Sekler Elküldve Szeptember2, 2015 Elküldve Szeptember2, 2015 Kb. 1,6 liter. Ökölszabály: a szintellenörzőig önteni, abból nagy baj nem lesz. Meg fogom próbálni. Nagyon szépen köszönöm.
Laliiii Elküldve Szeptember2, 2015 Elküldve Szeptember2, 2015 SpZoli próbálta ma nekem elmagyarázni ezt a kis blokk nagy blokk dolgot, de majd holnap felhívom inkább. :D Nem annyira vágom... Nekem az se-n van f15, de az kisblokkos váltó. Szerintem nem.
Laliiii Elküldve Szeptember2, 2015 Elküldve Szeptember2, 2015 Kérdés ugyanaz, plusz: Féltengely csuklóknak, belső - külső mennyi kotyogás, holtjáték ami még elfogadható. Ha a difi log / kotyog / mozog... Annak milyen tünetei, következményei vannak?
daykiller Elküldve Szeptember2, 2015 Elküldve Szeptember2, 2015 SpZoli próbálta ma nekem elmagyarázni ezt a kis blokk nagy blokk dolgot, de majd holnap felhívom inkább. :D Nem annyira vágom... Felmegy a nagyblokkos váltó a kisblokkos motorra, de mókolással. Létezik F28-as váltó kisblokkon is. :D
wookie Elküldve Szeptember2, 2015 Elküldve Szeptember2, 2015 Felmegy a nagyblokkos váltó a kisblokkos motorra, de mókolással. Létezik F28-as váltó kisblokkon is. :D Azt így hogy?
daykiller Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Azt így hogy? Nekem azt mondta, hogy ki kellett cserélni a nyelestengelyt és simán felment az X16XEL-re. Bár lehet nem véletlenül van tiltva a facebook-os opel alkatrészek, adok-veszek csoportban :D Én is néztem nagyot, de hát ő tudja. :D 6 sebességes, négy kerék meghajtású F28 X16XEL-en. :D Persze a hátsó hajtás lezárva. :D
pszilaj Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Nekem azt mondta, hogy ki kellett cserélni a nyelestengelyt és simán felment az X16XEL-re. Bár lehet nem véletlenül van tiltva a facebook-os opel alkatrészek, adok-veszek csoportban :D Én is néztem nagyot, de hát ő tudja. :D 6 sebességes, négy kerék meghajtású F28 X16XEL-en. :D Persze a hátsó hajtás lezárva. :D Egy ilyennek én is örülnék... :D
daykiller Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Egy ilyennek én is örülnék... :D Lehet venni, de méregdrága. Legutoljára 120 ezerért láttam eladót. :D
Tiu Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Egy ilyennek én is örülnék... :D Max többet válthatnál sebességet és még 6-ban többet is forogna a motor ugyanannál a sebességnél ha W374 a váltó: 1-ben az F13 W374 váltó áttétele 3,727 az F28 W372 és 1-ben 3,57. 5-ben az F13 W374 váltó áttétele 0,707 az F28 W372 és 6-ban 0,74. A W394-es váltó az kb. ott van utolsó fokozatban ahol a 6 sebességes. ;) forrás: http://www.opel-infos.de/getriebe/f28.html
wookie Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Nekem azt mondta, hogy ki kellett cserélni a nyelestengelyt és simán felment az X16XEL-re. Bár lehet nem véletlenül van tiltva a facebook-os opel alkatrészek, adok-veszek csoportban :D Én is néztem nagyot, de hát ő tudja. :D 6 sebességes, négy kerék meghajtású F28 X16XEL-en. :D Persze a hátsó hajtás lezárva. :D Na jó, de miét teszed bele? Azt már én is nézegettem hogy a harang felfogatási pontjai elvileg egyeznek kis és nagy blokknál. (mondjuk ha ennyi elég, akkor én inkább egy passzoló közepű kuplungtárcsát kerestem volna hozzá)
daykiller Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Max többet válthatnál sebességet és még 6-ban többet is forogna a motor ugyanannál a sebességnél ha W374 a váltó: 1-ben az F13 W374 váltó áttétele 3,727 az F28 W372 és 1-ben 3,57. 5-ben az F13 W374 váltó áttétele 0,707 az F28 W372 és 6-ban 0,74. A W394-es váltó az kb. ott van utolsó fokozatban ahol a 6 sebességes. ;) forrás: http://www.opel-infos.de/getriebe/f28.html Na igen. Akkor lenne értelme a hatodiknak, ha az ötsebességes váltó ötödik sebességénél is kisebb lenne az áttételezés aránya. De így felesleges, viszont legalább a hasonló áttételezés miatt nem kínlódna a kisblokkos motor.
