Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

a váltó tetején van az a rugós biztosító, amit benyomva rögzül a rudazat, nem az ragadt benyomova vagy hagyták benne a rögzítést? mondjuk mintha az rugós lenne (nekem nem az mondjuk)

Az alapbeálítás 1-2-között féluton rögzíti a váltót, úgy szerintem nem tudna menni.

Be kell állítani a sebességváltó rudazatot.

1. fel kell húzni a váltókar műbőr burkolatát, majd balra mozdítani és lesz egy lyuk, amibe be lehet rakni egy 5-ös csavart. Ezzel ott marad a váltókar.

2. Tűzfal aljánál jön ki a rúd, amit a váltókar mozgat, azon van egy 13-as kulcsnyílású 8-as csavar. Azt fel kell lazítani, ezután a váltókulissza a váltó tetején szabadon tud mozogni.

3. A szabadon mozgó kulisszát addig kell mozgatni, míg az oldalán található fekete műanyagot nem lehet benyomni. Amint ez meg van, rögzíteni kell a 8-as csavarral a rudazatot.

4. Ezután eltávolítható a váltókar rögzítése is és mehet a próba.

Megj: Én úgy húztam meg a csavart, hogy a váltókulissza megtartotta a helyén a fekete pöcköt, tehát nem ugrott ki elengedésre.

Megj 2: Lehet, hogy nincs fekete rugós műanyag pöcök, ez esetben egy 5-ös fúrószár lehet a megoldás.

Ha jól emlékszem, akkor GyIK-ban van is fényképes leírás a műveletről. Meg is találtam: http://www.opelforum.hu/topic/1762-valto-rudazat-beallitas/

Zotya leírása szerint azt a fekete cuccot ki kell venni, én meg annak benyomásával állítottam be a váltórudazatot.

A leírtak szerint próbáltam beállítani a rudazatot 5-ös fúrószárral,de amikor üresben van a váltó,akkor is annyira fogja a motort,hogy hiába adok gázt,lefullad.Ha be van nyomva a kuplung,akkor is lehet hallani,hogy fogja a váltó a motort.

Elküldve

A leírtak szerint próbáltam beállítani a rudazatot 5-ös fúrószárral,de amikor üresben van a váltó,akkor is annyira fogja a motort,hogy hiába adok gázt,lefullad.Ha be van nyomva a kuplung,akkor is lehet hallani,hogy fogja a váltó a motort.

a kulissza mozgató akármilye jol lett visszarakva? a váltó tetején(nem tudom a pontos megnevezést :) )

Elküldve

a kulissza mozgató akármilye jol lett visszarakva? a váltó tetején(nem tudom a pontos megnevezést :) )

Az nem lett leszerelve,legalább is nem mondták,és ésszerűen én ahhoz nem nyúlnék kuplung cserénél.

Elküldve

Az nem lett leszerelve,legalább is nem mondták,és ésszerűen én ahhoz nem nyúlnék kuplung cserénél.

Lehet hogy nagyon rá lett tekerve a kuplung bowden végén a csavar. Akaszd le és nézd meg hogy úgy szabadon pörög-e a motor.

Elküldve

Hali!

A váltókulisszaszimeringcserés képeket csak én nem látom? :/ Illetve a váltó alsó deklihez érdemes paszta, vagy elég egy tömítés? Milyen fajta olaj van előírva bele? 75w90 vagy 80w90?

Elküldve

Hali!

A váltókulisszaszimeringcserés képeket csak én nem látom? :/ Illetve a váltó alsó deklihez érdemes paszta, vagy elég egy tömítés? Milyen fajta olaj van előírva bele? 75w90 vagy 80w90?

Szerintem eltüntek a képek. Paszta nélkül kéne felrakni, én pasztáztam és szivárog, utánna okosítottak fel. Én GM 75W80-at vettem ha jól rémlik.

1915077-20150719-eF3UAu.jpg

1915078-20150719-ESCFGZ.jpg

1915079-20150719-ttOv55.jpg

1915081-20150719-PDTrqf.jpg

De nekem nem szűnt meg a szivárgás, gondolom a rúd is meg van már kopva. A kapcsoló villa oda kerüljön vissza ahol volt.

Elküldve

Hagy osszam meg sikertortenemet. Ev elején elhalt a kuplung 22 ev es 237.000 után. Jobb lett a sebessegvaltas érzete, de tudtam jobb is lehetne. Rudazatot hiába állítottunk, nem valtozott semmi, csak elment az ötös fokozat.

Kicsereltuk a két csapszeget, a muanyag perselyt, a rudazat osszekotot a gyari muanyagrol tömör femre, es alom lett. Eddig a valtokarnak volt egy 10cm szabad lotyogese, most kb van egy. 5000 forintból nagyon durván jo lett :) a régi csapszegek hosszában voltak elhasadva mar .

