zotya975 Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 Végül kézzel is sikerült lecsavarni. Egy kis váltótisztogatás után pedig előkerült a lecsavarható műanyag meghajtása is. Nem kicsit koszos a váltóm, előtte semmit nem láttam belőle. :D Ha kopott a szimering vagy a rudazat kihozza az olajat, és dzsuvás lesz hamar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Na tegnap megvolt a kuplung csere. Olyan, mint vaj a késben..... Köszönöm mindenkinek a segítséget(főleg Tiunak a kapcsokat) http://taylor.hu/astra/kuplung/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Na tegnap megvolt a kuplung csere. Olyan, mint vaj a késben..... Köszönöm mindenkinek a segítséget(főleg Tiunak a kapcsokat) http://taylor.hu/astra/kuplung/ A nyelestengely simán kijött? Kuplungbowden végét használtad fel az M7-es kihúzóhoz? Visszarakáskor nem kellettek az U-alakú rögzítők? Hogyan lett központosítva? Jól látom (vagy nem figyeltem) hogy szerkezet, csapágy maradt a régi? Azt hiszem egyenlőre több kérdés nincs. :D Ja de még egy...a csavarok nem egyforma hosszúak, hogy kartonlapra szúrkáltad fel őket? Használtál pasztát vagy csak a tömítés ment alá? Nekem szivárog amióta visszaraktam. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 A nyelestengely simán kijött? Kuplungbowden végét használtad fel az M7-es kihúzóhoz? Visszarakáskor nem kellettek az U-alakú rögzítők? Hogyan lett központosítva? Jól látom (vagy nem figyeltem) hogy szerkezet, csapágy maradt a régi? Azt hiszem egyenlőre több kérdés nincs. :D Ja de még egy...a csavarok nem egyforma hosszúak, hogy kartonlapra szúrkáltad fel őket? Használtál pasztát vagy csak a tömítés ment alá? Nekem szivárog amióta visszaraktam. <_< A nyelestengely simán kijött? - hát kihúzattam nem volt vészes, a 3x20 laposvas kicsit meggörbült, de hirtelen ez volt kézél.(meg ugye ki is volt könyntva 8as furattal) Ja az a csavar a nyelestengely végén nem Torx, vmi 12 pöckös abból is a 8as méretű, tök véletlenül volt olyanom.... Kuplungbowden végét használtad fel az M7-es kihúzóhoz? - igen levágtam 1 régi végéből 2cm-et és ráhegesztettem 8as menetes szárra, aztán laposvas+tetőfa, nem vmi naon precíz, de a célnak megfelelt Visszarakáskor nem kellettek az U-alakú rögzítők? (köszi Tiu) - nembasz, dehogy nem, EZZEL szenvedtem a legtöbbet, hogy az újra rárakjam az kapcsolat, végül (mivel satu nincs) aláraktam a kocsinak és emelőt beraktam a föld és a kocsi közé azzal nyomtam össze....leizzadtam nem kicsit Hogyan lett központosítva? - őőő miért kellet volna? felraktam a tárcsát lazára(benne voltak a kapcsok még) aztán betoltam a tengelyt, vagyis be kalapáltam(érzéssel persze), kapott kis MoS-os zsír a tengely vége (köszi tesó) Jól látom (vagy nem figyeltem) hogy szerkezet, csapágy maradt a régi? - nem maradt, sőt a vezetőjét is kivettem cseréltem gumigyűrűt, sajnos szimeringet nem vettem oda, LUK csapágy elé fura is, vhogy nem olyan mint ami benne volt Ja de még egy...a csavarok nem egyforma hosszúak, hogy kartonlapra szúrkáltad fel őket? - ezt Ed-től láttam :D , meg úgye az olajdekninél elbasztam és az egyik csavar belemart a szíjba, gondoltam így jobb lesz......egyébként meg nem, mert van 4db rövidd11es, meg 4(v5) 13as ezek hosszabbak - Használtál pasztát vagy csak a tömítés ment alá? nem volt eredetileg sem alatta, csak tömítés kapott(gyárit), majd megnézem Még szenvedtem a kinyomó villa kivételével, mert pont a tengely felett van 1 k, vízcső. Nyomtam fel, és imádhoztam, hogy nem repedjen el a motor mögött lévő merev műanyagcső... De ezt, hogy kis-lábujjal tudom benyomni, banyaek... Ja Zotya és nem nyikorog a pedált belül!!! nem kell olyan ellenállást kifejteni vele, szóval sirály lett Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 A nyelestengely simán kijött? - hát kihúzattam nem volt vészes, a 3x20 laposvas kicsit meggörbült, de hirtelen ez volt kézél.(meg ugye ki is volt könyntva 8as furattal) Ja az a csavar a nyelestengely végén nem Torx, vmi 12 pöckös abból is a 8as méretű, tök véletlenül volt olyanom.... Kuplungbowden végét használtad fel az M7-es kihúzóhoz? - igen levágtam 1 régi végéből 2cm-et és ráhegesztettem 8as menetes szárra, aztán laposvas+tetőfa, nem vmi naon precíz, de a célnak megfelelt Visszarakáskor nem kellettek az U-alakú rögzítők? (köszi Tiu) - nembasz, dehogy nem, EZZEL szenvedtem a legtöbbet, hogy az újra rárakjam az kapcsolat, végül (mivel satu nincs) aláraktam a kocsinak és emelőt beraktam a föld és a kocsi közé azzal nyomtam össze....leizzadtam nem kicsit Hogyan lett központosítva? - őőő miért kellet volna? felraktam a tárcsát lazára(benne voltak a kapcsok még) aztán betoltam a tengelyt, vagyis be kalapáltam(érzéssel persze), kapott kis MoS-os zsír a tengely vége (köszi tesó) Jól látom (vagy nem figyeltem) hogy szerkezet, csapágy maradt a régi? - nem maradt, sőt a vezetőjét is kivettem cseréltem gumigyűrűt, sajnos szimeringet nem vettem oda, LUK csapágy elé fura is, vhogy nem olyan mint ami benne volt Ja de még egy...a csavarok nem egyforma hosszúak, hogy kartonlapra szúrkáltad fel őket? - ezt Ed-től láttam :D , meg úgye az olajdekninél elbasztam és az egyik csavar belemart a szíjba, gondoltam így jobb lesz......egyébként meg nem, mert van 4db rövidd11es, meg 4(v5) 13as ezek hosszabbak - Használtál pasztát vagy csak a tömítés ment alá? nem volt eredetileg sem alatta, csak tömítés kapott(gyárit), majd megnézem Még szenvedtem a kinyomó villa kivételével, mert pont a tengely felett van 1 k, vízcső. Nyomtam fel, és imádhoztam, hogy nem repedjen el a motor mögött lévő merev műanyagcső... De ezt, hogy kis-lábujjal tudom benyomni, banyaek... Ja Zotya és nem nyikorog a pedált belül!!! nem kell olyan ellenállást kifejteni vele, szóval sirály lett Kösz az infókat. :icon1: Azért kérdezem a központosítást, mert ugye a szerkezetnek és a tárcsának egy tengelyűnek kell lennie, hiszen beszerelve is az, különben nem megy bele a nyelestengely amikor már fel van fogatva a lendkerékre a szerkezet. De ezek szerint neked passzolt. De azt hiszem én mégiscsak kiemelem a motor vagy leengedem a váltó ha majd cserélnem kell. :rolleyes: Szerintem az utóbbi, mert a féltengely szimeringeket is cserélnem kell meg a nyelestengelynél is. Bár cseréltem már beépített állapotban, de dzsuvás a váltó, és legutóbb 2 napot várom kellett amíg felszáradt a sár a kocsi alatt, miután lemostam. Szerencsére találtam valami mosószeres flakon kupakot amivel le tudtam zárni a féltengely helyét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Kösz az infókat. :icon1: Azért kérdezem a központosítást, mert ugye a szerkezetnek és a tárcsának egy tengelyűnek kell lennie, hiszen beszerelve is az, különben nem megy bele a nyelestengely amikor már fel van fogatva a lendkerékre a szerkezet. De ezek szerint neked passzolt. De azt hiszem én mégiscsak kiemelem a motor vagy leengedem a váltó ha majd cserélnem kell. :rolleyes: Szerintem az utóbbi, mert a féltengely szimeringeket is cserélnem kell meg a nyelestengelynél is. Bár cseréltem már beépített állapotban, de dzsuvás a váltó, és legutóbb 2 napot várom kellett amíg felszáradt a sár a kocsi alatt, miután lemostam. Szerencsére találtam valami mosószeres flakon kupakot amivel le tudtam zárni a féltengely helyét. (így utólag) nem vészes a csere, csápossal még ecerűbb lenne, én sztem akkor se szedném le a váltót a helyéről na persze, ha mást is kell cserélni az más Nyelesnél én mondjuk nem értem, hogy akkor 2 szimering van? mert ugye ebben van egy O-gyürű, meg láttam van benne 1 szimering is, meg akkor van 1 a tengelyen a váltóban? https://cromax.hu/100000000-kuplung/100340000-kuplung-hidraulika/100340667-kuplung-kinyomocsapagy-reszei/140841-kuplung-kinyomocsapagy-vezeto-huvely-opel-astra-f Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 (így utólag) nem vészes a csere, csápossal még ecerűbb lenne, én sztem akkor se szedném le a váltót a helyéről na persze, ha mást is kell cserélni az más Nyelesnél én mondjuk nem értem, hogy akkor 2 szimering van? mert ugye ebben van egy O-gyürű, meg láttam van benne 1 szimering is, meg akkor van 1 a tengelyen a váltóban? https://cromax.hu/100000000-kuplung/100340000-kuplung-hidraulika/100340667-kuplung-kinyomocsapagy-reszei/140841-kuplung-kinyomocsapagy-vezeto-huvely-opel-astra-f Igazából nem tudom...de nekem most látszik a piros olajcsepp a váltóharang alján, gondolom a nyelestengelynél