daykiller Elküldve Szeptember3, 2015 Elküldve Szeptember3, 2015 Na jó, de miét teszed bele? Azt már én is nézegettem hogy a harang felfogatási pontjai elvileg egyeznek kis és nagy blokknál. (mondjuk ha ennyi elég, akkor én inkább egy passzoló közepű kuplungtárcsát kerestem volna hozzá) A harang tudomásom szerint is passzol. Egyébként meg a féltengely kihajtás sem jó, tehát azok is csere, csak ugye kisblokknál akkor a váltóból kijövőnek nagyblokkosnak kell lennie, a keréknél meg kisblokk. Az is megoldható. :) Én nem akarok beletenni hatsebességest. Állítólag törik a hatodik sebességük. Bár ez lehet csak a C20LET-es motoroknál fordul elő.
wookie Elküldve Szeptember4, 2015 Elküldve Szeptember4, 2015 A harang tudomásom szerint is passzol. Egyébként meg a féltengely kihajtás sem jó, tehát azok is csere, csak ugye kisblokknál akkor a váltóból kijövőnek nagyblokkosnak kell lennie, a keréknél meg kisblokk. Az is megoldható. :) Én nem akarok beletenni hatsebességest. Állítólag törik a hatodik sebességük. Bár ez lehet csak a C20LET-es motoroknál fordul elő. Igazából aki nekiáll hatodikat mókolni, annak két gólyaláb csere már nem okozhat gondot szerintem. :) Nekem meg az ötödik tört,pontosabban a nyeles tengely vége az xe-n. :D AMúgy van hat sebis átépítő szett, asszem wegapower linkelte váltó tuning topicban.5000eur.:D
Dávid8888 Elküldve Szeptember6, 2015 Elküldve Szeptember6, 2015 Sziasztok valaki segítsen van egy c20ne-m f16-al és kibasz...t hosszú.Mivel tudnám össze tenni ami jó fassz. rövid.Corsaba van a moci.tipust is írjatok hogy találok rá a váltóra.elore is köszönöm!!!!!csokigolyo
felhasznaaloo Elküldve Szeptember15, 2015 Elküldve Szeptember15, 2015 Bocs ha megtöröm e magasröptű topic szárnyalását amateur kérdésemmel, de segítsetek már: Ha váltókulissza/váltórúd szimeringet veszek a boltban, tudnom kell-e a váltó típusát, vagy elég a motorkód hozzá? Jelen esetben a motor 1996-os X14XE. Ha az ezen a képen baloldalt lévő számsor http://s6.images.www.tvn.hu/2010/08/02/17/30/www.tvn.hu_7c0f0d1412f430aed3fc58c4ccabd70d.jpg azaz 90 446 059 nálam is annyi (bár a többi szám nem stimmel), a lóbetűs F1... felirat meg nincs ott a váltórúd alatt, akkor az én váltóm ugyanez, azaz F15? Ha 70 ezer km-rel ezelőtt cserélve volt ez a szimering (valami kék színűt tettek be), az lehet, hogy már megint ereszt? Ha utántöltöttek neki rendesen olajat a szervizben, nyomhat ki jelentős mennyiségű olajat a váltó a szuszogón is? Mert ott "fent a teteje" is csupa olaj. A szimering cseréhez vegyek ugye 1db új stiftet és kulissza tömítést is? Köszi!
zoli083 Elküldve Szeptember23, 2015 Elküldve Szeptember23, 2015 Üdv.Váltó gondom lenne nekem is,és sos-ben kellene a megoldás,ha tudja valaki: Ismerősöm levette az oldaldeklit a váltóról,és a bal oldalt a legszélén található tengelyt benyomta.Azóta nincs más,csak hátramenet,és ha úgy érzem,hogy üresben van,akkor kiengedett kuplungnál annyira fogja a blokkot,hogy az lefullad.Valaki járt már így?Hogy lehet kihúzni vissza a tengelyt,hogy legyen normálisan minden sebesség?
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2015 Elküldve Szeptember23, 2015 Üdv.Váltó gondom lenne nekem is,és sos-ben kellene a megoldás,ha tudja valaki: Ismerősöm levette az oldaldeklit a váltóról,és a bal oldalt a legszélén található tengelyt benyomta.Azóta nincs más,csak hátramenet,és ha úgy érzem,hogy üresben van,akkor kiengedett kuplungnál annyira fogja a blokkot,hogy az lefullad.Valaki járt már így?Hogy lehet kihúzni vissza a tengelyt,hogy legyen normálisan minden sebesség? Melyik tengelyt?
zoli083 Elküldve Szeptember24, 2015 Elküldve Szeptember24, 2015 Melyik tengelyt? A képen a bal felső sarokban van.