  • Like 1
Elküldve

Hagy osszam meg sikertortenemet. Ev elején elhalt a kuplung 22 ev es 237.000 után. Jobb lett a sebessegvaltas érzete, de tudtam jobb is lehetne. Rudazatot hiába állítottunk, nem valtozott semmi, csak elment az ötös fokozat.

Kicsereltuk a két csapszeget, a muanyag perselyt, a rudazat osszekotot a gyari muanyagrol tömör femre, es alom lett. Eddig a valtokarnak volt egy 10cm szabad lotyogese, most kb van egy. 5000 forintból nagyon durván jo lett :) a régi csapszegek hosszában voltak elhasadva mar .

:icon13:

  • Like 1
Elküldve

Nekem a kollégám akarta állíttatni a váltót, mert nehezen vette a fokozatokat.

Én meg lecsösztem, hogy mielőtt állítana, jobb lenne ha megszűntetné a lötyögést a 24 éves vason...

Megmondtam mit kell venni, 5 perc alatt kicseréltem, aztán leesett az álla, hogy milyen lett...mint ahogy Benedict kollégának... :D

Ja és ha valaki cseréli a csillapító gyűrűt a váltókaron, akkor érdemes szilikonzsírral összerakni, mert a sima gépzsír megeszi a gumigyűrűt és rohadt nehezen fog mozogni... ;)

Elküldve (edited)

Üdv!

Olyan problémám van, hogy néha (nem mindig) nem tudom 2-esbe tenni a sebességváltót. Ősszel szét volt szedve, átnézetve, felújítva a váltó. Azóta szinte májustól állt össze a kocsi. Ma voltam féltengelyszimeringeket cserélni, mert szívárgott az olaj. Fel lett töltve az ellenőrző nyílás aljáig (1,9 liter, ahogy a szervízkönyv írja). Fejből nem emlékszem pontosan az olaj viszkozítására, de asszem Mannol SAE 75W90.

Lehet ezt állítani valahol? Váltórudazaton? Komoly lehet a baj?

Az autó: 92-es Astra 2.0 GSi 16V, F20-as váltóval.

Módosítva : Csapi
Elküldve

Üdv!

Olyan problémám van, hogy néha (nem mindig) nem tudom 2-esbe tenni a sebességváltót. Ősszel szét volt szedve, átnézetve, felújítva a váltó. Azóta szinte májustól állt össze a kocsi. Ma voltam féltengelyszimeringeket cserélni, mert szívárgott az olaj. Fel lett töltve az ellenőrző nyílás aljáig (1,9 liter, ahogy a szervízkönyv írja). Fejből nem emlékszem pontosan az olaj viszkozítására, de asszem Mannol SAE 75W90.

Lehet ezt állítani valahol? Váltórudazaton? Komoly lehet a baj?

Az autó: 92-es Astra 2.0 GSi 16V, F20-as váltóval.

A rudazat be lett állítva?

Elküldve

A rudazat be lett állítva?

Hát még akkor amikor össze lett rakva. De nem vagyok benne biztos, hogy nem kell-e finomhangolni megint. A szervízbe nem akartam mondani, hogy nézzenek utána, mert így is a másfélórás szimeringcserére 9e Ft-os munkadíjat fizettem.

Elküldve

Hát még akkor amikor össze lett rakva. De nem vagyok benne biztos, hogy nem kell-e finomhangolni megint. A szervízbe nem akartam mondani, hogy nézzenek utána, mert így is a másfélórás szimeringcserére 9e Ft-os munkadíjat fizettem.

A váltórudazaton ki lettek cserélve a csapszeg(ek) és a segédváltókar?

Elküldve

A váltórudazaton ki lettek cserélve a csapszeg(ek) és a segédváltókar?

nem hány darab van belőle? Egyszerű autósboltba kaphatóak?

Elküldve

nem hány darab van belőle? Egyszerű autósboltba kaphatóak?

Váltórudazattól függően kell 1 vagy 2 ebből:

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144358-valtorudazat-csapszeg-opel

Na meg, egy darab ilyen:

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144350-seged-valtorud-opel

Ha nagyon lötyögne a váltókar még, akkor ki lehet cserélni a váltókar tövén(a váltószoknya alatt) a csillapítógyűrűt:

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144351-csillapito-gyuru-opel-astra-f

Ha az első kettő meg van, akkor lehet majd állítgatni, ha kell... :)

Elküldve

Köszönöm, akkor ezekre ránézünk lassan. Remélem nincs nagy baj.

Elküldve

Köszönöm, akkor ezekre ránézünk lassan. Remélem nincs nagy baj.

Szerintem a váltási nehézségeket leginkább ezek kopása okozza. Aztán ha valaki a kopotthoz állította a váltókart, az már nem olyan jó... :D

Elküldve

Sziasztok

Megint a váltóval van gondom remélem tudtok segíteni.Hidegen semmi probléma 80-100 km után vagy ha eléri az üzemi hőfokot -bekapcsol a ventilátor-szinte lehetetlen egyesbe tenni valamint a hátramenet nagyon recseg .A hibát orvosolja ha tekerek a kuplungbowden állítócsavarján de egy idő után újra jelentkezik a hiba.Mi lehet a hiba?Váltó olajszint rendben,kuplung bowden újkinyomócsapágy rendben.Másik kérdés hol melyik csavarral lehet beállítani a fényszórókat?

Előre is köszi a válaszokat

A kocsi 95 1.7 td x17dtl

Elküldve

Sziasztok

Megint a váltóval van gondom remélem tudtok segíteni.Hidegen semmi probléma 80-100 km után vagy ha eléri az üzemi hőfokot -bekapcsol a ventilátor-szinte lehetetlen egyesbe tenni valamint a hátramenet nagyon recseg .A hibát orvosolja ha tekerek a kuplungbowden állítócsavarján de egy idő után újra jelentkezik a hiba.Mi lehet a hiba?Váltó olajszint rendben,kuplung bowden újkinyomócsapágy rendben.Másik kérdés hol melyik csavarral lehet beállítani a fényszórókat?

Előre is köszi a válaszokat

A kocsi 95 1.7 td x17dtl

Nem látok összefüggést az üzemi hőfok és a váltó között, alapból a váltókulssza kottyanását kell megszüntetni, majd ezután beállítani a rudazatot. A fényszóró magasságát a kézitekerővel lehet belőni, ez a lámpa sárvédő felőli részén van allul. Oldalra meg egy csavarral lehet állítani ez fent van a zárhídon a belső rögzítő fül mellett.

Elküldve

Most rendeltem meg ezeket a cuccokat cromaxban. :) Kíváncsi vagyok mennyire lesz jobb, de elmondások szerint még nincs baj a váltókarral, eléggé feszes még mindig. Pedig egy 6-os csavar van a csapszeg helyett. :D

valtorendeles.png

Elküldve

Most rendeltem meg ezeket a cuccokat cromaxban. :) Kíváncsi vagyok mennyire lesz jobb, de elmondások szerint még nincs baj a váltókarral, eléggé feszes még mindig. Pedig egy 6-os csavar van a csapszeg helyett. :D

Ha nincs baj vele, akkor miért cseréled a cuccokat?

Elküldve

Tegnap jövök haza, mezőberény után körforgalom, váltanék, de nem tudok, csak üres, meg 5 van, aztán már üres sem. Mondom a, biztos megint széthullot a rudazat.

Hazavergődtem 5-ben, persze az egyetlen rohadt lámpát ami hazáig van, pont kifogtam, kuplung szerette.

Ma nekiálltam, szétszedtem, nem a rudazattal volt a baj, egyáltalán nem lehetett kivenni ötödikből. Levettem a kulisszát, gondoltam ott hullott szét valami. Nézem, msemmi, próbáltam a váltót visszahúzni üresbe, de nem ment. Na mondom anyád.

Levettem a váltó végét, hogy megnézzem az ötödiket, mi a helyzet, biztos etört a kapcsolóvilla vagy ilyesmi. HÁt nem. De hogy mégis hogy a fenébe történt, azt nem tudom, illetve azt sem, hogy merjek e így menni az autóval. De így is úgyis váltócsere lesz a vége:

F_nyk_p0223_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nyeletstengely végét kell nézni.

F_nyk_p0224_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezért nem jött ki ötödikből.

F_nyk_p0225_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A bűnös.

Elküldve

Tegnap jövök haza, mezőberény után körforgalom, váltanék, de nem tudok, csak üres, meg 5 van, aztán már üres sem. Mondom ######a, biztos megint széthullot a rudazat.

Hazavergődtem 5-ben, persze az egyetlen rohadt lámpát ami hazáig van, pont kifogtam, kuplung szerette.

Ma nekiálltam, szétszedtem, nem a rudazattal volt a baj, egyáltalán nem lehetett kivenni ötödikből. Levettem a kulisszát, gondoltam ott hullott szét valami. Nézem, msemmi, próbáltam a váltót visszahúzni üresbe, de nem ment. Na mondom anyád.

Levettem a váltó végét, hogy megnézzem az ötödiket, mi a helyzet, biztos etört a kapcsolóvilla vagy ilyesmi. HÁt nem. De hogy mégis hogy a fenébe történt, azt nem tudom, illetve azt sem, hogy merjek e így menni az autóval. De így is úgyis váltócsere lesz a vége:

Nyeletstengely végét kell nézni.

Ezért nem jött ki ötödikből.

A bűnös.

nade miaz?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.