1-be ha már szinte csak lépésben mész, 25-ről kettesben is ki lehet "lőni" még 60 lóval is.

Elküldve

sziasztok! van egy 97 es kombi astrám és olyan problémám lenne hogy amikor el engedem a lábamat a gázrol akkor el kezd valami kopogni de viszont hogy ha újra gázra lépek akkor azon nyomban meg szünik a kopogás mi okozhatja ? talán valmi szilent lehet az oka ? 

Elküldve

sziasztok! van egy 97 es kombi astrám és olyan problémám lenne hogy amikor el engedem a lábamat a gázrol akkor el kezd valami kopogni de viszont hogy ha újra gázra lépek akkor azon nyomban meg szünik a kopogás mi okozhatja ? talán valmi szilent lehet az oka ? 

 

Csak menet közben vagy álló autónál is? Motor-váltótartó bakokat meg lehet nézni, a kipufogó rendszert végignézni nincs-e valahol elszakadva a tartóbak, vagy túl közel fut a bódéhoz és hozzáér egy bizonyos fordulatszámkor.

Elküldve

Csak menet közben hallható a kopógás .. Még ha 20 km/h val gurolok és nincs a lábam a gázok akkor is kopog .. én ugy vettem észre hogy kisebb fordulatnál erőteljesebb a kopógás..

Elküldve

Csak menet közben hallható a kopógás .. Még ha 20 km/h val gurolok és nincs a lábam a gázok akkor is kopog .. én ugy vettem észre hogy kisebb fordulatnál erőteljesebb a kopógás..

 

Hát vagy mechanikus probléma, valami hozzáér a bódéhoz, a rázkódástól, de lehet a hajtáslánc is, pölö féltengely csukló pár az sebességfüggően ropog, tehát ha gyorsabban mész akkor gyorsabb ütemben. Alászedett kormánynál erősebb a hang. Nem lehet behatárolni honnan hallani? Az a baj hogy ezt hallani kellene, mert ugye akinek volt már hasonló az egyből rájön mi az.

Elküldve

Hát vagy mechanikus probléma, valami hozzáér a bódéhoz, a rázkódástól, de lehet a hajtáslánc is, pölö féltengely csukló pár az sebességfüggően ropog, tehát ha gyorsabban mész akkor gyorsabb ütemben. Alászedett kormánynál erősebb a hang. Nem lehet behatárolni honnan hallani? Az a baj hogy ezt hallani kellene, mert ugye akinek volt már hasonló az egyből rájön mi az.

Jobban a jobb első kerék felől lehet hallani. . Ammikor nagyob sebesség nél veszem el a gázt akkor gyorsaban kopog de viszont halkabb an mint kis sebesség nél .. de a hangot ugy képzeld el hogy olyan mint ha lapos gumival mennel .. nrm tudom elképzelni hogy mi lehet biztos hogy nem féltengely baj lesz mert az folyamatosan kopogna vagy ropogna de ez csak akkor jön elő hogy ha elveszem a lábam a gázról és motor fékel lassulok hogy be nyomom a féket akkor ugy szintén meg szűnik a kopógás

Elküldve

A gen. 2-nél vissza lehet tenni 1-es fokozatba? Úgy értem, hogy minden nehézség vagy erőltetés nélkül mondjuk 25 km/h-nál? Olyan váltót még nem próbáltam. Megnéztem gen. 2-nél az 1 fokozat szinkronját, ami elméletileg lehetővé teszi fékezésre és gyorsításra is. Szóval, ha azt mondjátok, hogy azt sem, akkor végképp nem értem.

Nem értem miért akarna mindenki menet közben egyesbe kapcsolni? Amikor vezetni tanultam az oktatómnál is alapszabály volt, hogy mozgásban lévő járműnél kettest kapcsolunk az egyes csak az elinduláshoz használatos. Akkor most mi a gond ezzel?

Elküldve (edited)

Sziasztok. De jó, hogy pont ez a téma. Nekem is olyan problémám van, hogy motorféknél, gázelvételnél Kopog valalmi.( nem recsegés vagy ropogás)

Történet: Váltót cseréltem, kuplungot, féltengely gumiharangot is, én úgy érzem mindent megfelelően szereltem össze. Kb. 50 km megtétele után, nyagyon halk kopogást lehetett hallani ami 150km megtétele után annyira felerősödött fokozatosan, hogy már kb. használhatatlan az autó. Kis túlzással be rázza jóformán a kasznit is. eleinte kis gázadásra/terhelésre/ megszűnt a kopogó hang gáz elvételre visszajött, most már csak extrém kigyorsításnál szűnik meg, illetve majdhogynem független a sebességtől. alacsonyabb sebességnél valalmivel lassabban de 20km/h nál is kopog. Kanyarodáskor/ kereszteződésből jobbra vagy balra sem változik semmit, volt már hibás kopott féltengelyem másik autón ott el tudtam különíteni, most viszont képtelen vagyok. Alámentem, féltengelyek nem kotyognak, bent vannak a helyükön, kuplug sem "szabadult" el. Autó elejét megemeltem, végigmentem minden sebességfokozaton, úgy nem kopog. leginkább úgy jellemezném, hogy csak akkor áll fenn a hiba amikor a kerék "tolja" fejt ki terhelést az autóra és akkor is ha csak üresbe gurulok.

 

Köszi

Üdv

Módosítva : andris26
Elküldve

Sziasztok. De jó, hogy pont ez a téma. Nekem is olyan problémám van, hogy motorféknél, gázelvételnél Kopog valalmi.( nem recsegés vagy ropogás)

Történet: Váltót cseréltem, kuplungot, féltengely gumiharangot is, én úgy érzem mindent megfelelően szereltem össze. Kb. 50 km megtétele után, nyagyon halk kopogást lehetett hallani ami 150km megtétele után annyira felerősödött fokozatosan, hogy már kb. használhatatlan az autó. Kis túlzással be rázza jóformán a kasznit is. eleinte kis gázadásra/terhelésre/ megszűnt a kopogó hang gáz elvételre visszajött, most már csak extrém kigyorsításnál szűnik meg, illetve majdhogynem független a sebességtől. alacsonyabb sebességnél valalmivel lassabban de 20km/h nál is kopog. Kanyarodáskor/ kereszteződésből jobbra vagy balra sem változik semmit, volt már hibás kopott féltengelyem másik autón ott el tudtam különíteni, most viszont képtelen vagyok. Alámentem, féltengelyek nem kotyognak, bent vannak a helyükön, kuplug sem "szabadult" el. Autó elejét megemeltem, végigmentem minden sebességfokozaton, úgy nem kopog. leginkább úgy jellemezném, hogy csak akkor áll fenn a hiba amikor a kerék "tolja" fejt ki terhelést az autóra és akkor is ha csak üresbe gurulok.

 

Köszi

Üdv

 

Lehet hogy valami üti a bódét például kipufogó dob vagy cső ami közel halad az alvázhoz elszakadt vagy elcsúszott tartó gumibak miatt. Aztán szóbajöhet a motor vagy váltótartó gumibak, vagy esetleg még a nagyon megkopott kormányösszekötő gömbfej, ami terhelésváltáskor kottyan.

Elküldve

Lehet hogy valami üti a bódét például kipufogó dob vagy cső ami közel halad az alvázhoz elszakadt vagy elcsúszott tartó gumibak miatt. Aztán szóbajöhet a motor vagy váltótartó gumibak, vagy esetleg még a nagyon megkopott kormányösszekötő gömbfej, ami terhelésváltáskor kottyan.

 

Köszi a választ. Nem volt még időm nagyon nézelődni, én a diffire gyanakodtam leginkább( mivel a csere váltó bontott volt, 2 éve állt, ráadásul le se ellenőriztem felszerelés előtt), levettem az alsó burkolatot, semmi különöset nem vettem észre, viszont a diffibe menő tengelyvégnek van kb 1 mm holtjátéka vertikálisan. Nem tudom ez okozhat e nagyobb mértékű kopogást/ütést. Mindegy is a héten visszateszem a gyári váltót. Viszont megnézem amit tanácsoltál, mivel össze vissza alábakoltam az autót, lehet valamit elnyomtam vele, vagy elfelejtettem valalmit rögzíteni.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok!  Az lenne a kérdésem,hogy az 1.4i astra váltója felmegy az 1.6i-re? 8v-s motorokról beszélek. Például egy C14NZ vagy X14NZ motor F13-as "C" rövid áttételű váltója felmegy egy X16SZR motorra amin egy F13-as "W" hosszú áttételű váltó van?

Elküldve
27 minutes ago, Pajzs89 írta:

Sziasztok!  Az lenne a kérdésem,hogy az 1.4i astra váltója felmegy az 1.6i-re? 8v-s motorokról beszélek. Például egy C14NZ vagy X14NZ motor F13-as "C" rövid áttételű váltója felmegy egy X16SZR motorra amin egy F13-as "W" hosszú áttételű váltó van?

Szerintem ha nincs közben kisblokk-nagyblokk váltás ( itt ha jól tudom nincs) akkor fel.

Elküldve
27 minutes ago, zotya975 írta:

Szerintem ha nincs közben kisblokk-nagyblokk váltás ( itt ha jól tudom nincs) akkor fel.

Az nagyon jó lenne. Most ezt találtam ki,mert nagyon lomha az 1.6i. Vezettem haver 1.4i-jét és sokkal jobban gyorsul.

Elküldve
7 minutes ago, Pajzs89 írta:

Az nagyon jó lenne. Most ezt találtam ki,mert nagyon lomha az 1.6i. Vezettem haver 1.4i-jét és sokkal jobban gyorsul.

Van egy táblázat ami tartalmazza a különböző váltók áttételeit, fokozatonként is, de sehol sem találom, majd jön valaki és belinkeli.

Elküldve
2 hours ago, daykiller írta:

1.6-ig van kisblokk. 1.7-es dízel és 1.8-as benzin már nagyblokk. Kivéve az X18XE1 motort.

Be tudnám linkelni... :D

Na és mi akadályoz meg benne? :-D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.