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2015 Elküldve Szeptember24, 2015 A képen a bal felső sarokban van. Érdekes...azt a tengelyt ki szokták húzni amikor ablakos váltónál kuplungtárcsát.szerkezetet cserélnek. Nem tudom hogyan sikerült betolni, de egy M7-es menetes szárat lehet beletekerni és azzal szerintem ki lehet húzni. A kuplung bowden végén van ilyen, ha más nincs ki kell venni és azt használni.
zoli083 Elküldve Szeptember24, 2015 Elküldve Szeptember24, 2015 Érdekes...azt a tengelyt ki szokták húzni amikor ablakos váltónál kuplungtárcsát.szerkezetet cserélnek. Nem tudom hogyan sikerült betolni, de egy M7-es menetes szárat lehet beletekerni és azzal szerintem ki lehet húzni. A kuplung bowden végén van ilyen, ha más nincs ki kell venni és azt használni. Hmmm,tényleg érdekes akkor ez a dolog.Nem vettem észre menetet a tengely végében,de megnézem jobban.Sajna már nem olyanok a kamerák,mint régen :D Köszönöm a választ.
Geraaa Elküldve Szeptember26, 2015 Elküldve Szeptember26, 2015 Sziasztok. Nekem kicsit furcsa a valtom de eddig mindenki azt mondta hogy ez ilyen.. Azert meg kerdezlek titeket akik kicsit jobban ertenek hozza.. Szóval a valtom eleg "nyers" ha uresbe gurul az auto egyesbe szinte be sem tudom rakni csak nagyobb ero kifejtessel a kettessel ugyan igy vagyok elegge akad..a mootor terben ahol a rudazat belemegy a valto szerkezetbe ott pedig elegge olaj saras minden.. Arra tippelnek hogy olaj hianyos vagy cserelni kellene.. Valaki tudna nekem segiteni
HaPetya Elküldve Szeptember27, 2015 Elküldve Szeptember27, 2015 (edited) Sziasztok. Nekem kicsit furcsa a valtom de eddig mindenki azt mondta hogy ez ilyen.. Azert meg kerdezlek titeket akik kicsit jobban ertenek hozza.. Szóval a valtom eleg "nyers" ha uresbe gurul az auto egyesbe szinte be sem tudom rakni csak nagyobb ero kifejtessel a kettessel ugyan igy vagyok elegge akad..a mootor terben ahol a rudazat belemegy a valto szerkezetbe ott pedig elegge olaj saras minden.. Arra tippelnek hogy olaj hianyos vagy cserelni kellene.. Valaki tudna nekem segiteni Attól függ mikor gyártották a váltot. Azt hiszem 94/96-ban volt generáció váltás. Ha régi, akkor az 1. fokozat nem szinkronizált, ezért tudod nehezen beerőltetni fokozatba. Ha a 2-es is nehezen megy, akkor a váltórudazatra kéne ránézni. Illetve lehet még, hogy a 2-es szinkron gyűrű/dob kopott és azért kapcsolható nehezen. Az olajszivárgás meg szimmering lesz. Ott, ahol irtad a kapcsolóvillánál van egy szimmering. Az szokott megkeményedni. Cseréje egyszerű. Leírást találsz itt a fórumon. Módosítva Szeptember27, 2015 : HaPetya
Geraaa Elküldve Szeptember27, 2015 Elküldve Szeptember27, 2015 Maga az auto 93-as viszont a valto nem tudom h az eredeti-e vagy csereltek mar minden esetre koszonom a valaszt. Megnezem azt a rudazatot es kicserelem a szimeringet.
HaPetya Elküldve Szeptember27, 2015 Elküldve Szeptember27, 2015 Maga az auto 93-as viszont a valto nem tudom h az eredeti-e vagy csereltek mar minden esetre koszonom a valaszt. Megnezem azt a rudazatot es kicserelem a szimeringet. Ha a kuplungharang ablakos kivitelű, akkor régi típusú.
Geraaa Elküldve Szeptember27, 2015 Elküldve Szeptember27, 2015 Az ablakos azt tudom.. Tehat akkor az egyes emiatt nem akaja a joot :D.
Recommended Posts