ereszt. Konkrétan erre tippelek:https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110641-sebessegvalto-tomitesei/144343-sebessegvalto-tomitesei-opel-astra-f-1991-2002 Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Igazából nem tudom...de nekem most látszik a piros olajcsepp a váltóharang alján, gondolom a nyelestengelynél ereszt. Konkrétan erre tippelek:https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110641-sebessegvalto-tomitesei/144343-sebessegvalto-tomitesei-opel-astra-f-1991-2002 sztem ez a "GUIDE, RELEASE BEARING"-be való(https://cromax.hu/100000000-kuplung/100340000-kuplung-hidraulika/100340667-kuplung-kinyomocsapagy-reszei/140841-kuplung-kinyomocsapagy-vezeto-huvely-opel-astra-f), ami megvezeti a csapágyat, itt az a 6os http://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-5-4-45-clutch-controls/ azé gondolom mert fém a széle és a Haynes is vmi olyat hadobált, hogy cserekor verjük ki(.....) majd préseljük be az újat de van egy másik "SEAL, OIL, MAINDRIVE PINION, 21X32X8/9 MM. SEAL, OIL, MAINDRIVE PINION", ami itt a 3as: http://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-8-1-4-maindrive-pinion/ ez meg gondolom a váltóházban van Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 sztem ez a "GUIDE, RELEASE BEARING"-be való, ami megvezeti a csapágyat, itt az a 6oshttp://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-5-4-45-clutch-controls/ azé gondolom mert fém a széle és a Haynes is vmi olyat hadobált, hogy cserekor verjük ki(.....) majd préseljük be az újat de van egy másik "SEAL, OIL, MAINDRIVE PINION, 21X32X8/9 MM. SEAL, OIL, MAINDRIVE PINION", ami itt a 3as: http://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-8-1-4-maindrive-pinion/ ez meg gondolom a váltóházban van Akkor szerintem majd az lesz, hogy széttszedem és meglátom melyiknél ereszt (remélem) és csak utánna veszem meg a szimeringet-tömítést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Na tegnap megvolt a kuplung csere. Olyan, mint vaj a késben..... Köszönöm mindenkinek a segítséget(főleg Tiunak a kapcsokat) http://taylor.hu/astra/kuplung/ Grat. örülök, hogy jó lett. ;) Nem sok ideje volt már vissza a réginek. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Azt mondjátok meg nekem hogy minek a kapcsok a szerkezetre? Anélkül nem fér be az ablakon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Grat. örülök, hogy jó lett. ;) Nem sok ideje volt már vissza a réginek. :icon1: Ja a legszebb, ami a régi tárcsára volt írva: "S-WEST GERMANY" http://taylor.hu/astra/kuplung/IMG_0096.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Azt mondjátok meg nekem hogy minek a kapcsok a szerkezetre? Anélkül nem fér be az ablakon? külömben szorulna a tárcsa a helyén, mikor húzod meg a csavarokat, ez azt imintálja(sztem) mintha be lenne nyomva a pedál mondjuk így sem volt meghuzva a tárcsa csavarjai (hogy lötyögjön), mikor visszatoltam a tengely bele ja egyébként a kapcsokkal allig tudtam kürbeforgatni, karistolta a váltoházat Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Igen, pontosan azért van, hogy oldott állapotban tartsa, csak arra voltam kíváncsi hogy feltétlen szükséges -e. Én eddig mindig alapállapotban csavaroztam fel a kuplungokat, amiket szereltem, és simán megoldható volt a központosatás, legtöbbször dorni nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Igen, pontosan azért van, hogy oldott állapotban tartsa, csak arra voltam kíváncsi hogy feltétlen szükséges -e. Én eddig mindig alapállapotban csavaroztam fel a kuplungokat, amiket szereltem, és simán megoldható volt a központosatás, legtöbbször dorni nélkül. hát vágül is, éppen lehet, hogy beférne egyébként is, mert sztem max(!) 1cm nyomja össze, a csavarok meg hosszuak rá lehet(ne) kapatni nemtom én elöször csináltam, azt írták így köll, így lett csinálva Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 Igen, pontosan azért van, hogy oldott állapotban tartsa, csak arra voltam kíváncsi hogy feltétlen szükséges -e. Én eddig mindig alapállapotban csavaroztam fel a kuplungokat, amiket szereltem, és simán megoldható volt a központosatás, legtöbbször dorni nélkül. Az ablakon fecsúsztattad a szerkezetet, benne a tárcsát, és csak beletoltad a nyelestengelyt? Aztán csavaroztad fel a szerkezetet a lendkerékre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 Az ablakon fecsúsztattad a szerkezetet, benne a tárcsát, és csak beletoltad a nyelestengelyt? Aztán csavaroztad fel a szerkezetet a lendkerékre? Azok nem opel váltók voltak. :D Szóval ott lent volt a váltó. (csak pl a műhelyben a kollegák még ekkor is használnak ilyen célszerszámot, ami összenyomva tartja a kuplungot) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Azok nem opel váltók voltak. :D Szóval ott lent volt a váltó. (csak pl a műhelyben a kollegák még ekkor is használnak ilyen célszerszámot, ami összenyomva tartja a kuplungot) Ja értem..de én még mindíg ott tartok, hogy inkább leveszem a váltót kuplung cseréhez..valahogy nem érzek késztetést ott az ablakon átt szerelni. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Ja értem..de én még mindíg ott tartok, hogy inkább leveszem a váltót kuplung cseréhez..valahogy nem érzek késztetést ott az ablakon átt szerelni. :icon1: pedig sokkal ecerűbb (így utólag), 4 csavar az ablak, 8 a váltóház segge(+1tomítés), 6 a tárcsa, oszt talán ennyi jó izomlázad lesz a nyakadban :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Pedig jobb az úgy. A váltóhoz a bölcsőt is le kell venni, ahhoz légkulcs kell, meg levenni a kipufogót, azután lehet megint futóművet állítani, a motort vhogy fel kell kötni, váltórudazatot bontani, féltengelyeket, akkor kifolyik az olaj, stb stb stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 pedig sokkal ecerűbb (így utólag), 4 csavar az ablak, 8 a váltóház segge(+1tomítés), 6 a tárcsa, oszt talán ennyi jó izomlázad lesz a nyakadban :D Pedig jobb az úgy. A váltóhoz a bölcsőt is le kell venni, ahhoz légkulcs kell, meg levenni a kipufogót, azután lehet megint futóművet állítani, a motort vhogy fel kell kötni, váltórudazatot bontani, féltengelyeket, akkor kifolyik az olaj, stb stb stb. Ugye akna nincs..a kocsi alatt fekve például a hosszú féltengely szimeringhez is rohadt car hozzáférni, légkulcs viszont van ( már ha le tudja lőni a csavart) a váltórudazat bontás az egy darab stift, vagy pontosabban most annyira nincs előttem hogy a hátsó váltóbak fent maradhat-e a kulissza többi részével. Meg valahogy olyan jó mókának tűnik levenni a váltót, amúgy is rohadt szutykos, és ott fent nem tudom normálisan körbemosni. Valaki azt mondta hogy nem vette le teljesen a bölcsőt, csak kivette a vezetőoldali gólyalábat, ott leengedte a bölcsöt a másik oldalon csak meglazította a csavarjait, és így kifért a váltó oldalra. De úgyis csak akkor állok neki, ha majd végleg behal a kuplung,egyenlőre működik, és csak törölgetem a váltóolajat a váltóharang aljáról, minden héten van pár csepp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Pedig jobb az úgy. A váltóhoz a bölcsőt is le kell venni, ahhoz légkulcs kell, meg levenni a kipufogót, azután lehet megint futóművet állítani, a motort vhogy fel kell kötni, váltórudazatot bontani, féltengelyeket, akkor kifolyik az olaj, stb stb stb. Mi megoldottuk a kuplungcserét váltóleszedéssel, de nem szedtük le a bölcsőt sem. Ki lehet fordítani. Enyém eleve nem ablakos, tehát váltó mindenképp le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Mi megoldottuk a kuplungcserét váltóleszedéssel, de nem szedtük le a bölcsőt sem. Ki lehet fordítani. Enyém eleve nem ablakos, tehát váltó mindenképp le. Kihúztátok a nyelestengelyt a főtengelyből,vagy el lehetett úgy is annyira húzni a váltót hogy kifordult? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Mi megoldottuk a kuplungcserét váltóleszedéssel, de nem szedtük le a bölcsőt sem. Ki lehet fordítani. Enyém eleve nem ablakos, tehát váltó mindenképp le. Mondjuk nekem vectra meg nagyblokk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Kihúztátok a nyelestengelyt a főtengelyből,vagy el lehetett úgy is annyira húzni a váltót hogy kifordult? Egy az egybe lehúztuk a váltót a gólyaláb fele és már fordult is lefele. Persze féltengelyek ki és hasonló dolgok, de a futóműállítást igénylő cuccok maradtak a helyükön. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts