wookie Elküldve Szeptember27, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2015 Ne beszéljeték hülyeséget pláne ekkorát. Az összes fokozat szinkronizált a rükverc kivételével. Az egyest alapból csak álló autónál lehet kapcsolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Szeptember27, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2015 (edited) Ne beszéljeték hülyeséget pláne ekkorát. Az összes fokozat szinkronizált a rükverc kivételével. Az egyest alapból csak álló autónál lehet kapcsolni. Eddig szentül meg voltam győződve, hogy az első generációnál az első fokozat tolóhüvelyes, de most elbizonytalanítottál, majd utánanézek. Itthon csak gen. 2 van az meg már szinkronizált. Akkor a kérdésem. Minek van egy teljes szinkron beépítve az első fokozathoz, ha azt csak állóhelyzet közeli sebességnél lehet bekapcsolni? Néha azért jól jönne, ha vissza lehetne rakni 1-be alacsony sebességnél is. Előfordulhat olyan forgalmi helyzet, amikor erre lenne szükség, pl. kereszteződésben, amikor ki kéne lőni és nem 2-sel kell szerencsétlenkedni. Vagy máshogy megfogalmazva, minek tesz az Opel egy drága szinkronszerkezetet olyan helyre, amit csak álló helyzetben kapcsol, de olcsóbban is meg lehet oldani, lásd hátramenet kapcsolása? Nem értem. Módosítva Szeptember27, 2015 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember27, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2015 Eddig szentül meg voltam győződve, hogy az első generációnál az első fokozat tolóhüvelyes, de most elbizonytalanítottál, majd utánanézek. Itthon csak gen. 2 van az meg már szinkronizált. Akkor a kérdésem. Minek van egy teljes szinkron beépítve az első fokozathoz, ha azt csak állóhelyzet közeli sebességnél lehet bekapcsolni? Néha azért jól jönne, ha vissza lehetne rakni 1-be alacsony sebességnél is. Előfordulhat olyan forgalmi helyzet, amikor erre lenne szükség, pl. kereszteződésben, amikor ki kéne lőni és nem 2-sel kell szerencsétlenkedni. Vagy máshogy megfogalmazva, minek tesz az Opel egy drága szinkronszerkezetet olyan helyre, amit csak álló helyzetben kapcsol, de olcsóbban is meg lehet oldani, lásd hátramenet kapcsolása? Nem értem. Az egyest tényleg csak álló helyzetben vagy nagyon lassan gurulva lehet kapcsolni, de sem nekem nem kell teljesen megállni, hogy szinkronizált-e azt nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember27, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2015 Nálam az eredeti w418-as váltót is (beütés szerint 94-es) és a mostani 92-es gyártású w374-es váltót is vissza lehet tenni 1-be menet közben. Nem kell ehhez megállni. :D Mindegyik ablakos és szinkronos volt, ahogy láttam. Enyémeket biztos elrontották, de olvastam már róla, hogy ez típushiba. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Szeptember27, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2015 Váltóolajcsere óta az enyémet is vissza lehet néha lökni, de csak ha lassan mozog és/vagy finoman engedem fel közben a kuplungot. Nálam az eredeti w418-as váltót is (beütés szerint 94-es) és a mostani 92-es gyártású w374-es váltót is vissza lehet tenni 1-be menet közben. Nem kell ehhez megállni. :D Mindegyik ablakos és szinkronos volt, ahogy láttam. Enyémeket biztos elrontották, de olvastam már róla, hogy ez típushiba. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 Enyém nem engedi be 1-be, csak nagyon lassú előre mozgásnál, de akkor is úgy kell beerőltetni. Rüki is reccsen, ha előre mozog az autó közben lassan, ha gyorsabban, akkor be se engedi rükibe. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geraaa Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 Ugyan igy az enyem iis.. Akkor ez ilyen vagy valamit kell vele csinálnom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 (edited) A gen. 2-nél vissza lehet tenni 1-es fokozatba? Úgy értem, hogy minden nehézség vagy erőltetés nélkül mondjuk 25 km/h-nál? Olyan váltót még nem próbáltam. Megnéztem gen. 2-nél az 1 fokozat szinkronját, ami elméletileg lehetővé teszi fékezésre és gyorsításra is. Szóval, ha azt mondjátok, hogy azt sem, akkor végképp nem értem. Módosítva Szeptember28, 2015 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2015 A gen. 2-nél vissza lehet tenni 1-es fokozatba? Úgy értem, hogy minden nehézség vagy erőltetés nélkül mondjuk 25 km/h-nál? Olyan váltót még nem próbáltam. Megnéztem gen 2.-nél az 1 fokozat szinkronját, ami elméletileg lehetővé teszi fékezésre és gyorsításra is. Szóval, ha azt mondjátok, hogy azt sem, akkor végképp nem értem. Csak egészen lassú guruláskor érdemes visszarakni 1-be ha már szinte csak lépésben mész, 25-ről kettesben is ki lehet "lőni" még 60 lóval is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
massa528 Elküldve Szeptember30, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2015 sziasztok! van egy 97 es kombi astrám és olyan problémám lenne hogy amikor el engedem a lábamat a gázrol akkor el kezd valami kopogni de viszont hogy ha újra gázra lépek akkor azon nyomban meg szünik a kopogás mi okozhatja ? talán valmi szilent lehet az oka ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2015 sziasztok! van egy 97 es kombi astrám és olyan problémám lenne hogy amikor el engedem a lábamat a gázrol akkor el kezd valami kopogni de viszont hogy ha újra gázra lépek akkor azon nyomban meg szünik a kopogás mi okozhatja ? talán valmi szilent lehet az oka ? Csak menet közben vagy álló autónál is? Motor-váltótartó bakokat meg lehet nézni, a kipufogó rendszert végignézni nincs-e valahol elszakadva a tartóbak, vagy túl közel fut a bódéhoz és hozzáér egy bizonyos fordulatszámkor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
massa528 Elküldve Október1, 2015 Megoszt Elküldve Október1, 2015 Csak menet közben hallható a kopógás .. Még ha 20 km/h val gurolok és nincs a lábam a gázok akkor is kopog .. én ugy vettem észre hogy kisebb fordulatnál erőteljesebb a kopógás.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október1, 2015 Megoszt Elküldve Október1, 2015 Csak menet közben hallható a kopógás .. Még ha 20 km/h val gurolok és nincs a lábam a gázok akkor is kopog .. én ugy vettem észre hogy kisebb fordulatnál erőteljesebb a kopógás.. Hát vagy mechanikus probléma, valami hozzáér a bódéhoz, a rázkódástól, de lehet a hajtáslánc is, pölö féltengely csukló pár az sebességfüggően ropog, tehát ha gyorsabban mész akkor gyorsabb ütemben. Alászedett kormánynál erősebb a hang. Nem lehet behatárolni honnan hallani? Az a baj hogy ezt hallani kellene, mert ugye akinek volt már hasonló az egyből rájön mi az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
massa528 Elküldve Október1, 2015 Megoszt Elküldve Október1, 2015 Hát vagy mechanikus probléma, valami hozzáér a bódéhoz, a rázkódástól, de lehet a hajtáslánc is, pölö féltengely csukló pár az sebességfüggően ropog, tehát ha gyorsabban mész akkor gyorsabb ütemben. Alászedett kormánynál erősebb a hang. Nem lehet behatárolni honnan hallani? Az a baj hogy ezt hallani kellene, mert ugye akinek volt már hasonló az egyből rájön mi az. Jobban a jobb első kerék felől lehet hallani. . Ammikor nagyob sebesség nél veszem el a gázt akkor gyorsaban kopog de viszont halkabb an mint kis sebesség nél .. de a hangot ugy képzeld el hogy olyan mint ha lapos gumival mennel .. nrm tudom elképzelni hogy mi lehet biztos hogy nem féltengely baj lesz mert az folyamatosan kopogna vagy ropogna de ez csak akkor jön elő hogy ha elveszem a lábam a gázról és motor fékel lassulok hogy be nyomom a féket akkor ugy szintén meg szűnik a kopógás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Október1, 2015 Megoszt Elküldve Október1, 2015 A gen. 2-nél vissza lehet tenni 1-es fokozatba? Úgy értem, hogy minden nehézség vagy erőltetés nélkül mondjuk 25 km/h-nál? Olyan váltót még nem próbáltam. Megnéztem gen. 2-nél az 1 fokozat szinkronját, ami elméletileg lehetővé teszi fékezésre és gyorsításra is. Szóval, ha azt mondjátok, hogy azt sem, akkor végképp nem értem. Nem értem miért akarna mindenki menet közben egyesbe kapcsolni? Amikor vezetni tanultam az oktatómnál is alapszabály volt, hogy mozgásban lévő járműnél kettest kapcsolunk az egyes csak az elinduláshoz használatos. Akkor most mi a gond ezzel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris26 Elküldve Október2, 2015 Megoszt Elküldve Október2, 2015 (edited) Sziasztok. De jó, hogy pont ez a téma. Nekem is olyan problémám van, hogy motorféknél, gázelvételnél Kopog valalmi.( nem recsegés vagy ropogás) Történet: Váltót cseréltem, kuplungot, féltengely gumiharangot is, én úgy érzem mindent megfelelően szereltem össze. Kb. 50 km megtétele után, nyagyon halk kopogást lehetett hallani ami 150km megtétele után annyira felerősödött fokozatosan, hogy már kb. használhatatlan az autó. Kis túlzással be rázza jóformán a kasznit is. eleinte kis gázadásra/terhelésre/ megszűnt a kopogó hang gáz elvételre visszajött, most már csak extrém kigyorsításnál szűnik meg, illetve majdhogynem független a sebességtől. alacsonyabb sebességnél valalmivel lassabban de 20km/h nál is kopog. Kanyarodáskor/ kereszteződésből jobbra vagy balra sem változik semmit, volt már hibás kopott féltengelyem másik autón ott el tudtam különíteni, most viszont képtelen vagyok. Alámentem, féltengelyek nem kotyognak, bent vannak a helyükön, kuplug sem "szabadult" el. Autó elejét megemeltem, végigmentem minden sebességfokozaton, úgy nem kopog. leginkább úgy jellemezném, hogy csak akkor áll fenn a hiba amikor a kerék "tolja" fejt ki terhelést az autóra és akkor is ha csak üresbe gurulok. Köszi Üdv Módosítva Október2, 2015 : andris26 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2015 Megoszt Elküldve Október2, 2015 Sziasztok. De jó, hogy pont ez a téma. Nekem is olyan problémám van, hogy motorféknél, gázelvételnél Kopog valalmi.( nem recsegés vagy ropogás) Történet: Váltót cseréltem, kuplungot, féltengely gumiharangot is, én úgy érzem mindent megfelelően szereltem össze. Kb. 50 km megtétele után, nyagyon halk kopogást lehetett hallani ami 150km megtétele után annyira felerősödött fokozatosan, hogy már kb. használhatatlan az autó. Kis túlzással be rázza jóformán a kasznit is. eleinte kis gázadásra/terhelésre/ megszűnt a kopogó hang gáz elvételre visszajött, most már csak extrém kigyorsításnál szűnik meg, illetve majdhogynem független a sebességtől. alacsonyabb sebességnél valalmivel lassabban de 20km/h nál is kopog. Kanyarodáskor/ kereszteződésből jobbra vagy balra sem változik semmit, volt már hibás kopott féltengelyem másik autón ott el tudtam különíteni, most viszont képtelen vagyok. Alámentem, féltengelyek nem kotyognak, bent vannak a helyükön, kuplug sem "szabadult" el. Autó elejét megemeltem, végigmentem minden sebességfokozaton, úgy nem kopog. leginkább úgy jellemezném, hogy csak akkor áll fenn a hiba amikor a kerék "tolja" fejt ki terhelést az autóra és akkor is ha csak üresbe gurulok. Köszi Üdv Lehet hogy valami üti a bódét például kipufogó dob vagy cső ami közel halad az alvázhoz elszakadt vagy elcsúszott tartó gumibak miatt. Aztán szóbajöhet a motor vagy váltótartó gumibak, vagy esetleg még a nagyon megkopott kormányösszekötő gömbfej, ami terhelésváltáskor kottyan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris26 Elküldve Október6, 2015 Megoszt Elküldve Október6, 2015 Lehet hogy valami üti a bódét például kipufogó dob vagy cső ami közel halad az alvázhoz elszakadt vagy elcsúszott tartó gumibak miatt. Aztán szóbajöhet a motor vagy váltótartó gumibak, vagy esetleg még a nagyon megkopott kormányösszekötő gömbfej, ami terhelésváltáskor kottyan. Köszi a választ. Nem volt még időm nagyon nézelődni, én a diffire gyanakodtam leginkább( mivel a csere váltó bontott volt, 2 éve állt, ráadásul le se ellenőriztem felszerelés előtt), levettem az alsó burkolatot, semmi különöset nem vettem észre, viszont a diffibe menő tengelyvégnek van kb 1 mm holtjátéka vertikálisan. Nem tudom ez okozhat e nagyobb mértékű kopogást/ütést. Mindegy is a héten visszateszem a gyári váltót. Viszont megnézem amit tanácsoltál, mivel össze vissza alábakoltam az autót, lehet valamit elnyomtam vele, vagy elfelejtettem valalmit rögzíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október6, 2015 Megoszt Elküldve Október6, 2015 Hmm és akkor csattan ha pl. mész kettesbe elengeded a gázt és újra gázt adsz ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve November7, 2015 Megoszt Elküldve November7, 2015 Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy az 1.4i astra váltója felmegy az 1.6i-re? 8v-s motorokról beszélek. Például egy C14NZ vagy X14NZ motor F13-as "C" rövid áttételű váltója felmegy egy X16SZR motorra amin egy F13-as "W" hosszú áttételű váltó van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2015 Megoszt Elküldve November7, 2015 27 minutes ago, Pajzs89 írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy az 1.4i astra váltója felmegy az 1.6i-re? 8v-s motorokról beszélek. Például egy C14NZ vagy X14NZ motor F13-as "C" rövid áttételű váltója felmegy egy X16SZR motorra amin egy F13-as "W" hosszú áttételű váltó van? Szerintem ha nincs közben kisblokk-nagyblokk váltás ( itt ha jól tudom nincs) akkor fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve November7, 2015 Megoszt Elküldve November7, 2015 27 minutes ago, zotya975 írta: Szerintem ha nincs közben kisblokk-nagyblokk váltás ( itt ha jól tudom nincs) akkor fel. Az nagyon jó lenne. Most ezt találtam ki,mert nagyon lomha az 1.6i. Vezettem haver 1.4i-jét és sokkal jobban gyorsul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2015 Megoszt Elküldve November7, 2015 7 minutes ago, Pajzs89 írta: Az nagyon jó lenne. Most ezt találtam ki,mert nagyon lomha az 1.6i. Vezettem haver 1.4i-jét és sokkal jobban gyorsul. Van egy táblázat ami tartalmazza a különböző váltók áttételeit, fokozatonként is, de sehol sem találom, majd jön valaki és belinkeli. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November7, 2015 Megoszt Elküldve November7, 2015 1.6-ig van kisblokk. 1.7-es dízel és 1.8-as benzin már nagyblokk. Kivéve az X18XE1 motort. Be tudnám linkelni... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November7, 2015 Megoszt Elküldve November7, 2015 2 hours ago, daykiller írta: 1.6-ig van kisblokk. 1.7-es dízel és 1.8-as benzin már nagyblokk. Kivéve az X18XE1 motort. Be tudnám linkelni... :D Na és mi akadályoz meg benne? :-D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts